Тропане от двигателя E220 CDI W211 2002
Започната от adotomov, 20 авг 2011 - 01:29:38
18 мнения по тази тема
#1
Публикувано 20 август 2011 - 01:29
Здравейте колеги,
Претърсих форума и други интернет източници, но не можах да открия конкретно мнение по моя проблем.
Преди няколко дни долових потракване в муцунния отсек. Има го и на студен и на загрят мотор, горе долу с еднаква сила. Днес ходих на майстор да го погледне и след кратко преслушване с много интересен и модифициран стетоскоп ми каза, че съм за смяна на ангренажна верига. Колата съм я водил на диагностика в балкан стар преди един месец и не са намерили проблеми с мотора освен една леко тръгнала дюза. Километрите са реaлни 380,000 (нищо, че на километража пише 200,000 :P).
Сега, до колкото разбирам подмяната на веригата си е доста отговорна задача и искам да съм 100% сигурен, че ѝ е време. Сменени са обтегач на пистов ремък и всички ролки са в перфектно състояние, та проблема не е от там. Нужни са ми идеи, че преди да почнеме смяната (макар, че при всички положения мисля да я сменя, че мотора не е на малко километри и не знам тази верига сменяна ли е, не е ли) искам да прегледаме всички възможни други източници на подобно потракване от двигателния отсек.
Ако имате нужда от още информация, моля питайте, тъй като не съм от най-големите разбирачи в сферата на автомобилите.
Поздрави и мерси предварително за помощта.
Претърсих форума и други интернет източници, но не можах да открия конкретно мнение по моя проблем.
Преди няколко дни долових потракване в муцунния отсек. Има го и на студен и на загрят мотор, горе долу с еднаква сила. Днес ходих на майстор да го погледне и след кратко преслушване с много интересен и модифициран стетоскоп ми каза, че съм за смяна на ангренажна верига. Колата съм я водил на диагностика в балкан стар преди един месец и не са намерили проблеми с мотора освен една леко тръгнала дюза. Километрите са реaлни 380,000 (нищо, че на километража пише 200,000 :P).
Сега, до колкото разбирам подмяната на веригата си е доста отговорна задача и искам да съм 100% сигурен, че ѝ е време. Сменени са обтегач на пистов ремък и всички ролки са в перфектно състояние, та проблема не е от там. Нужни са ми идеи, че преди да почнеме смяната (макар, че при всички положения мисля да я сменя, че мотора не е на малко километри и не знам тази верига сменяна ли е, не е ли) искам да прегледаме всички възможни други източници на подобно потракване от двигателния отсек.
Ако имате нужда от още информация, моля питайте, тъй като не съм от най-големите разбирачи в сферата на автомобилите.
Поздрави и мерси предварително за помощта.
#2
Публикувано 20 август 2011 - 11:18
на тези километри е напълно възможно и верига да
е тръгнала или обтегача или успокоителя
ама това се разбира при отварянето
щом майстор го е слушал със стетоскоп
мислля че може да му се довериш
е тръгнала или обтегача или успокоителя
ама това се разбира при отварянето
щом майстор го е слушал със стетоскоп
мислля че може да му се довериш
#3
Публикувано 20 август 2011 - 11:45
М'дааа,така е.
А дали подмяната само на оптегача няма да помогне....тази кола не е с толкова дълга верига че на тези километри да даде проблемно отклонение във синхрона на валовете и съответно да влоши работата на мотора....освен ако не е аутомат които е каран нон стоп грубо с постояно ползван кикдаун.
Освен тракането,мотора има ли добър демараж,работи и пали ли добре?
А дали подмяната само на оптегача няма да помогне....тази кола не е с толкова дълга верига че на тези километри да даде проблемно отклонение във синхрона на валовете и съответно да влоши работата на мотора....освен ако не е аутомат които е каран нон стоп грубо с постояно ползван кикдаун.
Освен тракането,мотора има ли добър демараж,работи и пали ли добре?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#4
Публикувано 20 август 2011 - 12:05
Не беше ли стробоскоп?
Както казва един приятел....по-добре да ти се разтрака веригата отколкото да ти изпадне ангренажният ремък.
Аз бих пробвал първо с нов оптегач а и съм почти сигурен че ако успее да удължи старият с мераклийси измислена дистанционна втулка....само за проба...ще остане приятно изненадан.
Вметка: За да не ме разстреля Биги с табиетлийските изисквания,вмятам че това са разсъжденя на принципа 'от нищо нещо'!
Както казва един приятел....по-добре да ти се разтрака веригата отколкото да ти изпадне ангренажният ремък.
Аз бих пробвал първо с нов оптегач а и съм почти сигурен че ако успее да удължи старият с мераклийси измислена дистанционна втулка....само за проба...ще остане приятно изненадан.
Вметка: За да не ме разстреля Биги с табиетлийските изисквания,вмятам че това са разсъжденя на принципа 'от нищо нещо'!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#5
Публикувано 20 август 2011 - 12:25
Защо не провериш преди всичко амортисъорчето на обтегача на пистовия ремък.Звукът е същия като на разтегната верига.Стига CDI да има такова.
#6
Публикувано 20 август 2011 - 13:05
Този стетоскоп е уред за подслушване през стени.Използва се в медицината.Стробоскопа в ситуацията,не ни върши работа,да речем.Единствено верига се набеждава с износване на зъбните колела или промяна в белезите,което се случва и при по интензивен шлайф на главата.Чукането може да е от всякъде.По интернет не може да се определи.Разглобяване му е майката.Не беше ли стробоскоп?
А и на докторските слушалки им се вика стетоскоп.
С стубоскопа се измерва ъгъла на запалване,не на състоянието на белезите,тъй,че каквото и да е ползвал е само гадаене.
Никога не оставям магарето си в калта.
#7
Публикувано 20 август 2011 - 13:11
верига се набеждава с износване на зъбните колела или промяна в белезите
Точно.
инак,не са ми много ясни тези дето завършват на скоп.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#8
Публикувано 20 август 2011 - 19:13
Благодаря на всички за отделеното внимание.
Причината, поради която разпитвам е, че обтегача на веригата ще го доставят идния петък. До тогава, на въпроса дали мога да я карам тази кола до петък, майстора ми отговори "Можеш да минеш и 50,000 километра, можеш и нищо да не минеш". Честно да си призная малко се притеснявам да не направя беля за една седмица. От друга страна, тракането е до известна степен незабележимо, ако капака не е отворен и не си завреш главата вътре. Аз го чух благодарение на ехото в подземния ми гараж. Иначе можеше и дълго време да не го отбележа. И остава момента, ако не е от ангренажна верига? Може ли да е от дюзи или от хидравлика или от нещо от този сорт. Започвам постепенно да полудявам с този проблем.
Причината, поради която разпитвам е, че обтегача на веригата ще го доставят идния петък. До тогава, на въпроса дали мога да я карам тази кола до петък, майстора ми отговори "Можеш да минеш и 50,000 километра, можеш и нищо да не минеш". Честно да си призная малко се притеснявам да не направя беля за една седмица. От друга страна, тракането е до известна степен незабележимо, ако капака не е отворен и не си завреш главата вътре. Аз го чух благодарение на ехото в подземния ми гараж. Иначе можеше и дълго време да не го отбележа. И остава момента, ако не е от ангренажна верига? Може ли да е от дюзи или от хидравлика или от нещо от този сорт. Започвам постепенно да полудявам с този проблем.
#9
Публикувано 20 август 2011 - 19:54
Може и от дюза да е от колега....в Балкан Стар какво направиха, за да стигнат до извода, че имаш дюза която е тръгнала.
By Batev
#10
Публикувано 20 август 2011 - 22:45
Може и от дюза да е от колега....в Балкан Стар какво направиха, за да стигнат до извода, че имаш дюза която е тръгнала.
Ами преди месец и кусур я водих на диагностика и казаха, че една от дюзите дава съвсем малко по-лошо показание от останалите. Пък и аз може да се каже, че не карам вандалски, но от време на време попродухвам дюзите с някой и друг кик даун.
#11
Публикувано 20 август 2011 - 23:19
Ами преди месец и кусур я водих на диагностика и казаха, че една от дюзите дава съвсем малко по-лошо показание от останалите. Пък и аз може да се каже, че не карам вандалски, но от време на време попродухвам дюзите с някой и друг кик даун.
Човече казвам ти и от дюза съм имал шум.....ама как да ти кажа...това нещо трябва да се чуе така по интернет поне аз немога да ти помогна.
By Batev
#12
Публикувано 21 август 2011 - 17:39
веригата има праг на разтегляне. след това матеряла се уморява и се къса.
Обтегача не ти е решение АКО веригата е разтеглена и дрънчи.
Сваляте капака на клапаните и гледате белезите. ако е мръднал с повече от 10мм-нова верига.
И не е задължителна смяната на зъбни колела и обегач+плъзгачи. проверяват се.
веригата дрънчи хаотично, почти без ритъм.
ако е ритмично-повдигач, дюза, клапан, биелен лагер.
Но щом майстор ти е слушал мотора със стетоскоп и ако е опитен-не му мисли много.
Обтегача не ти е решение АКО веригата е разтеглена и дрънчи.
Сваляте капака на клапаните и гледате белезите. ако е мръднал с повече от 10мм-нова верига.
И не е задължителна смяната на зъбни колела и обегач+плъзгачи. проверяват се.
веригата дрънчи хаотично, почти без ритъм.
ако е ритмично-повдигач, дюза, клапан, биелен лагер.
Но щом майстор ти е слушал мотора със стетоскоп и ако е опитен-не му мисли много.
#13
Публикувано 21 август 2011 - 19:00
Нека не пренебрегваме факта че верига може да се разтропа и от скапан оптегач. Първо там и после мерене. Кофти е да отвориш мотора и да забележиш че оптегача е бил причината. Аз първо бих го отсял него. Говоря за частта от оптегача която се демонтира странично.
Автоматик ли е колата?
Автоматик ли е колата?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#14
Публикувано 21 август 2011 - 21:17
дори и само той да е, на тези километри е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се замери разтежението.
обикновенно на обтегача няма какво да му се скапе. той е 2 цилиндърчета с пружина.
По-скоро и плъзгачите да са поизхабени и веригата да трепери между тях.
обикновенно на обтегача няма какво да му се скапе. той е 2 цилиндърчета с пружина.
По-скоро и плъзгачите да са поизхабени и веригата да трепери между тях.
#15
Публикувано 21 август 2011 - 21:21
За да се замери правилно трябва да сме сигурни че обтегача е наред.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни