Избор на спирачни дискове и накладки
Започната от K.Tsvetanov, 17 юли 2011 - 15:02:59
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 юли 2011 - 15:02
Здравейте колеги,
трябва да сменям предни дискове и накладки.
Карам W211 2003 320 цди.
Иска ми се да избере нещо от интернет но незнам какво точно да търся.
Как да съм сигурен че дисковете които ще избере ще паснат на колата..някои знае ли някакви стандартни диаметри или някаква друга спецификация която да гледам.
Отворен съм за вашите предложения....предпочитам да се доверя на вас отколкото на някои майстор на който хич не му дреме за колата ми.
Очаквам вашите предложения.
Поздрави
трябва да сменям предни дискове и накладки.
Карам W211 2003 320 цди.
Иска ми се да избере нещо от интернет но незнам какво точно да търся.
Как да съм сигурен че дисковете които ще избере ще паснат на колата..някои знае ли някакви стандартни диаметри или някаква друга спецификация която да гледам.
Отворен съм за вашите предложения....предпочитам да се доверя на вас отколкото на някои майстор на който хич не му дреме за колата ми.
Очаквам вашите предложения.
Поздрави
#2
Публикувано 17 юли 2011 - 15:27
най точния метод за определяне на модела дискове и накладки за твоята кола е по шаси номера
иначе избери си от каталога на феродо:
http://www.fmecat.eu...sVer=&engseal=0
пс: ако дадеш шасито ще ти кажа точно какво ти трябва
иначе избери си от каталога на феродо:
http://www.fmecat.eu...sVer=&engseal=0
пс: ако дадеш шасито ще ти кажа точно какво ти трябва
#3
Публикувано 17 юли 2011 - 16:00
WDB2110261A262231
мерси колега
а някакъв сайт или магазин в софия където мога да разгледам различни модели??
мерси колега
а някакъв сайт или магазин в софия където мога да разгледам различни модели??
#4
Публикувано 17 юли 2011 - 17:58
дисковете ти са A 211 421 09 12
накладките A 004 420 05 20
магазини има много
накладките A 004 420 05 20
магазини има много
#5
Публикувано 17 юли 2011 - 20:35
Много съм се наточил да си напазарувам ето от тук преди зимата. Предполагам, няма нужда да обяснявам какво точно съм избрал...
В момента съм във фаза на укриване от съпружеското тяло във фонда "и аз съм човек". По план график октомври ще е месеца, жалко, че малко след монтажа всичко ще се скрие зад стоманените джанти и тасовете...
В момента съм във фаза на укриване от съпружеското тяло във фонда "и аз съм човек". По план график октомври ще е месеца, жалко, че малко след монтажа всичко ще се скрие зад стоманените джанти и тасовете...
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#6
Публикувано 17 юли 2011 - 21:27
Black Diamond не са наистина черни дискове, просто са боядисани.
Няма нито една причина да ги сложиш на пътнически автомобил пред Мтек, Цимерман и т.н.
Protecta продават черна боя , лесно се постига същия ефект.
Няма нито една причина да ги сложиш на пътнически автомобил пред Мтек, Цимерман и т.н.
Protecta продават черна боя , лесно се постига същия ефект.
#7
Публикувано 18 юли 2011 - 07:27
Сигурен ли си?Black Diamond не са наистина черни дискове, просто са боядисани.
Няма нито една причина да ги сложиш на пътнически автомобил пред Мтек, Цимерман и т.н.
Protecta продават черна боя , лесно се постига същия ефект.
Ако е така, не виждам причина да се набутвам...
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#8
Публикувано 18 юли 2011 - 08:01
аз по принцип не виждам смисъл да се купуват измислени китайски боклуци опаковани от англичани ама....
всеки си знае...
всеки си знае...
#9
Публикувано 13 август 2019 - 12:42
Здравейте колеги,
Зимата съм с 16 цола оригинални джанти, а лятото се обувам с 18 цола. Прегрявам си втори път дисковете и съотверно ги шлайфам, но след последното шлайфане, реших кардинално проблема, взимайки спирачни апарати, двбутални на брембо, както и двойно вентилирани дискове на същата марка. Майсторето казва, че са спорт пакет, но не това е важно, със сигурност ще загряват по-малко заради увеличената притискателна площ, но и ще охлаждат по-добре, заради двойната вентилация.
Оригинално дисковете ми са 312мм и респективно нямам ядове с летни и зимни джанти. Сега с новите дискове, които са на 330мм няма да имам проблеми лятото, но за зимата не съм сигурен.
Някой побирал ли е стандартна джанта 16 цола върху 330мм спирачни дискове и апарати? Или ще трябва да махам 16-ките и да търся нещо по-голямо за зимата - или 17-ки или само гуми за наличните 18 цола джанти?
Благодаря предварително!
Ето ми джантата:
Ето и диска с апарата:
Зимата съм с 16 цола оригинални джанти, а лятото се обувам с 18 цола. Прегрявам си втори път дисковете и съотверно ги шлайфам, но след последното шлайфане, реших кардинално проблема, взимайки спирачни апарати, двбутални на брембо, както и двойно вентилирани дискове на същата марка. Майсторето казва, че са спорт пакет, но не това е важно, със сигурност ще загряват по-малко заради увеличената притискателна площ, но и ще охлаждат по-добре, заради двойната вентилация.
Оригинално дисковете ми са 312мм и респективно нямам ядове с летни и зимни джанти. Сега с новите дискове, които са на 330мм няма да имам проблеми лятото, но за зимата не съм сигурен.
Някой побирал ли е стандартна джанта 16 цола върху 330мм спирачни дискове и апарати? Или ще трябва да махам 16-ките и да търся нещо по-голямо за зимата - или 17-ки или само гуми за наличните 18 цола джанти?
Благодаря предварително!
Ето ми джантата:
Ето и диска с апарата:
Този пост е редактиран от imanev: 13 август 2019 - 12:45
#10
Публикувано 14 август 2019 - 11:20
Един колега беше сложил 330мм дискове и 4 бутални апарати от C36 AMG на W202 с 16-ка джанта (от СпортПакет). Ползваше 5мм фланци за да не опира апарата в джантата.
Дупчените дискове се охлаждат по-лошо отколкото плътните, защото повърхността им е по-малка.
#11
Публикувано 14 август 2019 - 14:24
Дупчените дискове се охлаждат по-лошо отколкото плътните, защото повърхността им е по-малка.
Замисли ме..., но не си прав, всъщност дупчения диск има по-малко материал за охлаждане (респективно за акумулиране на топлина) и е с по-голяма площ. Дупката всъщност образува цилиндър и площа на обиколката му е по-голяма от площа на двете основи на цилиндъра. При 5мм отвор и 29мм дебелина на диска, разликата в повърхността с дупка и без дупка е близо10 пъти повече в полза на дупката.
Ако нямаме дупка, площа за охлаждане е лицето на кръга от двете страни, при 5мм диаметър лицето на кръга от двете страни е около 49кв.мм. Ако пробием дупка с диаметър 5мм, се получава цилиндричен отвор, височината на който цилиндър е дебелината на диска, където лицето (площа) на този цилиндър е около 455кв.мм при 29мм дебелина на диска (височина на цилиндъра).
От друга страна всички спорт пакети са с дупчени дискове, сигурно има защо.
#12
Публикувано 14 август 2019 - 19:07
От друга страна всички спорт пакети са с дупчени дискове, сигурно има защо.
От трета страна WRC и Формула 1 не ползват дупчени дискове. И това не е защото са по-бедни и/или глупави от нас.
Основното предимство на дупчените дискове е при обикновените автомобили с голяма мощност, респективно с големи дискове. В мокро време по диска се образува покритие от вода. Ако дисковете са плътни, този воден филм няма къде да "излезе" поради голямата площ на накладката и диска. Не се образува достатъчно бързо висока температура, за да се изпари водата.
Затова и виждаме дупчени дискове при големите дизелови семейни комбита, например.
В спортния клас автомобили, проблемът с липса на загряти до червено дискове не съществува
#13
Публикувано 14 август 2019 - 19:18
И още един фактор. Маркетинг. По-добра визия
Особено за дизелови комбита
Особено за дизелови комбита
Този пост е редактиран от drjivago: 14 август 2019 - 19:20
#14
Публикувано 15 август 2019 - 12:17
Замисли ме..., но не си прав, всъщност дупчения диск има по-малко материал за охлаждане (респективно за акумулиране на топлина) и е с по-голяма площ. Дупката всъщност образува цилиндър и площа на обиколката му е по-голяма от площа на двете основи на цилиндъра. При 5мм отвор и 29мм дебелина на диска, разликата в повърхността с дупка и без дупка е близо10 пъти повече в полза на дупката.
Ако нямаме дупка, площа за охлаждане е лицето на кръга от двете страни, при 5мм диаметър лицето на кръга от двете страни е около 49кв.мм. Ако пробием дупка с диаметър 5мм, се получава цилиндричен отвор, височината на който цилиндър е дебелината на диска, където лицето (площа) на този цилиндър е около 455кв.мм при 29мм дебелина на диска (височина на цилиндъра).
От друга страна всички спорт пакети са с дупчени дискове, сигурно има защо.
По сметките си прав, с уточнението, че дебелината на диска всъщност трябва да е по-малка - защото е вентилиран и нов диск е с обща дебелина около 32мм - т.е. 22мм метал.
Друг е въпроса дали може да използваш тази площ - дупките са перпендикулярни на въздушния поток. Заради въртенето на диска през въздушния поток през тях е много по-малък отколкото по повърхнината му. Т.е. може да се охлажда основно чрез инфрачервена радиация. От типа и времето спиране зависи дали този метод на охлаждане ще има значим ефект.
Аз бих взел прорязани дискове, повечето имат посока - точно за да се охлаждат по-добре.
#15
Публикувано 18 август 2019 - 20:39
здравей колега сложи си за оригинално вграждане дискове и накладки ATE ще останеш доволен
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни