Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Тунинг - мотор?


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 headbush

headbush

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 73 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 200TE '89

Posted 20 September 2011 - 01:19

Здравейте!
Имам кола 124 200ТЕ с м102.963. Носи много, но върви бавно (е той и двигателя не е добре сега) Ако реша да инвестирам в по-мощен мотор, кой ще пасне на мястото на този и като обем и като електроника и трябва ли да сменям електроники, скоростна кутия, съединител...? Въобще, има ли смисъл подобно гъзене?
  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,618 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 20 September 2011 - 09:41

m 102.982 - всичко пасва

Обаче докато не оправиш този, няма смисъл да мислиш за смяна.

Каква е гаранцията че другия няма да прави същите ядове?

Концентрирай се върху горивната и запалителната система.

П.С. Колата италианка ли е?

Питам за да разбера с коя версия КЕ-Джетроник и коя запалителна система е.
  • 0

#3 headbush

headbush

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 73 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 200TE '89

Posted 20 September 2011 - 13:07

m 102.982 - всичко пасва

Обаче докато не оправиш този, няма смисъл да мислиш за смяна.

Каква е гаранцията че другия няма да прави същите ядове?

Концентрирай се върху горивната и запалителната система.

П.С. Колата италианка ли е?

Питам за да разбера с коя версия КЕ-Джетроник и коя запалителна система е.


италиианка е! Нов внос, беше с изкривена врата и си мисля че не е карана мноого време... и освен това нямаше вакуум регулатор като я взех, оправям нещата едно по едно, но за сега подобренията са малко...
  • 0

#4 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 20 September 2011 - 15:37

Здравейте!
Имам кола 124 200ТЕ с м102.963. Носи много, но върви бавно (е той и двигателя не е добре сега) Ако реша да инвестирам в по-мощен мотор, кой ще пасне на мястото на този и като обем и като електроника и трябва ли да сменям електроники, скоростна кутия, съединител...? Въобще, има ли смисъл подобно гъзене?

Смисъл няма никакъв,от подобно гъзене.Това си е мое мнение.По скоро с друг диф или скоростна кутия,може да се подобри.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,618 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 20 September 2011 - 17:23

Смисъл няма никакъв,от подобно гъзене.Това си е мое мнение.По скоро с друг диф или скоростна кутия,може да се подобри.


съгласен съм, ама първо да я вкара в норми като работа на мотора - обороти, ускорение.

той в друга тема пише, че не може да вдигне повече от 100.

Неговата е комби е със 3.64 диф, който е още по-къс от стандартния. Направо трябва на моторчето да му е леко-леко :).
  • 0

#6 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Posted 20 September 2011 - 17:59

разликата във вървежа на 2.0 и 2.3 си е доста осезаема.
Имал съм по 3-4 коли и от 2та мотора-- ИМА разлика. много осезаема.
Просто по-умрел мотор от М102 2.0 не съм виждал на мерцедес...200Д ми се вижда по-бърз...

смени само блока с буталата и главата и си готов.
  • 0

#7 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 20 September 2011 - 23:04

смени само блока с буталата и главата и си готов.


Алтернатора нема нужда да се пипа след блока, буталата и главата... :D
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#8 Тодор Живков

Тодор Живков

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Posts:
  • Град:Пловдив

Posted 20 September 2011 - 23:41

Интересна тема се е заформила. Интересно е и собственика, за какво ползва тоя Мерцедес и дали има възможността да направи евентуална трансплантация, както трябва без компромиси. М102 за каране става, движи колата и....до тук. Не виждам, какво трябва да се очаква от 2,0 122 к.с. редова четворка на тон и половина купе с ужасно дълъг диференциал. Има такива с 5-скорости и по-къс диф. бяха (май) . Но, смяната на главното предаване нито ще го направи по-бърз, нито по-икономичен, нито по-какъв да е. И в интерес на истината, тези М102 (2000), без значение дали е карбураторен или инжекторен, когато е в час, ммммм, не е никак лош двигател. :dontknow Вярно, гори като 2300, върви като 1800, но това е друг въпрос. По-важното е да решиш, какво точно искаш. Защото, за Мерцедес двигатели - бол. От 4-цилиндрови 1800-до 8 цилиндрови 4000 и прочие. Знаеш ли, златната среда при 124-ката е в 6-те цилиндъра с по 2 клапана. Вярно, стар дънер са тия мотори, но когато е изряден - с такава лекота си носи купето, а мирише бензина....извън града де. Мого тихо и равномерно работят, поемат силно още от 1500 об/мин. и не се налага да го натискаш, за да върви бясно. И баш тия 3,0 могат да горят под 9/100 извън града. Ами, падат и под 8/100 дори. Може да гори и 7/100, ако се кара с механична кутия до 80 км/ч. В града, започва от 13/100 и повече от 16, НЕ трябва да харчи. Средно - 14-15/100, но с понастъпване. За София не мога да кажа, колко ще гори там, че при тях се мери на мото-час. Компромисния вариянт е същия дърт коптор, но 2600. Не върви твърде и гори. Особено с автомат. А, да сваляш 2000 за да качваш 2300, бива, само ако изобщо няма вариянт за друго, като 6-так. Но, при условие, че мотора който вземеш се ревизира изцяло. Само тогава можеш да разчиташ на тая машина. Иначе, рискуваш да дойдеш на положение и по-зле от преди. За това, като купуваш Мерцедес - гледаш колкото може повече възли да са му изрядни и незанемарени. Че, докато работи е кола приказка, но поизтърбуши ли се и го вземеш ти, способен е да те накара книжката да си скъсаш. За това, мисли какво точно искаш. И не ти трябва автомат на бензинов Мергел. Разбирам да искаш автоматични скорости, ама да е с някой 250 к.с. мотор и въртящ момент на камион, дето за него трудно и рядко се намира механична кутия, която да му пасне и която да го устиска.

Твоята с 4 скорости ли е ? Май с 5. :)
  • 0

#9 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Posted 21 September 2011 - 00:15

за да смени мотора с 2,3, са му нужни около 500 до 900лв с трудът (говорим за добър М102)
за М103, му трябват от 1000 до 1500лв с трудът. защото освен че ще му трябва мотор фул комплект, ще му трябва и електрониката+ преправяне на ел. инсталация+ смяна на съединител.
  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,618 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 21 September 2011 - 11:10

Мда - 2.3 е най-безболезнения ъпгрейд. Там инсталацията е 1:1.

Но колегата още не е разгърнал потенциала на своя 2-литров мотор.

Може пък като оправи горивната система, да се окаже че е доволен от комбинацията мотор-купе-ходова част.
  • 0

#11 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Posted 21 September 2011 - 12:58

Имам чувството че нарочно е спънат тоя мотор още от завода. Просто е нелогично 2000 кубика да са толкова куци.
Омегата ми е 115коня и върви повече от мерцедес 200?? Е бива ли такава гавра? С еднакво тегло са.Омегата вдига 200на равно.
  • 0

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,618 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 21 September 2011 - 13:58

Аз имам чувството че досега не съм срещал изряден 2.0 мотор.

Всички са били с някакъв проблем.

На повечето инжекциона отдавна е бил разбъзикан или побългарен като това е причина или следствие от слагане на ГАЗ, и от там нещата тръгват само надолу :).

На омегата горивната система се сервизира по-лесно.

На бенца, механичният инжекцион си иска специфични знания. То е малко като да настройваш карбуратор.
  • 0

#13 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 21 September 2011 - 18:31

Колега,вярно,че мотора е халтав,ма чак да се оплакваш.Кажи колко вдига най много,за да ти подхвърля идеи.Кажи и на 2000 оборота с каква скорост се движиш,на пета де.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#14 headbush

headbush

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 73 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 200TE '89

Posted 21 September 2011 - 22:13

Радвам се че се заформи такава тема... Благодаря на всички за мненията, доста са ми полезни, пък предполагам че и за други хора!

Колега,вярно,че мотора е халтав,ма чак да се оплакваш.Кажи колко вдига най много,за да ти подхвърля идеи.Кажи и на 2000 оборота с каква скорост се движиш,на пета де.


Не мога да ти кажа колко вдигам на пета на 2000 оборота .. защото не я ползвам(5-тата)... колата е наистина зле... и включа ли на пета с газ до дупка колата само може да намаля... Дори в моментите преди да окуцее мотора, 5-та пак не я усещах добре... знам че някои коли са с 4 скорости и за това си карам макс 4-та, а освен това по книжка я дават че максималната скорост на 4-та е с 5-6 км по-висока отколкото на 5-та, което не знам защото точно е. А що се отнася до макс. скорост вдигал съм макс 140 по надолнище на автомагистрала тракия на 4-та с не много газ, защото подам ли - колата се дави и намаля... на равно кара с около 90-100 макс... днес се установи че не е компютър, а по скоро не достига гориво! Сменял съм горивен филтър, бенз. помпа, и така... Колата също така си придърпва доста сериозно като я настъпя и не може да мине 4000 оборота при никакви обстоятелства, освен ако не откача термо-датчика... на 4-та на 3000 оборота съм около 95 км но пък настъпя ли да дигна повече вече описах какво става - забива предница!
Карал съм Лагуна 1.8 няколко месеца - смея да твърдя че е доста по-динамична... верно че е и по-лека... ама предполагам че КАТО го оправя Мерца ще е на ниво :) Помагайте моля ви! И благодаря още веднъж, че ги разбирате тези коли!
  • 0

#15 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 21 September 2011 - 22:39

Махни филтъра,да виждаш въздушната клапа,та като подадеш рязко газ,кажи дали стига до долу клапата или стига до средата.Това е много важно,за да дадем точно мнение по въпроса.И все пак на пета можеш да пробваш с 2000 оборота с колко километра си.Това пък,ще ни даде резултат,за предавателното число.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users