"Задно предаване" срещу "Предно предаване"FWD vs RWD
Започната от shotgun600, 26 юли 2011 - 12:38:48
388 мнения по тази тема
#1
Публикувано 26 юли 2011 - 12:38
А защо е толкова опасно предното предаване?
#2
Публикувано 26 юли 2011 - 17:44
А защо е толкова опасно предното предаване?
Не изпускай нито една дума.
Не случайно споменавам водачите които истински усещат масата и нейните опорни точки според ситуацията в която се намира и знаят как да реагират за да я задържат на пътя.
За по-лесно ще ползвам пример и понеже никак не ми е лесно да го обясня с писане,само заради тебе влагам старание.
Влизаме с по височка скорост на мокър път в ляв завой,колата е с добри гуми и успешно се задържа на пътя според скороста,но скороста е висока за допълнителни рязки движения. В нашето платно има нещо което трябва да избегнем и се налага рязка маневра още по на ляво.
В тази ситуация по средата на завоя след като вече е забелязъл 'нещото',първото нещо което прави нормално улисаният водач е инстинктивно да отпусне газта.
При тази нормална реакция,колата със предно предаване започва да си показва рогата тогава когато мотора започне да спира предницата и да не позволява на предните гуми да се въртят свободно. В този момент същите две предни гуми имат по-голямо триене от задните с асвалта по ред причини-дуга тема и какво става тогава. .... тук ще те помоля да си представиш пергел с монтиран молив.
След забиването на муцунката на коленцето с предното предаване,няма каво да задържи задницата и тя става непослушна,тогава начинаещият се шашка и натиска спирачката,което пък още повече усложнява нещата.
В тази ситуация опитният водач за ча части от секундата ще прецени дали да натисне съединителя или да подаде още малко газ в момента на предприемането на маневрата и още тънкости които една засукана дама на която всичко друго и е в главата но не и това.....или пък трети кисел сопоЛЬкЬО с тунингован Сивик,не знаят.
А какво става при същата често срещана ситуация и с какво задното предаване облекчава начинаещият водач
Отпускането на газта спира колата със задните търкалета-което е и неосъзнатият бонус от начинаещия,предните се движат без запъвания което улеснява належащата маневра а увеличеното триене на задните помага на задницата да не отплесне от физиката.
Трябва да направиш зимно спускане със една и съща скорост по едно и също трасе с двата типа задвижване и ще усетиш какво искам да кажа.
Мой си извод е ...и ще се радвам ако ти е бил интерсен.
п.с
Моля лявата маневра да не се разтълкува погрешно!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#3
Публикувано 26 юли 2011 - 18:43
Не изпускай нито една дума.
Не случайно споменавам водачите които истински усещат масата и нейните опорни точки според ситуацията в която се намира и знаят как да реагират за да я задържат на пътя.
За по-лесно ще ползвам пример и понеже никак не ми е лесно да го обясня с писане,само заради тебе влагам старание.
Влизаме с по височка скорост на мокър път в ляв завой,колата е с добри гуми и успешно се задържа на пътя според скороста,но скороста е висока за допълнителни рязки движения. В нашето платно има нещо което трябва да избегнем и се налага рязка маневра още по на ляво.
В тази ситуация по средата на завоя след като вече е забелязъл 'нещото',първото нещо което прави нормално улисаният водач е инстинктивно да отпусне газта.
При тази нормална реакция,колата със предно предаване започва да си показва рогата тогава когато мотора започне да спира предницата и да не позволява на предните гуми да се въртят свободно. В този момент същите две предни гуми имат по-голямо триене от задните с асвалта по ред причини-дуга тема и какво става тогава. .... тук ще те помоля да си представиш пергел с монтиран молив.
След забиването на муцунката на коленцето с предното предаване,няма каво да задържи задницата и тя става непослушна,тогава начинаещият се шашка и натиска спирачката,което пък още повече усложнява нещата.
В тази ситуация опитният водач за ча части от секундата ще прецени дали да натисне съединителя или да подаде още малко газ в момента на предприемането на маневрата и още тънкости които една засукана дама на която всичко друго и е в главата но не и това.....или пък трети кисел сопоЛЬкЬО с тунингован Сивик,не знаят.
А какво става при същата често срещана ситуация и с какво задното предаване облекчава начинаещият водач
Отпускането на газта спира колата със задните търкалета-което е и неосъзнатият бонус от начинаещия,предните се движат без запъвания което улеснява належащата маневра а увеличеното триене на задните помага на задницата да не отплесне от физиката.
Трябва да направиш зимно спускане със една и съща скорост по едно и също трасе с двата типа задвижване и ще усетиш какво искам да кажа.
Мой си извод е ...и ще се радвам ако ти е бил интерсен.
п.с
Моля лявата маневра да не се разтълкува погрешно!
Браво бай Василе перфектно си го обяснил.Дали да не направим една тема за предно и задно(ако няма де),че винаги съм спорил с приятели(Гоуфъри ) по този въпрос
1886г. - първият двигател с вътрешно горене и първият автомобил с двигател,
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....
... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....
... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.
#4
Публикувано 26 юли 2011 - 18:55
Дали да не направим една тема за предно и задно(ако няма де)
Ами според мен ще бъде една хубава тема.
Знам че всички мислим за себе си че вече сме обиграни водачи ама винаги има какво да научим.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#5
Публикувано 26 юли 2011 - 20:33
И аз мисля,че ще е добре.Имам и доста да учаАми според мен ще бъде една хубава тема.
Знам че всички мислим за себе си че вече сме обиграни водачи ама винаги има какво да научим.
1886г. - първият двигател с вътрешно горене и първият автомобил с двигател,
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....
... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....
... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.
#6
Публикувано 26 юли 2011 - 20:40
Всички се учиме.И аз мисля,че ще е добре.Имам и доста да уча
___________________________________________
Това кърти.
Любопитно ми е дали си съгласен за горното?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Публикувано 26 юли 2011 - 20:57
Обяснението за предното предаване ли?
#8
Публикувано 26 юли 2011 - 21:06
Обяснението за предното предаване ли?
Язък за старанието ми! Ми за него разбира се,глей кви фермани ти изписвам като питаш,а ти......даваш бъгове.
Баси разсеяната младеж! - без рима.
п.с гатанка,що е то?:
Стар летателен апарат с 18 букви.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 26 юли 2011 - 21:12
Е що да съм разсеян?
Прочетох го и ми стана ясно.
Обаче първата ми кола беше с предно предаване и особено зимата ми беше много по-лесно да я контролирам, отколкото някоя със задно.
Прочетох го и ми стана ясно.
Обаче първата ми кола беше с предно предаване и особено зимата ми беше много по-лесно да я контролирам, отколкото някоя със задно.
#10
Публикувано 26 юли 2011 - 21:47
Мммне, точно "контролирам" в случая мисля, че е по на място.Ако заместиш 'контролирам' с 'шофирам' повече ще пасне.
#11
Публикувано 26 юли 2011 - 22:35
По темата за предното и аз да се включа- правилно го е обяснил Бай Васил, първата ми кола беше вектра А с предно (и последна с такова предаване) значи как съм се въртял с тая кола по магистралата представа си нямате. Ето накратко случката:
Зима магистрала Тракия покрита с не повече от един пръст сняг и луга, карам с не порече от 80км/ч, спускането след Ихтиман май беше, завоя е леко десен, Пежо 405 се е забило с муцуна в преспите до мантинелата и задницата стърчи в средна лента. Налага се маневра за да се заобиколи въпросното пежо, е да ама в десен завой да завиеш наляво за да заобиколиш препятствие... стана точно като с пергела, задницата се завъртя няколко пъти около предницата... цирк, накрая сърши 100 метра по-надолу от пежото със забита в преспита муцуна и леко сцепена броня. Жертви и други щети нямаше освен неприятното усещане.
И други случай съм имал да ми се улита задницата въпреки че дори имах работещ АБС.
Общо взето предното предаване е пълен таш@к, истинските коли са или със задно или 4х4
Зима магистрала Тракия покрита с не повече от един пръст сняг и луга, карам с не порече от 80км/ч, спускането след Ихтиман май беше, завоя е леко десен, Пежо 405 се е забило с муцуна в преспите до мантинелата и задницата стърчи в средна лента. Налага се маневра за да се заобиколи въпросното пежо, е да ама в десен завой да завиеш наляво за да заобиколиш препятствие... стана точно като с пергела, задницата се завъртя няколко пъти около предницата... цирк, накрая сърши 100 метра по-надолу от пежото със забита в преспита муцуна и леко сцепена броня. Жертви и други щети нямаше освен неприятното усещане.
И други случай съм имал да ми се улита задницата въпреки че дори имах работещ АБС.
Общо взето предното предаване е пълен таш@к, истинските коли са или със задно или 4х4
#12
Публикувано 26 юли 2011 - 22:43
Не искам да споря, но не се съгласявам с теб защото:Не изпускай нито една дума.
Не случайно споменавам водачите които истински усещат масата и нейните опорни точки според ситуацията в която се намира и знаят как да реагират за да я задържат на пътя.
За по-лесно ще ползвам пример и понеже никак не ми е лесно да го обясня с писане,само заради тебе влагам старание.
Влизаме с по височка скорост на мокър път в ляв завой,колата е с добри гуми и успешно се задържа на пътя според скороста,но скороста е висока за допълнителни рязки движения. В нашето платно има нещо което трябва да избегнем и се налага рязка маневра още по на ляво.
В тази ситуация по средата на завоя след като вече е забелязъл 'нещото',първото нещо което прави нормално улисаният водач е инстинктивно да отпусне газта.
При тази нормална реакция,колата със предно предаване започва да си показва рогата тогава когато мотора започне да спира предницата и да не позволява на предните гуми да се въртят свободно. В този момент същите две предни гуми имат по-голямо триене от задните с асвалта по ред причини-дуга тема и какво става тогава. .... тук ще те помоля да си представиш пергел с монтиран молив.
След забиването на муцунката на коленцето с предното предаване,няма каво да задържи задницата и тя става непослушна,тогава начинаещият се шашка и натиска спирачката,което пък още повече усложнява нещата.
В тази ситуация опитният водач за ча части от секундата ще прецени дали да натисне съединителя или да подаде още малко газ в момента на предприемането на маневрата и още тънкости които една засукана дама на която всичко друго и е в главата но не и това.....или пък трети кисел сопоЛЬкЬО с тунингован Сивик,не знаят.
А какво става при същата често срещана ситуация и с какво задното предаване облекчава начинаещият водач
Отпускането на газта спира колата със задните търкалета-което е и неосъзнатият бонус от начинаещия,предните се движат без запъвания което улеснява належащата маневра а увеличеното триене на задните помага на задницата да не отплесне от физиката.
Трябва да направиш зимно спускане със една и съща скорост по едно и също трасе с двата типа задвижване и ще усетиш какво искам да кажа.
Мой си извод е ...и ще се радвам ако ти е бил интерсен.
п.с
Моля лявата маневра да не се разтълкува погрешно!
В ситуацията, която описваш няма никакво значение дали си с предно или със задно, в смисъл, ако движещите колела изгубят сцепление с пътя, колата или поднася или недозавива. Поднася със задно и недозавива с предно. С 4х4 се изхлузваш мазно, но сигурно към периферията на завоя, а колкото повече газ дашавш, толко по-бързо се изхлузваш. Аналогичен случай у наше село е с предното и задното, повече газ = повече недозавиване или поднасяне.
Ако в тоя случай нямаш ЕСП да те намести по желаната траектория, като отнеме газ и приложи спирачно усилие по подходящ начин, те пишат в обичйната статистика.
Може и да бъркам, ама аз бих вденал съединител, ако има, за да премахна въртящия момент от движещите колела, което би намалило шанса за загуба на сцепление.
Центробежните сили са си налице с или без съединител, а имайки предвид, че скоростта с която можеш да излетиш от завой е много близка до тази с която не можеш, трябва да се внимава много.
Лично аз обичам задното и не изпитвам трудност да си карам колата през зимата. Тази не ми е първта със задно, а опита ми показва, че където съм затъвал със задно съм затъвал и с предно.
Теоритично, задното би трябвало да е по-добро за каране с много газ, но практически никога не съм го усещал, можеби защото не съм такъв шофьор.
Теоритично, би трябвало да е по-лесно да дърпаш нещо, отколкото да го буташ, ама и това не съм го изпитвал при шофиране.
Имам случка с предно и задно:
Много стръмен баир за изкачване, паваж, чисто и сухо. Аз съм с Рено Клио(предно), баща ми с Е-класа 210-ка. Стареца се покатери с леко боксуване, а аз с рендето не успях, докато тата не седна на предния капак и един 130 кг прител не дойде на съседната предна седалка. След тази лека промяна в центъра на тежестта, Клиото дори не пробоксува(предполагам не е имало душа, въпреки, че му подавах яка жега), качи се като планинска коза. Ако трябваше да спускаме, предполагам проблема щеше да е за задното с празния багажник.
До колкото съм чел, задното се предпочита за спортните автомобили, защото е много трудно управляващите колела да придават въртящия момент към пътя, без да се загуби управление, особенно при малко тегло на автомобила и висока мощност. Факта, че няма Формула 1 с предно би трябвало да доказва това твърдение. Ама в крайна сметка ние не сме пилоти на болиди от Ф1!
При конвенционалния автомобил, задното е по-скъпо за производство.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#13
Публикувано 26 юли 2011 - 22:45
С Рено5,зимно време с 60км. на прав път пуснах газта и за по малко от секунда се изпрах странично в топола
Колите ми никога не са били раздрънкани и с кофти гуми.
Колите ми никога не са били раздрънкани и с кофти гуми.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#14
Публикувано 26 юли 2011 - 22:52
С Рено5,зимно време с 60км. на прав път пуснах газта и за по малко от секунда се изпрах странично в топола
Колите ми никога не са били раздрънкани и с кофти гуми.
#15
Публикувано 26 юли 2011 - 22:57
Колите, предназначени за снеговити зони имат копче за изключване на АБС, особенно тия с АБС първо поколение. Питал ли си се защо?По темата за предното и аз да се включа- правилно го е обяснил Бай Васил, първата ми кола беше вектра А с предно (и последна с такова предаване) значи как съм се въртял с тая кола по магистралата представа си нямате. Ето накратко случката:
Зима магистрала Тракия покрита с не повече от един пръст сняг и луга, карам с не порече от 80км/ч, спускането след Ихтиман май беше, завоя е леко десен, Пежо 405 се е забило с муцуна в преспите до мантинелата и задницата стърчи в средна лента. Налага се маневра за да се заобиколи въпросното пежо, е да ама в десен завой да завиеш наляво за да заобиколиш препятствие... стана точно като с пергела, задницата се завъртя няколко пъти около предницата... цирк, накрая сърши 100 метра по-надолу от пежото със забита в преспита муцуна и леко сцепена броня. Жертви и други щети нямаше освен неприятното усещане.
И други случай съм имал да ми се улита задницата въпреки че дори имах работещ АБС.
Общо взето предното предаване е пълен таш@к, истинските коли са или със задно или 4х4
На сняг и лед АБС не помага значително за управляемостта на колат, но значително удължава спирачния път, виж на мокро, прашно или сухо е съвсем различна работа. От друга гледна точка, колите с ЕСП защо имат бутон за изключването му? Ако мислиш, че е за да можем да подрифтим, то грешиш. Опитай зимата в сняг да излезеш с включено ЕСП, там от където би излезнам с леко боксуване и ще разбереш, най-много се усеща на равно и заледено, щото ако не е равно си си обречен.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни