Вчера се наканих най-накрая. Не е проблем да се монтират, но е малко играчка по окабеляването и малко или много къде да се вържат двата кабела. Вижда се на снимките.
Преди време имах надежди модулът за управление на плафоните да се намира някъде под таблото и просто да пусна един + кабел към плафоните. За жалост при CLK, а и предполагам 202/210 и по-новите, плафонът (overhead panel) е отделен модул и си комуникира по CAN. Т.е. стана ясно, че трябва да прекарам окабеляването през плафона. Таксиджийски изпълнения, какво да се прави, но няма друга опция.
Какво е необходимо:
• 2 плафона /От всякаква кола могат да свършат работа. Аз ползвах най-малките възможни от БМВ Е36. Остана ми един малко по-голям и се разбрахме да отиде към Генгстамобила /
• 5 метра двужилен кабел /Ползвах някакви от стар автобус Мерцедес, дарение от брат ми, които са доста дебели. Все пак един път се прави, нека да се презастраховаме. Квадрат и половина на око... абе хубави кабели!/
• Не само поялник и принадлежности, но и малко умения. /Ще се запоява в плафона./
• Чисти ръце /това сериозно, ще има доста натискане и дърпане на корите докато излязат. Не искате после да са целите омацани. Аз лично преди всяко докосване на корите ходех да си мия ръцете/
• Остър нож и доста търпение при изрязването на монтажните дупки на плафоните. Ако направите отворите прекалено широки... лошо! Може и с поялник да се изрежат грубо. Правил съм го преди, но е повече занимавка. Само с нож ми е по-лесно!
• Сериозна мотивация (това май трябва да е на първо място)!
До тук добре, гледах корите на тавана... и си мислех че просто ще бодна 2 кабелчета и готово. Да ама не, вътрешната кора на рамката на прозореца е хваната изключително плътно за самата греда. Звъннах на Илия, той вика „Дърпай!“. И аз дръпнах и ми остана цялата в ръцете, хвръкна рамката на датчика на алармата и някакви метални неща се разлетяха. Ако ви дойде муза да го правите, притворете вратата. Кората се държи в задната си част към сензора на алармата, за 2 щипки като тези на корите на вратите. В предната си част се подпъхва в жлебове на самото табло, където се събира с прозореца, а в частта на рамката на стъклото е хваната с 2 метални щипки, които летят и са доста остри. Намерете точно къде са били при обратното поставяне. Металът е леко издран там. Също като монтирате рамката обратно, се започва от частта към стъклото и после се подпъхва с леко усукване под кората на датчика на алармата. Обратно не става и може да надерете таблото много сериозно.
Сваля се сенника от двете му страни, дясния държач може просто да се развие без да се сваля от тавана. Сваля се и плафона. Кабел(ите)ът се подпъхват от плафона в посока рамката на стъклото и после се пускат по сервизните щипки надолу към педалите. Това е лесната работа.
На една от снимките по-долу се вижда къде точно се запояват кабелите в плафона. Няма опция да се усучат около нещо. Ще си трябва поене. Малко пипкава работа е, особено разглобяването. Компонентите в плафона са доста нежни. При CLK няма вентилаторче за климатроника. Има термодатчик без никакви движещи се части. Мисля се нарича „термистор“, но може и да греша за точното име.
Няма нужда от притеснение дали веригата ще понесе още 2x5W консумация от допълнителните крушки. Спокойно ще понесе дори и 2x10W. Управляващия компонент е предвиден за 20A ток, а консумацията е не повече от 3А. Тествах и със светодиод: гасне плавно, но аз си харесвам повече жълтите стандартни крушки за интериорно осветление.
При CLK няма проблем при шофьорската кора за монтажа на плафона. Общо взето може да се бодне където си пожелаете. Големият проблем е при пасажерската кора. Все пак CLK 208 няма с фабрични плафони и не е предвидено никакво място. Има една малка ниша, над която вървят вакуумни маркучи. Не искате да сложите гореща крушка точно под тях. Т.е. аз не искам, за другите не знам. Намерих лист алуминий и набързо изрязох 2 щита, които лепнах над плафоните. Това би трябвало да предпази маркучите. Всякаква ламарина върши работа. Лепих с Moment на Henkel. Напоследък намирам безумни приложения за него и не ме е разочаровало.
И това е! Двете най-сложни неща са ваденето и слагането на кората и запояването на кабелите за плафона. После си слагате някакви обикновени кабелни обувки да може да се закачат за контактите на плафона и готово.