Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Климатроник - настройки


  • Please log in to reply
21 мнения по тази тема

#1 ci3pi0

ci3pi0

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 168 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:.
  • Автомобил:
    Mercedes C200 Komressor, 192HP

Публикувано 13 октомври 2011 - 11:04

Здравейте!
Имам следните въпроси за климатроника:
- когато е пуснат на топло, повишава ли разхода на гориво или ползва отоплението от двигателя?
- има ли значение дали е включен бутона EC за разхода на гориво и каква е разликата при включен и изключен режим?
- малко по- подробно обяснение за бутона AUTO и има ли значение дали са включени AUTO+EC?
- имам проблеми и с настройките за въздуха- пускам да духа напред и надолу, а климатроника си духа отгоре на стъклото, както и други подобни необясними за мен ситуации...

Търсих из форумите подобни обяснения, но не намерих отговори на горните въпроси. Моля за обяснение. Колата ми е С200 Компресор, 1997г. с еднозонов климатроник.

Благодаря предварително! :hailandkill
  • 0

#2 rado32

rado32

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1197 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C280 4matic 2006г. 231к.с.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 октомври 2011 - 12:01

Ще ми е интересно ако някой поясни, зощото и аз незнам отговора на някои от въпросите!
  • 0
Публикувано изображение

#3 alex_bs

alex_bs

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 168 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/Варна
  • Автомобил:
    C180 Elegance 1995 - в историята
    CLK200 Elegance 1999
    CLK200 Kompressor Elegance 1999
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 октомври 2011 - 17:32

Здр, Колеги, ще се опитам да дам обяснения на въпросите
1. при зададено топло, използва загрятия антифриз от двигателя, който циркулира през малък радиатор за парното намиращ се вътре в купето. Разхода на гориво се покачва минимално от гледна точна на консумацията на вентилатора вкарващ въздух в купето (покачването на разхода е от изключено положение на вентитора до максимална скорост), но това покачване е минимално, сравнимо е с включване на фаровете (късите)
2. Бутона ЕС означава Economy, икономичен режим. Когато лампичката на бутона свети, то колата е в икономичен режим и климатика е изключен. Когато лампичката не свети, компресора на климатика е зацепен и климатика работи, съответно оказва товар върху двигателя и се покачва разхода на гориво.
3. По този въпрос не съм много сигурен дали е така, но предполагам че, при вкл ЕС и Ауто, температурата и силата на въздушния поток ще се регулират автоматично, а при изключен ЕС(тоест климатика да работи) и включен Ауто, температурата (само, че вече на студено) и силата на потока ще се регурилат автоматично. Но както казах не съм сигурен дали е точно така, нека някой колега, който знае да каже ;)
4. За този проблем най-вероятно имаш проблем с клапите, които се управляват с вакуум, или самия панел за управление нещо не подава правилна информация към клапите. Ако някой е имал подобен проблем или знаеш решение да сподели.
Надявам се да съм ти бил полезен колега :flagmbcb
  • 0
Mercedes-Benz “The Best or Nothing”

#4 nikolai4eto

nikolai4eto

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 726 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C 200 CDI 2000г T VITO 110 CDI 2000г CLC 203 220 CDI 2002г 143Hp

Публикувано 13 октомври 2011 - 22:59

1.На топло не повишава разхода,з-то използва температурата на двигателя и разбира се не е нужно компресора на климатика да работи и оттам лампата на "ЕС" НЕ трябва да свети.
2.Има значение,дали червената лампичка/диодче/ на копчето "ЕС" свети,за разхода.Както е писал колегата по-горе ако лампата свети,то компресора на климатика не работи,ако лампата НЕ свети/което е нормалното положение за Мерцедес/ то компресора на климатика работи и колата гори около литър на 100км в повече.Добре е компресора да работи целогодишно заради фреона,маслото в компресора трябва да циркулира постоянно и така се запазват и гумените уплътнения и "О" пръстени по климатичната инсталация.От там и загубите на фреон през зимния период са минимални,а както знаем фреона е скъпичък,компресора също,така,че включвайте си климатиците да поработват регулярно по малко през 2-3 дни. А и като работи климатика изсушава въздуха в купето и стъклата не се замъгляват,което за есенно-зимния период си е добре.
3.Мисля,че функцията AUTO работи само при включен климатик/троник/,иначе се обезмисля.Тя командва температурата,клапите и вентилатора.Автоматично пуска и спира компресора и регулира дуо вентилите.
4.Имаш проблем със вакуумните клапи.Заслушай се да не би като си местиш клапите/струята въздух/ при дадено положение да се чува съскане някъде от пасажерското място на таблото под жабката-там отзад се намира въпросния модул,който с вакуум командва клапите.Трудно се оправят клапите освен ако нямаш прекъснат маркуч или връзка.Клапите се подменят с нови или се изолират от вакуума и се застопоряват да стоят само в едно положение.Това се прави в сервиз от разбиращи хора,които и преди са правили тази манипулация и не им е за първи път.Това е често срещан проблем при цедките.Най-често дефектира клапата на циркулацията на въздух в купето,тя се застопорява в положение да вкарва само въздух отвън и да не може да върти въздуха от купето.Това не е много добре тъй като лятото като си пуснеш климатика първите няколко минути е добре да върти един и същ въздух,за да си помогне климатика да охлади по-бързо и да не товари толкова компресора.
  • 0

#5 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 13 октомври 2011 - 23:56

Значи да разбирам , че като е в режим ауто , колата си определя , кога да включва и изключва компресора.
140-ката е с климатроник и само натискам плюса и той си тръгва да духа и само си го настройвам за топло и студено.
Винаги Икономични режим не свети , демек си карам яко на автоматичен.
Да разбираме ли , че на автоматичен режим и от двете страни , няма да има проблем с компресора и т.н
Поздрави.
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#6 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 октомври 2011 - 02:04

Да разбираме ли , че на автоматичен режим и от двете страни , няма да има проблем с компресора и т.н
Поздрави.


Не се плашункай броо :) Така трябва да е :)
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#7 ci3pi0

ci3pi0

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 168 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:.
  • Автомобил:
    Mercedes C200 Komressor, 192HP

Публикувано 14 октомври 2011 - 10:21

благодаря, отговорите бяха достатъчно изчерпателни. Имам още един въпрос- може ли да се регулира силата на духане примерно на краката и на таблото. Питам, понеже при настроено положение "нагоре- надолу", на стъклото духа силно, а на кратата- много слабо. Миналата зима ми измръзнаха чорапите... :skull
  • 0

#8 rado32

rado32

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1197 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C280 4matic 2006г. 231к.с.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 октомври 2011 - 10:53

Колеги преди малко проверих на моята, която е с еднозонов климатроник и установих следното:
1-во:Когато е включено ауто-икономичен- пак си регулира силата на перката но с изключен компресор.
2-ро:Когато е включено само ауто-пак си регулира силата на перката но с включен компресор дори и да си го настроил на максимални градуси.
3-то:Когато сам си регулираш силата на вентилатора и градусите пак си е включен компресора.

Установих че само когато е натиснат бутона за включен икономичен режим само тогава компресора НЕ работи, иначе във всички други случаи компресора си работи.
  • 0
Публикувано изображение

#9 pArFe7u

pArFe7u

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 196 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Габрово
  • Интереси:Всичко за Мерцедес :)
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 Kompressor 98' Elegance
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 октомври 2011 - 19:25

може ли да използвам темата да попитам защо когато си пусна парното и стъклата ми моментално се изпотяват и то звески ама всичките и нямат оправяне ... само задното се оправя като включа нагревателите :( Иначе в колата става като в бункер ! От някъде вода ли да влиза , конденз в системата ли има и аз незнам :/ кажете вашето мнение

може ли да използвам темата да попитам защо когато си пусна парното и стъклата ми моментално се изпотяват и то звески ама всичките и нямат оправяне ... само задното се оправя като включа нагревателите :( Иначе в колата става като в бункер ! От някъде вода ли да влиза , конденз в системата ли има и аз незнам :/ кажете вашето мнение
  • 0

#10 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 октомври 2011 - 19:36

може ли да използвам темата да попитам защо когато си пусна парното и стъклата ми моментално се изпотяват и то звески ама всичките и нямат оправяне ... само задното се оправя като включа нагревателите :( Иначе в колата става като в бункер ! От някъде вода ли да влиза , конденз в системата ли има и аз незнам :/ кажете вашето мнение


А дали си си сменил филтрите за купето ?
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#11 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 15 октомври 2011 - 20:48

а да ти се губи антифриз като караш на парно
  • 0

#12 nikolai4eto

nikolai4eto

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 726 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C 200 CDI 2000г T VITO 110 CDI 2000г CLC 203 220 CDI 2002г 143Hp

Публикувано 15 октомври 2011 - 22:33

Филтъра,филтъра и пак поленовия филтър е за смяна.Сменя се на около 15000ккм.Сигурния белег,че е за смяна е 1.Изпотяват се стъклата 2.Лоша миризма в купето на мухъл,влага и застояло 3.Като работи вентилатора/може и на изключен климатик/ натиснете копчето за вътрешна циркулация на въздуха в купето и ако въздушната струя стане по-силна,сякаш преди е била запушена,то това е сигурен белег,че филтъра ти е за смяна.За по-сигурно аз го сменям моя заедно с въздушния-всяка пролет и всяка есен.

В тази връзка искам да попитам някой има ли мнение за филтри "SCT".Преди седмица сложих такива въздушен и поленов карбонов с въглен.Взех ги поразително евтино ,а ми се сториха качествени.До сега карах само с БОШиМАН въздушни филтри,но тези познат ми ги даде въздушния за 11лв,а поленовия с въглен за 14лв.Предполагам не са особено добри,но до пролетта за 10000км ще изкарат,но въпреки това изглеждат добри и са също като истински,а в сравнение с Филтрон са като оригинални,доста по-добре изглеждат от Филтрона,от който съм много не доволен и не препоръчвам на никого да слага.
  • 0

#13 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 16 октомври 2011 - 13:27

поленов филтър или теч на охладителна течност от радиаторчето...

при пуснат климатик не се ли оправят стъклата?

иначе за филтрите както всяко друго нещо колко по евтина цената толкова по ниско качеството...
  • 0

#14 pArFe7u

pArFe7u

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 196 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Габрово
  • Интереси:Всичко за Мерцедес :)
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 Kompressor 98' Elegance
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 октомври 2011 - 20:54

ами филтъра на купето УЖ ко сменях с чисто нов с активен въглен ... но наистина като тръгне парното мирише на влага и на застояло и въздуха е толкова влажен че чак ръцете ми се потят :/ Да не би да са 2 филтъра на купето ? Мерцедеса е Ц200 Компресор 98 година Елеганс. Тоя дето смених е от дясната страна в краката под джабката.
  • 0

#15 nikolai4eto

nikolai4eto

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 726 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C 200 CDI 2000г T VITO 110 CDI 2000г CLC 203 220 CDI 2002г 143Hp

Публикувано 16 октомври 2011 - 21:39

Филтъра за купето на Ц-класата W 202 е само един.Седи под жабката и грубо казано има формата на неправилен трапец със скосен ъгъл,който се поставя откъм вътрешната страна и скосената страна сочи пода на колата.Има пластмасов продълговат капак с два плъзгача се закопчава.Подобен фитър се среща и при някои модели на Е-класата 210-ка.
Миризмата се отстранява много ефикасно и безболезнено със спрей за почистване на климатици и с нов филтър естествено.Ако ти е спукано радиаторчето на парното и имаш теч на антифриз,освен,че ще усетиш загуба на охладителна течност от казанчето,то и предното ти стъкло като се изпотява ще се омазнява от изпарилия се антифриз и ще стои мазно и се бърше трудно защото се замазва.
  • 0




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни