Колата придърпваПроблем с оборотите на празен ход и неравномерно ускорение
Started by X-Light, 28 May 2011 - 17:09:01
28 replies to this topic
#1
Posted 28 May 2011 - 17:09
Здравейте, вече започнах да се изчерпвам от към идеи. Проблемът е, че на празен ход (700 оборота) усещам двигателя как притрепва през определен интервал (точно както в темата на Liloff), а когато тръгна да ускорявам, в ниските обороти колата не работи равномерно, а забива муцуна или придърпва. Смених свещите с NGK Iridium IFR6D10, почистил съм въздушните пътища и отпуших щутцерчетата за картерните газове (за да няма повече омасляване). Проблъмът обаче не се оправи. Заблудих се, че съм го разрешил след като чистих омасляването и пръснах дебитомера със спрей за карбуратори. Колата се оправи, но след време симптомите пак се върнаха.
Тези дни извадих дебитомера и го почистих (защото преди само бях пръснал в тръбата без да го вадя), но поведението на колата не се промени. Проверих кабелите на свещите и бобините и се оказа, че едната бобина е сцепена и в момента в който и извадих кабела, спря да дава ток към едната свещ и колата заработи на 3 цилиндъра. Днес купих нова - BERU и колата пак заработи на 4 цилиндъра. Силно се надявах проблема да е в сцепената бобина, но уви.
Та сега въпросът ми е дебитомер или проблем в другата бобина/или по кабелите/?
Някой с двигател 111.944 би ли се съгласил да ми укаже съдействие и да пробвам с неговия дебитомер или бобини и кабели дали проблема няма да се оправи?
Не ми се инвестират 450лв в нов дебитомер или още 350лв в кабели и 1 бобина след като не съм сигурен къде точно е проблема. А още по-голям майтап ще стане ако се окаже другаде...
Битарата ще е от мен!
За справка - part номерата на частите:
A0001587503 - Бобина - Монтира се стандартно в 111.921/942/944/945/946/970/974/975
A0000940048 - Дебитомер - Монтира се стандартно в 111.942/944/970/975
Тези дни извадих дебитомера и го почистих (защото преди само бях пръснал в тръбата без да го вадя), но поведението на колата не се промени. Проверих кабелите на свещите и бобините и се оказа, че едната бобина е сцепена и в момента в който и извадих кабела, спря да дава ток към едната свещ и колата заработи на 3 цилиндъра. Днес купих нова - BERU и колата пак заработи на 4 цилиндъра. Силно се надявах проблема да е в сцепената бобина, но уви.
Та сега въпросът ми е дебитомер или проблем в другата бобина/или по кабелите/?
Някой с двигател 111.944 би ли се съгласил да ми укаже съдействие и да пробвам с неговия дебитомер или бобини и кабели дали проблема няма да се оправи?
Не ми се инвестират 450лв в нов дебитомер или още 350лв в кабели и 1 бобина след като не съм сигурен къде точно е проблема. А още по-голям майтап ще стане ако се окаже другаде...
Битарата ще е от мен!
За справка - part номерата на частите:
A0001587503 - Бобина - Монтира се стандартно в 111.921/942/944/945/946/970/974/975
A0000940048 - Дебитомер - Монтира се стандартно в 111.942/944/970/975
The best or nothing.
#2
Posted 28 May 2011 - 21:56
колега до днес имах същия проблем като твоя 2 седмици се лутам да видя от какво е това тресене на двигателя в ниските обороти. Днес закарах колата на друг майстор той откри грешка в 4 цилиндър (кадето е едната бубина) сменил е бубината на 4 със бубината на 2, съответно излезнала грешка на 2. Сменил същата бубина и колата се е оправила, но открил че на бубината която е на 2 цилиндър има цепка обади ми се и ми препоръча и нея да смени. Сега колата е бомба. нямам проблем. Надявам се да съм ти помогнал това което искам да ти кажа е да смениш и двете бубини с нови на БЕРУ. Ако искаш аз съм от София може да пробваш с моите части само че незнам дали ще станат моята кола е 186к.с.
#3
Posted 28 May 2011 - 22:05
Кво излиза Марти? Не са кабелите, лулите, не са маслените пари, не са свещи...?
Остават бобини и дебитомер?
Качвал ли си я на Стар диагноза някъде?
Остават бобини и дебитомер?
Качвал ли си я на Стар диагноза някъде?
#4
Posted 28 May 2011 - 22:36
Колата се оправи, но след време симптомите пак се върнаха.
Когато отсееш дебитомера като възможна причина се насочи към дюзите. Пробвал ли си с някви добавки? Понякога помагат. Ако не проверка и профилактика на дюзите. Ако някоя подпиква като нищо може да те тормози.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#5
Posted 29 May 2011 - 16:32
Качвал съм я на STAR преди време, но на пълното четене не излезе нищо подобно. Всички грешки сочеха към слаб акумулатор... Май трябва да взема да го заредя тия дни
Отписал съм свещите и маслените пари като проблем. Не съм отписал кабели и лули, защото те си дават искра, но някъде може да е по-слаба... И все си мисля, че тъй като тоя проблем е от преди щеше да си излезе проблем в някой цилиндър на STAR-а или на Carsoft-а. И все пак предпочитам да пробвам вместо да гадая. Ако някой се навие да съдейства да сменим кабели и дебитомер и проблема остане, ще се насоча към дюзите. Купил съм си добавка, но мисля да я сложа на следващо зареждане, за да съм на ясно с колко бензин ще я разредя.
@Liloff, нашият мотор чувствителен ли е към кофти бензин? И за това съм се замислял, но съм въртял бензиностанции и до сега ефект не съм видял. И все пак да питам...
@x_groun, благодаря за отговора. Ако е бобина е по-евтиния вариант, но се разбира само с тест. Двигателят ти е 210.045 и си със същите бобини (предполагам и кабели). Ако си съгласен да ми услужиш за пробата кажи кога и къде ти е удобно (за предпочитане на лично съобщение).
@бaй Васил, как се прави проверка и профилактика на дюзите?
Отписал съм свещите и маслените пари като проблем. Не съм отписал кабели и лули, защото те си дават искра, но някъде може да е по-слаба... И все си мисля, че тъй като тоя проблем е от преди щеше да си излезе проблем в някой цилиндър на STAR-а или на Carsoft-а. И все пак предпочитам да пробвам вместо да гадая. Ако някой се навие да съдейства да сменим кабели и дебитомер и проблема остане, ще се насоча към дюзите. Купил съм си добавка, но мисля да я сложа на следващо зареждане, за да съм на ясно с колко бензин ще я разредя.
@Liloff, нашият мотор чувствителен ли е към кофти бензин? И за това съм се замислял, но съм въртял бензиностанции и до сега ефект не съм видял. И все пак да питам...
@x_groun, благодаря за отговора. Ако е бобина е по-евтиния вариант, но се разбира само с тест. Двигателят ти е 210.045 и си със същите бобини (предполагам и кабели). Ако си съгласен да ми услужиш за пробата кажи кога и къде ти е удобно (за предпочитане на лично съобщение).
@бaй Васил, как се прави проверка и профилактика на дюзите?
The best or nothing.
#6
Posted 29 May 2011 - 17:10
Не ми е известно да е капризен, поне аз не съм забелязал.
Що не дойде днес на Невски, можеше да ти сложим моя дебитомер и да видим?
Що не дойде днес на Невски, можеше да ти сложим моя дебитомер и да видим?
#7
Posted 29 May 2011 - 17:29
Имах други планове. В сряда съм на линия!
The best or nothing.
#8
Posted 30 July 2011 - 06:25
Колега и аз имам същия проблем от години и до сега никой не го е решил.Нов дебитомер купих,2 те бубини ми бяха сцепени смених ги,и аз като теб като почистих дроселовата клапа като че л исе пооправи но уви...пак придърпва на ниски обороти.Сега смятам да сложа газово та да видим дали ще го има проблема...
LAS VEGAS
#9
Posted 30 July 2011 - 15:53
Дебитомерът се чисти със специален спрей ,а не с такъв за карбуратори. Може да си го прецакал.
Продават се спрейове за дебитомери в Ауто+ на марката CRC.
Продават се спрейове за дебитомери в Ауто+ на марката CRC.
#10
Posted 30 July 2011 - 17:02
не е от дебитомера!!!Дебитомерът се чисти със специален спрей ,а не с такъв за карбуратори. Може да си го прецакал.
Продават се спрейове за дебитомери в Ауто+ на марката CRC.
LAS VEGAS
#11
Posted 31 July 2011 - 09:29
При мен след като сложих газово и прекъсването започна да се усеща повече. Проблема май ще се окаже по тоците - кабели, лули, бобини, свещи... Надявам се да го хванем тия дни.
The best or nothing.
#12
Posted 31 July 2011 - 09:56
Точно си разбрал за проблема си.При мен след като сложих газово и прекъсването започна да се усеща повече. Проблема май ще се окаже по тоците - кабели, лули, бобини, свещи... Надявам се да го хванем тия дни.
Никога не оставям магарето си в калта.
#13
Posted 01 August 2011 - 06:57
Hм ,а може ли да е от по ниските обороти,.моята е на 750 оборота,имам чувството че като я запаля сутрин и като е на авто смукач и не придърпва тогава....При мен след като сложих газово и прекъсването започна да се усеща повече. Проблема май ще се окаже по тоците - кабели, лули, бобини, свещи... Надявам се да го хванем тия дни.
Ам и съшо така забелязах че като пипна често вратата или купето ме удря лекинко ток.
LAS VEGAS
#14
Posted 03 August 2011 - 01:49
Провери за оголен кабел някъде. Това не е нормално! И все пак ако нещо си дава на късо най-вероятно вече щеше да си го разбрал по трудния начин...Ам и съшо така забелязах че като пипна често вратата или купето ме удря лекинко ток.
Моят проблем от части се реши. Вчера взех колата от сервиза. Както колегата по-горе беше казал - проблемът се оказа в тоците... Кофти искра от 2 лули доведоха до смяната на 2 комплекта свещи - докато го хванем. Всеки път 2 свещи бяха нагоряли по керамиката. Смених свещите, кабелите и лулата на едната бобина (оригиналната). Другата бобина ми се беше сцепила преди 2 месеца, та я бях сменил вече.
Дебитомера го смених с един доста евтин още преди да се задълбочи проблемът ми с прекъсването (последните дни след 10-на километра започваше да работи на 3 цилиндъра). Оказа се, че старият ми дебитомер си е плачел за смяна. Новият проблем обаче е, че днес сутринта като я запалих и оборотите започнаха да играят и да падат доста под нормалното (аха аха да изгасне). След няколко секунди мъчене и дадох леко газ и пуснах - работата се нормализира постепенно. След като загря двигателят се оправи. Майстора ми каза, че е гледал дебитомера на запалена кола и му е направило впечатление, че работи малко на богата смес, но това го е гледал преди да се обучи дросела след откачането на акумулатора и според него компютърът сам ще се обучи след 100-тина километра. Надявам се тази сутрин като запаля това да не се повтори и все пак...
Необходимо ли е да се направи някаква настройка в ECU-то след като съм сменил дебитомера? След колко км/време колата ще се обучи и въобще мога ли да разчитам, че ще успее да се нагоди към този дебитомер или ще трябва да бръкна още по-дълбоко в джоба и да купувам "читав"? Ще се радвам да видя идеи/предложения.
The best or nothing.
#15
Posted 03 August 2011 - 08:42
Е то няма какво да се обучава за дебитомер.Това е датчик който мери потока на въздуха.То или го мери правилно или е с отклонения.
Никога не оставям магарето си в калта.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users