Наскоро се сдобих с Е200, 1996 г., бензин (без газ), мотор 111.942 и малко по малко си я стягам. От известно време обаче ме притеснява нещо, което се получава при студен старт, като се позасили, откакто се захлади. Няма проблеми с паленето. Първоначално започна с лекото виене, което се появява малко след старта, а после изчезва (чува се веднага след старта на видеото). След известно време започнах да усещам претрисане в рамките на 10-20 секунди, на което не обърнах внимание особено, мислейки, че е временно явление. Постепенно претрисането на студен старт се задълбочи, а веднъж колата изгасна.
Както се вижда на видеото, оборотите за момент от 1000 се сринаха почти до нула и едва не изгасна, но се стабилизира малко след това. Чува се и как прекъсва двигателят. Цялата драма е в рамките на 1-2 минути, след което започва да мърка като коте и стрелката заковава между 500 и 1000 оборота. Няма проблеми след тези проблемни първоначални 2 минути. Разходът ми е около 10 на 100 градско, като се стремя да не я натискам особено, превключвайки на 1500 – 2500 оборота макс. Италианка е, не съм пипал нищо по запалването, нито свещи, нито лули или кабели. Досега съм подменил бензиновата помпа, която виеше. И водна помпа, щото беше с луфт, и разбито амортисьорче на пистовия ремък, и шарнир, ама те нямат общо. Минал съм около 800 км, откакто я купих.
Знам, че подобни проблеми трудно се откриват и обикновено се сменят доста неща, без да е необходимо, докато се стигне до причината. Не ми се ще да стигам дотам. Мисля да сменя бензина, досега сипвах само на ЕКО, щото съм с отстъпка. После да мина по свещите и кабелите, както и задължителната Стар диагноза… Така, както представям нещата, какво да очаквам? Дали е дросел, дебитомер, бобини, ЕКУ, или темп. датчик? Притеснява ме да не се задълбочи работата или някой ремонт да ми докара още проблеми.
П. П. Накрая на видеото аз подавам газ, не се форсира сама.
Всичко се чува най-добре със слушалки
