Смяна на челюсти на ръчната спирачкаW124.130
Започната от Tyto, 13 юни 2011 - 19:19:37
6 мнения по тази тема
#1
Публикувано 13 юни 2011 - 19:19
Привет колеги!
Искам да споделя (надявам се и да помогна с нагледен материал)как сменихме челюстите на ръчната спирачка.
Да започна с причината: При натиснат докрай педал на спирачката колата потегляше /при наклон/
Тук мисля, някой беше дал линк към YouTube и там един обясняваше как се свалят сп. апарати, след това диска до там...
Големия зор, обаче е с челюстите...
След като сте подпрели добре колата за да не тръгне (нали няма ръчна - хе хе хе) повдигнали сте я с крик и сте свалили гумата,
отвивате двата болта които държат сп. апарат.
Аз ги отвих с ключ N16 (бях чел, че е 17 ама...) 100620111010.jpg 39,48K 165 Брой сваляния
След като го отстраните (клатите нагоре-надолу)
100620111012.jpg 35,6K 185 Брой сваляния
вземате един шестограм и отвивате единственото болтче... 100620111014.jpg 27,83K 180 Брой сваляния
Тук започва едно почукване по диска и завъртане и пак почукване, та така - докато си падне сам ... 100620111015.jpg 32,8K 197 Брой сваляния
И двата ми диска бяха в УЖАСНО състояние - много, ама много износени...
Сега вече започва истинската част. Пред Вас трябва да се вижда ето това: 100620111017.jpg 26,69K 210 Брой сваляния
Устройството е такова, че двете челюсти са свързани с две пружини, а се придържат с по една друга пружина, за която наравихме "инструмент": 130620111036.jpg 30,34K 178 Брой сваляния
Първо освобождавате двете пружини с помоща на инструмента (болт, прорязан по средата)натискате, завъртате и готово - махате последователно двете пружини които свързват челюстите.
В комплекта който получих с радост видях, че имам включени всичките пружинки плюс болтовете за сп. апарати и дори и двете шестограмни болтчета, които държат дисковете...
След малко ще си сложа и новите дискове и ще снимам резултата...
Пропускам частта с настройката на ръчната спирачка, щото мисля, че имаше тема.
Дано да съм бил полезен!
Искам да споделя (надявам се и да помогна с нагледен материал)как сменихме челюстите на ръчната спирачка.
Да започна с причината: При натиснат докрай педал на спирачката колата потегляше /при наклон/
Тук мисля, някой беше дал линк към YouTube и там един обясняваше как се свалят сп. апарати, след това диска до там...
Големия зор, обаче е с челюстите...
След като сте подпрели добре колата за да не тръгне (нали няма ръчна - хе хе хе) повдигнали сте я с крик и сте свалили гумата,
отвивате двата болта които държат сп. апарат.
Аз ги отвих с ключ N16 (бях чел, че е 17 ама...) 100620111010.jpg 39,48K 165 Брой сваляния
След като го отстраните (клатите нагоре-надолу)
100620111012.jpg 35,6K 185 Брой сваляния
вземате един шестограм и отвивате единственото болтче... 100620111014.jpg 27,83K 180 Брой сваляния
Тук започва едно почукване по диска и завъртане и пак почукване, та така - докато си падне сам ... 100620111015.jpg 32,8K 197 Брой сваляния
И двата ми диска бяха в УЖАСНО състояние - много, ама много износени...
Сега вече започва истинската част. Пред Вас трябва да се вижда ето това: 100620111017.jpg 26,69K 210 Брой сваляния
Устройството е такова, че двете челюсти са свързани с две пружини, а се придържат с по една друга пружина, за която наравихме "инструмент": 130620111036.jpg 30,34K 178 Брой сваляния
Първо освобождавате двете пружини с помоща на инструмента (болт, прорязан по средата)натискате, завъртате и готово - махате последователно двете пружини които свързват челюстите.
В комплекта който получих с радост видях, че имам включени всичките пружинки плюс болтовете за сп. апарати и дори и двете шестограмни болтчета, които държат дисковете...
След малко ще си сложа и новите дискове и ще снимам резултата...
Пропускам частта с настройката на ръчната спирачка, щото мисля, че имаше тема.
Дано да съм бил полезен!
#2
Публикувано 13 юни 2011 - 19:25
Каква марка спирачни челюсти сложи?
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#3
Публикувано 14 юни 2011 - 13:59
Марката на челюстите е VAICO, на кутията имаше и адрес : vaico.de
Дисковете са на FERODO.
Никакви наблюдения нямам (и впечатления) от работата и на двете, щото сега се оказа, че са ми блокирали жилата в броните, та трябва и тях да сменя... Няма проблем, поне всичко ще ми е ново.
Жалко, че снимаката която бях обещал ще се позабави...
Дисковете са на FERODO.
Никакви наблюдения нямам (и впечатления) от работата и на двете, щото сега се оказа, че са ми блокирали жилата в броните, та трябва и тях да сменя... Няма проблем, поне всичко ще ми е ново.
Жалко, че снимаката която бях обещал ще се позабави...
#4
Публикувано 14 юни 2011 - 22:52
Евала за труда колега! Пружинките малко с пиниз,занимавка си е.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#5
Публикувано 15 юни 2011 - 14:20
Привет отново!
Ето и обещаните снимки:
150620111043.jpg 38,3K 117 Брой сваляния
150620111042.jpg 32,34K 114 Брой сваляния
Нещото което искам да отбележа е, че след като поставите жилата и вече сте затворили колелетата
(нищо, че там има едни неща за регулиране, но вие със сигурност сте ги навили докрай, защото все пак челюстите са нови...)преди да монтирате "кантарчето" поставете двете жила на местата им.
След това наместете самото "кантарче" - има си специален улей за него.
След това монтирайте жилото, идващо от педала на ръчната ( то е с едно болтче за ключе N13)
и чак сега опъвате пружината - малко е зор, ама...
Като за последно обирате луфта с болта, който е на "кантара" ( аз пробвах на ръка дали жилата се поопънаха )
и отивате да пробвате.
При мен колата направо кове, преди малко я силих из плаца...
Та така...
Равносметка:
1. Спирачни дискове 2х32 = 64 лева
2. Челюсти комплект = 40 лева
3. Жила 2х14 = 28 лева
--------------------------------------
Общо 132 лева
Със сигурност почти всеки може да се справи и сам (на мен обаче ми помагаха), но за жилата определено ви трябва поне канал, щото иначе е досадно, а и опасно...
Ето и обещаните снимки:
150620111043.jpg 38,3K 117 Брой сваляния
150620111042.jpg 32,34K 114 Брой сваляния
Нещото което искам да отбележа е, че след като поставите жилата и вече сте затворили колелетата
(нищо, че там има едни неща за регулиране, но вие със сигурност сте ги навили докрай, защото все пак челюстите са нови...)преди да монтирате "кантарчето" поставете двете жила на местата им.
След това наместете самото "кантарче" - има си специален улей за него.
След това монтирайте жилото, идващо от педала на ръчната ( то е с едно болтче за ключе N13)
и чак сега опъвате пружината - малко е зор, ама...
Като за последно обирате луфта с болта, който е на "кантара" ( аз пробвах на ръка дали жилата се поопънаха )
и отивате да пробвате.
При мен колата направо кове, преди малко я силих из плаца...
Та така...
Равносметка:
1. Спирачни дискове 2х32 = 64 лева
2. Челюсти комплект = 40 лева
3. Жила 2х14 = 28 лева
--------------------------------------
Общо 132 лева
Със сигурност почти всеки може да се справи и сам (на мен обаче ми помагаха), но за жилата определено ви трябва поне канал, щото иначе е досадно, а и опасно...
#6 Гост_falshiv10Гост_
Публикувано 24 септември 2018 - 18:32
Вече има клип за обща представа как става - , но, за съжаление, действителността е друга. Спирачния диск не излиза така лесно, както на клипа. Аз ги сменях без канал - постлах си няколко кашона, сложих гумата под колата за допълнителна защита от това докато съм отдолу неволно да бутна крика и в действие.
При мен се появи една невъзможност да пъхна спирачните дискове върху новите накладки. Започнах да развивам един болт, който управлява жилата, но в един момент жилото взе да се огъва и от развиването ми нямаше полза. Спирачните дискове влязоха с помощта на по няколко удъра, в следствие на което от новите накладки се отчупиха парченца.
Трябва ли да слагам нови спирачни дискове и нови накладки за нормалната спирачка, при положение, че и старите си работят?
#7
Публикувано 15 октомври 2018 - 10:11
Отвиват се едни перчати гайки които охлабват челюстите. За да ги видиш трябва да завъртиш диска в подходяща позиция - мисля че се падаха на 4-5 часа отляво и 7-8 отдясно.
Отхлабват с епосредством права отверка, като се пъха през отвора за болтовете на джантите.
При монтажа, тез гайки се наиват до додолу за да се приберат максимално челюстите, слага се диска и след това леко се стяга да се обере луфта.
Ръчната трябва да има ход около 6-7 зъба. Ако е по-малко е прекалено стегнато, ако е повече по-малко е прекалено хлабава.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни