Колеги и аз имам проблем с лостчето на 1 степен( не се включва чистачката). Пробвах с друг лост и с него така стана. Релето се чува как цъка на 1 степен, следователно трябва да работи нормално нали?
Здравей колега. Аз отдавна не съм влизал във форума и съотвтетно не бях забелязал, че има нова тема за включване на чистачката при подаване на мигач. Преди много време и аз имах подобни проблеми през 2009г. и съответно намерих решение, поне за мен. Бях писал във форума за това, как си реших проблема, защото имаше и други със същите проблеми. Там беше описано и разглобяване на комбинирания ключ, но явно никой от вас не е успял да намери темата, което е странно, но сега и аз няма да я търся, а ще опитам направо да ти обясня, какво да направиш, но ти ако искаш може да се поровиш и да я намериш.
Когато казваш, че пробваш с друг ключ, се надявам той да е работещ (трябва да е сигурно, че е работещ) иначе нищо не правиш. Ако искаш да си сигурен, че твоят ключ е здрав, то ще е добре по възможност да го пробваш на друга кола, която ги няма тези проблеми. В случай, че нямаш възможност да пробваш твоят ключ на друга кола или здрав на твоята, то ще трябва да започнеш съвсем отначало. Ще трябва да свалиш следният модул 201 821 00 47 приложил съм снимки как изглежда отвън и отвътре. Ще трябва да провериш платката за студени спойки. Намираш си подходяща светлина и хубава лупа и оглеждаш спойките (преди всичко е важно да знаеш, какво е студена спойка и как се оправя, иначе е безмисленна тази операция). Обикновенно се повреждат спойките около релетата. Самите релета също се повреждат и започват само частично или въобще да не контактуват, заради замърсени/нагорели пластини, затова трябва да ги почистиш, надявам се, че знаеш как става, иначе ти трябва някой занимаващ се с електроника, който е достатъчно сръчен и с нужните умения и познания. След като този модул е проверен и евентоално ремонтиран (ако е необходимо естественно), продължаваш с комбинирания ключ. Естественно, ако се е наложило ремонт на модула, след неговата поправка пробваш дали проблема се е оправил. В случай, че проблема продължава, сваляш комбинираят ключ. Дано не се налага да го отваряш или да купуваш нов, но това ще си проличи. Взимаш си един хубав почистващ спрей, за предпочитане е на MOTIP, върху жълта лента пише CONTACT CLEANER, аз тогава използвах това, както и все още го ползвам за почистване на разни финни неща. Пръскаш яко да започне да се стича и да излиза отвътре, изчакваш 5 мин и междувременно раздвижваш ключа, после пак пръскаш, после пак 5 мин и междувременно раздвижваш ключа, после пак пръскаш и междувременно раздвижваш ключа и след това изчакваш 40 мин. Взимаш си спрей PTFE SPRAY на MOTIP, но този път на виолетова лента пише UNIVERSAL LUBRICANT. Това представлява тефлонова смазка, затова си пази ръцете, че после няма измиване. Желателно е с тези спрейчета да работиш с ръкавици. Пръскаш хубаво от смазващия спрей да започне да излиза отвътре и да се стича и междувременно раздвижваш ключа, изчакваш 2-3 мин. и пак пръскаш хубаво и междувременно раздвижваш ключа. Оставяш за 15-20 мин. лоста и после го избърсваш отгоре за да не е мазен и сглобяваш. Пробваш дали всичко е наред и ако имаш късмет, това ще е всичко и би трябвало да си караш с години, както и аз оттогава нямам проблем вече толкова години. Важно е да не използваш WD-40, защото може да има неочаквани ефекти. В случай, че продължаваш да имаш същите проблеми е добре да си провериш кабелите, свързващи модула с комбинирания ключ и по принцип да се проверят кабелите, стигащи до този ключ. Ако всички кабели са наред, то те чака или купуване на нов ключ или разглобяване на комбинирания ключ. Разглобяването на комбинираният ключ не е никак лесно. Ще трябва да счупиш нитовете за да го разглобиш, а после сглобяването ще трябва да го мислиш с някакви болтове и гайки. Важно е да внимаваш да не разместиш позицията на пластините вътре, защото всички функции ще бъдат разместени. Надявам се да съм бил полезен. Успех.
Този пост е редактиран от sob: 12 февруари 2015 - 00:14