Митовете за маслото на компресораинформация от извора
Започната от Алфонсо, 23 авг 2011 - 11:38:13
43 мнения по тази тема
#1
Публикувано 23 август 2011 - 11:38
Информацията засяга не само собствениците на CLK, важи и за компресорните С, Е и др. класи, но пускам темата тук, тъй като напоследък се увеличи броя на колегите с компресорни CLK. Според мен информацията е особено важна и полезна.
Чел съм по форумите и съм чувал какви ли не глупости, относно нуждата от смяна на маслото в компресора. То не бяха на всеки 50-60 хил. км, на максимум 100'000км, на точно 80'000км и т.н.
Няколко пъти и аз съм се замислял дали не трябва да се смени това масло, но като разгледах по-подробно какво е положението и че за да смениш маслото трябва да извадиш целия компресор се отказах.
Какво намерих по темата на сайта на производителя на компресорите ни Eaton:
Q: How often do I need to change the oil in my supercharger?
A: The sealed oil reservoir in a supercharger is designed to last the life of the vehicle. Changing the oil is not recommended unless you suspect contamination, leakage, or other issues like bearing failure. Also, if your vehicle has an abnormally heavy duty cycle, such as racing or towing, you could consider changing the oil at regular intervals such as 20k, 30k, 50k, or 100k miles depending on usage.
За незнаещите английски (преведено набързо):
Въпрос: Колко често трябва да сменям маслото в компресора?
Отговор: Маслото в запечатания резервоар в компресора е проектирано да издържи животът на автомобила. Смяна на маслото не се препоръчва освен ако не подозирате, че маслото е замърсено, има теч или друг проблем напр. повреден лагер на компресора.
Също ако използвате автомобила си при екстремно тежки условия, напр. състезания или теглене, може да обмислите смяна на маслото на определени интервали например 20хил 30хил 50хил или 100 хиляди мили в зависимост от употребата на автомобила.
Лично мене тази информация много ме успокои, защото нито съм състезател нито тегля каравана с ЦЛК-то, което значи че масло в компресора не трябва да сменям.
източник: Eaton
Чел съм по форумите и съм чувал какви ли не глупости, относно нуждата от смяна на маслото в компресора. То не бяха на всеки 50-60 хил. км, на максимум 100'000км, на точно 80'000км и т.н.
Няколко пъти и аз съм се замислял дали не трябва да се смени това масло, но като разгледах по-подробно какво е положението и че за да смениш маслото трябва да извадиш целия компресор се отказах.
Какво намерих по темата на сайта на производителя на компресорите ни Eaton:
Q: How often do I need to change the oil in my supercharger?
A: The sealed oil reservoir in a supercharger is designed to last the life of the vehicle. Changing the oil is not recommended unless you suspect contamination, leakage, or other issues like bearing failure. Also, if your vehicle has an abnormally heavy duty cycle, such as racing or towing, you could consider changing the oil at regular intervals such as 20k, 30k, 50k, or 100k miles depending on usage.
За незнаещите английски (преведено набързо):
Въпрос: Колко често трябва да сменям маслото в компресора?
Отговор: Маслото в запечатания резервоар в компресора е проектирано да издържи животът на автомобила. Смяна на маслото не се препоръчва освен ако не подозирате, че маслото е замърсено, има теч или друг проблем напр. повреден лагер на компресора.
Също ако използвате автомобила си при екстремно тежки условия, напр. състезания или теглене, може да обмислите смяна на маслото на определени интервали например 20хил 30хил 50хил или 100 хиляди мили в зависимост от употребата на автомобила.
Лично мене тази информация много ме успокои, защото нито съм състезател нито тегля каравана с ЦЛК-то, което значи че масло в компресора не трябва да сменям.
източник: Eaton
#2
Публикувано 23 август 2011 - 11:42
Това само потвърждава моите приказки. Маслото в чарджера не се сменя! Освен ако няма теч, или не се отвори за ремонт.
То беше ясно, не знам от къде тръгна тая "мода" със смяната му.
То беше ясно, не знам от къде тръгна тая "мода" със смяната му.
Ignore list: fiveq, Наско, krasch
#3
Публикувано 23 август 2011 - 11:54
И аз не знам от къде тръгна тая "мода" дали не е от псевдо майстори спекулиращи с незнанието на клиента?Това само потвърждава моите приказки. Маслото в чарджера не се сменя! Освен ако няма теч, или не се отвори за ремонт.
То беше ясно, не знам от къде тръгна тая "мода" със смяната му.
Не разбираш нищо от коли, отиваш в сервиза за обслужване на двигателя например и като ти наговорят една торба лъжи, как маслото в компресора се сменяло на някви си километри и как ако не го смениш ще съсипеш цялата кола едва ли не и ще ти струва повече от колкото си дал за нея и т.н. и човек си вика- давай ще го сменяме.
Ама освен че се сменя трудно, не е и никак евтино, а както се оказа е и напълно излишно, освен ако не си ползвате колата за пътна помощ или за кръг от Рали България
#4
Публикувано 23 август 2011 - 12:08
Трябва да се разтърся из US форумите, те са маниаци на супер-чарджерите, ако има някакво инфо за сервизни интервали ще е там.
Но почти съм 100%, че инфото ще се покрие с това което ти си сложил а и аз съм казвал не веднъж.
Но почти съм 100%, че инфото ще се покрие с това което ти си сложил а и аз съм казвал не веднъж.
Ignore list: fiveq, Наско, krasch
#5
Публикувано 23 август 2011 - 12:17
Трябва да се разтърся из US форумите, те са маниаци на супер-чарджерите, ако има някакво инфо за сервизни интервали ще е там.
Но почти съм 100%, че инфото ще се покрие с това което ти си сложил а и аз съм казвал не веднъж.
#6
Публикувано 23 август 2011 - 12:37
Напълно съгласен, и аз съм попадал на такова инфо!
И като ти кажат "ние сменихме маслото на компресора", дай едни 250лв, а те дори не са го докоснали, щото си е ебаси играчката.
И човека почва да ентусиазира из форумите колко важно е да се сменя, понеже майстора му, който цял живот кара бенцове, и той даже е помагал на Eaton при дизайна на компресора, така му е казал.
Това е малко като мита за маслото на диф-а. При кола, която се кара нормално и чийто диф не вие, не се пипа маслото изобщо! Че бай Ганя като хване с големия гаечен ключ и допълнителната тръба за рамо му еб*ава лелинката направо!.
И като ти кажат "ние сменихме маслото на компресора", дай едни 250лв, а те дори не са го докоснали, щото си е ебаси играчката.
И човека почва да ентусиазира из форумите колко важно е да се сменя, понеже майстора му, който цял живот кара бенцове, и той даже е помагал на Eaton при дизайна на компресора, така му е казал.
Това е малко като мита за маслото на диф-а. При кола, която се кара нормално и чийто диф не вие, не се пипа маслото изобщо! Че бай Ганя като хване с големия гаечен ключ и допълнителната тръба за рамо му еб*ава лелинката направо!.
#7
Публикувано 23 август 2011 - 12:43
за компресорите не твърдя инфото може и да е вярно
но има няколко факта в друга посока
1 вечно масло няма
2 маслото след 1-2 г. си губи свойствата
3 те и на автоматичните кутии не им се сменя
маслото през целия живот ама им дават 200000 км.
живот и после нова кутия
а който иска повече да изкара сменя масло
и как ако е за целия живот не се сменя ама
ако караш по спортно се сменя на 20-50 х. км.
но има няколко факта в друга посока
1 вечно масло няма
2 маслото след 1-2 г. си губи свойствата
3 те и на автоматичните кутии не им се сменя
маслото през целия живот ама им дават 200000 км.
живот и после нова кутия
а който иска повече да изкара сменя масло
и как ако е за целия живот не се сменя ама
ако караш по спортно се сменя на 20-50 х. км.
#8
Публикувано 23 август 2011 - 12:44
Благодаря за полезната тема!
The best or nothing.
#9
Публикувано 23 август 2011 - 15:41
Пичове,аз мисля че не е баш така и ще обясня защо го мисля.
Много таралейки ми минаха през ръцете но никога не бях разглобявал компресор за кли.,предпочитах да го карам на пръч.
Така: Преди около месец разпарчатосах един компрес,защото е за моя специален Бенц и искам аз да си го профилактирам.....след обстоен оглед разбрах че от несменяне на въпросното масло е станал за скрап. Защо ли?
Там където се джурка фреона е една камера с бутала и вал които лагерува на иглени лагери,като цяло има доста триещи се части и някой от тях не разчитат само на циментацията си а и на МАЗАНЕТО от фреона.
Никаде не видях резервоар за масло и система за мазане което красноречиво ми говори че принудително влятото масло при зареждане и неговата профилактика са крайно необходими.
Мисля че инфото иска да каже точно това. Само ако е имало теч,но теч на фреон,не на масло. Което го тълкувам че при изфирясване на фреона,изфирясва и така важното мазило.
Гангстер
Ако имаш време мога да те изпратя при приятел,не за да ти изтресе джоба ами само да ти поговори и ако евентуално от чутото си промениш мнението,да ти направи необходимото срещу смешни пари и без да ти демонтира агрегатите?
Моят компресор на новият ми Бенц е дреп братче. Няма от какво друго да се е прецакал. Просто е въртял течноста а смазочните и качества са били недостатъчни.
Насочвам те към сдобиването на по-лесният отговор,като ти давам пример със водната помпа,водата и антифриза.
Защо е добре и лятото да се кара с Н'тифриз ? Освен с разликата в мръзненето с кое си друго качество се отличава той от водата ? Защо ползвана водна помпа с вода има по кратък живот от същата с антифриз?
Точно заради това се влива ново масло при всяко изфирясване и вливане в системата.
Всичкото това за да не ти се скапе машинката и не кажеш после че не съм загрижен.
Много таралейки ми минаха през ръцете но никога не бях разглобявал компресор за кли.,предпочитах да го карам на пръч.
Така: Преди около месец разпарчатосах един компрес,защото е за моя специален Бенц и искам аз да си го профилактирам.....след обстоен оглед разбрах че от несменяне на въпросното масло е станал за скрап. Защо ли?
Там където се джурка фреона е една камера с бутала и вал които лагерува на иглени лагери,като цяло има доста триещи се части и някой от тях не разчитат само на циментацията си а и на МАЗАНЕТО от фреона.
Никаде не видях резервоар за масло и система за мазане което красноречиво ми говори че принудително влятото масло при зареждане и неговата профилактика са крайно необходими.
Мисля че инфото иска да каже точно това. Само ако е имало теч,но теч на фреон,не на масло. Което го тълкувам че при изфирясване на фреона,изфирясва и така важното мазило.
Гангстер
Ако имаш време мога да те изпратя при приятел,не за да ти изтресе джоба ами само да ти поговори и ако евентуално от чутото си промениш мнението,да ти направи необходимото срещу смешни пари и без да ти демонтира агрегатите?
Моят компресор на новият ми Бенц е дреп братче. Няма от какво друго да се е прецакал. Просто е въртял течноста а смазочните и качества са били недостатъчни.
Насочвам те към сдобиването на по-лесният отговор,като ти давам пример със водната помпа,водата и антифриза.
Защо е добре и лятото да се кара с Н'тифриз ? Освен с разликата в мръзненето с кое си друго качество се отличава той от водата ? Защо ползвана водна помпа с вода има по кратък живот от същата с антифриз?
Точно заради това се влива ново масло при всяко изфирясване и вливане в системата.
Всичкото това за да не ти се скапе машинката и не кажеш после че не съм загрижен.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#10
Публикувано 23 август 2011 - 15:46
Васко, supercharger, а не air-cond..
#11
Публикувано 23 август 2011 - 15:53
Васко, supercharger, а не air-cond..
Язък за поста.
тъй като напоследък се увеличи броя на колегите с компресорни CLK.
Той си го е написал човека,ама........
Този пост е редактиран от бaй Васил: 23 август 2011 - 15:56
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#12
Публикувано 23 август 2011 - 15:59
Язък за поста.
Той си го е написал човека,ама........
Къде си се отнесъл бре МОЙ
И аз четем, четем и си викам......абе БАй Васо май нещо ги бърка нещата.....ама нищо.....поста е полезен макар и не на място
By Batev
#13
Публикувано 23 август 2011 - 16:02
Къде си се отнесъл бре МОЙ
И аз четем, четем и си викам......абе БАй Васо май нещо ги бърка нещата.....ама нищо.....поста е полезен макар и не на място
Напекла ме е жегата.
Модовете да преценят дали да го изтрият. Аз ви пера една усмивка и ви казвам сори за спама във полезната тема.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#14
Публикувано 23 август 2011 - 16:03
Няма се притесняваш,жегата мори всички.
Никога не оставям магарето си в калта.
#15
Публикувано 23 август 2011 - 16:45
Брат, разсмя ме
пак витаеш някъде
пак витаеш някъде
Ignore list: fiveq, Наско, krasch
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни