W210 Дебитомер
Started by rabbitt, 09 Sep 2011 - 10:45:47
11 replies to this topic
#1
Posted 09 September 2011 - 10:45
Здравейте колеги,
Ще помоля за мнение относно дебитомера на моята кола!
Става въпрос за W210 2.0К 111.957 мотор, автоматик. Имам "играене" на оборотите, когато работи на празен ход, особено на директна, което определено се влияе при промяна на температура и влажност. Също така напоследък почна да губи все по-често мощност. Имам предвид, че при подване на повече газ почва да бучи и определено не ускорява, както би трябвало. Последният симптом се появява без каквато и да е закономерност. След многократни прегледи по ЕКУ-то има единствена грешка, която идва от "Secondary Air injection valve". Данните идващи от дебитомера са нормални, т.е варират в стойностите според Star Diagnose. Самият дебитомер го свалях преди година, когато имаше само "играене" и термоелемнта (мисля че е термистор) си променяше съпротивлението с промяна на температурата.
Въпросът ми е дали да карам смело с подмяната на дебитомера или да търся и друг проблем. Питам, защото така смених ламбда сондата с оригинална и нищо не се промени, а не ми се ще да бухна още пари без да отстраня проблема.
Само да добавя - сменени са свещите с оригинални, както и останалите консумативи.
Благодаря за вниманието!
Ще помоля за мнение относно дебитомера на моята кола!
Става въпрос за W210 2.0К 111.957 мотор, автоматик. Имам "играене" на оборотите, когато работи на празен ход, особено на директна, което определено се влияе при промяна на температура и влажност. Също така напоследък почна да губи все по-често мощност. Имам предвид, че при подване на повече газ почва да бучи и определено не ускорява, както би трябвало. Последният симптом се появява без каквато и да е закономерност. След многократни прегледи по ЕКУ-то има единствена грешка, която идва от "Secondary Air injection valve". Данните идващи от дебитомера са нормални, т.е варират в стойностите според Star Diagnose. Самият дебитомер го свалях преди година, когато имаше само "играене" и термоелемнта (мисля че е термистор) си променяше съпротивлението с промяна на температурата.
Въпросът ми е дали да карам смело с подмяната на дебитомера или да търся и друг проблем. Питам, защото така смених ламбда сондата с оригинална и нищо не се промени, а не ми се ще да бухна още пари без да отстраня проблема.
Само да добавя - сменени са свещите с оригинални, както и останалите консумативи.
Благодаря за вниманието!
#3
Posted 13 September 2011 - 11:10
Да, има катализатор, който е сменяван. Дросела е чист. Сега тествам дали бензиновата помпа дава ядове, но за късмет последните 2 дена колата си работи както трябва.
#4
Posted 21 October 2011 - 14:18
И моя е същия модел и прави така-майсторите казват дебитомер-по точно датчик входящ въздух,но му свикнах да Ви кажа
#5
Posted 22 October 2011 - 20:36
Колеги и моят прави така е320 2002 бензин, ама махам въздуш. филтър, откачам датчика за въздуха, продухвам, карам така няколко месеца и пак наново, кво да се прави слабо място.
#6
Posted 23 October 2011 - 05:16
Колега дебитомер се тества като му откачиш буксата (ако нямаш диагностика под ръка разбира се). Ако колата ти не промени поведението си, значи това е проблема. Виждам, че си писал, че си с компресор. При мен случая беше такъв, че компресора ми работеше, но пак имах проблеми като твоите. Смених дебитомера с китайски, който издържа 1 месец и след това симптомите се появиха отново и компресора ми спря да работи (т.е. дебитомера умря напълно). Върнах си пак стария и си купих нов Bosh след няколко дни. Така проблема ми се оправи. Съвета ми е да си провериш свещите и лулите на кабелите (аз от прецакани кабели изгорих 2 от 4 чисто нови свещи), макар че ако проблема е в тях колата ти ще прекъсва.
The best or nothing.
#7
Posted 02 November 2011 - 12:13
Пробвах с откачване на буксата, но няма ефект. ДебиЛомера си дава данни в норма через диагностичния софтуер. Свещите смених с нови при купуването на колата, като предполагам замених фабричните. Тогава гледахме и кабели + лули, но са наред. Има един датчик за температура, който ме съмнява че може да дава ядове, защото "тресенето" определено се виляе от околната температура. ДебиЛомер не ми се купува нов, без да съм сигурен, защото са си 500лв. разход. И аз купих един афтърмаркет от Англия, но след 2 седмици им го върнах, защото работеше по-зле от оригиналния. Последния е чист и няма нищо общо с тези по форумите дето са зацапани.
Тез дни ще ходя пак да гледаме с комп какво се случава и да се чешем откъде може да е проблема.
Тез дни ще ходя пак да гледаме с комп какво се случава и да се чешем откъде може да е проблема.
#8
Posted 06 December 2011 - 21:55
Имам подобен проблем. Като дам рязко газ колата забива нос. При плавно подаване на газ нещата са малко по добре. Сменил съм свещи и бобини. На диагностиката нищо нередно не излиза. Автомобила е W203, С200К, 2001г.163kc. Ako разбереш проблема ще съм ти благодарен.
#9
Posted 23 January 2012 - 21:36
Имам подобен проблем. Като дам рязко газ колата забива нос. При плавно подаване на газ нещата са малко по добре. Сменил съм свещи и бобини. На диагностиката нищо нередно не излиза. Автомобила е W203, С200К, 2001г.163kc. Ako разбереш проблема ще съм ти благодарен.
Абсоютно същия проблем и при мен! Изглежда не съм единствения с такъв... За инфо мога да кажа, че съм с нови дебитомер и свещи (Бош), горивен филтър, въздушен филтър и на няколко пъти чистен дросел. Препоръчаха ми да тествам катализатора тъй като можело да е запушен. Дали знаете къде може да стане това? Вие тествали ли сте го?
#10
Posted 23 January 2012 - 22:38
Всички сте за нови(оригинални)дебитомери,колкото и да не ви се иска.Диагностичната апаратура нищо не може да разбере(личен опит),тя само показва дали работи или не дебитомера,но как!?
#11
Posted 12 August 2012 - 15:07
Малко ъпдейт.
Значи смених дебитомера с оригинален на VDO И нещата се пооправиха за месец, докато отново на дълъг път не престана да върви. Под престана да върви имам предвид, че не набира, като я сриташ. Закарах я накрая при Васко, в новия сервиз на Петко и там се оказа, че не били синхронизирани дроселите, но иначе всияко било съвсем наред. Та карах си аз около 2 месеца и наистина колата вървеше доста прилично, а аз -доволен. Но! Сега отново почна да губи мощност при ускорение и тъй като Васко е отпуска се чудя дали няма някой да даде идея. Все пак не е нормално без да е падал акумулатора дроселите да загубят настройките си. Тъй като по-принцип има леко претрисване особено при влажно време, когато е на място и на директна се чудя дали няма някой датчик за налягане който може да дава понякога грешни резултати.
Ако някой се сети за нещо - да дава акъл, моля!
Значи смених дебитомера с оригинален на VDO И нещата се пооправиха за месец, докато отново на дълъг път не престана да върви. Под престана да върви имам предвид, че не набира, като я сриташ. Закарах я накрая при Васко, в новия сервиз на Петко и там се оказа, че не били синхронизирани дроселите, но иначе всияко било съвсем наред. Та карах си аз около 2 месеца и наистина колата вървеше доста прилично, а аз -доволен. Но! Сега отново почна да губи мощност при ускорение и тъй като Васко е отпуска се чудя дали няма някой да даде идея. Все пак не е нормално без да е падал акумулатора дроселите да загубят настройките си. Тъй като по-принцип има леко претрисване особено при влажно време, когато е на място и на директна се чудя дали няма някой датчик за налягане който може да дава понякога грешни резултати.
Ако някой се сети за нещо - да дава акъл, моля!
Edited by rabbitt, 12 August 2012 - 15:08 .
#12
Posted 14 August 2012 - 10:13
На мен ми тресе като изхвърли маркуча на вакума от дясната страна на двигателя като погледнеш излиза от към таблото с бушоните минава през някаква джаджа и от там отива в дясния дросел виж да не е излезнал някъде! Успех
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users