Проблем с датчиците на таблотоПроблем с датчиците на таблото на C 180
Започната от Aloa, 22 ное 2006 - 15:23:56
11 мнения по тази тема
#1
Публикувано 22 ноември 2006 - 15:23
Здравейте,
Карам C 180 Esprit APT Tour .. смених казанчето за вода на чистачките, че се беше разкапало. Докато бях без него /карах един ден без него/ ми светна лапичката на таблото в дясно от тази за нивото на водата на чистачките .. тази която е за нивото на охлаждащата течност /антифриза/. След поставане на казанчето продължава да свети .. а нивото на антифриза е ок. В краткото описание в книжката на немски пише, че може да свети тази лампа поради проблем в системата на чистачката .. а тя си работи нормално.
Въпросите ми са:
1. Има ли този модел C 180 Esprit APT Tour - компютър, който да отчита тези грешки в ситемата и да управлява тези светлинни индикации на таблото. И дали има нужда от зачистване на грешките в този компютър за да угасне тази лампичка.
2. Съвети и препоръки, какво да направя и проверя за да угасне тази лампичка.
Благодаря за отделеното време,
Алоа
Карам C 180 Esprit APT Tour .. смених казанчето за вода на чистачките, че се беше разкапало. Докато бях без него /карах един ден без него/ ми светна лапичката на таблото в дясно от тази за нивото на водата на чистачките .. тази която е за нивото на охлаждащата течност /антифриза/. След поставане на казанчето продължава да свети .. а нивото на антифриза е ок. В краткото описание в книжката на немски пише, че може да свети тази лампа поради проблем в системата на чистачката .. а тя си работи нормално.
Въпросите ми са:
1. Има ли този модел C 180 Esprit APT Tour - компютър, който да отчита тези грешки в ситемата и да управлява тези светлинни индикации на таблото. И дали има нужда от зачистване на грешките в този компютър за да угасне тази лампичка.
2. Съвети и препоръки, какво да направя и проверя за да угасне тази лампичка.
Благодаря за отделеното време,
Алоа
#2
Публикувано 22 ноември 2006 - 16:59
Смяната на казанчето ти с нов датчик ли стана или си сложи твоя стария - ония дългия вертикално разположен дето стой забит като плувка през една дупка с гумено оплътнение и към който се закача куплунг с кабелчета?
Имах същия проблем - светеше ми на таблото че нямах антифриз - а си имах - купих датчик за количеството на антифриза - не се оправи - един ме светна че са запаралелени !!! - викам си тия са тра-ла-ла - отивам в магазина - правя ги на тралала - връщат ми парите за датчика и купувам тогава датчика за ниво на течността за миене на предното стъкло - значи "слагам им го" пред витрината на магазина и се оправя всичко - а ония ме гледат кат'отровени. Един ''познат" ми намига и вика - Другия път направо идвай с калашника и всичко ще е ОК : : :
...п.с. ВАЖНО - НЕ СЛАГАЙТЕ ОТ ТИЯ ТЕЧНОСТИ ЗА КАЗАНЧЕТАТА - летни+зимни = ерозия на всички гуми и гумички...дори и пластмасата си отива.
2 литра дестилирана вода + 0,3 гр. спирт аптечен : или което е по-скъпо - шишенце или 2 за нормализиране на PH водата на аквариумни рибки :FlagMB: ама спирта винаги да присъства!
Имах същия проблем - светеше ми на таблото че нямах антифриз - а си имах - купих датчик за количеството на антифриза - не се оправи - един ме светна че са запаралелени !!! - викам си тия са тра-ла-ла - отивам в магазина - правя ги на тралала - връщат ми парите за датчика и купувам тогава датчика за ниво на течността за миене на предното стъкло - значи "слагам им го" пред витрината на магазина и се оправя всичко - а ония ме гледат кат'отровени. Един ''познат" ми намига и вика - Другия път направо идвай с калашника и всичко ще е ОК : : :
...п.с. ВАЖНО - НЕ СЛАГАЙТЕ ОТ ТИЯ ТЕЧНОСТИ ЗА КАЗАНЧЕТАТА - летни+зимни = ерозия на всички гуми и гумички...дори и пластмасата си отива.
2 литра дестилирана вода + 0,3 гр. спирт аптечен : или което е по-скъпо - шишенце или 2 за нормализиране на PH водата на аквариумни рибки :FlagMB: ама спирта винаги да присъства!
#3
Публикувано 22 ноември 2006 - 18:51
Нов датчик .. тоест ново казанче с нов датчик .. но гаранция, че датчика работи естественно нямам ..
Препоръчваш първо него да сменя значи ..
Би ли препоръчал магазина от който си купуваш тези неща ?
Препоръчваш първо него да сменя значи ..
Би ли препоръчал магазина от който си купуваш тези неща ?
#4
Публикувано 22 ноември 2006 - 21:12
1во питам..ама не се засягай..."имаш ли познания по елтехника и можеш ли да боравиш с мултицет?" - трябва да си Изкараш датчика от съдчето за пръскалката, откачи първо куплунга - изтегляш го - внимавай с упътнението - изтегли го нагоре .
Измерващ съпротивлението. т.е. Взимаш двете клеми (+) и (-) на мултицета(ОМметър) го наричат още - закачаш ги всеки поотделно за изводите - те са само ДВА - Когато датчика е в нормално положение - ВЕРТИКАЛНО НАДОЛУ - така както стои в съдчето - съпротивлението е голямо и ще отчита някаква стойност=не е важно точно колко, важното е да е > от нула (0) - После го завърти (няколко пъти го прекатури ) на 180 градуса пак ВЕРТИКАЛНО (с главата надолу) - съпротивлението трябва =0 (НУЛА) - ако мултицета ти има режим "зумер" ще писка.
Ако верно боравиш и се случи това, което ти описах, датчика ти е ДОБРЕ !!!
...ако не ... сещаш ли се - money...money...money ... и на магазина - НОВ ДАТЧИК=54 лв. ... или на моргата - обаче с мултицета в джоба - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО !!! ... или си хвани някой светнат в ел. вериги авер да ти помага.
пояснениедатчика на съда за антифриз работи пък точно обратно - защото е разположен и се монтира - отдолу>нагоре = резултатите от замерването ще са обратни на горните!
Измерващ съпротивлението. т.е. Взимаш двете клеми (+) и (-) на мултицета(ОМметър) го наричат още - закачаш ги всеки поотделно за изводите - те са само ДВА - Когато датчика е в нормално положение - ВЕРТИКАЛНО НАДОЛУ - така както стои в съдчето - съпротивлението е голямо и ще отчита някаква стойност=не е важно точно колко, важното е да е > от нула (0) - После го завърти (няколко пъти го прекатури ) на 180 градуса пак ВЕРТИКАЛНО (с главата надолу) - съпротивлението трябва =0 (НУЛА) - ако мултицета ти има режим "зумер" ще писка.
Ако верно боравиш и се случи това, което ти описах, датчика ти е ДОБРЕ !!!
...ако не ... сещаш ли се - money...money...money ... и на магазина - НОВ ДАТЧИК=54 лв. ... или на моргата - обаче с мултицета в джоба - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО !!! ... или си хвани някой светнат в ел. вериги авер да ти помага.
пояснениедатчика на съда за антифриз работи пък точно обратно - защото е разположен и се монтира - отдолу>нагоре = резултатите от замерването ще са обратни на горните!
#5
Публикувано 23 ноември 2006 - 10:56
Много благодаря за подробното описание, напълно достатъчно и полезно.
Софтуерен инженер съм, така че работата с горе посоченият уред ми е добре позната, друг е въпроса че не се сещам да го използвам
:FlagMB:
Софтуерен инженер съм, така че работата с горе посоченият уред ми е добре позната, друг е въпроса че не се сещам да го използвам
:FlagMB:
#6
Публикувано 23 ноември 2006 - 14:33
Мдааа от датчика е .. отговаря точно на обратно .. когато е в нормалното положение пищи .. в обърнато мълчи .. ще се търси нов ..
Пак благодаря за съвета.
Пак благодаря за съвета.
#7
Публикувано 23 ноември 2006 - 18:49
STOP....STOP...STOP да се уточним все пак.Мдааа от датчика е .. отговаря точно на обратно .. когато е в нормалното положение пищи .. в обърнато мълчи .. ще се търси нов ..
Пак благодаря за съвета.
От това което си написал излиза, братле, точно обратното - датчика ти РАБОТИ !
Помисли сам:
В датчика има поплавък с магнит който се движи нагоре/надолу по намотки(бубина) = и в хода на движението си Съпротивлението се променя от 0(нула=късо съединение).... до някакво си друго по-голямо съпротивление(т.е. няма контакт) - Когато имаш течност - поплавъкът е горе - Съпротивлението е голямо и НЯМА КОНТАКТ=(100,200,300 Ома=зумерът не писка). Ти трябва да имитираш ПЪЛНО съдче с течност чрез Обръщане на
Датчика на 180 градуса вертикално (демек с главата надолу=поплавъкът е изплувал) и да мериш - тогава трябва да не писка зумерът
Но когато нямаш течност - поплавъкът е долу - Съпротивлението е 0 Ома = (зумерът писка=контакт) - Датчикът тогава си стои в работното си положение, чака някой да налее течност и да се вдигне за да спре да пищи(=свети лампата ти)
Това е работещ датчик, а ти обясни нещата наобратно... аз само пояснявам, дано сме се разбрали ....както и останалите.
Успех !
#8
Публикувано 24 ноември 2006 - 00:43
cetkata, колега абсолютно съшщия проблем който описа го имам аз. В радиатора имам антифриз, пък постоянно ми свети лампичката, която показва, че нямам антифриз. Ходих в Балкан-Стар казаха ми, че датчика ми не работи. Като ги питах за цена тогава неможаха да ми кажат. После ми звъннаха и ми казаха, че цената на датчика е 28лв. Ходих и в сервиз на BOSCH, а там ми казаха, че датчика работи . На когао да вярвам на на Балкан-Стар или BOSCH ? От 2-3 месеца си карам със светеща лампичка, но много ме дразни.
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ
#9
Публикувано 24 ноември 2006 - 13:11
cetkata .. копирам ти по 2 изречения от 2-та ти поста .. ми те са различни ?!?!
1.Когато датчика е в нормално положение - ВЕРТИКАЛНО НАДОЛУ - така както стои в съдчето - съпротивлението е голямо и ще отчита някаква стойност=не е важно точно колко, важното е да е > от нула (0) - После го завърти (няколко пъти го прекатури ) на 180 градуса пак ВЕРТИКАЛНО (с главата надолу) - съпротивлението трябва =0 (НУЛА) - ако мултицета ти има режим "зумер" ще писка.
2.Когато имаш течност - поплавъкът е горе - Съпротивлението е голямо и НЯМА КОНТАКТ=(100,200,300 Ома=зумерът не писка). Ти трябва да имитираш ПЪЛНО съдче с течност чрез Обръщане на Датчика на 180 градуса вертикално (демек с главата надолу=поплавъкът е изплувал) и да мериш - тогава трябва да не писка зумерът.
Та сега според мен .. мисля че 1 е правилното .. когато датчикът е изправен /на сухо/ поплавък е долу - тогава трябва да няма верига /зумер не писка/ ако е някъде нагоре или най-горе .. има верига ...
1.Когато датчика е в нормално положение - ВЕРТИКАЛНО НАДОЛУ - така както стои в съдчето - съпротивлението е голямо и ще отчита някаква стойност=не е важно точно колко, важното е да е > от нула (0) - После го завърти (няколко пъти го прекатури ) на 180 градуса пак ВЕРТИКАЛНО (с главата надолу) - съпротивлението трябва =0 (НУЛА) - ако мултицета ти има режим "зумер" ще писка.
2.Когато имаш течност - поплавъкът е горе - Съпротивлението е голямо и НЯМА КОНТАКТ=(100,200,300 Ома=зумерът не писка). Ти трябва да имитираш ПЪЛНО съдче с течност чрез Обръщане на Датчика на 180 градуса вертикално (демек с главата надолу=поплавъкът е изплувал) и да мериш - тогава трябва да не писка зумерът.
Та сега според мен .. мисля че 1 е правилното .. когато датчикът е изправен /на сухо/ поплавък е долу - тогава трябва да няма верига /зумер не писка/ ако е някъде нагоре или най-горе .. има верига ...
#10
Публикувано 24 ноември 2006 - 14:56
Прав си Aloa!!! Сори !
Абе разбра ме...все пак - ами я го измери като го топиш в една кофа с вода - няма да го въртиш хем : ... изчаквай обаче водата да навлезе в датчика.
Абе разбра ме...все пак - ами я го измери като го топиш в една кофа с вода - няма да го въртиш хем : ... изчаквай обаче водата да навлезе в датчика.
Ами аз описах по-горе как купих единия...върнах го и купих другия = добавих само разликата от 26 лева. да уточня обаче и това , че събитята се развиват във Варна - ЕЛИТКАРС.... абсолютно същия проблем който описа го имам аз. В радиатора имам антифриз, пък постоянно ми свети лампичката, която показва, че нямам антифриз. Ходих в Балкан-Стар казаха ми, че датчика ми не работи. Като ги питах за цена тогава неможаха да ми кажат. После ми звъннаха и ми казаха, че цената на датчика е 28лв. Ходих и в сервиз на BOSCH, а там ми казаха, че датчика работи . На кого да вярвам на на Балкан-Стар или BOSCH ? От 2-3 месеца си карам със светеща лампичка, но много ме дразни.
#11
Публикувано 24 ноември 2006 - 15:31
Мдааа .. днес няма да стане, че съм на работа все пак ..
Но почивните дни първо сматам да го отворя и разгледам от вътре.. пък тогава ако не стане .. ще мисля за нов
Поне за мен си знам, че в него е проблема .. все пак, като махнах казанчето със стария датчик тогава ми светна контролната лампа.
Хубава вечер на всички
:FlagMB:
Но почивните дни първо сматам да го отворя и разгледам от вътре.. пък тогава ако не стане .. ще мисля за нов
Поне за мен си знам, че в него е проблема .. все пак, като махнах казанчето със стария датчик тогава ми светна контролната лампа.
Хубава вечер на всички
:FlagMB:
#12
Публикувано 24 ноември 2006 - 17:55
Пробвай "накъсо" влизащия куплунг в тоя датчик. Дай на контакт, запали и да видим дали лампата ще ти изгасне. Можеш докато работи мотора да празен ход да правиш контакт и да прекъсваш. Така го удоших аз проблемчето....Но почивните дни първо сматам да го отворя и разгледам от вътре.. пък тогава ако не стане .. ще мисля за нов
Ако ти се изясни съдържанието и механизма вътре на самия датчик - пиши, че си "нямам" занимавка и ще отворя и моя. Ще му изкарам и аз червата и карантиите...ако се оправи ще си имам 2 броя или някой ще бъде зарадван
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни