Economy - метър на таблото - странно поведение
Започната от headbush, 09 сеп 2011 - 22:51:16
7 мнения по тази тема
#1
Публикувано 09 септември 2011 - 22:51
Колеги, съжалявам за може би малко глупавия въпрос който ще задам.
Няколко човека са ми бърникали прзния ход от шестограма на въздушния филтър. И това освен на оборотите е оказвало влияние и на Economy -стрелката на таблото ми... Когато празните обороти са около 1000 - стрелката е на 0 (мин)... но когато са на 900 или 850 тогава стрелката се качва на около 1/4 от целия си ход. Нормално ли е това? и може ли да се каже че на моята кола 900 оборота празен ход харчат повече бензин от 1000? Друго нещо е че на 1000+ оборота като ми е празния ход, купето е спокойно, а когато е на 900 двигателя го тресе... сменял съм тампони на двигател, мисля че е от недобра смес, понеже един датчик не ми работи правилно и от време на време ми подава смес като за студен двигател и колата се дави, но това само от време на време... откакто съм я взел, купето се тресе като съм на едно място със запален двигател. обаче ако дигна празния ход на 1000 тогава не се тресеи че и стрелката на разходомера пада... Иди че разбери? Моля някой ако има подобни наблюдения и е наясно какво точно отчита тази стрелка... аз съм чувал че всъщност отчита вакума в дебитомера. и на базата на това изчислява разхода на гориво, но ако някой може да обясни по-подробно мисля че ще е от полза на всички които имат такъв датчик на таблата си! Благодаря!
Няколко човека са ми бърникали прзния ход от шестограма на въздушния филтър. И това освен на оборотите е оказвало влияние и на Economy -стрелката на таблото ми... Когато празните обороти са около 1000 - стрелката е на 0 (мин)... но когато са на 900 или 850 тогава стрелката се качва на около 1/4 от целия си ход. Нормално ли е това? и може ли да се каже че на моята кола 900 оборота празен ход харчат повече бензин от 1000? Друго нещо е че на 1000+ оборота като ми е празния ход, купето е спокойно, а когато е на 900 двигателя го тресе... сменял съм тампони на двигател, мисля че е от недобра смес, понеже един датчик не ми работи правилно и от време на време ми подава смес като за студен двигател и колата се дави, но това само от време на време... откакто съм я взел, купето се тресе като съм на едно място със запален двигател. обаче ако дигна празния ход на 1000 тогава не се тресеи че и стрелката на разходомера пада... Иди че разбери? Моля някой ако има подобни наблюдения и е наясно какво точно отчита тази стрелка... аз съм чувал че всъщност отчита вакума в дебитомера. и на базата на това изчислява разхода на гориво, но ако някой може да обясни по-подробно мисля че ще е от полза на всички които имат такъв датчик на таблата си! Благодаря!
#2
Публикувано 10 септември 2011 - 00:13
Тази стрелка, всъщност е един вакууммер.
Показанията и са приблизителни попринцип. Затова я махат след 92ра.
Оправи си мотора и ще се оправи и тя.
на 1000оборота-харчи повече.
Има причина за да тресе на 8-900об/мин. Трябва да я откриеш.
Показанията и са приблизителни попринцип. Затова я махат след 92ра.
Оправи си мотора и ще се оправи и тя.
на 1000оборота-харчи повече.
Има причина за да тресе на 8-900об/мин. Трябва да я откриеш.
#3
Публикувано 10 септември 2011 - 10:31
Благодаря за бързия отговор!
На там съм тръгнал!!! Но досега много неща съм сменил, всички консумативи като кабели, свещи, палец и т.н. ако някой има предположение моля да споделя?! наздраве!Има причина за да тресе на 8-900об/мин. Трябва да я откриеш.
#4
Публикувано 10 септември 2011 - 15:32
Взема от някъде въздух.
Никога не оставям магарето си в калта.
#5
Публикувано 11 септември 2011 - 00:05
А колко са нормалните обороти на празен ход... м102 мотор, бензин
#6
Публикувано 19 септември 2011 - 21:30
на загрял мотор около 700, но на таблото показва повече - обикновено около 750-800.
Стрелката е вързана към вакума в колектора. По принцип е добър показател когато нещо не е в ред.
Нормално на студено държи по-високи обороти защото моторчето е отворено повече, и може да стои на 1/4, но назагрял мотор и свалени обороти трябва да я дърпа до крайно ляво.
Шестограмът не е за регулиране на обороти. Ако си с ЕЗЛ запалване, въобще няма откъде да регулираш оборотите.
На по-старите моторчето има една врътка от която може да се регулира допълнително въздух.
Сигурен ли си че моторчето работи? Имаш ли постоянни 12V захранване до буксичката му на контакт?
ЕКУ-то отваря масата когато сметне за необходимо.
Този датчик повредения - термодатчика ли имаш предвид? Ако караш с изключен датчик, моторът поддържа по-високи обороти.
Ела някоя сряда на среща, може да вдигнем капаците на колите и да сравняваме .
Стрелката е вързана към вакума в колектора. По принцип е добър показател когато нещо не е в ред.
Нормално на студено държи по-високи обороти защото моторчето е отворено повече, и може да стои на 1/4, но назагрял мотор и свалени обороти трябва да я дърпа до крайно ляво.
Шестограмът не е за регулиране на обороти. Ако си с ЕЗЛ запалване, въобще няма откъде да регулираш оборотите.
На по-старите моторчето има една врътка от която може да се регулира допълнително въздух.
Сигурен ли си че моторчето работи? Имаш ли постоянни 12V захранване до буксичката му на контакт?
ЕКУ-то отваря масата когато сметне за необходимо.
Този датчик повредения - термодатчика ли имаш предвид? Ако караш с изключен датчик, моторът поддържа по-високи обороти.
Ела някоя сряда на среща, може да вдигнем капаците на колите и да сравняваме .
#7
Публикувано 20 септември 2011 - 13:29
Не знам къде е моторчето и буксата му... ако имаш снимка или можеш да ме опътиш ще го премеря...На по-старите моторчето има една врътка от която може да се регулира допълнително въздух.
Сигурен ли си че моторчето работи? Имаш ли постоянни 12V захранване до буксичката му на контакт?
--Шестограмът не е за регулиране на обороти. Ако си с ЕЗЛ запалване, въобще няма откъде да регулираш оборотите.
ами мисля че не съм с ЕЗЛ запалване защото шестограма влияе на празните обороти..и като го наглася да е на около 1000 колата не тресе + стрелката е в ляво... но колкото свалям празния ход, толкова повече тресе и съответно стрелката се качва... живот
#8
Публикувано 20 септември 2011 - 14:55
Ефектът е вторичен явно.
По принцип шестограма регулира сместа - основно на празен ход и ниски обороти.
моторчето е под кутията на филтъра - заклещено между рънърите на 3-ти и 4-ти цилиндър на смукателния колектор. Като махнеш "тавата" на филтъра ще го видиш.
По принцип шестограма регулира сместа - основно на празен ход и ниски обороти.
моторчето е под кутията на филтъра - заклещено между рънърите на 3-ти и 4-ти цилиндър на смукателния колектор. Като махнеш "тавата" на филтъра ще го видиш.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни