W211 vs. ML
Started by Сандо, 28 Aug 2011 - 21:36:45
22 replies to this topic
#1
Posted 28 August 2011 - 21:36
Здравейте,
дойде време да заменя верния W124, за нещо което да е доста по-удобно на дълъг път.
Както е видно от заглавието, насочил съм се към един от тези два модела... Бюджета е до 18к лева, чисто за колата, и още 2-3к за обслужване и застраховки.
Важно да се спомене е, че и двата модела съм ги виждал само на снимка, т.е. не съм ги карал, нито дори съм се качвал в тях. 99% новата кола ще се ползва извънградско, в София ще седи в гаража, а ще си ползвам 124-ката.
Такааааааа....., ето сега как ги виждам аз нещата откъм плюсове и минуси за двата модела:
W211
Плюсове:
- супер красива визия, отвътре и отвънка (модел от 2002 до 2006)
- избор на добри мотори - 220, 270, 320 (не съм състезател и затова съм включил слабичкия 220, иначе кой не би искал да седи върху 200 магарета под капака?)
- като изключим 200-те магарета на 320, с мойто каране дори и 270 ще го докарам да върви супер икономично на дълъг път (предполагам до 7/100 е добре)
- тука имаше още нещо ма ся съм го забравил, по-късно ще се сетя, а и все пак плюс е, че много, ама много ми харесва тая кола!
Минуси:
- доста трудно се намира читав екземпляр в България
- тука очаквам вие да споделите, за да ми помогнете в избора. Благодаря!
ML
Плюсове:
- доста по-голям избор в България отколкото W211. Вече си харесах 2-3 екземпляра в мобилето.
- доста повече място за багаж
- по-голяма проходимост
- тук пак сте вие...
Минуси:
- на външен вид с предницата бих могъл да се примиря, ама отзад за мен си е чиста баничарка. (2002 - 2006г, извинете ме ако бъркам годините на фейслифтовете.)
- отвътре също не ми харесва, особено като отчетем факта, че 95% са с черен кожен салон, пък аз съм твърдо против това.
- с постоянно зацепено 4х4 (нали не бъркам?), разхода ще ми е значително по-голям отколкото при W211
Колата трябва да е задължително автоматик.
Това е дето съм го измислил досега. Не бързам особено с покупката, но все се надявам поне от следващата година да пътувам с нова кола. Дано не съм написал някоя монументална глупост по-горе.
И за последно да формулирам въпроса си ясно и точно: Има ли смисъл да се хвърлям веднага на ML, или да чакам още 2,3 до 6 месеца да се появи читава W211?
дойде време да заменя верния W124, за нещо което да е доста по-удобно на дълъг път.
Както е видно от заглавието, насочил съм се към един от тези два модела... Бюджета е до 18к лева, чисто за колата, и още 2-3к за обслужване и застраховки.
Важно да се спомене е, че и двата модела съм ги виждал само на снимка, т.е. не съм ги карал, нито дори съм се качвал в тях. 99% новата кола ще се ползва извънградско, в София ще седи в гаража, а ще си ползвам 124-ката.
Такааааааа....., ето сега как ги виждам аз нещата откъм плюсове и минуси за двата модела:
W211
Плюсове:
- супер красива визия, отвътре и отвънка (модел от 2002 до 2006)
- избор на добри мотори - 220, 270, 320 (не съм състезател и затова съм включил слабичкия 220, иначе кой не би искал да седи върху 200 магарета под капака?)
- като изключим 200-те магарета на 320, с мойто каране дори и 270 ще го докарам да върви супер икономично на дълъг път (предполагам до 7/100 е добре)
- тука имаше още нещо ма ся съм го забравил, по-късно ще се сетя, а и все пак плюс е, че много, ама много ми харесва тая кола!
Минуси:
- доста трудно се намира читав екземпляр в България
- тука очаквам вие да споделите, за да ми помогнете в избора. Благодаря!
ML
Плюсове:
- доста по-голям избор в България отколкото W211. Вече си харесах 2-3 екземпляра в мобилето.
- доста повече място за багаж
- по-голяма проходимост
- тук пак сте вие...
Минуси:
- на външен вид с предницата бих могъл да се примиря, ама отзад за мен си е чиста баничарка. (2002 - 2006г, извинете ме ако бъркам годините на фейслифтовете.)
- отвътре също не ми харесва, особено като отчетем факта, че 95% са с черен кожен салон, пък аз съм твърдо против това.
- с постоянно зацепено 4х4 (нали не бъркам?), разхода ще ми е значително по-голям отколкото при W211
Колата трябва да е задължително автоматик.
Това е дето съм го измислил досега. Не бързам особено с покупката, но все се надявам поне от следващата година да пътувам с нова кола. Дано не съм написал някоя монументална глупост по-горе.
И за последно да формулирам въпроса си ясно и точно: Има ли смисъл да се хвърлям веднага на ML, или да чакам още 2,3 до 6 месеца да се появи читава W211?
#2
Posted 28 August 2011 - 22:22
Значи, разликата от кола до джип е кошмарно голяма, особено ако искаш да го ползваш предимно за магистрала.
Джипа е осезаемо по-муден, защото е ТЕЖЪК (на рама е), защото МЛ-няма хъбове и постоянно се въртят всички диференцяли, кардани, полуоски, Защото има аеродинамиката на джип (билборд)
Всичко това води освен до ниска оптимална и максимална скорост, но и до по-висок разход.Ако искаш да караш постоянно със 120-160км/ч, приготви се за разход.
Отделно потдръжката на джипа не е като на колата.
.. е да ама имаш 4х4...
ако искаш проходимост и магистралка- 211-4матик
а че трудно се намират... МНОГО трудно се намират добри. Аз стигнах до Германия, до представителство на мерцедес за върнати коли.
Джипа е осезаемо по-муден, защото е ТЕЖЪК (на рама е), защото МЛ-няма хъбове и постоянно се въртят всички диференцяли, кардани, полуоски, Защото има аеродинамиката на джип (билборд)
Всичко това води освен до ниска оптимална и максимална скорост, но и до по-висок разход.Ако искаш да караш постоянно със 120-160км/ч, приготви се за разход.
Отделно потдръжката на джипа не е като на колата.
.. е да ама имаш 4х4...
ако искаш проходимост и магистралка- 211-4матик
а че трудно се намират... МНОГО трудно се намират добри. Аз стигнах до Германия, до представителство на мерцедес за върнати коли.
#3
Posted 29 August 2011 - 07:03
Аз съм за 211. Казваш, че не си карал нито едно от двете, а за място за багаж говориш. Я вдигни задния капак на Е-класата да видиш за какво иде реч и пак помисли.
Проходимостта е като гола снимка на хубава жена, можеш само да се хвалиш с нея и да мас*****раш. Или ти трябва високо проходим автомобил, какъвто МЛ определено не е, или ти трябва нормална кола.
За едно ходене на риба или на ски в годината не си заслужава да плащаш постоянно високи разходи за гуми, поддръжка и гориво. Гумите за 4х4 са доста по-скъпи.
Аз мисля, че най-доволен ще останеш от Е 320 ЦДИ.
Проходимостта е като гола снимка на хубава жена, можеш само да се хвалиш с нея и да мас*****раш. Или ти трябва високо проходим автомобил, какъвто МЛ определено не е, или ти трябва нормална кола.
За едно ходене на риба или на ски в годината не си заслужава да плащаш постоянно високи разходи за гуми, поддръжка и гориво. Гумите за 4х4 са доста по-скъпи.
Аз мисля, че най-доволен ще останеш от Е 320 ЦДИ.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#4
Posted 29 August 2011 - 09:26
Аз съм почитател на джиповете, въпреки че този ML не ми е любимия. Позицията на седене, свободата да не се притесняваш от времето и терена ме кефят. Не говоря за оф-роуд. Преди години попаднах на наводнено кръстовище на Цар Борис III и околовръстното (бях със Ситроен CX, който е с хидравлично окачване и може да се повдига). Въпреки това, нещо вътре се намокри и както повечето коли наоколо спря. Също преди години се натъкнах на наводнен участък от пътя, точно до гарата в Карлово, но с Jeep Grand Cherokee. Водата стигна почти до фаровете, но преминах. В градски условия също предпочитам джип.
Иначе за дълъг път по магистрала седана е по-комфортен. Въпроса за разходите е много относителен.
Иначе за дълъг път по магистрала седана е по-комфортен. Въпроса за разходите е много относителен.
Посети моя сайт или станицата ми във Facebook
#5
Posted 29 August 2011 - 09:33
Колега, аз бях изправен пред същия избор преди две години - МЛ или Е211. Избрах МЛ-а и изобщо не съжалявам. Истината е обаче, както казва и Боян че това са две коренно различни идеи. Не че МЛ-а е особено проходим или че Е211 е много по бърза по магистралата - просто концепцията е различна и избора зависи само от това ти конкретно на какво се кефиш и на какво ще дадеш предимство. Аз и досега смятам че Е211 е най красивия модел на МБ и смятам, че е по удобна от МЛ-а за дълъг път. В същото време обаче удобството на седиш малко на по високо, да имаш сигурността на 4х4, простора вътре, възможността за неограничен по количество и размери багаж и възможността да можеш леко да кривнеш от асфалта за мен са по съществените предимства. Не на последно място за мен е много важно и това че престанах да се стресирам когато трябва да се кача на бордюр или да мина по някоя улица в кв. Лозенец например, район известен с безумно лошите си улици. Колкото до магистралите също не виждам особен проблем стига да нямаш желание да караш с 180-200. Правил съм две големи обиколки с моя МЛ - 5300км. из Германия и 5600 км. из Франция, а с предишната ми Е210 - 5400 км. из Австрия, Швейцария и Италия. Честно казано не мога да кажа че някоя от двете коли ме е возила по добре - еднакво добре си беше и с Е210 и с МЛ-а. Съществената разлика е че с Е210 особено в Швейцария паднах на 5,7/100 (иначе като среден разход за пътуването ми излезе около 6,3/100), докато с МЛ-а средния ми разход падна до 8,5/100, което мисля че си е направо постижение.
Така че просто трябва да решиш за себе си на кое ще дадеш предпочитание и да започнеш да търсиш тогава. Защото читави екземпляри тук се намират рядко и от двата модела. И както казва Боян, най-добре е да стигнеш до Германия и да си вземеш колата от официален дилър на МБ. Може да струва малко по скъпо, но пък получаваш и гаранция, което не е за пренебрегване.
Когато аз си търсех кола преди две години и гледах какво предлагат дилърите на МБ в Германия ми направи впечатление, че при едни и същи години и едни и същи км. (горе-долу) Е211 беше с около 1-2 хил. евро по скъпа от МЛ-а. Тогава и това ми натежа като фактор в избора, въпреки че аз си бях решил за МЛ-а, но това допълнително внесе увереност в избора ми
Като цяло каквото и да избереш от тези два модела няма да бъде грешка.
Пожелавам ти успех в избора и очакваме скоро да се похвалиш и нова придобивка.
Така че просто трябва да решиш за себе си на кое ще дадеш предпочитание и да започнеш да търсиш тогава. Защото читави екземпляри тук се намират рядко и от двата модела. И както казва Боян, най-добре е да стигнеш до Германия и да си вземеш колата от официален дилър на МБ. Може да струва малко по скъпо, но пък получаваш и гаранция, което не е за пренебрегване.
Когато аз си търсех кола преди две години и гледах какво предлагат дилърите на МБ в Германия ми направи впечатление, че при едни и същи години и едни и същи км. (горе-долу) Е211 беше с около 1-2 хил. евро по скъпа от МЛ-а. Тогава и това ми натежа като фактор в избора, въпреки че аз си бях решил за МЛ-а, но това допълнително внесе увереност в избора ми
Като цяло каквото и да избереш от тези два модела няма да бъде грешка.
Пожелавам ти успех в избора и очакваме скоро да се похвалиш и нова придобивка.
#6
Posted 29 August 2011 - 12:51
Благодаря на всички за отговорите.
ML-ът присъства във възможностите ми за избор на нов Мерцедес не като джип, а като що годе единствената свястна алтернатива на W211 по отношение на качеството и цената. Изобщо не държа колата да е 4х4, за извън пътя, за лов и риболов, си имам самурайче. В това отношение дори предпочитам Е-класата да не е 4-матик, за да не трябва да се "грижа" за още една "екстра" допълнително.
Така като гледам какво е положението в момента, все повече ми се набива идеята до пролетта да вдигна още бюджета и Март-Април да ида до Германия да си намеря читава 211-ска.
ML-ът присъства във възможностите ми за избор на нов Мерцедес не като джип, а като що годе единствената свястна алтернатива на W211 по отношение на качеството и цената. Изобщо не държа колата да е 4х4, за извън пътя, за лов и риболов, си имам самурайче. В това отношение дори предпочитам Е-класата да не е 4-матик, за да не трябва да се "грижа" за още една "екстра" допълнително.
Така като гледам какво е положението в момента, все повече ми се набива идеята до пролетта да вдигна още бюджета и Март-Април да ида до Германия да си намеря читава 211-ска.
#7
Posted 29 August 2011 - 13:51
Аз със сигурност бих избрал w211, поради 2 причини. Първата е, че този модел адски много ми е симпатичен, втората е, че изобщо не харесвам джиповете. Каквото и да си говорим вече повечето джипове(или така наречените SUV-ове) са направени за път, а не за офроуд. Еми извинявам се,но предпочитам да си хвърча с 200 по магистралата с едно e320 CDI. Та идеята ми е, че джипът вече се използва едва ли не като обикновен автомобил, а не като такъв, с който да минеш на труднопроходими места, през които не можеш дори и да си помислиш да преминеш с лек автомобил. Или иначе казано - не се използват предимствата му. Това си е лично мое мнение, не искам да обидя по никакъв начин собствениците на джипове, всеки си има вкусове и предпочитания. Успех в избора, колега!
#8
Posted 29 August 2011 - 18:11
Твърдо съм за 211-та. Това е поради няколко причини.Развозвам 210 в момента и съм супер доволен от нея,е има си проблеми,но...
211 е създадена за дълъг път и извън градско шофиране. МЛ-ът няма визията и излъчването й, а отвътре стои дървен някак си, а отзад гледката е ужасна.Да,голям е,не е особено проходим,а и дава голям разход на гориво. Освен това е доста муден. За 211 гледай да е фейслифта
211 е създадена за дълъг път и извън градско шофиране. МЛ-ът няма визията и излъчването й, а отвътре стои дървен някак си, а отзад гледката е ужасна.Да,голям е,не е особено проходим,а и дава голям разход на гориво. Освен това е доста муден. За 211 гледай да е фейслифта
#9
Posted 30 August 2011 - 09:15
МЛ-ът няма визията и излъчването й, а отвътре стои дървен някак си, а отзад гледката е ужасна
Хахаха, ти да не си гледал R-class че да твърдиш това
#10
Posted 30 August 2011 - 09:58
Аз също бих се насочил към 211. ML-ът определено не ми влиза в критериите за автомобил Не намирам нищо в него, освен относително по-скъпа поддръжка, управление на висока кола и отвратителен интериор.
#11
Posted 30 August 2011 - 10:23
w211
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#12
Posted 30 August 2011 - 17:27
Със сигурност бих си купил 211-ка и за да не се повтаряме подкрепям колегите от по горните постове
By Batev
#13
Posted 30 August 2011 - 22:12
аз пък бих си взел 220ка или при първа възможност 221, защо не влизат в избора за кола незнам...
#14
Posted 30 August 2011 - 22:26
Със ML-а движението по магистрала е далеч от приятно. Още по-кошмарно е пътуването по планински път с чести завои.Високият център на тежестта и неудобните предни седалки си казват своето. Говоря от опит въпреки че моята кола е W163, но предполагам че и фейслифта е същия.
От друга страна смея да твърдя ,че човек нуждаещ се често от автомобил с някакви възможности и извън пътя би направил подходящ избор с един ML!
От друга страна смея да твърдя ,че човек нуждаещ се често от автомобил с някакви възможности и извън пътя би направил подходящ избор с един ML!
#15
Posted 31 August 2011 - 00:38
Аз съм за МЛ-а.Друго е да си имаш джип някак си.На мен лично возията много ми харесва,направо заспивам.Тяга има достатъчно.Не прави проблеми.Пък ако не дай си боже стане катастрофа друго е да си с джип.Единственото което не ми харесва,е че много гори
1886г. - първият двигател с вътрешно горене и първият автомобил с двигател,
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....
... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....
... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users