Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Economy - метър на таблото - странно поведение


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 headbush

headbush

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 73 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 200TE '89

Публикувано 09 септември 2011 - 22:51

Колеги, съжалявам за може би малко глупавия въпрос който ще задам.
Няколко човека са ми бърникали прзния ход от шестограма на въздушния филтър. И това освен на оборотите е оказвало влияние и на Economy -стрелката на таблото ми... Когато празните обороти са около 1000 - стрелката е на 0 (мин)... но когато са на 900 или 850 тогава стрелката се качва на около 1/4 от целия си ход. Нормално ли е това? и може ли да се каже че на моята кола 900 оборота празен ход харчат повече бензин от 1000? Друго нещо е че на 1000+ оборота като ми е празния ход, купето е спокойно, а когато е на 900 двигателя го тресе... сменял съм тампони на двигател, мисля че е от недобра смес, понеже един датчик не ми работи правилно и от време на време ми подава смес като за студен двигател и колата се дави, но това само от време на време... откакто съм я взел, купето се тресе като съм на едно място със запален двигател. обаче ако дигна празния ход на 1000 тогава не се тресеи че и стрелката на разходомера пада... Иди че разбери? Моля някой ако има подобни наблюдения и е наясно какво точно отчита тази стрелка... аз съм чувал че всъщност отчита вакума в дебитомера. и на базата на това изчислява разхода на гориво, но ако някой може да обясни по-подробно мисля че ще е от полза на всички които имат такъв датчик на таблата си! :) Благодаря!
  • 0

#2 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 10 септември 2011 - 00:13

Тази стрелка, всъщност е един вакууммер.
Показанията и са приблизителни попринцип. Затова я махат след 92ра.

Оправи си мотора и ще се оправи и тя.
на 1000оборота-харчи повече.
Има причина за да тресе на 8-900об/мин. Трябва да я откриеш.
  • 0

#3 headbush

headbush

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 73 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 200TE '89

Публикувано 10 септември 2011 - 10:31

Благодаря за бързия отговор!

Има причина за да тресе на 8-900об/мин. Трябва да я откриеш.

На там съм тръгнал!!! :) Но досега много неща съм сменил, всички консумативи като кабели, свещи, палец и т.н. ако някой има предположение моля да споделя?! :) наздраве!
  • 0

#4 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 10 септември 2011 - 15:32

Взема от някъде въздух.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#5 headbush

headbush

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 73 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 200TE '89

Публикувано 11 септември 2011 - 00:05

А колко са нормалните обороти на празен ход... м102 мотор, бензин
  • 0

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 септември 2011 - 21:30

на загрял мотор около 700, но на таблото показва повече - обикновено около 750-800.

Стрелката е вързана към вакума в колектора. По принцип е добър показател когато нещо не е в ред.

Нормално на студено държи по-високи обороти защото моторчето е отворено повече, и може да стои на 1/4, но назагрял мотор и свалени обороти трябва да я дърпа до крайно ляво.

Шестограмът не е за регулиране на обороти. Ако си с ЕЗЛ запалване, въобще няма откъде да регулираш оборотите.

На по-старите моторчето има една врътка от която може да се регулира допълнително въздух.

Сигурен ли си че моторчето работи? Имаш ли постоянни 12V захранване до буксичката му на контакт?

ЕКУ-то отваря масата когато сметне за необходимо.

Този датчик повредения - термодатчика ли имаш предвид? Ако караш с изключен датчик, моторът поддържа по-високи обороти.

Ела някоя сряда на среща, може да вдигнем капаците на колите и да сравняваме ;).
  • 0

#7 headbush

headbush

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 73 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 200TE '89

Публикувано 20 септември 2011 - 13:29

На по-старите моторчето има една врътка от която може да се регулира допълнително въздух.

Сигурен ли си че моторчето работи? Имаш ли постоянни 12V захранване до буксичката му на контакт?

Не знам къде е моторчето и буксата му... ако имаш снимка или можеш да ме опътиш ще го премеря...

--Шестограмът не е за регулиране на обороти. Ако си с ЕЗЛ запалване, въобще няма откъде да регулираш оборотите.

ами мисля че не съм с ЕЗЛ запалване защото шестограма влияе на празните обороти..и като го наглася да е на около 1000 колата не тресе + стрелката е в ляво... но колкото свалям празния ход, толкова повече тресе и съответно стрелката се качва... живот :)
  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 20 септември 2011 - 14:55

Ефектът е вторичен явно.

По принцип шестограма регулира сместа - основно на празен ход и ниски обороти.

моторчето е под кутията на филтъра - заклещено между рънърите на 3-ти и 4-ти цилиндър на смукателния колектор. Като махнеш "тавата" на филтъра ще го видиш.
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни