Включва се чистачката при подаване на мигач
Започната от epg, 04 авг 2011 - 23:11:25
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 04 август 2011 - 23:11
Колеги, ще споделя един проблем, който имам в последната една година, като ще помоля и за съвети за отстраняването му.
Същият не е постоянен във времето и се проявява инцидентно и без никаква закономерност.
Състои се в следното, както е и формулирана темата: при подаване на мигач се задейства и чистачката ми , след изключване на лоста за мигачите тя се движи още неопределено време, но да кажем около 1-2 мин. и спира.
Ясно е, че проблема идва някъде от лостовия механизъм, но не ми е ясно точно от къде, за това ще приложа снимки от това, което съм на правил до момента и ще очаквам последващи напътствия. Знам, че има колеги които вече са се справяли с него, но няма отделна тема и помощен снимков материал.
Посъветваха ме да извадя всичко, което се намира в тази част на лостчето и да почистя пластините намиращи се вътре, защото поради тяхната омасленост при подаване на мигач някъде се получава връзка, която задейства чистачката.
Демонтаж по следния ред:
1. Подпъхнете тънка отверка на показанато място, натиснете с нея леко надолу, за да освободите зъбчето, което държи капачето към лостовата система и теглете в посока към вас.
Ето резултата:
2. Хванете маркираната част и местете в показаната посока:
В резултат, на което ще се имате достъп до механизма:[
url=http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2899/143808907914922386011312465233UGOKQcNaAuqqqlS8i7mx.JPG]
Същият не е постоянен във времето и се проявява инцидентно и без никаква закономерност.
Състои се в следното, както е и формулирана темата: при подаване на мигач се задейства и чистачката ми , след изключване на лоста за мигачите тя се движи още неопределено време, но да кажем около 1-2 мин. и спира.
Ясно е, че проблема идва някъде от лостовия механизъм, но не ми е ясно точно от къде, за това ще приложа снимки от това, което съм на правил до момента и ще очаквам последващи напътствия. Знам, че има колеги които вече са се справяли с него, но няма отделна тема и помощен снимков материал.
Посъветваха ме да извадя всичко, което се намира в тази част на лостчето и да почистя пластините намиращи се вътре, защото поради тяхната омасленост при подаване на мигач някъде се получава връзка, която задейства чистачката.
Демонтаж по следния ред:
1. Подпъхнете тънка отверка на показанато място, натиснете с нея леко надолу, за да освободите зъбчето, което държи капачето към лостовата система и теглете в посока към вас.
Ето резултата:
2. Хванете маркираната част и местете в показаната посока:
В резултат, на което ще се имате достъп до механизма:[
url=http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2899/143808907914922386011312465233UGOKQcNaAuqqqlS8i7mx.JPG]
#2
Публикувано 04 август 2011 - 23:13
Белият детайл под номер 1 трябва да се изади в посока на ляво, като с малка отверка се освободят зъбчетата (4 броя), чрез които е захванат в посочената със зелен цвят зона> На указаното място е първото, второто е няколко мм в посока към таблото, а другите две от долната страна. Но освободите ли леко един или два от горните другите излизат без проблем.
Ето я вече демонтирана тази част:
В следствие се открива тази гледка:
Следва пластините означени с 1 и 2 внимателно с подходящ инструмент да се разтворят в страни (тънка генекологична част), за да може даетайла означен с 3 да се изтегли навън.
Ето го и него:
Напречно на него са разположени два реда пластини, които дават контакт за сработване на чистачката. За това ви съветвам, ако не сте имали проблем с превключването на степените и-НЕ ги пипайте, че е тънка работата!
Ето и карантията в кожуха на лостчето:
Сега вече може да си почиствате на воля..
Понеже не спазих това , за което ви предупредих, а именно :
ако няма нужда да не се барат показаните по горе пластини
сега имам проблем с автоматичното включване на чистачката когато активирам пръскалките, както и на първа степен.
Няколко пъти настройвах пластините, но резултата е противоречив.
Дано да съм от полза на някой колеги, че на себе си май беля турих на главата
#3
Публикувано 05 август 2011 - 00:06
При мен имаше подобен проблем, като си пуснех десния мигач и ми се включваха дългите..беше много неприятно.
Смених лостчето с ново.
Много полезна тема колега, с добре визуализирани обяснения.Браво!
Смених лостчето с ново.
Много полезна тема колега, с добре визуализирани обяснения.Браво!
#4
Публикувано 05 август 2011 - 00:14
От опит ти казвам-лоста оправяне няма.Само временно ще се оправи/ако изобщо се оправи/.Решението на този проблем е само един-нов лост от магазина.И гледай лоста да е оригинален,щото чух.че са пуснали и ментета на тези лостове.
Иначе темата и снимките са много подробни и точни.
Иначе темата и снимките са много подробни и точни.
#6
Публикувано 14 ноември 2011 - 23:41
Да оправя се , но найстина за малко след това пак се скапва . Аз имам същия проблем на ляв мигач ми се включваше чистачката дадох 150 лв за ремонт, 60 за втори лост , който беше втора ръка и пак неможа да се оправи май найстина проблема се решава с нов лост.
#7
Публикувано 03 януари 2012 - 20:35
Проблемите може и да са от голямото комбинирано реле (мигачи-чистачка) намиращо се зад бушоните в двигателния отсек. И аз имах 2 пъти подобен проблем, извадих релето почистих, напръсках с контактен спрей и всичко е ок.
#8
Публикувано 20 февруари 2012 - 22:32
Колега Andro73 я покажи ако може къде се намира . На мен ми остана проблема с "мигащите" дълги светлини по едно време, ту работеха, ту не сега НЕ. Благодаря предварително !
Този пост е редактиран от Acho: 20 февруари 2012 - 22:34
#9
Публикувано 31 март 2012 - 12:54
Аз вече може би година карам с отремонтиран лост по посочения начин и нямам проблеми. На мен постоянно ми беше включена първа степен на чистачките, независимо от положението на лоста.
#10
Публикувано 08 юли 2012 - 22:11
Здравейте.
Аз имах проблем с мигачите.Мигнат 2 пъти и спират.Естествено като стар жичгаджия веднага като ми изчезнат мигачите аз пускам Аварийките и те не работят.
Реших че е релето.Ама понеже нямам време да се занимавам с не я след 2 дена заваля и дъжд.Установих че ми изчезват и чистачките на пауза.
Оказа се релето в бушонното табло,което колегата спомена.Лоша спойка на клема 31(маса).Пре-запоих и готово
Така че първо релето провери и после другите работи.
Пък и е най-евтиното като вариант.
Успех
Аз имах проблем с мигачите.Мигнат 2 пъти и спират.Естествено като стар жичгаджия веднага като ми изчезнат мигачите аз пускам Аварийките и те не работят.
Реших че е релето.Ама понеже нямам време да се занимавам с не я след 2 дена заваля и дъжд.Установих че ми изчезват и чистачките на пауза.
Оказа се релето в бушонното табло,което колегата спомена.Лоша спойка на клема 31(маса).Пре-запоих и готово
Така че първо релето провери и после другите работи.
Пък и е най-евтиното като вариант.
Успех
#11
Публикувано 16 ноември 2012 - 15:27
Отворих го по показания начин, напръсках с WD40 и проблема се оправи. Няколко месеца вече си карам без проблеми.
#12
Публикувано 18 март 2013 - 14:30
Дайте снимка на това реле ако обичате. Нямам първа степен и примигащи светлини къси-дълги, както и не се пуска чистачката като пускам пръскалките. Пробвах с лостчето изчистих, оправих, но забелязван че като е студено тръгва първа степен и си мисля някъде да не прави лош контакт това реле? Постнете една снимка кое точно е релето да го разглобя и аз
...1996 Мерцедес C180...
...1985 Мерцедес 230Е...
#13
Публикувано 21 януари 2015 - 02:40
Колеги и аз имам проблем с лостчето на 1 степен( не се включва чистачката). Пробвах с друг лост и с него така стана. Релето се чува как цъка на 1 степен, следователно трябва да работи нормално нали?
#14
Публикувано 12 февруари 2015 - 00:05
Колеги и аз имам проблем с лостчето на 1 степен( не се включва чистачката). Пробвах с друг лост и с него така стана. Релето се чува как цъка на 1 степен, следователно трябва да работи нормално нали?
Здравей колега. Аз отдавна не съм влизал във форума и съотвтетно не бях забелязал, че има нова тема за включване на чистачката при подаване на мигач. Преди много време и аз имах подобни проблеми през 2009г. и съответно намерих решение, поне за мен. Бях писал във форума за това, как си реших проблема, защото имаше и други със същите проблеми. Там беше описано и разглобяване на комбинирания ключ, но явно никой от вас не е успял да намери темата, което е странно, но сега и аз няма да я търся, а ще опитам направо да ти обясня, какво да направиш, но ти ако искаш може да се поровиш и да я намериш.
Когато казваш, че пробваш с друг ключ, се надявам той да е работещ (трябва да е сигурно, че е работещ) иначе нищо не правиш. Ако искаш да си сигурен, че твоят ключ е здрав, то ще е добре по възможност да го пробваш на друга кола, която ги няма тези проблеми. В случай, че нямаш възможност да пробваш твоят ключ на друга кола или здрав на твоята, то ще трябва да започнеш съвсем отначало. Ще трябва да свалиш следният модул 201 821 00 47 приложил съм снимки как изглежда отвън и отвътре. Ще трябва да провериш платката за студени спойки. Намираш си подходяща светлина и хубава лупа и оглеждаш спойките (преди всичко е важно да знаеш, какво е студена спойка и как се оправя, иначе е безмисленна тази операция). Обикновенно се повреждат спойките около релетата. Самите релета също се повреждат и започват само частично или въобще да не контактуват, заради замърсени/нагорели пластини, затова трябва да ги почистиш, надявам се, че знаеш как става, иначе ти трябва някой занимаващ се с електроника, който е достатъчно сръчен и с нужните умения и познания. След като този модул е проверен и евентоално ремонтиран (ако е необходимо естественно), продължаваш с комбинирания ключ. Естественно, ако се е наложило ремонт на модула, след неговата поправка пробваш дали проблема се е оправил. В случай, че проблема продължава, сваляш комбинираят ключ. Дано не се налага да го отваряш или да купуваш нов, но това ще си проличи. Взимаш си един хубав почистващ спрей, за предпочитане е на MOTIP, върху жълта лента пише CONTACT CLEANER, аз тогава използвах това, както и все още го ползвам за почистване на разни финни неща. Пръскаш яко да започне да се стича и да излиза отвътре, изчакваш 5 мин и междувременно раздвижваш ключа, после пак пръскаш, после пак 5 мин и междувременно раздвижваш ключа, после пак пръскаш и междувременно раздвижваш ключа и след това изчакваш 40 мин. Взимаш си спрей PTFE SPRAY на MOTIP, но този път на виолетова лента пише UNIVERSAL LUBRICANT. Това представлява тефлонова смазка, затова си пази ръцете, че после няма измиване. Желателно е с тези спрейчета да работиш с ръкавици. Пръскаш хубаво от смазващия спрей да започне да излиза отвътре и да се стича и междувременно раздвижваш ключа, изчакваш 2-3 мин. и пак пръскаш хубаво и междувременно раздвижваш ключа. Оставяш за 15-20 мин. лоста и после го избърсваш отгоре за да не е мазен и сглобяваш. Пробваш дали всичко е наред и ако имаш късмет, това ще е всичко и би трябвало да си караш с години, както и аз оттогава нямам проблем вече толкова години. Важно е да не използваш WD-40, защото може да има неочаквани ефекти. В случай, че продължаваш да имаш същите проблеми е добре да си провериш кабелите, свързващи модула с комбинирания ключ и по принцип да се проверят кабелите, стигащи до този ключ. Ако всички кабели са наред, то те чака или купуване на нов ключ или разглобяване на комбинирания ключ. Разглобяването на комбинираният ключ не е никак лесно. Ще трябва да счупиш нитовете за да го разглобиш, а после сглобяването ще трябва да го мислиш с някакви болтове и гайки. Важно е да внимаваш да не разместиш позицията на пластините вътре, защото всички функции ще бъдат разместени. Надявам се да съм бил полезен. Успех.
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от sob: 12 февруари 2015 - 00:14
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни