Най-добрия автомобил втора ръка за жена ...... или най-добрата жена (но не втора ръка) за автомобил?
Started by
cyanogen78
, 19 Jun 2011 - 09:23:14
69 replies to this topic
#1
Posted 19 June 2011 - 09:23
Половинката ми (точно в момента не ми е половинка, ама имаме такава история, че не знае никой какво ще му се случи утре ) преди две години взе книжка и купихме едно Типо, 1990, 1.6i.e., на 310 хил. км. (500 лв. !) В момента е вече на 335 хил. и все още се държи, не мога да повярвам. Проблема е, че колата постоянно дава дефекти и подръжката и излиза прекалено скъпо за "удобствата", които предлага. Тя много си го обича (както аз все още си обичам ВАЗ-а - първа кола!), нарича си го "Грозничка", но е достатъчно разумна да вижда, че хич не е рентабилно да го поддържа и да не може да разчита на него. Та ... трябва друга кола, макар и парите точно сега да ги няма.
Много съм се чудил каква е най-подходящата кола за нея ...За двe години тя стана достатъчно добър шофьор, може би носи някакъв ген от баща си, който е дългогодишен шофьор, и за разлика от много други жени усеща автомобила, слуша го и веднага разбира, когато нещо не е наред. Аз затова исках да се научи на някоя трошка - хем ниска първоначална инвестиция, хем честите проблеми я запознават по един категоричен начин с автомобила, научават я да разбира кое от какво става, какво има под капака, зад колелетата ... Сега шофира уверено, културно, а когато я наскачат Бабините Влайкини, го настъпва яко и се справя по-добре от доста мъже. С две думи - за 2 години тя отбеляза много голям прогрес, като се има предвид колко много я беше страх в началото, и вече не заслужава автомобил, който не е изпипан от създателите си.
Сигурно повечето от вас ще кажат - трябва и Мерцедес, и ще ги разбера. Но за да бъдем максимално обективни, нека поставим все пак някакви критерии:
1. Колата трябва да е със среден размер - нито да е като моя Мечо, нито да е някоя калинка
2. Максимална цена 3-4 хил. лева
3. Много добре проектиран и изработен автомобил, запомнил се с качествата си
4. Никакви италиански, френски, испански и други марки не се разглеждат - само немски (без Опел) или японски (тук пропускаме Мазда, Нисан и Сузуки, Субару по-трудно ми се струва, че се поддържа (4WD), иначе е добро)
5. Произведена след 1995 г.
6. Достатъчно икономична - до 20лв./100 км софийско
7. И на последно, но не по значение - външния вид на колата трябва да е характерен, да не може да се сбърка по-отдалече с друга
Надявам се, че ще стане интересна тема, в която ще изскочат важни въпроси и където ще бъдат направени най-различни паралели. Нали казват, че жените били по-добрата половина на човечеството, та ако е вярно - значи те също (може би не всички) имат право и могат да изпитват неповторимото удоволствие от това да се слееш с автомобила и да си говориш с него на един и същ език. Предварително благодаря на всички участници - заедно ще се приближим по-близо до истината. А тя - тя винаги е една, само гледните точки са различни. Поздрави!
Много съм се чудил каква е най-подходящата кола за нея ...За двe години тя стана достатъчно добър шофьор, може би носи някакъв ген от баща си, който е дългогодишен шофьор, и за разлика от много други жени усеща автомобила, слуша го и веднага разбира, когато нещо не е наред. Аз затова исках да се научи на някоя трошка - хем ниска първоначална инвестиция, хем честите проблеми я запознават по един категоричен начин с автомобила, научават я да разбира кое от какво става, какво има под капака, зад колелетата ... Сега шофира уверено, културно, а когато я наскачат Бабините Влайкини, го настъпва яко и се справя по-добре от доста мъже. С две думи - за 2 години тя отбеляза много голям прогрес, като се има предвид колко много я беше страх в началото, и вече не заслужава автомобил, който не е изпипан от създателите си.
Сигурно повечето от вас ще кажат - трябва и Мерцедес, и ще ги разбера. Но за да бъдем максимално обективни, нека поставим все пак някакви критерии:
1. Колата трябва да е със среден размер - нито да е като моя Мечо, нито да е някоя калинка
2. Максимална цена 3-4 хил. лева
3. Много добре проектиран и изработен автомобил, запомнил се с качествата си
4. Никакви италиански, френски, испански и други марки не се разглеждат - само немски (без Опел) или японски (тук пропускаме Мазда, Нисан и Сузуки, Субару по-трудно ми се струва, че се поддържа (4WD), иначе е добро)
5. Произведена след 1995 г.
6. Достатъчно икономична - до 20лв./100 км софийско
7. И на последно, но не по значение - външния вид на колата трябва да е характерен, да не може да се сбърка по-отдалече с друга
Надявам се, че ще стане интересна тема, в която ще изскочат важни въпроси и където ще бъдат направени най-различни паралели. Нали казват, че жените били по-добрата половина на човечеството, та ако е вярно - значи те също (може би не всички) имат право и могат да изпитват неповторимото удоволствие от това да се слееш с автомобила и да си говориш с него на един и същ език. Предварително благодаря на всички участници - заедно ще се приближим по-близо до истината. А тя - тя винаги е една, само гледните точки са различни. Поздрави!
#2
Posted 19 June 2011 - 09:27
Приемаме, че няма да я блъска много:
Гласувах за Сивика, другата си забравил да я сложиш в списъка.
Audi A3 , влюбени са в този модел... и има защо, много красива и изпипана количка.
Много малко коли от списъка ти ще се вместят в 15те лв./100км градско.
Гласувах за Сивика, другата си забравил да я сложиш в списъка.
Audi A3 , влюбени са в този модел... и има защо, много красива и изпипана количка.
Много малко коли от списъка ти ще се вместят в 15те лв./100км градско.
#3
Posted 19 June 2011 - 09:35
Типото го блъска 1 път, бяха и отнели предимство на кръстовището на ул. "Гео Милев" и бул. "Ситняково", там редовно стават идиотски сблъсъци. Иначе го чукна тук там, това винаги става, когато е много изморена, или разстроена, с две думи - неконцентрирана, но това също е трупане на опит и усещане за габаритите на колата. Иначе за Audi A3 - бях го забравил, махнах Golf-a и сложих него - благодаря за съвета, точен е .
#4
Posted 19 June 2011 - 09:39
Ауди е хубава кола, но поддръжката е доста скъпа. Едно качествено обслужване ти е над 1000 лв. (източник-форума на ауди клуба и много коментари с майстори). Да не говорим, че читаво Ауди А3 под 4500-5000 лв. трудно ще се намери.
Японското си е японско, спор няма.
Аз лично бих взел Форд Фокус с 2/3, съответно 4/5 врати. Здрав звяр, прилични цени за подръжка, приятен интериор и хубава возия, като за такъв клас автомобил. Да не говорим, че почват от 1999г. и в този ценови диапазон коли бол, като например http://www.car24.bg/11307437969535025 , http://www.car24.bg/11308032783352062 , http://www.car24.bg/11307943095312192 ............ и още десетки, десетки примери на тези цени и по-ниски.
Поне от това, което съм чел не съм видял този модел да имат някакви сериозни проблеми, да не кажа въобще проблеми. Сега вече, в избор на двигател, трябват още мнения.
Японското си е японско, спор няма.
Аз лично бих взел Форд Фокус с 2/3, съответно 4/5 врати. Здрав звяр, прилични цени за подръжка, приятен интериор и хубава возия, като за такъв клас автомобил. Да не говорим, че почват от 1999г. и в този ценови диапазон коли бол, като например http://www.car24.bg/11307437969535025 , http://www.car24.bg/11308032783352062 , http://www.car24.bg/11307943095312192 ............ и още десетки, десетки примери на тези цени и по-ниски.
Поне от това, което съм чел не съм видял този модел да имат някакви сериозни проблеми, да не кажа въобще проблеми. Сега вече, в избор на двигател, трябват още мнения.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#5
Posted 19 June 2011 - 09:41
Като гледам критериите които си сложил мисля , че автоматично трябва да отпаднат :
Вентото и Акорда (заради размерите) , Колт (супер мека... подпрях една със 140ката , буквално с 3-4км и се огънаха 4 детайла или 5 не помня..) , А класата - супер скъпа за поддръжка (трябва да е фейс .. а там цената определено не е 3-4 000. Най-добре питай Ками (Лил) какво ще ти каже за А-то). Королата - за мен лично от посочените 10тина автомобила е най,ама най-грозния вариант , който не мисля , че едно момиче ще хареса по каквато и да е причина
И сега какво остана... Голф 3, Е36, 202 ,Сивик-а.
Важно сега да уточниш и с какъв мотор искаш да е - бензин , дизел ?
Ръчка или автомат ?
Тия всичките неща влияят на разхода. Май щом искаш около 15лв/100км в София за мен това е равно на бензин/газ с ръчни скорости.
И сега , от мой лични наблюдения БМВ не се хвалят с най-голяма икономичност.
202-ката е по-тежка и въпреки многото колеги тук с 202 , не мисля , че много от тях успяват да смъкнат разхода си в София на около 15 лв /100км.
И така по елементарна логика остават Сивик и Голф.
Преди да взема 124-ката исках да вземам Сивик , ама предишния. И много народ ме отказваха като ми даваха примери колко е скъпа поддръжката на Японска кола.
По последната точка.. мисля че Голф-а няма как да бъде сбъркан.. все пак е сигурно най-често срещаната кола по българските улици. Сестра ми търкаля от доста време едно голф-че 2ка.. 1.6тд .. ама Турбината умря преди мнооого време и сега е 1.6 чист дизел. С нейното каране го смъква наоколо 4-4.5 нафта в София
Успех в избора на кола...
П.С Че се спомена Форд.. Едно приятелче си взе Форд Фиеста 2005г 1.3 мотор. Кара го все едно е на рали.. Е няма чупене тая кола. В момента в Мото Пфое има такива върнати Фиести,Фокуси и тн на супер изгодни цени и нови години (от сорта на 2005-2008г)
Вентото и Акорда (заради размерите) , Колт (супер мека... подпрях една със 140ката , буквално с 3-4км и се огънаха 4 детайла или 5 не помня..) , А класата - супер скъпа за поддръжка (трябва да е фейс .. а там цената определено не е 3-4 000. Най-добре питай Ками (Лил) какво ще ти каже за А-то). Королата - за мен лично от посочените 10тина автомобила е най,ама най-грозния вариант , който не мисля , че едно момиче ще хареса по каквато и да е причина
И сега какво остана... Голф 3, Е36, 202 ,Сивик-а.
Важно сега да уточниш и с какъв мотор искаш да е - бензин , дизел ?
Ръчка или автомат ?
Тия всичките неща влияят на разхода. Май щом искаш около 15лв/100км в София за мен това е равно на бензин/газ с ръчни скорости.
И сега , от мой лични наблюдения БМВ не се хвалят с най-голяма икономичност.
202-ката е по-тежка и въпреки многото колеги тук с 202 , не мисля , че много от тях успяват да смъкнат разхода си в София на около 15 лв /100км.
И така по елементарна логика остават Сивик и Голф.
Преди да взема 124-ката исках да вземам Сивик , ама предишния. И много народ ме отказваха като ми даваха примери колко е скъпа поддръжката на Японска кола.
По последната точка.. мисля че Голф-а няма как да бъде сбъркан.. все пак е сигурно най-често срещаната кола по българските улици. Сестра ми търкаля от доста време едно голф-че 2ка.. 1.6тд .. ама Турбината умря преди мнооого време и сега е 1.6 чист дизел. С нейното каране го смъква наоколо 4-4.5 нафта в София
Успех в избора на кола...
П.С Че се спомена Форд.. Едно приятелче си взе Форд Фиеста 2005г 1.3 мотор. Кара го все едно е на рали.. Е няма чупене тая кола. В момента в Мото Пфое има такива върнати Фиести,Фокуси и тн на супер изгодни цени и нови години (от сорта на 2005-2008г)
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#6
Posted 19 June 2011 - 09:49
Кола която е със здрава конструкция,тежка,сигурна,здрава и надеждна за женичката,па и за тебе от време на време:
Единствено и без конкуренция е Бенц Ц клас!!!
Единствено и без конкуренция е Бенц Ц клас!!!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Posted 19 June 2011 - 09:57
И аз гласувах за ц-класа...но и от жребчето (colt) нямам лоши впечатления..
За нищо на света не вземайте А класа..не ви трябва беля на главата, при това безумно скъпа..
Аз много се радвам когато прочета мъж да хвали обективно шофьорските умения на половинката си! Браво,завиждам й!
А иначе, предполагам, че последната дума в избора ще е нейна..
За нищо на света не вземайте А класа..не ви трябва беля на главата, при това безумно скъпа..
Аз много се радвам когато прочета мъж да хвали обективно шофьорските умения на половинката си! Браво,завиждам й!
А иначе, предполагам, че последната дума в избора ще е нейна..
#8
Posted 19 June 2011 - 10:04
hammer^BaTe, бележките, които си написал, са интересни. Как не се сетих за Фокус-а, и аз не съм чувал лоши неща за него, въпреки, че съм карал Ескорт 1,8ТД и от него си останах и досега предубеден към европейския Форд въобще. Върнах го на шефа, след като на път към Троян задния лагер запече и ми хвръкна цялото колело със все главина, два дена го търсихме из шубраците. Добре, че правеха някакъв ремонт на пътя и бях с 40-50 км/ч ... Абе нали знаете - нема случайни работи
Аз харесвам дизела по-принцип повече, ама с тия цени на нафтата и аз не си купих дизелова 124-ка. Но при 124-ката е друго - за да има задоволителен вървеж, на това купе му трябват над 120 коня, според мен, а тези дизели при 124-ката са си хищни. Ама сте прави, че 15 лв./100 км. софийско означава или бензин на газ, или доста по-нов дизел. Е, сега, ако е 17лв./100 км. примерно, пак е поносимо - в момента Типото гори 15/100 газ в София, колкото Мерцедеса
Вентото не е чак толкова голямо, що така мислиш? За Акорда съм съгласен, че е малко дълъг (почти колкото Мечо), светнах се още докато пусках анкетата, ама исках да напълня 10 въпроса, иначе колата е доста добра
Аз харесвам дизела по-принцип повече, ама с тия цени на нафтата и аз не си купих дизелова 124-ка. Но при 124-ката е друго - за да има задоволителен вървеж, на това купе му трябват над 120 коня, според мен, а тези дизели при 124-ката са си хищни. Ама сте прави, че 15 лв./100 км. софийско означава или бензин на газ, или доста по-нов дизел. Е, сега, ако е 17лв./100 км. примерно, пак е поносимо - в момента Типото гори 15/100 газ в София, колкото Мерцедеса
Вентото не е чак толкова голямо, що така мислиш? За Акорда съм съгласен, че е малко дълъг (почти колкото Мечо), светнах се още докато пусках анкетата, ама исках да напълня 10 въпроса, иначе колата е доста добра
#9
Posted 19 June 2011 - 10:07
То и аз щях да предложа 202-ка, т.е. Ц класа, ама хич не се връзва с критериите горе. Първо, няма как с 15 лева да се минат 100 км. Софийско градско, виж 15/100 разход е нещо друго, но дори 12-13/100 пак не те устройва. И на газ се съмнявам, че ще се минат тези километри с тези пари или ще е тамън, но ти не го и споменаваш варианта с газови уредби. И дизел да е, колкото и да е икономичен, не вярвам да гори 15 лева на 100 км., тъй като с тези пари ще заредиш около 5-6 литра гориво, което значи разход 5-6/100 градско и то в София-абсурд.
Ц класата е просто по-малка от 124-ката, но като цяло не е никак малка кола, макар да изглежда по-компактна.
Ц класата е просто по-малка от 124-ката, но като цяло не е никак малка кола, макар да изглежда по-компактна.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#10
Posted 19 June 2011 - 10:10
Последната дума ще е нейна, разбира се, но тя не разбира толкова от техническите детайли и не може да ги прецени обективно. Ще избира по чувство, което ще остави в нея автомобила ... Идеята е да и бъдат предложени примерно не повече от 3 автомобила, и да и се обясни кой с какви технически особености е характерен, пък тя да си избира на външен вид. Между другото, Королата май наистина не се отличава с естетика ...
#11
Posted 19 June 2011 - 10:12
Ами от това което съм че по форумите, а именно в раздела проблеми и ремонти, а и с оглед критериите, за мен както ти казах и по-горе, избора е Фокус. Не, че е по-добра кола като цяло в сравнение с изброените от теб, но ще е доста рентабилна, включвайки всички критерии взети заедно.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#12
Posted 19 June 2011 - 10:13
Тя каквато и да е нормална кола, едно обслужване е 1000лв.
Иначе обслужването е приемливо на цена, говорим за стандартните ремъци, масла, спирачки, ала бала...
За сметка на това вози страхотно плавно за толкова малка кола. 1.6 мотора е напълно достатъчен за градско и извънградско и имат може би най-хубавите скорости като усещане при смяна, които съм карал някога.
Focus-a също е добра идея, но имаше някакъв заводски дефект по окачването до колкото се сещам. Ако се насочиш натам поинтересувай се кога го оправят. Мисля 2000г.
Иначе обслужването е приемливо на цена, говорим за стандартните ремъци, масла, спирачки, ала бала...
За сметка на това вози страхотно плавно за толкова малка кола. 1.6 мотора е напълно достатъчен за градско и извънградско и имат може би най-хубавите скорости като усещане при смяна, които съм карал някога.
Focus-a също е добра идея, но имаше някакъв заводски дефект по окачването до колкото се сещам. Ако се насочиш натам поинтересувай се кога го оправят. Мисля 2000г.
#13
Posted 19 June 2011 - 10:30
Стига бе, какво правите вие, кви са тея 1000 лв обслужване? Е, да, ако е дошло време за ролки и ремъци, по-може, ама ако е с верига? Последното обслужване на Мечо беше 80лв масло, 15лв въздушен филтър, масления не си спомням, и малко за труд ... Що така при А3 да е 1000 лв., какво включва това? Мен там повече ме притеснява, ако е с "халумин" носачи, че един френд има А4 и му "побеляха косите" ...
#14
Posted 19 June 2011 - 10:34
Толкова е колега обслужването на А3, А4 и т.н, даже говорят за 1500 лв., но това е друга тема..............и да, с алуминиеви носачи е и А3-ката.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#15
Posted 19 June 2011 - 10:37
Първите не са, отдолу са като Гоуф 4. Само е малко тясно около двигателя! Иначе е доста добре направена.
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users