Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 1 votes

Митовете за маслото на компресораинформация от извора


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,773 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
Garage View Garage

Posted 23 August 2011 - 11:38

Информацията засяга не само собствениците на CLK, важи и за компресорните С, Е и др. класи, но пускам темата тук, тъй като напоследък се увеличи броя на колегите с компресорни CLK. Според мен информацията е особено важна и полезна.

Чел съм по форумите и съм чувал какви ли не глупости, относно нуждата от смяна на маслото в компресора. То не бяха на всеки 50-60 хил. км, на максимум 100'000км, на точно 80'000км и т.н.
Няколко пъти и аз съм се замислял дали не трябва да се смени това масло, но като разгледах по-подробно какво е положението и че за да смениш маслото трябва да извадиш целия компресор се отказах.

Какво намерих по темата на сайта на производителя на компресорите ни Eaton:

Q: How often do I need to change the oil in my supercharger?
A: The sealed oil reservoir in a supercharger is designed to last the life of the vehicle. Changing the oil is not recommended unless you suspect contamination, leakage, or other issues like bearing failure. Also, if your vehicle has an abnormally heavy duty cycle, such as racing or towing, you could consider changing the oil at regular intervals such as 20k, 30k, 50k, or 100k miles depending on usage.

За незнаещите английски (преведено набързо):
Въпрос: Колко често трябва да сменям маслото в компресора?
Отговор: Маслото в запечатания резервоар в компресора е проектирано да издържи животът на автомобила. Смяна на маслото не се препоръчва освен ако не подозирате, че маслото е замърсено, има теч или друг проблем напр. повреден лагер на компресора.
Също ако използвате автомобила си при екстремно тежки условия, напр. състезания или теглене, може да обмислите смяна на маслото на определени интервали например 20хил 30хил 50хил или 100 хиляди мили в зависимост от употребата на автомобила.

Лично мене тази информация много ме успокои, защото нито съм състезател нито тегля каравана с ЦЛК-то, което значи че масло в компресора не трябва да сменям.

източник: Eaton
  • 3

#2 Hooligan

Hooligan

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,553 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. M-Class (W164) 350 CDI Facelift
    2. CLK-Class (W208) - Продаден
    3. C-Class (W203) - Продаден
    4. C-Class (W202) - Продаден
Garage View Garage

Posted 23 August 2011 - 11:42

Това само потвърждава моите приказки. Маслото в чарджера не се сменя! Освен ако няма теч, или не се отвори за ремонт.
То беше ясно, не знам от къде тръгна тая "мода" със смяната му. Публикувано изображение
  • 0

Ignore list: fiveq, Наско, krasch


#3 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,773 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
Garage View Garage

Posted 23 August 2011 - 11:54

Това само потвърждава моите приказки. Маслото в чарджера не се сменя! Освен ако няма теч, или не се отвори за ремонт.
То беше ясно, не знам от къде тръгна тая "мода" със смяната му. Публикувано изображение

И аз не знам от къде тръгна тая "мода" дали не е от псевдо майстори спекулиращи с незнанието на клиента?
Не разбираш нищо от коли, отиваш в сервиза за обслужване на двигателя например и като ти наговорят една торба лъжи, как маслото в компресора се сменяло на някви си километри и как ако не го смениш ще съсипеш цялата кола едва ли не и ще ти струва повече от колкото си дал за нея и т.н. и човек си вика- давай ще го сменяме.
Ама освен че се сменя трудно, не е и никак евтино, а както се оказа е и напълно излишно, освен ако не си ползвате колата за пътна помощ или за кръг от Рали България :gathering:
  • 0

#4 Hooligan

Hooligan

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,553 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. M-Class (W164) 350 CDI Facelift
    2. CLK-Class (W208) - Продаден
    3. C-Class (W203) - Продаден
    4. C-Class (W202) - Продаден
Garage View Garage

Posted 23 August 2011 - 12:08

Трябва да се разтърся из US форумите, те са маниаци на супер-чарджерите, ако има някакво инфо за сервизни интервали ще е там.
Но почти съм 100%, че инфото ще се покрие с това което ти си сложил а и аз съм казвал не веднъж.
  • 0

Ignore list: fiveq, Наско, krasch


#5 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,773 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
Garage View Garage

Posted 23 August 2011 - 12:17

Трябва да се разтърся из US форумите, те са маниаци на супер-чарджерите, ако има някакво инфо за сервизни интервали ще е там.
Но почти съм 100%, че инфото ще се покрие с това което ти си сложил а и аз съм казвал не веднъж.

:thumbup
  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 23 August 2011 - 12:37

Напълно съгласен, и аз съм попадал на такова инфо!
И като ти кажат "ние сменихме маслото на компресора", дай едни 250лв, а те дори не са го докоснали, щото си е ебаси играчката.

И човека почва да ентусиазира из форумите колко важно е да се сменя, понеже майстора му, който цял живот кара бенцове, и той даже е помагал на Eaton при дизайна на компресора, така му е казал.

Това е малко като мита за маслото на диф-а. При кола, която се кара нормално и чийто диф не вие, не се пипа маслото изобщо! Че бай Ганя като хване с големия гаечен ключ и допълнителната тръба за рамо му еб*ава лелинката направо!.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,699 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Posted 23 August 2011 - 12:43

за компресорите не твърдя инфото може и да е вярно
но има няколко факта в друга посока
1 вечно масло няма
2 маслото след 1-2 г. си губи свойствата
3 те и на автоматичните кутии не им се сменя
маслото през целия живот ама им дават 200000 км.
живот и после нова кутия
а който иска повече да изкара сменя масло

и как ако е за целия живот не се сменя ама
ако караш по спортно се сменя на 20-50 х. км.
  • 1

#8 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Posted 23 August 2011 - 12:44

Благодаря за полезната тема! :welldone
  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#9 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 23 August 2011 - 15:41

Пичове,аз мисля че не е баш така и ще обясня защо го мисля. ;)

Много таралейки ми минаха през ръцете но никога не бях разглобявал компресор за кли.,предпочитах да го карам на пръч.

Така: Преди около месец разпарчатосах един компрес,защото е за моя специален Бенц и искам аз да си го профилактирам.....след обстоен оглед разбрах че от несменяне на въпросното масло е станал за скрап. Защо ли?

Там където се джурка фреона е една камера с бутала и вал които лагерува на иглени лагери,като цяло има доста триещи се части и някой от тях не разчитат само на циментацията си а и на МАЗАНЕТО от фреона.
Никаде не видях резервоар за масло и система за мазане което красноречиво ми говори че принудително влятото масло при зареждане и неговата профилактика са крайно необходими.

Мисля че инфото иска да каже точно това. Само ако е имало теч,но теч на фреон,не на масло. Което го тълкувам че при изфирясване на фреона,изфирясва и така важното мазило.

Гангстер :)

Ако имаш време мога да те изпратя при приятел,не за да ти изтресе джоба ами само да ти поговори и ако евентуално от чутото си промениш мнението,да ти направи необходимото срещу смешни пари и без да ти демонтира агрегатите?

Моят компресор на новият ми Бенц е дреп братче. Няма от какво друго да се е прецакал. Просто е въртял течноста а смазочните и качества са били недостатъчни.

Насочвам те към сдобиването на по-лесният отговор,като ти давам пример със водната помпа,водата и антифриза.

Защо е добре и лятото да се кара с Н'тифриз ? Освен с разликата в мръзненето с кое си друго качество се отличава той от водата ? Защо ползвана водна помпа с вода има по кратък живот от същата с антифриз?

Точно заради това се влива ново масло при всяко изфирясване и вливане в системата.



Всичкото това за да не ти се скапе машинката и не кажеш после че не съм загрижен. :gathering:
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#10 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,255 Posts:
  • Пол:не е посочено

Posted 23 August 2011 - 15:46

Васко, supercharger, а не air-cond.. ;)
  • 1

#11 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 23 August 2011 - 15:53

Васко, supercharger, а не air-cond.. ;)



:)


Язък за поста. :welldone

тъй като напоследък се увеличи броя на колегите с компресорни CLK.


Той си го е написал човека,ама........:)

Edited by бaй Васил, 23 August 2011 - 15:56 .

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#12 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3,671 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
Garage View Garage

Posted 23 August 2011 - 15:59

:)


Язък за поста. :welldone



Той си го е написал човека,ама........:)


Къде си се отнесъл бре МОЙ :)

И аз четем, четем и си викам......абе БАй Васо май нещо ги бърка нещата.....ама нищо.....поста е полезен макар и не на място :)
  • 1
Публикувано изображение

By Batev

#13 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 23 August 2011 - 16:02

Къде си се отнесъл бре МОЙ :)

И аз четем, четем и си викам......абе БАй Васо май нещо ги бърка нещата.....ама нищо.....поста е полезен макар и не на място :)


Напекла ме е жегата.:)

Модовете да преценят дали да го изтрият. Аз ви пера една усмивка и ви казвам сори за спама във полезната тема.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#14 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 23 August 2011 - 16:03

Няма се притесняваш,жегата мори всички.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#15 Hooligan

Hooligan

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,553 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. M-Class (W164) 350 CDI Facelift
    2. CLK-Class (W208) - Продаден
    3. C-Class (W203) - Продаден
    4. C-Class (W202) - Продаден
Garage View Garage

Posted 23 August 2011 - 16:45

Брат, разсмя ме :)
пак витаеш някъде :)
  • 0

Ignore list: fiveq, Наско, krasch





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users