Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Колата придърпваПроблем с оборотите на празен ход и неравномерно ускорение


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Posted 28 May 2011 - 17:09

Здравейте, вече започнах да се изчерпвам от към идеи. Проблемът е, че на празен ход (700 оборота) усещам двигателя как притрепва през определен интервал (точно както в темата на Liloff), а когато тръгна да ускорявам, в ниските обороти колата не работи равномерно, а забива муцуна или придърпва. Смених свещите с NGK Iridium IFR6D10, почистил съм въздушните пътища и отпуших щутцерчетата за картерните газове (за да няма повече омасляване). Проблъмът обаче не се оправи. Заблудих се, че съм го разрешил след като чистих омасляването и пръснах дебитомера със спрей за карбуратори. Колата се оправи, но след време симптомите пак се върнаха.
Тези дни извадих дебитомера и го почистих (защото преди само бях пръснал в тръбата без да го вадя), но поведението на колата не се промени. Проверих кабелите на свещите и бобините и се оказа, че едната бобина е сцепена и в момента в който и извадих кабела, спря да дава ток към едната свещ и колата заработи на 3 цилиндъра. Днес купих нова - BERU и колата пак заработи на 4 цилиндъра. Силно се надявах проблема да е в сцепената бобина, но уви.
Та сега въпросът ми е дебитомер или проблем в другата бобина/или по кабелите/?
Някой с двигател 111.944 би ли се съгласил да ми укаже съдействие и да пробвам с неговия дебитомер или бобини и кабели дали проблема няма да се оправи?
Не ми се инвестират 450лв в нов дебитомер или още 350лв в кабели и 1 бобина след като не съм сигурен къде точно е проблема. А още по-голям майтап ще стане ако се окаже другаде...
Битарата ще е от мен! :beer:

За справка - part номерата на частите:
A0001587503 - Бобина - Монтира се стандартно в 111.921/942/944/945/946/970/974/975
A0000940048 - Дебитомер - Монтира се стандартно в 111.942/944/970/975
  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#2 x_ground

x_ground

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 34 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес W210 Е 200 Компресор 186к.с. 2001г. Авангард
    Мерцедес W203 C 220 CDI 150к.с. 2006г. Класик
Garage View Garage

Posted 28 May 2011 - 21:56

колега до днес имах същия проблем като твоя 2 седмици се лутам да видя от какво е това тресене на двигателя в ниските обороти. Днес закарах колата на друг майстор той откри грешка в 4 цилиндър (кадето е едната бубина) сменил е бубината на 4 със бубината на 2, съответно излезнала грешка на 2. Сменил същата бубина и колата се е оправила, но открил че на бубината която е на 2 цилиндър има цепка обади ми се и ми препоръча и нея да смени. Сега колата е бомба. нямам проблем. Надявам се да съм ти помогнал това което искам да ти кажа е да смениш и двете бубини с нови на БЕРУ. Ако искаш аз съм от София може да пробваш с моите части само че незнам дали ще станат моята кола е 186к.с.
  • 0

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 28 May 2011 - 22:05

Кво излиза Марти? Не са кабелите, лулите, не са маслените пари, не са свещи...?
Остават бобини и дебитомер?
Качвал ли си я на Стар диагноза някъде?
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#4 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 28 May 2011 - 22:36

Колата се оправи, но след време симптомите пак се върнаха.


Когато отсееш дебитомера като възможна причина се насочи към дюзите. Пробвал ли си с някви добавки? Понякога помагат. Ако не проверка и профилактика на дюзите. Ако някоя подпиква като нищо може да те тормози.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#5 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Posted 29 May 2011 - 16:32

Качвал съм я на STAR преди време, но на пълното четене не излезе нищо подобно. Всички грешки сочеха към слаб акумулатор... Май трябва да взема да го заредя тия дни :D
Отписал съм свещите и маслените пари като проблем. Не съм отписал кабели и лули, защото те си дават искра, но някъде може да е по-слаба... И все си мисля, че тъй като тоя проблем е от преди щеше да си излезе проблем в някой цилиндър на STAR-а или на Carsoft-а. И все пак предпочитам да пробвам вместо да гадая. Ако някой се навие да съдейства да сменим кабели и дебитомер и проблема остане, ще се насоча към дюзите. Купил съм си добавка, но мисля да я сложа на следващо зареждане, за да съм на ясно с колко бензин ще я разредя.
@Liloff, нашият мотор чувствителен ли е към кофти бензин? И за това съм се замислял, но съм въртял бензиностанции и до сега ефект не съм видял. И все пак да питам...
@x_groun, благодаря за отговора. Ако е бобина е по-евтиния вариант, но се разбира само с тест. Двигателят ти е 210.045 и си със същите бобини (предполагам и кабели). Ако си съгласен да ми услужиш за пробата кажи кога и къде ти е удобно (за предпочитане на лично съобщение).
@бaй Васил, как се прави проверка и профилактика на дюзите? :)
  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 29 May 2011 - 17:10

Не ми е известно да е капризен, поне аз не съм забелязал.
Що не дойде днес на Невски, можеше да ти сложим моя дебитомер и да видим?
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Posted 29 May 2011 - 17:29

Имах други планове. В сряда съм на линия!
  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#8 USA

USA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 173 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Риболов,Компютри,Фитнес
  • Автомобил:
    CLK 200 1998

Posted 30 July 2011 - 06:25

Колега и аз имам същия проблем от години и до сега никой не го е решил.Нов дебитомер купих,2 те бубини ми бяха сцепени смених ги,и аз като теб като почистих дроселовата клапа като че л исе пооправи но уви...пак придърпва на ниски обороти.Сега смятам да сложа газово та да видим дали ще го има проблема...
  • 0
LAS VEGAS

#9 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3,761 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Posted 30 July 2011 - 15:53

Дебитомерът се чисти със специален спрей ,а не с такъв за карбуратори. Може да си го прецакал.

Продават се спрейове за дебитомери в Ауто+ на марката CRC.
  • 0

#10 USA

USA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 173 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Риболов,Компютри,Фитнес
  • Автомобил:
    CLK 200 1998

Posted 30 July 2011 - 17:02

Дебитомерът се чисти със специален спрей ,а не с такъв за карбуратори. Може да си го прецакал.

Продават се спрейове за дебитомери в Ауто+ на марката CRC.

не е от дебитомера!!!
  • 0
LAS VEGAS

#11 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Posted 31 July 2011 - 09:29

При мен след като сложих газово и прекъсването започна да се усеща повече. Проблема май ще се окаже по тоците - кабели, лули, бобини, свещи... Надявам се да го хванем тия дни.
  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#12 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 31 July 2011 - 09:56

При мен след като сложих газово и прекъсването започна да се усеща повече. Проблема май ще се окаже по тоците - кабели, лули, бобини, свещи... Надявам се да го хванем тия дни.

Точно си разбрал за проблема си.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#13 USA

USA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 173 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Риболов,Компютри,Фитнес
  • Автомобил:
    CLK 200 1998

Posted 01 August 2011 - 06:57

При мен след като сложих газово и прекъсването започна да се усеща повече. Проблема май ще се окаже по тоците - кабели, лули, бобини, свещи... Надявам се да го хванем тия дни.

Hм ,а може ли да е от по ниските обороти,.моята е на 750 оборота,имам чувството че като я запаля сутрин и като е на авто смукач и не придърпва тогава....

Ам и съшо така забелязах че като пипна често вратата или купето ме удря лекинко ток.
  • 0
LAS VEGAS

#14 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Posted 03 August 2011 - 01:49

Ам и съшо така забелязах че като пипна често вратата или купето ме удря лекинко ток.

Провери за оголен кабел някъде. Това не е нормално! И все пак ако нещо си дава на късо най-вероятно вече щеше да си го разбрал по трудния начин...

Моят проблем от части се реши. Вчера взех колата от сервиза. Както колегата по-горе беше казал - проблемът се оказа в тоците... Кофти искра от 2 лули доведоха до смяната на 2 комплекта свещи - докато го хванем. Всеки път 2 свещи бяха нагоряли по керамиката. Смених свещите, кабелите и лулата на едната бобина (оригиналната). Другата бобина ми се беше сцепила преди 2 месеца, та я бях сменил вече.
Дебитомера го смених с един доста евтин още преди да се задълбочи проблемът ми с прекъсването (последните дни след 10-на километра започваше да работи на 3 цилиндъра). Оказа се, че старият ми дебитомер си е плачел за смяна. Новият проблем обаче е, че днес сутринта като я запалих и оборотите започнаха да играят и да падат доста под нормалното (аха аха да изгасне). След няколко секунди мъчене и дадох леко газ и пуснах - работата се нормализира постепенно. След като загря двигателят се оправи. Майстора ми каза, че е гледал дебитомера на запалена кола и му е направило впечатление, че работи малко на богата смес, но това го е гледал преди да се обучи дросела след откачането на акумулатора и според него компютърът сам ще се обучи след 100-тина километра. Надявам се тази сутрин като запаля това да не се повтори и все пак...
Необходимо ли е да се направи някаква настройка в ECU-то след като съм сменил дебитомера? След колко км/време колата ще се обучи и въобще мога ли да разчитам, че ще успее да се нагоди към този дебитомер или ще трябва да бръкна още по-дълбоко в джоба и да купувам "читав"? Ще се радвам да видя идеи/предложения.
  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#15 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 03 August 2011 - 08:42

Е то няма какво да се обучава за дебитомер.Това е датчик който мери потока на въздуха.То или го мери правилно или е с отклонения.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users