Тунинг - мотор?
Започната от headbush, 20 сеп 2011 - 01:19:04
26 мнения по тази тема
#1
Публикувано 20 септември 2011 - 01:19
Здравейте!
Имам кола 124 200ТЕ с м102.963. Носи много, но върви бавно (е той и двигателя не е добре сега) Ако реша да инвестирам в по-мощен мотор, кой ще пасне на мястото на този и като обем и като електроника и трябва ли да сменям електроники, скоростна кутия, съединител...? Въобще, има ли смисъл подобно гъзене?
Имам кола 124 200ТЕ с м102.963. Носи много, но върви бавно (е той и двигателя не е добре сега) Ако реша да инвестирам в по-мощен мотор, кой ще пасне на мястото на този и като обем и като електроника и трябва ли да сменям електроники, скоростна кутия, съединител...? Въобще, има ли смисъл подобно гъзене?
#2
Публикувано 20 септември 2011 - 09:41
m 102.982 - всичко пасва
Обаче докато не оправиш този, няма смисъл да мислиш за смяна.
Каква е гаранцията че другия няма да прави същите ядове?
Концентрирай се върху горивната и запалителната система.
П.С. Колата италианка ли е?
Питам за да разбера с коя версия КЕ-Джетроник и коя запалителна система е.
Обаче докато не оправиш този, няма смисъл да мислиш за смяна.
Каква е гаранцията че другия няма да прави същите ядове?
Концентрирай се върху горивната и запалителната система.
П.С. Колата италианка ли е?
Питам за да разбера с коя версия КЕ-Джетроник и коя запалителна система е.
#3
Публикувано 20 септември 2011 - 13:07
m 102.982 - всичко пасва
Обаче докато не оправиш този, няма смисъл да мислиш за смяна.
Каква е гаранцията че другия няма да прави същите ядове?
Концентрирай се върху горивната и запалителната система.
П.С. Колата италианка ли е?
Питам за да разбера с коя версия КЕ-Джетроник и коя запалителна система е.
италиианка е! Нов внос, беше с изкривена врата и си мисля че не е карана мноого време... и освен това нямаше вакуум регулатор като я взех, оправям нещата едно по едно, но за сега подобренията са малко...
#4
Публикувано 20 септември 2011 - 15:37
Смисъл няма никакъв,от подобно гъзене.Това си е мое мнение.По скоро с друг диф или скоростна кутия,може да се подобри.Здравейте!
Имам кола 124 200ТЕ с м102.963. Носи много, но върви бавно (е той и двигателя не е добре сега) Ако реша да инвестирам в по-мощен мотор, кой ще пасне на мястото на този и като обем и като електроника и трябва ли да сменям електроники, скоростна кутия, съединител...? Въобще, има ли смисъл подобно гъзене?
Никога не оставям магарето си в калта.
#5
Публикувано 20 септември 2011 - 17:23
Смисъл няма никакъв,от подобно гъзене.Това си е мое мнение.По скоро с друг диф или скоростна кутия,може да се подобри.
съгласен съм, ама първо да я вкара в норми като работа на мотора - обороти, ускорение.
той в друга тема пише, че не може да вдигне повече от 100.
Неговата е комби е със 3.64 диф, който е още по-къс от стандартния. Направо трябва на моторчето да му е леко-леко .
#6
Публикувано 20 септември 2011 - 17:59
разликата във вървежа на 2.0 и 2.3 си е доста осезаема.
Имал съм по 3-4 коли и от 2та мотора-- ИМА разлика. много осезаема.
Просто по-умрел мотор от М102 2.0 не съм виждал на мерцедес...200Д ми се вижда по-бърз...
смени само блока с буталата и главата и си готов.
Имал съм по 3-4 коли и от 2та мотора-- ИМА разлика. много осезаема.
Просто по-умрел мотор от М102 2.0 не съм виждал на мерцедес...200Д ми се вижда по-бърз...
смени само блока с буталата и главата и си готов.
#7
Публикувано 20 септември 2011 - 23:04
смени само блока с буталата и главата и си готов.
Алтернатора нема нужда да се пипа след блока, буталата и главата...
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#8
Публикувано 20 септември 2011 - 23:41
Интересна тема се е заформила. Интересно е и собственика, за какво ползва тоя Мерцедес и дали има възможността да направи евентуална трансплантация, както трябва без компромиси. М102 за каране става, движи колата и....до тук. Не виждам, какво трябва да се очаква от 2,0 122 к.с. редова четворка на тон и половина купе с ужасно дълъг диференциал. Има такива с 5-скорости и по-къс диф. бяха (май) . Но, смяната на главното предаване нито ще го направи по-бърз, нито по-икономичен, нито по-какъв да е. И в интерес на истината, тези М102 (2000), без значение дали е карбураторен или инжекторен, когато е в час, ммммм, не е никак лош двигател. Вярно, гори като 2300, върви като 1800, но това е друг въпрос. По-важното е да решиш, какво точно искаш. Защото, за Мерцедес двигатели - бол. От 4-цилиндрови 1800-до 8 цилиндрови 4000 и прочие. Знаеш ли, златната среда при 124-ката е в 6-те цилиндъра с по 2 клапана. Вярно, стар дънер са тия мотори, но когато е изряден - с такава лекота си носи купето, а мирише бензина....извън града де. Мого тихо и равномерно работят, поемат силно още от 1500 об/мин. и не се налага да го натискаш, за да върви бясно. И баш тия 3,0 могат да горят под 9/100 извън града. Ами, падат и под 8/100 дори. Може да гори и 7/100, ако се кара с механична кутия до 80 км/ч. В града, започва от 13/100 и повече от 16, НЕ трябва да харчи. Средно - 14-15/100, но с понастъпване. За София не мога да кажа, колко ще гори там, че при тях се мери на мото-час. Компромисния вариянт е същия дърт коптор, но 2600. Не върви твърде и гори. Особено с автомат. А, да сваляш 2000 за да качваш 2300, бива, само ако изобщо няма вариянт за друго, като 6-так. Но, при условие, че мотора който вземеш се ревизира изцяло. Само тогава можеш да разчиташ на тая машина. Иначе, рискуваш да дойдеш на положение и по-зле от преди. За това, като купуваш Мерцедес - гледаш колкото може повече възли да са му изрядни и незанемарени. Че, докато работи е кола приказка, но поизтърбуши ли се и го вземеш ти, способен е да те накара книжката да си скъсаш. За това, мисли какво точно искаш. И не ти трябва автомат на бензинов Мергел. Разбирам да искаш автоматични скорости, ама да е с някой 250 к.с. мотор и въртящ момент на камион, дето за него трудно и рядко се намира механична кутия, която да му пасне и която да го устиска.
Твоята с 4 скорости ли е ? Май с 5.
Твоята с 4 скорости ли е ? Май с 5.
#9
Публикувано 21 септември 2011 - 00:15
за да смени мотора с 2,3, са му нужни около 500 до 900лв с трудът (говорим за добър М102)
за М103, му трябват от 1000 до 1500лв с трудът. защото освен че ще му трябва мотор фул комплект, ще му трябва и електрониката+ преправяне на ел. инсталация+ смяна на съединител.
за М103, му трябват от 1000 до 1500лв с трудът. защото освен че ще му трябва мотор фул комплект, ще му трябва и електрониката+ преправяне на ел. инсталация+ смяна на съединител.
#10
Публикувано 21 септември 2011 - 11:10
Мда - 2.3 е най-безболезнения ъпгрейд. Там инсталацията е 1:1.
Но колегата още не е разгърнал потенциала на своя 2-литров мотор.
Може пък като оправи горивната система, да се окаже че е доволен от комбинацията мотор-купе-ходова част.
Но колегата още не е разгърнал потенциала на своя 2-литров мотор.
Може пък като оправи горивната система, да се окаже че е доволен от комбинацията мотор-купе-ходова част.
#11
Публикувано 21 септември 2011 - 12:58
Имам чувството че нарочно е спънат тоя мотор още от завода. Просто е нелогично 2000 кубика да са толкова куци.
Омегата ми е 115коня и върви повече от мерцедес 200?? Е бива ли такава гавра? С еднакво тегло са.Омегата вдига 200на равно.
Омегата ми е 115коня и върви повече от мерцедес 200?? Е бива ли такава гавра? С еднакво тегло са.Омегата вдига 200на равно.
#12
Публикувано 21 септември 2011 - 13:58
Аз имам чувството че досега не съм срещал изряден 2.0 мотор.
Всички са били с някакъв проблем.
На повечето инжекциона отдавна е бил разбъзикан или побългарен като това е причина или следствие от слагане на ГАЗ, и от там нещата тръгват само надолу .
На омегата горивната система се сервизира по-лесно.
На бенца, механичният инжекцион си иска специфични знания. То е малко като да настройваш карбуратор.
Всички са били с някакъв проблем.
На повечето инжекциона отдавна е бил разбъзикан или побългарен като това е причина или следствие от слагане на ГАЗ, и от там нещата тръгват само надолу .
На омегата горивната система се сервизира по-лесно.
На бенца, механичният инжекцион си иска специфични знания. То е малко като да настройваш карбуратор.
#13
Публикувано 21 септември 2011 - 18:31
Колега,вярно,че мотора е халтав,ма чак да се оплакваш.Кажи колко вдига най много,за да ти подхвърля идеи.Кажи и на 2000 оборота с каква скорост се движиш,на пета де.
Никога не оставям магарето си в калта.
#14
Публикувано 21 септември 2011 - 22:13
Радвам се че се заформи такава тема... Благодаря на всички за мненията, доста са ми полезни, пък предполагам че и за други хора!
Не мога да ти кажа колко вдигам на пета на 2000 оборота .. защото не я ползвам(5-тата)... колата е наистина зле... и включа ли на пета с газ до дупка колата само може да намаля... Дори в моментите преди да окуцее мотора, 5-та пак не я усещах добре... знам че някои коли са с 4 скорости и за това си карам макс 4-та, а освен това по книжка я дават че максималната скорост на 4-та е с 5-6 км по-висока отколкото на 5-та, което не знам защото точно е. А що се отнася до макс. скорост вдигал съм макс 140 по надолнище на автомагистрала тракия на 4-та с не много газ, защото подам ли - колата се дави и намаля... на равно кара с около 90-100 макс... днес се установи че не е компютър, а по скоро не достига гориво! Сменял съм горивен филтър, бенз. помпа, и така... Колата също така си придърпва доста сериозно като я настъпя и не може да мине 4000 оборота при никакви обстоятелства, освен ако не откача термо-датчика... на 4-та на 3000 оборота съм около 95 км но пък настъпя ли да дигна повече вече описах какво става - забива предница!
Карал съм Лагуна 1.8 няколко месеца - смея да твърдя че е доста по-динамична... верно че е и по-лека... ама предполагам че КАТО го оправя Мерца ще е на ниво Помагайте моля ви! И благодаря още веднъж, че ги разбирате тези коли!
Колега,вярно,че мотора е халтав,ма чак да се оплакваш.Кажи колко вдига най много,за да ти подхвърля идеи.Кажи и на 2000 оборота с каква скорост се движиш,на пета де.
Не мога да ти кажа колко вдигам на пета на 2000 оборота .. защото не я ползвам(5-тата)... колата е наистина зле... и включа ли на пета с газ до дупка колата само може да намаля... Дори в моментите преди да окуцее мотора, 5-та пак не я усещах добре... знам че някои коли са с 4 скорости и за това си карам макс 4-та, а освен това по книжка я дават че максималната скорост на 4-та е с 5-6 км по-висока отколкото на 5-та, което не знам защото точно е. А що се отнася до макс. скорост вдигал съм макс 140 по надолнище на автомагистрала тракия на 4-та с не много газ, защото подам ли - колата се дави и намаля... на равно кара с около 90-100 макс... днес се установи че не е компютър, а по скоро не достига гориво! Сменял съм горивен филтър, бенз. помпа, и така... Колата също така си придърпва доста сериозно като я настъпя и не може да мине 4000 оборота при никакви обстоятелства, освен ако не откача термо-датчика... на 4-та на 3000 оборота съм около 95 км но пък настъпя ли да дигна повече вече описах какво става - забива предница!
Карал съм Лагуна 1.8 няколко месеца - смея да твърдя че е доста по-динамична... верно че е и по-лека... ама предполагам че КАТО го оправя Мерца ще е на ниво Помагайте моля ви! И благодаря още веднъж, че ги разбирате тези коли!
#15
Публикувано 21 септември 2011 - 22:39
Махни филтъра,да виждаш въздушната клапа,та като подадеш рязко газ,кажи дали стига до долу клапата или стига до средата.Това е много важно,за да дадем точно мнение по въпроса.И все пак на пета можеш да пробваш с 2000 оборота с колко километра си.Това пък,ще ни даде резултат,за предавателното число.
Никога не оставям магарето си в калта.
3 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни