Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

"Задно предаване" срещу "Предно предаване"FWD vs RWD


  • Please log in to reply
388 мнения по тази тема

#1 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 26 юли 2011 - 12:38

А защо е толкова опасно предното предаване?
  • 0

#2 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 17:44

А защо е толкова опасно предното предаване?


Не изпускай нито една дума.:)

Не случайно споменавам водачите които истински усещат масата и нейните опорни точки според ситуацията в която се намира и знаят как да реагират за да я задържат на пътя.

За по-лесно ще ползвам пример и понеже никак не ми е лесно да го обясня с писане,само заради тебе влагам старание.:)

Влизаме с по височка скорост на мокър път в ляв завой,колата е с добри гуми и успешно се задържа на пътя според скороста,но скороста е висока за допълнителни рязки движения. В нашето платно има нещо което трябва да избегнем и се налага рязка маневра още по на ляво.
В тази ситуация по средата на завоя след като вече е забелязъл 'нещото',първото нещо което прави нормално улисаният водач е инстинктивно да отпусне газта.
При тази нормална реакция,колата със предно предаване започва да си показва рогата тогава когато мотора започне да спира предницата и да не позволява на предните гуми да се въртят свободно. В този момент същите две предни гуми имат по-голямо триене от задните с асвалта по ред причини-дуга тема и какво става тогава. .... тук ще те помоля да си представиш пергел с монтиран молив.
След забиването на муцунката на коленцето с предното предаване,няма каво да задържи задницата и тя става непослушна,тогава начинаещият се шашка и натиска спирачката,което пък още повече усложнява нещата.

В тази ситуация опитният водач за ча части от секундата ще прецени дали да натисне съединителя или да подаде още малко газ в момента на предприемането на маневрата и още тънкости които една засукана дама на която всичко друго и е в главата но не и това.....или пък трети кисел сопоЛЬкЬО с тунингован Сивик,не знаят.

А какво става при същата често срещана ситуация и с какво задното предаване облекчава начинаещият водач ;)

Отпускането на газта спира колата със задните търкалета-което е и неосъзнатият бонус от начинаещия,предните се движат без запъвания което улеснява належащата маневра а увеличеното триене на задните помага на задницата да не отплесне от физиката.

Трябва да направиш зимно спускане със една и съща скорост по едно и също трасе с двата типа задвижване и ще усетиш какво искам да кажа.

Мой си извод е ...и ще се радвам ако ти е бил интерсен.:)

п.с
Моля лявата маневра да не се разтълкува погрешно! :lol: :D :rolleyes:
  • 7


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#3 Batev

Batev

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1535 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Vienna , Austria
  • Интереси:Футбол,Музика,Автомобили,Компютри и Други
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz ML270 CDI - W163 - 2005
    Mercedes-Benz E290 TD - W210 - 1997
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 18:43

Не изпускай нито една дума.:)

Не случайно споменавам водачите които истински усещат масата и нейните опорни точки според ситуацията в която се намира и знаят как да реагират за да я задържат на пътя.

За по-лесно ще ползвам пример и понеже никак не ми е лесно да го обясня с писане,само заради тебе влагам старание.:)

Влизаме с по височка скорост на мокър път в ляв завой,колата е с добри гуми и успешно се задържа на пътя според скороста,но скороста е висока за допълнителни рязки движения. В нашето платно има нещо което трябва да избегнем и се налага рязка маневра още по на ляво.
В тази ситуация по средата на завоя след като вече е забелязъл 'нещото',първото нещо което прави нормално улисаният водач е инстинктивно да отпусне газта.
При тази нормална реакция,колата със предно предаване започва да си показва рогата тогава когато мотора започне да спира предницата и да не позволява на предните гуми да се въртят свободно. В този момент същите две предни гуми имат по-голямо триене от задните с асвалта по ред причини-дуга тема и какво става тогава. .... тук ще те помоля да си представиш пергел с монтиран молив.
След забиването на муцунката на коленцето с предното предаване,няма каво да задържи задницата и тя става непослушна,тогава начинаещият се шашка и натиска спирачката,което пък още повече усложнява нещата.

В тази ситуация опитният водач за ча части от секундата ще прецени дали да натисне съединителя или да подаде още малко газ в момента на предприемането на маневрата и още тънкости които една засукана дама на която всичко друго и е в главата но не и това.....или пък трети кисел сопоЛЬкЬО с тунингован Сивик,не знаят.

А какво става при същата често срещана ситуация и с какво задното предаване облекчава начинаещият водач ;)

Отпускането на газта спира колата със задните търкалета-което е и неосъзнатият бонус от начинаещия,предните се движат без запъвания което улеснява належащата маневра а увеличеното триене на задните помага на задницата да не отплесне от физиката.

Трябва да направиш зимно спускане със една и съща скорост по едно и също трасе с двата типа задвижване и ще усетиш какво искам да кажа.

Мой си извод е ...и ще се радвам ако ти е бил интерсен.:)

п.с
Моля лявата маневра да не се разтълкува погрешно! :lol: :D :rolleyes:


Браво бай Василе перфектно си го обяснил.Дали да не направим една тема за предно и задно(ако няма де),че винаги съм спорил с приятели(Гоуфъри :D) по този въпрос ;)



  • 0
1886г. - първият двигател с вътрешно горене и първият автомобил с двигател,
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя
,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....

... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.

#4 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 18:55

Дали да не направим една тема за предно и задно(ако няма де)


Ами според мен ще бъде една хубава тема.

Знам че всички мислим за себе си че вече сме обиграни водачи ама винаги има какво да научим.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#5 Batev

Batev

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1535 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Vienna , Austria
  • Интереси:Футбол,Музика,Автомобили,Компютри и Други
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz ML270 CDI - W163 - 2005
    Mercedes-Benz E290 TD - W210 - 1997
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 20:33

Ами според мен ще бъде една хубава тема.

Знам че всички мислим за себе си че вече сме обиграни водачи ама винаги има какво да научим.

И аз мисля,че ще е добре.Имам и доста да уча ;)
  • 0
1886г. - първият двигател с вътрешно горене и първият автомобил с двигател,
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя
,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....

... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.

#6 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 20:40

И аз мисля,че ще е добре.Имам и доста да уча ;)

Всички се учиме.:)
___________________________________________

Това кърти.


Любопитно ми е дали си съгласен за горното?
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#7 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 26 юли 2011 - 20:57

Обяснението за предното предаване ли?
  • 0

#8 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 21:06

Обяснението за предното предаване ли?


Язък за старанието ми! Ми за него разбира се,глей кви фермани ти изписвам като питаш,а ти......даваш бъгове.

Баси разсеяната младеж! - без рима. :)

п.с гатанка,що е то?:

Стар летателен апарат с 18 букви.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#9 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 26 юли 2011 - 21:12

Е що да съм разсеян?
Прочетох го и ми стана ясно. :)

Обаче първата ми кола беше с предно предаване и особено зимата ми беше много по-лесно да я контролирам, отколкото някоя със задно.
  • 0

#10 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 26 юли 2011 - 21:47

Ако заместиш 'контролирам' с 'шофирам' повече ще пасне. :)

Мммне, точно "контролирам" в случая мисля, че е по на място.
  • 0

#11 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 22:35

По темата за предното и аз да се включа- правилно го е обяснил Бай Васил, първата ми кола беше вектра А с предно (и последна с такова предаване) значи как съм се въртял с тая кола по магистралата представа си нямате. Ето накратко случката:
Зима магистрала Тракия покрита с не повече от един пръст сняг и луга, карам с не порече от 80км/ч, спускането след Ихтиман май беше, завоя е леко десен, Пежо 405 се е забило с муцуна в преспите до мантинелата и задницата стърчи в средна лента. Налага се маневра за да се заобиколи въпросното пежо, е да ама в десен завой да завиеш наляво за да заобиколиш препятствие... стана точно като с пергела, задницата се завъртя няколко пъти около предницата... цирк, накрая сърши 100 метра по-надолу от пежото със забита в преспита муцуна и леко сцепена броня. Жертви и други щети нямаше освен неприятното усещане.
И други случай съм имал да ми се улита задницата въпреки че дори имах работещ АБС.
Общо взето предното предаване е пълен таш@к, истинските коли са или със задно или 4х4 ;)
  • 0

#12 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 26 юли 2011 - 22:43

Не изпускай нито една дума.:)

Не случайно споменавам водачите които истински усещат масата и нейните опорни точки според ситуацията в която се намира и знаят как да реагират за да я задържат на пътя.

За по-лесно ще ползвам пример и понеже никак не ми е лесно да го обясня с писане,само заради тебе влагам старание.:)

Влизаме с по височка скорост на мокър път в ляв завой,колата е с добри гуми и успешно се задържа на пътя според скороста,но скороста е висока за допълнителни рязки движения. В нашето платно има нещо което трябва да избегнем и се налага рязка маневра още по на ляво.
В тази ситуация по средата на завоя след като вече е забелязъл 'нещото',първото нещо което прави нормално улисаният водач е инстинктивно да отпусне газта.
При тази нормална реакция,колата със предно предаване започва да си показва рогата тогава когато мотора започне да спира предницата и да не позволява на предните гуми да се въртят свободно. В този момент същите две предни гуми имат по-голямо триене от задните с асвалта по ред причини-дуга тема и какво става тогава. .... тук ще те помоля да си представиш пергел с монтиран молив.
След забиването на муцунката на коленцето с предното предаване,няма каво да задържи задницата и тя става непослушна,тогава начинаещият се шашка и натиска спирачката,което пък още повече усложнява нещата.

В тази ситуация опитният водач за ча части от секундата ще прецени дали да натисне съединителя или да подаде още малко газ в момента на предприемането на маневрата и още тънкости които една засукана дама на която всичко друго и е в главата но не и това.....или пък трети кисел сопоЛЬкЬО с тунингован Сивик,не знаят.

А какво става при същата често срещана ситуация и с какво задното предаване облекчава начинаещият водач ;)

Отпускането на газта спира колата със задните търкалета-което е и неосъзнатият бонус от начинаещия,предните се движат без запъвания което улеснява належащата маневра а увеличеното триене на задните помага на задницата да не отплесне от физиката.

Трябва да направиш зимно спускане със една и съща скорост по едно и също трасе с двата типа задвижване и ще усетиш какво искам да кажа.

Мой си извод е ...и ще се радвам ако ти е бил интерсен.:)

п.с
Моля лявата маневра да не се разтълкува погрешно! :lol: :D :rolleyes:

Не искам да споря, но не се съгласявам с теб защото:
В ситуацията, която описваш няма никакво значение дали си с предно или със задно, в смисъл, ако движещите колела изгубят сцепление с пътя, колата или поднася или недозавива. Поднася със задно и недозавива с предно. С 4х4 се изхлузваш мазно, но сигурно към периферията на завоя, а колкото повече газ дашавш, толко по-бързо се изхлузваш. Аналогичен случай у наше село е с предното и задното, повече газ = повече недозавиване или поднасяне.
Ако в тоя случай нямаш ЕСП да те намести по желаната траектория, като отнеме газ и приложи спирачно усилие по подходящ начин, те пишат в обичйната статистика.
Може и да бъркам, ама аз бих вденал съединител, ако има, за да премахна въртящия момент от движещите колела, което би намалило шанса за загуба на сцепление.
Центробежните сили са си налице с или без съединител, а имайки предвид, че скоростта с която можеш да излетиш от завой е много близка до тази с която не можеш, трябва да се внимава много.
Лично аз обичам задното и не изпитвам трудност да си карам колата през зимата. Тази не ми е първта със задно, а опита ми показва, че където съм затъвал със задно съм затъвал и с предно.
Теоритично, задното би трябвало да е по-добро за каране с много газ, но практически никога не съм го усещал, можеби защото не съм такъв шофьор.
Теоритично, би трябвало да е по-лесно да дърпаш нещо, отколкото да го буташ, ама и това не съм го изпитвал при шофиране.
Имам случка с предно и задно:
Много стръмен баир за изкачване, паваж, чисто и сухо. Аз съм с Рено Клио(предно), баща ми с Е-класа 210-ка. Стареца се покатери с леко боксуване, а аз с рендето не успях, докато тата не седна на предния капак и един 130 кг прител не дойде на съседната предна седалка. След тази лека промяна в центъра на тежестта, Клиото дори не пробоксува(предполагам не е имало душа, въпреки, че му подавах яка жега), качи се като планинска коза. Ако трябваше да спускаме, предполагам проблема щеше да е за задното с празния багажник.

До колкото съм чел, задното се предпочита за спортните автомобили, защото е много трудно управляващите колела да придават въртящия момент към пътя, без да се загуби управление, особенно при малко тегло на автомобила и висока мощност. Факта, че няма Формула 1 с предно би трябвало да доказва това твърдение. Ама в крайна сметка ние не сме пилоти на болиди от Ф1!
При конвенционалния автомобил, задното е по-скъпо за производство.
  • 1
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#13 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 22:45

С Рено5,зимно време с 60км. на прав път пуснах газта и за по малко от секунда се изпрах странично в топола :)

Колите ми никога не са били раздрънкани и с кофти гуми.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#14 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 22:52

С Рено5,зимно време с 60км. на прав път пуснах газта и за по малко от секунда се изпрах странично в топола :)

Колите ми никога не са били раздрънкани и с кофти гуми.

Публикувано изображение
  • 0

#15 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 26 юли 2011 - 22:57

По темата за предното и аз да се включа- правилно го е обяснил Бай Васил, първата ми кола беше вектра А с предно (и последна с такова предаване) значи как съм се въртял с тая кола по магистралата представа си нямате. Ето накратко случката:
Зима магистрала Тракия покрита с не повече от един пръст сняг и луга, карам с не порече от 80км/ч, спускането след Ихтиман май беше, завоя е леко десен, Пежо 405 се е забило с муцуна в преспите до мантинелата и задницата стърчи в средна лента. Налага се маневра за да се заобиколи въпросното пежо, е да ама в десен завой да завиеш наляво за да заобиколиш препятствие... стана точно като с пергела, задницата се завъртя няколко пъти около предницата... цирк, накрая сърши 100 метра по-надолу от пежото със забита в преспита муцуна и леко сцепена броня. Жертви и други щети нямаше освен неприятното усещане.
И други случай съм имал да ми се улита задницата въпреки че дори имах работещ АБС.
Общо взето предното предаване е пълен таш@к, истинските коли са или със задно или 4х4 ;)

Колите, предназначени за снеговити зони имат копче за изключване на АБС, особенно тия с АБС първо поколение. Питал ли си се защо?
На сняг и лед АБС не помага значително за управляемостта на колат, но значително удължава спирачния път, виж на мокро, прашно или сухо е съвсем различна работа. От друга гледна точка, колите с ЕСП защо имат бутон за изключването му? Ако мислиш, че е за да можем да подрифтим, то грешиш. Опитай зимата в сняг да излезеш с включено ЕСП, там от където би излезнам с леко боксуване и ще разбереш, най-много се усеща на равно и заледено, щото ако не е равно си си обречен.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни