Моля за вашето мнение и съветКакво да си търся CLK-230 или CLK-320
Started by solaka, 21 Aug 2011 - 10:09:47
45 replies to this topic
#1
Posted 21 August 2011 - 10:09
Здравеите мили колеги,надявам се всеки един от вас да изкаже свободно мнението си относно моето запитване и предварително ви благодаря за отделеното време.
Аз съм горд собственик на една Италианка 124/200Е,модел 1988,която е наблъскана с екстри(черна кожа,климатик,ел.стъкла,ел,люк,АВS,централно заклучване)и съм адски доволен от нея,за 7-те години които сме заедно сме изминали около 50 000 км.и незнам какво е сериозен ремонт,всичко по нея работи перфектно дори след 23 години на пътя,но реших че искам да си взема едно CLK.
Въпроса ми е следния:Дали да си търся CLK-230 или CLK-320 коя е основната разлика между двата модела???
Основните неща на които даржа са:Черна или Сребърна,Черна кожа,Автоматик,Климатик,Круз контрол,ЕСП или АСР (не ги разбирам много)и Люк
Аз съм горд собственик на една Италианка 124/200Е,модел 1988,която е наблъскана с екстри(черна кожа,климатик,ел.стъкла,ел,люк,АВS,централно заклучване)и съм адски доволен от нея,за 7-те години които сме заедно сме изминали около 50 000 км.и незнам какво е сериозен ремонт,всичко по нея работи перфектно дори след 23 години на пътя,но реших че искам да си взема едно CLK.
Въпроса ми е следния:Дали да си търся CLK-230 или CLK-320 коя е основната разлика между двата модела???
Основните неща на които даржа са:Черна или Сребърна,Черна кожа,Автоматик,Климатик,Круз контрол,ЕСП или АСР (не ги разбирам много)и Люк
#2
Posted 21 August 2011 - 14:59
Зависи за кой 230 говориш, преди или след фейслифта, единия е 193 другия 197 коня, и двата са 4 цилиндрови, редови с компресор.
320 е 6-так v-образен, 218 коня, атмосферка... много хубав мотор,
като визия и двата са еднакви (това ти е ясно) разликите преди и след фейслифта предполагам и те са ти ясни...
като мотори, лично аз бих се насочил към 320, има колега от форума, ако види темата ще ти каже повече за тоя мотор.
иначе екстрите които искаш ги има автоматика... евала, голяма екстра е мен ми е любимата
320 е 6-так v-образен, 218 коня, атмосферка... много хубав мотор,
като визия и двата са еднакви (това ти е ясно) разликите преди и след фейслифта предполагам и те са ти ясни...
като мотори, лично аз бих се насочил към 320, има колега от форума, ако види темата ще ти каже повече за тоя мотор.
иначе екстрите които искаш ги има автоматика... евала, голяма екстра е мен ми е любимата
Ignore list: fiveq, Наско, krasch
#3
Posted 21 August 2011 - 15:12
Бахти , само аз ли искам да карам 430 V8 .Какво толкова не Ви харесва че екзеплярите са толкоз малко в България ?
Иначе скачай смело на V6-ка
Иначе скачай смело на V6-ка
#4
Posted 21 August 2011 - 15:47
Здравей, и добре дошъл във форума. Не знам Трифон за мен ли говореше, но да и аз карам 320-ка и мога само добри неща да кажа. Ако си от София мога да ти дам да пробваш колата и да прецениш за теб ли е При мен след возене с Liloff всички съмнения изчезнаха и повече за друга кола не съм мислил...
П.С. На срещата в сряда ще присъствам, може там да говорим...
П.С. За 430 нямам пари за поддръжка, а предполагам и останалите заради това не я тачат...
П.С. На срещата в сряда ще присъствам, може там да говорим...
П.С. За 430 нямам пари за поддръжка, а предполагам и останалите заради това не я тачат...
#5
Posted 21 August 2011 - 18:54
И аз съм с 320. Много съм доволен - не съм имал съществени проблеми. Яко дърпа и доста върви. За мен е идеалния баланс между мощност и раходи.
Посети моя сайт или станицата ми във Facebook
#6
Posted 21 August 2011 - 22:34
Първо, аз когато си купувах колата - този двигател щеше да има акциз на стойност едностаен апартамент в краен квартал в София. Иначе и аз щях да взема по-голям, но взех 200К заради акциза. Сега вече акциз няма, но съм доволен от колата и няма да я сменя само защото е с по-малкия двигател... поне докато върви и не прави проблеми.Бахти , само аз ли искам да карам 430 V8 .Какво толкова не Ви харесва че екзеплярите са толкоз малко в България ?
Иначе скачай смело на V6-ка
В момента съм си харесал едно друго нещо с 4 л. V8 двигател, ама да видим какво ще стане. Нали ти е ясно, че в България не се търсят защото са по-скъпи, поддръжката им е по-скъпа и не на последно място - ядат повече гориво. А за съжаление всичките изброени са фактори при избора!
Иначе - по въпроса, ако сега избирам, бих избрал двигателя 320. Иначе - източници сочат, че 230 е по-икономичен от 200!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#7
Posted 21 August 2011 - 23:47
Благодаря ви много момчета за вниманието и доколкото виждам нещата клонят кам 320-ка,но наистина си нямам представа каква е разликата преди и след феислифта и ще сам би много благодарен ако ми обясните по-подробно.
Също така и незнаех че вече няма акциз на тези двигатели,за което мисля че сам улучил подходящото време да стана горд собственик на такава красавица...
Много съм благодарен на колегата за поканата да пробвам неговата и съм искрено трогнат ,но за жалост съм на работа на един Гръцки остров а тука сезона приключва кам края на Октомври и тогава се прибирам и започвам търсене и огледи,във връзка с което колкото и нескромно да прозвучи от моя страна,искам да попитам как стоят нещата с покупката от Германия,понеже изчетох почти целия Форум и доколкото разбирам е желателно да се закара колата на един професионален преглед в реномиран и лецинзиран сервиз на Мерцедес,а в нашето Мобиле няма голям избор,докато в Немското е доста по голям избора,но пак от друга страна къде ще я проверя в Германия ако отида да си я взема директно от там и кои знае дали ще ме докара до БГ безпроблемно или ще ме остави някъде по пътищата...
Също така съм сигурен че има куп други неща за които дори и не ми идва на ума,но бих се радвал ако ме обогатите със вашия житеиски опит относно тези модели коли
Също така и незнаех че вече няма акциз на тези двигатели,за което мисля че сам улучил подходящото време да стана горд собственик на такава красавица...
Много съм благодарен на колегата за поканата да пробвам неговата и съм искрено трогнат ,но за жалост съм на работа на един Гръцки остров а тука сезона приключва кам края на Октомври и тогава се прибирам и започвам търсене и огледи,във връзка с което колкото и нескромно да прозвучи от моя страна,искам да попитам как стоят нещата с покупката от Германия,понеже изчетох почти целия Форум и доколкото разбирам е желателно да се закара колата на един професионален преглед в реномиран и лецинзиран сервиз на Мерцедес,а в нашето Мобиле няма голям избор,докато в Немското е доста по голям избора,но пак от друга страна къде ще я проверя в Германия ако отида да си я взема директно от там и кои знае дали ще ме докара до БГ безпроблемно или ще ме остави някъде по пътищата...
Също така съм сигурен че има куп други неща за които дори и не ми идва на ума,но бих се радвал ако ме обогатите със вашия житеиски опит относно тези модели коли
#8
Posted 22 August 2011 - 00:46
Колега първо искам да кажа че нямам преки наблюдения над този модел и не претендирам за изчерпателност.
От известно време и аз обмислям такава покупка.
А що се отнася до това да вкараш кола от Германия или коя да било страна от ЕС или Швейцария, мен лично ми изглежда голяма занимавка, като отново всичко е относително и зависи колко парички си склонен да оставиш.
Първо трябва да имаш задължително познат , който се занимава с тази дейност (не само да внася коли ами и да е търговец, технически грамотен), ако ще ходиш ти да я оглеждаш/избираш (понеже с такова впечатление останах), другия вариант е някоя автокъща да ти е докарат, ест. пак трябва да пуснеш някаква връзка, за да я огледат внимателно, както трябва, като за тяхен човек и задължително през сервиз.
Естествено по-добре е кола от чужбина, и това няма какво да се коментира, но всичко е строго индивидуално, всмисал какъв човек е карал. Като за да избереш нещо читаво трябва да си склонен да оставиш малко повечко парички.
Докато кола от тук - от България отново много зависи какво и е състояние и какъв човек я е поддържал, ако попаднеш на добър (запазен) модел не се колебай.
А що се отнася до пазара на мен ми се струва че има доста голям избор във mobile.
Разликата между пре и фейса мисля че са основно няколко неща: Ново табло, Мигачи в огледалата, 6-та предавка, Милти волан, разлика в к.с. при двигателите(мисля че е това, ако греша моля някой да ме поправи/допълни). А бе най-добре разгледай още малко снимки, като се стараеш да обънеш внимание на описаните по-горе неща и мисля, че ще намериш разликите. Това не бива да са единствените неща, който трябва да те ръководят при избора. От тук почваме с различните "пакети" екстри за конкретния модел. Разновидности в климатроника, седалки и ел. джунджурии и глезотийки, до окачване и т.н.
Като вземеш нещо свиркай да я погледним, че и аз нещо много съм се в една такава красавица, а ще ми е много приятно да я разгледам.
Успех при избора, дано попаднеш на нещо читаво!
От известно време и аз обмислям такава покупка.
А що се отнася до това да вкараш кола от Германия или коя да било страна от ЕС или Швейцария, мен лично ми изглежда голяма занимавка, като отново всичко е относително и зависи колко парички си склонен да оставиш.
Първо трябва да имаш задължително познат , който се занимава с тази дейност (не само да внася коли ами и да е търговец, технически грамотен), ако ще ходиш ти да я оглеждаш/избираш (понеже с такова впечатление останах), другия вариант е някоя автокъща да ти е докарат, ест. пак трябва да пуснеш някаква връзка, за да я огледат внимателно, както трябва, като за тяхен човек и задължително през сервиз.
Естествено по-добре е кола от чужбина, и това няма какво да се коментира, но всичко е строго индивидуално, всмисал какъв човек е карал. Като за да избереш нещо читаво трябва да си склонен да оставиш малко повечко парички.
Докато кола от тук - от България отново много зависи какво и е състояние и какъв човек я е поддържал, ако попаднеш на добър (запазен) модел не се колебай.
А що се отнася до пазара на мен ми се струва че има доста голям избор във mobile.
Разликата между пре и фейса мисля че са основно няколко неща: Ново табло, Мигачи в огледалата, 6-та предавка, Милти волан, разлика в к.с. при двигателите(мисля че е това, ако греша моля някой да ме поправи/допълни). А бе най-добре разгледай още малко снимки, като се стараеш да обънеш внимание на описаните по-горе неща и мисля, че ще намериш разликите. Това не бива да са единствените неща, който трябва да те ръководят при избора. От тук почваме с различните "пакети" екстри за конкретния модел. Разновидности в климатроника, седалки и ел. джунджурии и глезотийки, до окачване и т.н.
Като вземеш нещо свиркай да я погледним, че и аз нещо много съм се в една такава красавица, а ще ми е много приятно да я разгледам.
Успех при избора, дано попаднеш на нещо читаво!
BeYourself
#9
Posted 22 August 2011 - 08:47
Благодаря за изчерпателния отговор,и да наи вероятно ще ходя сам да си я търся,така и така съм решил да си направя една екскурзия след сезона по Европа с езиците съм добре,единствено бих се радвал тука колегите да ме светнат как стои въпроса с акциза.
Искам и още нещо да попитам...тука някъде във форума прочетох че когато липсват надписите на задния капак,наи вероятно колата е боядисвана а има и шанса да е удряна...има ли нещо вярно в това ???
На доста коли видях че липсва ESP а на негово място има ASR дълбоко бих бил благодарен ако някои ми отдели малко време и ми обясни защо е така,доколкото съм запознат ESP е програма на която удря спирачка на определена гума когато е необходимо за да предотврати занасяне и губене на траекторията по време на движение,а ASR е система против боксуване (ако не се лъжа де)...?Двете не може ли да ги има едновремено или аз нещо не разбирам ?
Искам и още нещо да попитам...тука някъде във форума прочетох че когато липсват надписите на задния капак,наи вероятно колата е боядисвана а има и шанса да е удряна...има ли нещо вярно в това ???
На доста коли видях че липсва ESP а на негово място има ASR дълбоко бих бил благодарен ако някои ми отдели малко време и ми обясни защо е така,доколкото съм запознат ESP е програма на която удря спирачка на определена гума когато е необходимо за да предотврати занасяне и губене на траекторията по време на движение,а ASR е система против боксуване (ако не се лъжа де)...?Двете не може ли да ги има едновремено или аз нещо не разбирам ?
#10
Posted 22 August 2011 - 09:40
За фейслифта - по-новите имат огледала в мигачите, мултиволан и мулти табло (което е различна електроника в колата не просто екран и бутони), управлението на климатика е с панел, а не с врътки, шестата скорост на ръчките, но ти търсиш автоматик, разликата в конските сили не е между фейслифтовете, а между версиите за различни държави - италианските са с по-малко коне (пак заради акциза) а някои други са с повече. Но това важи само за 200К двигателя, останалите са еднакви навсякъде!
Какви ектри може да търсиш в модела, за да знаеш, като гледаш някоя - какво ѝ липсва: частични ел. седалки, изцяло ел.седалки, подгряване на седалките, ксенонови фарове, миене на фаровете, фабрична аларма (доста полезно), ел. огледала, ел. щора на задното стъкло, ел. хроматично огледало, надуване на седалките, регулиране височината и дълбочината на волана, климатик с филтър с активен въглен, лингвотроник (доста ряко срещан и може би няма да ти трябва - това е за гласови команди)... COMAND с навигация и телевизия, автоматични фарове и чистачки, темпомат и спиидлимитер, шибедах (има стъклен и непрозрачен).
Повечето екстри се разпознават по наличието или липсата на бутон. За миенето на фаровете, алармата и подгрева на седалките - бутоните са над панела на климатика, при четирите мигача. За ел. огледалата и ел. щората отзад - бутоните са около скоростния лост. За ел. седалките - панелите са на вратите, а за надуването - отвътре на седалките - при централната конзола. Ел хроматичното огледало има "око" отпред и се познава, автоматичните фарове и чистачки имат датчик пред огледалото на предното стъкло. Темпомата и спиидлимитера имат лост отляво - над чистачките, лингвотроника има лост отдясно.
За ESP и ASR... ASR е по-старата система, която работи само на задните колела и следи, дали и двете се въртят с еднакви обороти, за да не поднася колата. Помага и против буксуване - именно като не позволява на едното колело да се върти по-бързо от другото. Ако не ме лъже паметта - ASR работи чрез диференциала и използваше някакъв вид хидравлика, но за последното не съм сигурен. ESP е доста по-нова разработка и се грижи за цялостната стабилност на автомобила - не само на право трасе, но и в завой. Следи страничното ускорение на автомобила, има датчик за завиване във волана и ако установи, че има странично ускорение, в момент, когато автомобила не завива - прилага спирачно усилие на тези колела, на които е необходимо, като работи и с четирите, не само със задните. Примерно в завой може да затвори спирачката на предно външно колело, така че колата да не излезе от траекторията... системата наистина помага много, като има два режима на работа - коригиращ, когато в случай на проблем коригира траекторията на автомобила според въртенето на волана от водача и уведомяващ, когато не коригира, но в случай, че открие неправилно движение на автомобила - мига сигнал на таблото (сиреч може да се изключи)... на по-новите модели няма опция за изключване, може да се "изключи", но в действителност само се намалява чувствителността му, а при сериозно поднасяне си остава включено. На W208 може напълно да се спре от буотн до скоростния лост. И двете системи отнемат от газта.
Сега се зачетох по-подробно... значи и двете системи се състоят от два компонента - отнемане на газта и спирачно усилие. Когато е изключено - се изключва отнемането на газта, но спирачното усилие остава. Разликата между двете е, че ESP работи и на четирите колела, а ASR само на задните, затова ESP е по-прецизно. Само че аз не съм съгласен, защото знам какво става с моята, като спра ESP-то зимата и съм 100% сигурен, че не затваря никакви спирачки, просто не може цялата разлика да идва от отнемането на газта.
Какви ектри може да търсиш в модела, за да знаеш, като гледаш някоя - какво ѝ липсва: частични ел. седалки, изцяло ел.седалки, подгряване на седалките, ксенонови фарове, миене на фаровете, фабрична аларма (доста полезно), ел. огледала, ел. щора на задното стъкло, ел. хроматично огледало, надуване на седалките, регулиране височината и дълбочината на волана, климатик с филтър с активен въглен, лингвотроник (доста ряко срещан и може би няма да ти трябва - това е за гласови команди)... COMAND с навигация и телевизия, автоматични фарове и чистачки, темпомат и спиидлимитер, шибедах (има стъклен и непрозрачен).
Повечето екстри се разпознават по наличието или липсата на бутон. За миенето на фаровете, алармата и подгрева на седалките - бутоните са над панела на климатика, при четирите мигача. За ел. огледалата и ел. щората отзад - бутоните са около скоростния лост. За ел. седалките - панелите са на вратите, а за надуването - отвътре на седалките - при централната конзола. Ел хроматичното огледало има "око" отпред и се познава, автоматичните фарове и чистачки имат датчик пред огледалото на предното стъкло. Темпомата и спиидлимитера имат лост отляво - над чистачките, лингвотроника има лост отдясно.
За ESP и ASR... ASR е по-старата система, която работи само на задните колела и следи, дали и двете се въртят с еднакви обороти, за да не поднася колата. Помага и против буксуване - именно като не позволява на едното колело да се върти по-бързо от другото. Ако не ме лъже паметта - ASR работи чрез диференциала и използваше някакъв вид хидравлика, но за последното не съм сигурен. ESP е доста по-нова разработка и се грижи за цялостната стабилност на автомобила - не само на право трасе, но и в завой. Следи страничното ускорение на автомобила, има датчик за завиване във волана и ако установи, че има странично ускорение, в момент, когато автомобила не завива - прилага спирачно усилие на тези колела, на които е необходимо, като работи и с четирите, не само със задните. Примерно в завой може да затвори спирачката на предно външно колело, така че колата да не излезе от траекторията... системата наистина помага много, като има два режима на работа - коригиращ, когато в случай на проблем коригира траекторията на автомобила според въртенето на волана от водача и уведомяващ, когато не коригира, но в случай, че открие неправилно движение на автомобила - мига сигнал на таблото (сиреч може да се изключи)... на по-новите модели няма опция за изключване, може да се "изключи", но в действителност само се намалява чувствителността му, а при сериозно поднасяне си остава включено. На W208 може напълно да се спре от буотн до скоростния лост. И двете системи отнемат от газта.
Сега се зачетох по-подробно... значи и двете системи се състоят от два компонента - отнемане на газта и спирачно усилие. Когато е изключено - се изключва отнемането на газта, но спирачното усилие остава. Разликата между двете е, че ESP работи и на четирите колела, а ASR само на задните, затова ESP е по-прецизно. Само че аз не съм съгласен, защото знам какво става с моята, като спра ESP-то зимата и съм 100% сигурен, че не затваря никакви спирачки, просто не може цялата разлика да идва от отнемането на газта.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Posted 22 August 2011 - 16:32
Ако ще взимаш кола от Германия можеш да ми драснеш преди това да дойда и аз да я огледам.В средата на Септември ще ми пристигне комплекта на Стар диагносис и може да я закачиме и да видиме какво става вътре.
Само да знаеш че и тук е доста осрана работата с намирането на читав екзепляр . Всичко вече хитрее и то яко!
Само да знаеш че и тук е доста осрана работата с намирането на читав екзепляр . Всичко вече хитрее и то яко!
#12
Posted 22 August 2011 - 17:43
Илия го е обяснил много добре и изчерпателно. Браво
Единствената неточност, която е допуснал, е относно климатичната система.
Панелът на климатроника и врътките на климатика ги има от самото излизане на модела, климатика е серийна екстра, за климатроника се доплаща. Затова повечето модели са с климатик, тъй като за него не се е доплащало. Има модели преди фейслифта, оборудвани с климатроник, има модели след фейслифта оборудвани с климаТИК с врътки.
Като цяло климатроника с панела го вграждат още от С класите(202) Е класите 210 и ЕС класите 140. ЦЛК 208 е с няколко години по-нов модел нормално е и при него да го има от самото начало, но както вече казах срещу доплащане.
Единствената неточност, която е допуснал, е относно климатичната система.
Панелът на климатроника и врътките на климатика ги има от самото излизане на модела, климатика е серийна екстра, за климатроника се доплаща. Затова повечето модели са с климатик, тъй като за него не се е доплащало. Има модели преди фейслифта, оборудвани с климатроник, има модели след фейслифта оборудвани с климаТИК с врътки.
Като цяло климатроника с панела го вграждат още от С класите(202) Е класите 210 и ЕС класите 140. ЦЛК 208 е с няколко години по-нов модел нормално е и при него да го има от самото начало, но както вече казах срещу доплащане.
#13
Posted 22 August 2011 - 17:52
Да и аз мисля че корекцията на колегата Алфонсо е уместна
BeYourself
#14
Posted 22 August 2011 - 23:25
Много благодаря за изчерпателните отговори и за вниманието което сте ми отделили момчета,съвсем различно е като ти го обеснят хора които разбират за какво говорят,също така бих се радвал ако някои ми обясни как стоят нещата с липсващите надписи отзад по капаците.....блъскана.....боядисвана....понеже ако не се лъжа Илия (адаша) някаде по форума беше споменал че има нещо от този род.
#15
Posted 22 August 2011 - 23:37
Има 2 варианта:
1. Заводски без надписи.
2. Пиян чичко без книжка и ГО да те блъсне на Коледа пред районното! Замени ситуацията с произволна сходна...
Това че ми беше ударен багажника не означава нищо. Оправен е добре и просто реших да махна надписите да не искат пуберите да се гонят с мен по светофарите.
Самия вид на спирачните дискове ги отказваше!
1. Заводски без надписи.
2. Пиян чичко без книжка и ГО да те блъсне на Коледа пред районното! Замени ситуацията с произволна сходна...
Това че ми беше ударен багажника не означава нищо. Оправен е добре и просто реших да махна надписите да не искат пуберите да се гонят с мен по светофарите.
Самия вид на спирачните дискове ги отказваше!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users