Малко ще оспамя темата на колегата,ама ще разкажа.
Когато си търсех моето купе,питах моите майстори,по същия начин както пита колегата тук,какво да гледам.Казаха ми да гледам за колекторите,не е задължително гарнитурата да е духнала за да се съберат сажди там.Рано сутрин като се запали колата и припушва за около 30сек. и след това дима изчезне значело че вече точно този нагар около колекторите се е изпарил.Как точно се образува не съм ги питал,важното което трябваше да знам е че ако има сажди и е леко омаслено да бягам от такава кола.
Колеги,нека бъдем реалисти.За какви сажди става въпрос,които се изпаряват.Изпарява се само бензина,който ако се появи,значи има не запалил на всеки такт цилиндър.Дефекта се отстранява с нови свещи.Маслото лесно не се изпарява,а и много пуши.По темата за наваряването на гребена на ел.стъклата,аз карам вече три години с наварявани и всеки божи ден ги мърдам.Заварката се извършва с СО апарат,който си работи с стоманизирана тел.Диагностиката с комп,няма да покаже нищо.Този двигател нещо ако не му е наред не работи правилно.Ако колата има странични мигачи,90% е италианка.Състоянието на мотора се следи по нагара под капачката на маслото.Ако няма мигачи си е немска или ....В този случай колата няма да има нагар,просто ще е на много километри.Дори замерване на компресия,няма да ви даде никакъв резултат.Разхода на масло е единствения показател,който предварително няма как да се разбере.Идеален газ в природата няма.Равномерната и правилна работа на мотора е достатъчен показател за ел състоянието.Всички знаем че кабелите масово са напукани.Та те са БГ производство

.На коланите трябва да има щампа с годината,както и на доста детайли,като пепелник,казанче за вода,кората на резервната гума и т.н.
Никога не оставям магарето си в калта.