Проблем при студен стартE200, 1996 г.
Started by Angeloff, 23 Sep 2011 - 19:19:07
28 replies to this topic
#1
Posted 23 September 2011 - 19:19
Здравейте, колеги
Наскоро се сдобих с Е200, 1996 г., бензин (без газ), мотор 111.942 и малко по малко си я стягам. От известно време обаче ме притеснява нещо, което се получава при студен старт, като се позасили, откакто се захлади. Няма проблеми с паленето. Първоначално започна с лекото виене, което се появява малко след старта, а после изчезва (чува се веднага след старта на видеото). След известно време започнах да усещам претрисане в рамките на 10-20 секунди, на което не обърнах внимание особено, мислейки, че е временно явление. Постепенно претрисането на студен старт се задълбочи, а веднъж колата изгасна.
Както се вижда на видеото, оборотите за момент от 1000 се сринаха почти до нула и едва не изгасна, но се стабилизира малко след това. Чува се и как прекъсва двигателят. Цялата драма е в рамките на 1-2 минути, след което започва да мърка като коте и стрелката заковава между 500 и 1000 оборота. Няма проблеми след тези проблемни първоначални 2 минути. Разходът ми е около 10 на 100 градско, като се стремя да не я натискам особено, превключвайки на 1500 – 2500 оборота макс. Италианка е, не съм пипал нищо по запалването, нито свещи, нито лули или кабели. Досега съм подменил бензиновата помпа, която виеше. И водна помпа, щото беше с луфт, и разбито амортисьорче на пистовия ремък, и шарнир, ама те нямат общо. Минал съм около 800 км, откакто я купих.
Знам, че подобни проблеми трудно се откриват и обикновено се сменят доста неща, без да е необходимо, докато се стигне до причината. Не ми се ще да стигам дотам. Мисля да сменя бензина, досега сипвах само на ЕКО, щото съм с отстъпка. После да мина по свещите и кабелите, както и задължителната Стар диагноза… Така, както представям нещата, какво да очаквам? Дали е дросел, дебитомер, бобини, ЕКУ, или темп. датчик? Притеснява ме да не се задълбочи работата или някой ремонт да ми докара още проблеми.
П. П. Накрая на видеото аз подавам газ, не се форсира сама.
Всичко се чува най-добре със слушалки
Наскоро се сдобих с Е200, 1996 г., бензин (без газ), мотор 111.942 и малко по малко си я стягам. От известно време обаче ме притеснява нещо, което се получава при студен старт, като се позасили, откакто се захлади. Няма проблеми с паленето. Първоначално започна с лекото виене, което се появява малко след старта, а после изчезва (чува се веднага след старта на видеото). След известно време започнах да усещам претрисане в рамките на 10-20 секунди, на което не обърнах внимание особено, мислейки, че е временно явление. Постепенно претрисането на студен старт се задълбочи, а веднъж колата изгасна.
Както се вижда на видеото, оборотите за момент от 1000 се сринаха почти до нула и едва не изгасна, но се стабилизира малко след това. Чува се и как прекъсва двигателят. Цялата драма е в рамките на 1-2 минути, след което започва да мърка като коте и стрелката заковава между 500 и 1000 оборота. Няма проблеми след тези проблемни първоначални 2 минути. Разходът ми е около 10 на 100 градско, като се стремя да не я натискам особено, превключвайки на 1500 – 2500 оборота макс. Италианка е, не съм пипал нищо по запалването, нито свещи, нито лули или кабели. Досега съм подменил бензиновата помпа, която виеше. И водна помпа, щото беше с луфт, и разбито амортисьорче на пистовия ремък, и шарнир, ама те нямат общо. Минал съм около 800 км, откакто я купих.
Знам, че подобни проблеми трудно се откриват и обикновено се сменят доста неща, без да е необходимо, докато се стигне до причината. Не ми се ще да стигам дотам. Мисля да сменя бензина, досега сипвах само на ЕКО, щото съм с отстъпка. После да мина по свещите и кабелите, както и задължителната Стар диагноза… Така, както представям нещата, какво да очаквам? Дали е дросел, дебитомер, бобини, ЕКУ, или темп. датчик? Притеснява ме да не се задълбочи работата или някой ремонт да ми докара още проблеми.
П. П. Накрая на видеото аз подавам газ, не се форсира сама.
Всичко се чува най-добре със слушалки
#2
Posted 24 September 2011 - 23:50
Пробвай без ремъци.
Никога не оставям магарето си в калта.
#3
Posted 25 September 2011 - 08:02
Така, както представям нещата, какво да очаквам? Дали е дросел, дебитомер, бобини, ЕКУ, или темп. датчик? Притеснява ме да не се задълбочи работата или някой ремонт да ми докара още проблеми.
Със настъпването на по-студено време,трудното палене ще се задълбочава. Но!
Проблема не е голям,когато загрее пак ще си мърка. Започни от температурният датчик........бобини не,ЕКУ не.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#4
Posted 25 September 2011 - 08:27
Благодаря за отговорите. Ще ги имам предвид. Засега пали лесно. Проблемът, така както си обяснявам аз, май е само докато е в режим на смукач. Предполагам ще става по-кофти, доближавайки нулата на термометъра. За палене без ремък си мислех и аз, поне ще видя дали ще спре да вие това в началото. Карайки така (за да не захлъхва, подавам газ до около 1000-2000 оборота, докато е на смукач), рискувам ли нещо? Не мога да се заема веднага с нея, че съм зает напоследък, та бих ли могъл да си я карам с този проблем известно време?
#6
Posted 25 September 2011 - 13:08
Москвичите имаха смукач,туй май беше Мерцедес
Никога не оставям магарето си в калта.
#7
Posted 25 September 2011 - 13:34
Ми за мерцедесите чувам, че имат автоматичен такъв, ма какво ли разбирам аз ... Предполагам е ясно, че под "смукач" имам предвид режима с по-високи обороти при подгряване след студен старт, който вероятно е командван от сите му там системи и електроники, нали така
А за почистването на гореспоменатите, наистина ще започна с тях, само да ми остане време.
А за почистването на гореспоменатите, наистина ще започна с тях, само да ми остане време.
#8
Posted 25 September 2011 - 14:48
Благодаря за отговорите. Ще ги имам предвид. Засега пали лесно. Проблемът, така както си обяснявам аз, май е само докато е в режим на смукач. Предполагам ще става по-кофти, доближавайки нулата на термометъра. За палене без ремък си мислех и аз, поне ще видя дали ще спре да вие това в началото. Карайки така (за да не захлъхва, подавам газ до около 1000-2000 оборота, докато е на смукач), рискувам ли нещо? Не мога да се заема веднага с нея, че съм зает напоследък, та бих ли могъл да си я карам с този проблем известно време?
Такива работи като режим "смукач" няма. "Смукача" е приспособление на карбураторните двигатели.
На инжекциона няма такова чудо - има режим "студен старт" или подгряване.
Отваря повече дросела за да повиши оборотите и впръсква по-богата смес.
Възможно е да имаш проблем с електронния дросел. Ако почне и загряла да се форсира сама и да глъхне, да знаеш че е от това.
Ел. инсталацията е слабото място на този мотор - изолацията на кабелите се цепи и рони и кабелите дават накъсо.
Мнозина колеги са минали през процедурата по подмяна на кабели или на напуканата изолаиция.
Но за най-сигурно - една диагностика и ще си каже всичко.
#10
Posted 25 September 2011 - 15:50
Нека да я прочетат на една диагностика.
Ако трябва - да изтрият грешките, после я покарай малко или я остави да поработи, и я прочетете пак.
Ако трябва - да изтрият грешките, после я покарай малко или я остави да поработи, и я прочетете пак.
#11
Posted 27 September 2011 - 23:42
Колега, извади куплунга от дебитомера и я запали така на студено /без свързан дебитомер/ и пиши дали паленето е Ок...
Имах същите признаци...нов дебитомер и нещата заспаха...
Имах същите признаци...нов дебитомер и нещата заспаха...
#12
Posted 28 September 2011 - 08:17
та бих ли могъл да си я карам с този проблем известно време?
Да,можеш........подавай по мъничко постоянна газ докато загрее.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#14
Posted 02 November 2011 - 20:29
Привет и от мене!Колега Angeloff и аз имам същия проблем Е200 97г. също без газ,а колата я имам много отскоро.При мене е малко по-задълбочено - първото запалване на колата дори изгасва,но при повторно запалване става точно като при тебе на клипа.Понеже още няколко дена няма да имам време и аз да я погледна(натоварено време на работата)ако вече си разбрал какво е пиши тези дни.Ако пък случайно разбера проблема преди тебе непременно ще те осведомя.Успех !
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users