Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * - - 1 гласа

Смяна на челюсти на ръчната спирачкаW124.130


  • Please log in to reply
6 мнения по тази тема

#1 Tyto

Tyto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Разград
  • Интереси:Формула1, Лов
  • Автомобил:
    MB W124 1985-1994
    LR DiscoI 1996

Публикувано 13 юни 2011 - 19:19

Привет колеги!
Искам да споделя (надявам се и да помогна с нагледен материал)как сменихме челюстите на ръчната спирачка.
Да започна с причината: При натиснат докрай педал на спирачката колата потегляше /при наклон/
Тук мисля, някой беше дал линк към YouTube и там един обясняваше как се свалят сп. апарати, след това диска до там...
Големия зор, обаче е с челюстите...
След като сте подпрели добре колата за да не тръгне (нали няма ръчна - хе хе хе) повдигнали сте я с крик и сте свалили гумата,
отвивате двата болта които държат сп. апарат.
Аз ги отвих с ключ N16 (бях чел, че е 17 ама...)Прикачен файл  100620111010.jpg   39,48K   164 Брой сваляния
След като го отстраните (клатите нагоре-надолу)
Прикачен файл  100620111012.jpg   35,6K   184 Брой сваляния
вземате един шестограм и отвивате единственото болтче...Прикачен файл  100620111014.jpg   27,83K   179 Брой сваляния
Тук започва едно почукване по диска и завъртане и пак почукване, та така - докато си падне сам ...Прикачен файл  100620111015.jpg   32,8K   196 Брой сваляния
И двата ми диска бяха в УЖАСНО състояние - много, ама много износени...
Сега вече започва истинската част. Пред Вас трябва да се вижда ето това:Прикачен файл  100620111017.jpg   26,69K   209 Брой сваляния
Устройството е такова, че двете челюсти са свързани с две пружини, а се придържат с по една друга пружина, за която наравихме "инструмент":Прикачен файл  130620111036.jpg   30,34K   177 Брой сваляния
Първо освобождавате двете пружини с помоща на инструмента (болт, прорязан по средата)натискате, завъртате и готово - махате последователно двете пружини които свързват челюстите.
В комплекта който получих с радост видях, че имам включени всичките пружинки плюс болтовете за сп. апарати и дори и двете шестограмни болтчета, които държат дисковете...
След малко ще си сложа и новите дискове и ще снимам резултата...

Пропускам частта с настройката на ръчната спирачка, щото мисля, че имаше тема.

Дано да съм бил полезен!
  • 3

#2 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 юни 2011 - 19:25

Каква марка спирачни челюсти сложи?
  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#3 Tyto

Tyto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Разград
  • Интереси:Формула1, Лов
  • Автомобил:
    MB W124 1985-1994
    LR DiscoI 1996

Публикувано 14 юни 2011 - 13:59

Марката на челюстите е VAICO, на кутията имаше и адрес : vaico.de
Дисковете са на FERODO.
Никакви наблюдения нямам (и впечатления) от работата и на двете, щото сега се оказа, че са ми блокирали жилата в броните, та трябва и тях да сменя... Няма проблем, поне всичко ще ми е ново.
Жалко, че снимаката която бях обещал ще се позабави...
  • 0

#4 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 юни 2011 - 22:52

Евала за труда колега! Пружинките :) малко с пиниз,занимавка си е. ;)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#5 Tyto

Tyto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Разград
  • Интереси:Формула1, Лов
  • Автомобил:
    MB W124 1985-1994
    LR DiscoI 1996

Публикувано 15 юни 2011 - 14:20

Привет отново!

Ето и обещаните снимки:
Прикачен файл  150620111043.jpg   38,3K   116 Брой сваляния
Прикачен файл  150620111042.jpg   32,34K   113 Брой сваляния

Нещото което искам да отбележа е, че след като поставите жилата и вече сте затворили колелетата
(нищо, че там има едни неща за регулиране, но вие със сигурност сте ги навили докрай, защото все пак челюстите са нови...)преди да монтирате "кантарчето" поставете двете жила на местата им.
След това наместете самото "кантарче" - има си специален улей за него.
След това монтирайте жилото, идващо от педала на ръчната ( то е с едно болтче за ключе N13)
и чак сега опъвате пружината - малко е зор, ама...
Като за последно обирате луфта с болта, който е на "кантара" ( аз пробвах на ръка дали жилата се поопънаха )
и отивате да пробвате.

При мен колата направо кове, преди малко я силих из плаца...

Та така...

Равносметка:
1. Спирачни дискове 2х32 = 64 лева
2. Челюсти комплект = 40 лева
3. Жила 2х14 = 28 лева
--------------------------------------
Общо 132 лева

Със сигурност почти всеки може да се справи и сам (на мен обаче ми помагаха), но за жилата определено ви трябва поне канал, щото иначе е досадно, а и опасно...
  • 1

#6 Гост_falshiv10Гост_

Гост_falshiv10Гост_
  • Гости

Публикувано 24 септември 2018 - 18:32

Вече има клип за обща представа как става - , но, за съжаление, действителността е друга. Спирачния диск не излиза така лесно, както на клипа. Аз ги сменях без канал - постлах си няколко кашона, сложих гумата под колата за допълнителна защита от това докато съм отдолу неволно да бутна крика и в действие.

При мен се появи една невъзможност да пъхна спирачните дискове върху новите накладки. Започнах да развивам един болт, който управлява жилата, но в един момент жилото взе да се огъва и от развиването ми нямаше полза. Спирачните дискове влязоха с помощта на по няколко удъра, в следствие на което от новите накладки се отчупиха парченца.

Трябва ли да слагам нови спирачни дискове и нови накладки за нормалната спирачка, при положение, че и старите си работят?


  • 0

#7 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3886 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 15 октомври 2018 - 10:11

Отвиват се едни перчати гайки които охлабват челюстите. За да ги видиш трябва да завъртиш диска в подходяща позиция - мисля че се падаха на 4-5 часа отляво и 7-8 отдясно.

 

Отхлабват с епосредством права отверка, като се пъха през отвора за болтовете на джантите.

 

При монтажа, тез гайки се наиват до додолу за да се приберат максимално челюстите, слага се диска и след това леко се стяга да се обере луфта.

 

Ръчната трябва да има ход около 6-7 зъба. Ако е по-малко е прекалено стегнато, ако е повече по-малко е прекалено хлабава.


  • 0
________________________________________
True dual exhaust
Code 486 - sport suspension
injector upgrade




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни