

ET31, ET49 какво означава
Започната от hipo, 07 ное 2006 - 17:22:27
9 мнения по тази тема
#1
Публикувано 07 ноември 2006 - 17:22
Търся си стоманени джанти за W202. Предлагат ми какви ли не, но основно тези който ми предлагат са ET49, виждам са за 124, защото фабричният им номер с това започва. На моята резервната, която ми е единствена оригинална пише ЕТ31. Въпросът ми е какво значи ET49, ET31. Чета за разни офсети, мосфети и накрая да не стане така да ми опират гумите(джантите) някъде, да кажем на пълен ляв по подкалниците и т.н. Та ако някой знае какво значи да казва, че зимата ще ме хване неподготвен

ML270 04г.
ex-С180 94г.
#2
Публикувано 07 ноември 2006 - 17:42
http://avtogumi.com/ -> Полезно -> Параметри на автомобилните джанти 
T.e
ET - goliamo - djantite sa po-pribrani (moje da opirat v spirachnite aparati)
ET - malko - djantite sa po-izneseni (moje da opirat v kalnicite)

T.e
ET - goliamo - djantite sa po-pribrani (moje da opirat v spirachnite aparati)
ET - malko - djantite sa po-izneseni (moje da opirat v kalnicite)
#3
Публикувано 07 ноември 2006 - 17:47

Офсет
показва разстоянието от централната линия на джантата до нейната монтажна повърхност. Офсетът е положителен (+), когато монтажната повърхност се простира отвъд централната линия на джантата. Офсетът е отрицателен (-), когато монтажната повърхност се намира зад централната линия.
Това е разтоянието или изнисеноста на джантата т.е. ако е неправилното ЕТ може да ти опира я в спирачен апарат ,я в някой накрайник

#4
Публикувано 07 ноември 2006 - 18:25
Точно там четох, но никъде не пишеше че офсет е точно ЕТ-то. Та затова попитах.
ML270 04г.
ex-С180 94г.
#5
Публикувано 08 ноември 2006 - 11:45
hipo и аз си търся стоманени джанти и аз намирам само ЕТ49, а моите са ЕТ31 15 цола.Карам 124/200D/86 год.Обиколих в София по околовръстното в моргите, но не намерих. Аз съм от Троян и тука не намерих.Когото питах, никой неможа да ми каже какво е това означение, но казват че имало значение. Май показвало колоко е изхвърлен навън най- външния страничният борд на джантата спрямо вътрешния борд по който са разположени отворите за олекотяване на джанатат, но не съм сигурен.Незнам от къде си, но ако намериш джанти ЕТ31 пиши във форума. На мен ми трябва 1 бр.
Каквото и да ти говорят, става дума за пари.
#6
Публикувано 08 ноември 2006 - 12:11
Най-напред провери какъв е офсет-а на твоите оригинални джанти. Офсетът е изместването на централната част на джантата спрямо средата й.
Ако центърът (тази част с отворите за шпилките/болтовете) е изнесена по-навън, тогава имаш положителен офсет, а ако е по-навътре-отрицателен. Отбелязва с буквите ЕТ и трябва да е изписан някъде по джантите.
Тъй като съвременните джанти се правят само с голям положителен офсет (35-40мм) най вероятно една такава джанта би ти опирала в амортисьора, или някъде другаде, затова трябва да се слагат фланци.
Например на джанта с офсет +35мм слагаш фланец 30мм и постигаш изместване на джантата навън толкова, че все едно си с джанти с +5мм.
Вече фланците могат да са адаптори (от 4х114.3 на 4х100, на 5х100, или до размер и брой на дупките, какъвто искаш), или обикновени, които само ти отдалечават джантата без да ти променят броя и разстоянието между дупките. Поначало е трудно да си намерите фабрични фланци, които да паснат напълно на желанията и нуждите ви, трябва да се съобрази още и централния отвор, вида на дупките за болтовете/шпилките и т.н., затова е най-добре да се намери качествен материал и да се поръчат на опитен стругар.
Надявам се да съм ти помогнал и най-вече да сте ме разбрали!
Ако центърът (тази част с отворите за шпилките/болтовете) е изнесена по-навън, тогава имаш положителен офсет, а ако е по-навътре-отрицателен. Отбелязва с буквите ЕТ и трябва да е изписан някъде по джантите.
Тъй като съвременните джанти се правят само с голям положителен офсет (35-40мм) най вероятно една такава джанта би ти опирала в амортисьора, или някъде другаде, затова трябва да се слагат фланци.
Например на джанта с офсет +35мм слагаш фланец 30мм и постигаш изместване на джантата навън толкова, че все едно си с джанти с +5мм.
Вече фланците могат да са адаптори (от 4х114.3 на 4х100, на 5х100, или до размер и брой на дупките, какъвто искаш), или обикновени, които само ти отдалечават джантата без да ти променят броя и разстоянието между дупките. Поначало е трудно да си намерите фабрични фланци, които да паснат напълно на желанията и нуждите ви, трябва да се съобрази още и централния отвор, вида на дупките за болтовете/шпилките и т.н., затова е най-добре да се намери качествен материал и да се поръчат на опитен стругар.
Надявам се да съм ти помогнал и най-вече да сте ме разбрали!
#7
Публикувано 08 ноември 2006 - 13:07
ALEXONE™ благодаря за изчерпателната информация и днес научих нещо ново.Като разгледах и поста ти с диаграмата ми стана ясно вече за какво иде реч, но явно джанти с означение ЕТ31 се намират трудно.Кажи, ако знаеш къде да търся /става дума за втора употреба/ джанти.Както писах преди 10 дена ходих в моргите на окловръсното и там нямаше.За джанти ЕТ49 15 цола ми искаха 35 лв. за 1 бр.
Каквото и да ти говорят, става дума за пари.
#8
Публикувано 08 ноември 2006 - 21:18
Аз си купих 6J x 15 H2 ET31 , 4 броя, но сега ме притеснява че в книжката пише че "гуми 195/65 R15 се слагат само на джанти 6 1/2 J x 15 H2 ET37". А моите гуми са именно 195. Сега съм в паника какво да правя, да слагам ли гумите на тези джанти, да ги продавам ли, направо съм се побъркал. Дайте някой съвет?
Иначе намерих ET49 за по 15лв. Но явно не са за мен.
Иначе намерих ET49 за по 15лв. Но явно не са за мен.
ML270 04г.
ex-С180 94г.
#9
Публикувано 09 ноември 2006 - 09:47
Това ми е ясно че офсета няма нищо общо. Идеята ми за ширината. Защо в книжката ми пише че на гуми 195/65 15, трябва да са само джанти 6 1/2 J , a не 6J. За офсета ми се изясни, ЕТ31 или ЕТ37, няма да ми опират никъде.
ML270 04г.
ex-С180 94г.
#10
Публикувано 09 ноември 2006 - 10:00
И аз това си помислих, че 1/2 инч е 1 см горе долу. Какво толкова може да стане? Но ме притесни думата САМО в книжката. 195 САМО на 6 1/2J.
Иначе, Вени както си описал, при мен май ще се получи обратния вариант
Иначе, Вени както си описал, при мен май ще се получи обратния вариант

ML270 04г.
ex-С180 94г.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни