
C200 CDI 1999гне включва перката на климатика
Започната от krasifer, 21 май 2011 - 15:34:42
33 мнения по тази тема
#1
Публикувано 21 май 2011 - 15:34
Здравейте колеги,
става въпрос за моя C200 CDI 1999г.Значи перката е една за климатика и охлаждането на мотора и е електрическа.Когато включа климатика,тя не се завърта,а дали трябва?Може-би вследствие на това,понякога климатика не духа студено.Климатика е фабричен,и системата е пълна с фреон.Моля дайте мнение по въпроса.Дали е възможно проблема да идва от светенето на прословутата жълта лампа за охлаждащата течност?Тази лампа свети от както съм я купил,а това беше през зимата.
Благодаря, и поздрави на всички!
става въпрос за моя C200 CDI 1999г.Значи перката е една за климатика и охлаждането на мотора и е електрическа.Когато включа климатика,тя не се завърта,а дали трябва?Може-би вследствие на това,понякога климатика не духа студено.Климатика е фабричен,и системата е пълна с фреон.Моля дайте мнение по въпроса.Дали е възможно проблема да идва от светенето на прословутата жълта лампа за охлаждащата течност?Тази лампа свети от както съм я купил,а това беше през зимата.
Благодаря, и поздрави на всички!
#2
Публикувано 21 май 2011 - 15:48
Температурен датчик,30А предпазител,може да беше и 60А,релетата на перките.Мисля че твоята е с два вентилатора.
Никога не оставям магарето си в калта.
#3
Публикувано 21 май 2011 - 16:21
Благодаря колега, предпазителя е здрав 30А , темп датчик също,- иначе е с една перка.
#4
Публикувано 22 май 2011 - 03:32
Благодаря колега, предпазителя е здрав 30А , темп датчик също,- иначе е с една перка.
Колега тази твоя перка има блок за управление....така да го кажа...ако бъркам поправете ме.
Това е една кутиийка на вид е като запълвач(баласт) за ксенон......цялата е алуминиий ще я познаеш лесно.Мисля, че при тебе се намира зад левия фар.
Та тази анджиклама казва на перката кога да се включи и кога не.

By Batev
#5
Публикувано 22 май 2011 - 10:43
Благодаря колега, след празниците ще ида да го качиме на стенда,да видиме какво ще пакаже!
Поздрави!
Поздрави!
#6
Публикувано 22 май 2011 - 14:14
Колега,по твоя проблем има много написано.Лично аз съм писал поне две теми надълго и широко.Моята кола е същата като твоята и имах абсолютно същия проблем
1.Лампата/жълтата/която свети на таблото и чеква грешка е точно за това-не ти работи перката./ Fault Engine fan cooler/
2.Като си пуснеш климатика перката задължително започва да се върти и да обдухва външния радиатор на климатика.
Твоята перка е само една и се намира в задната част на радиатора и е комбинирана и за охлаждане на двигателя и за климатика.За това тази перка е със 6 скорости.4 основни и две допълнителни.Командва се изцяло по електронен път,а не чрез релета и бушони.Командването е през предния САМ модул,намираш се в двигателния отсег в дясната му част зад кутията с бушони има още една черна кутия завит капак със видии-вътре е модула.Има и още два модула ,които командват перката.Единия е отлявата страна на двигателя,пак черна кутия с буксата за диагностиката.И третото място,което най-често дефектира на мерцедесите е блока за пускане и спиране и командване на скоростите на въпросната перка.Той се намира под левия/шофьорския/ подкалник.Алуминиева кутия наребрена за охлаждане,с голяма букса от късата и страна.Буксата е с 4 основни големи пина и още 2 малки допълнителни.Измъква се доста трудно и цялата е в кал.Кутията/модула/ е хванат от двете си страни посредством гайки №10- 2 броя и се сваля елементаро като откачиш предната част на подкалника.Аз съм сменял три такива модула.Един оригинален и после всяка година ми гореше по един такъв купен втора употреба.Сто процента проблема ти е точно там.На модула има 12 или 14 цифрен код с точния му вид,з-то са няколко вида в зависимост коя година е колата,дали е с климатик или климатроник,дали е Ц или Е клас/202 или 210/По мое мнение всички стават.Аз съм слагал и от Е клас 210 и от коли с климатроник и пак работят,но ми изгарят.Нов този модул стува около 500лв,а втора ръка различно-между 120-200лв.Търси го от английски донори.Забравих най-важното.В момента изобщо не ти работи перката без въпрсния модул и освен,че може да ти прегрее колата ако изкачваш стръмни баири или в жегата в задръстване,може да си прецакаш и компресора на климатика.Ако си включиш климатика и си в движение над 60-70 км то радиатора се обдухва и няма да имаш проблем,но ако намалиш или спреш на място и климатика ти работи няма обдухване.То тогава в системата фреона вдига голямо налягане и претоварва компресора,който от своя страна задейства защита и се включва така нар.съединител на шайбата на компресора.Тогава чеква пак грешката и ти святка лампата на таблото,въпреки,че колата ти не е загряла.Не е добре да се включва защитата на компресора и да се пуска съединителя на ролката на компресора защото се износва бързо и е скъпичък,а може да си пре...ш и компресора ако защитата не сработи навреме.Пускай климатика само като караш извънградско и като намалиш скоростта го спирай и така може да караш,избягвай задръствания и изкачване в жегите,а зимата гледай да не боксуваш,че тогава колата загрява за минути.
Успех,дано си ме разбрал.
1.Лампата/жълтата/която свети на таблото и чеква грешка е точно за това-не ти работи перката./ Fault Engine fan cooler/
2.Като си пуснеш климатика перката задължително започва да се върти и да обдухва външния радиатор на климатика.
Твоята перка е само една и се намира в задната част на радиатора и е комбинирана и за охлаждане на двигателя и за климатика.За това тази перка е със 6 скорости.4 основни и две допълнителни.Командва се изцяло по електронен път,а не чрез релета и бушони.Командването е през предния САМ модул,намираш се в двигателния отсег в дясната му част зад кутията с бушони има още една черна кутия завит капак със видии-вътре е модула.Има и още два модула ,които командват перката.Единия е отлявата страна на двигателя,пак черна кутия с буксата за диагностиката.И третото място,което най-често дефектира на мерцедесите е блока за пускане и спиране и командване на скоростите на въпросната перка.Той се намира под левия/шофьорския/ подкалник.Алуминиева кутия наребрена за охлаждане,с голяма букса от късата и страна.Буксата е с 4 основни големи пина и още 2 малки допълнителни.Измъква се доста трудно и цялата е в кал.Кутията/модула/ е хванат от двете си страни посредством гайки №10- 2 броя и се сваля елементаро като откачиш предната част на подкалника.Аз съм сменял три такива модула.Един оригинален и после всяка година ми гореше по един такъв купен втора употреба.Сто процента проблема ти е точно там.На модула има 12 или 14 цифрен код с точния му вид,з-то са няколко вида в зависимост коя година е колата,дали е с климатик или климатроник,дали е Ц или Е клас/202 или 210/По мое мнение всички стават.Аз съм слагал и от Е клас 210 и от коли с климатроник и пак работят,но ми изгарят.Нов този модул стува около 500лв,а втора ръка различно-между 120-200лв.Търси го от английски донори.Забравих най-важното.В момента изобщо не ти работи перката без въпрсния модул и освен,че може да ти прегрее колата ако изкачваш стръмни баири или в жегата в задръстване,може да си прецакаш и компресора на климатика.Ако си включиш климатика и си в движение над 60-70 км то радиатора се обдухва и няма да имаш проблем,но ако намалиш или спреш на място и климатика ти работи няма обдухване.То тогава в системата фреона вдига голямо налягане и претоварва компресора,който от своя страна задейства защита и се включва така нар.съединител на шайбата на компресора.Тогава чеква пак грешката и ти святка лампата на таблото,въпреки,че колата ти не е загряла.Не е добре да се включва защитата на компресора и да се пуска съединителя на ролката на компресора защото се износва бързо и е скъпичък,а може да си пре...ш и компресора ако защитата не сработи навреме.Пускай климатика само като караш извънградско и като намалиш скоростта го спирай и така може да караш,избягвай задръствания и изкачване в жегите,а зимата гледай да не боксуваш,че тогава колата загрява за минути.
Успех,дано си ме разбрал.
#7
Публикувано 22 май 2011 - 14:58
Разбрах те перфектно,и много ти благодаря
За щастие имам и друга кола,и меро няма да го карам въобще докато не отстраня проблема- само да минат празниците.
Още веднъж много благодаря!
Поздрави!

За щастие имам и друга кола,и меро няма да го карам въобще докато не отстраня проблема- само да минат празниците.
Още веднъж много благодаря!
Поздрави!
#8
Публикувано 22 май 2011 - 15:49
Колегата nikolai4eto го е обяснил по образец.
Съгласен съм с него и с донорството.
Като пример мога да дам случката от вчера.
На едно френдче не му работят перките за климатика на Е класа фейса, 3.2 ЦДИ..... с две перки отпреде.
Проблема се оказа, точно в тая анджиклама, която при него също беше с 4 пина буксата.
Намерихме подобно пак от Е класа, но с мотор 2.6 бензин и с една перка, точно като твоята.
Свалихме тази анджиклама......оказа се, че новата е с 6 пина......счупихме два пина и буксата влезе като у дома си и си бачка на триста
Съгласен съм с него и с донорството.
Като пример мога да дам случката от вчера.
На едно френдче не му работят перките за климатика на Е класа фейса, 3.2 ЦДИ..... с две перки отпреде.
Проблема се оказа, точно в тая анджиклама, която при него също беше с 4 пина буксата.
Намерихме подобно пак от Е класа, но с мотор 2.6 бензин и с една перка, точно като твоята.
Свалихме тази анджиклама......оказа се, че новата е с 6 пина......счупихме два пина и буксата влезе като у дома си и си бачка на триста


By Batev
#9
Публикувано 23 май 2011 - 08:38
Ако някой опре до самото моторче-имам едно излишно,но без перката.
#10
Публикувано 26 май 2011 - 13:25
Благодаря на всички, и най-вече на nikolai4eto, точно този модул, който спомена е!
#11
Публикувано 26 май 2011 - 13:44
И ега го търся този модул, а именно:
A025 545 59 32
ESG 600
89 8950 000
SW 25
Ако някой има такова нещо, да свирка!
A025 545 59 32
ESG 600
89 8950 000
SW 25
Ако някой има такова нещо, да свирка!
#12
Публикувано 27 май 2011 - 17:54
Колеги преди два дни разгледах тази тема и си викам хубу, че на цлк-то си върти тая перка и ще кажеш, че дръпнах дявола за опашката, перката спря да тръгва като пусна климатика и съответно компресора на климатика започва да се товари след известно време. Днес реших да пусна климатика и да побутна малко тая пуста перка, след като и дадох начален момент, си тръгна. След няколко проби спирам-пускам климатика перката си тръгва сама без зор.
Дали просто е била блокирала или ще има нещо за смяна.
колата е CLK 200 1999
Благодаря за отговорите
Дали просто е била блокирала или ще има нещо за смяна.
колата е CLK 200 1999
Благодаря за отговорите
Mercedes-Benz “The Best or Nothing”
#13
Публикувано 27 май 2011 - 22:40
Проблема ти е в мотора на перката вероятно.Виж колегата по-горе продава такъв.Ако е в модула проблема,то перката ти изобщо няма да тръгне.Модула или работи или не,средно положение няма.Пробвай да смажеш перката с контактен спрей и като я включиш се ослушвай за стържещи и скърцащи звукове.
#14
Публикувано 28 май 2011 - 00:04
За моя модул,майстора каза,че е бил на въглен направо,- аз още не съм ходил да го видя!Втора употреба,почти не се намира, и е към 220-250лв, а нов двойно! Този същия майстор,намери от някъде, български вариант на този модул- произвеждат го някъде в БГ- по лиценз,(така да се каже),защото едва ли имат лиценз
.Та този българския вариант,бил изпипан,и не давал пробив като оригиналния-т.е. не изгаря! С гаранция е, и струва 280лв с ДДС.Като взема колата, и се уверя,че всичко е нормално,може ако някой има същия проблем,и желае да пробва този вариант, ще му дам координатите на този майстор!Намира се,в София,Люлин.Аз лично съм много доволен от него- доста му сече пипето по електрониките!
А ако някой има модул за управление на пасажерския еърбег,да свирка- още не го знам по номер,но ще го уточня!

А ако някой има модул за управление на пасажерския еърбег,да свирка- още не го знам по номер,но ще го уточня!
#15
Публикувано 28 май 2011 - 16:39
Така... този българския, не става след 98г- да знаете!
Продължавам да търся оригиналния!
Продължавам да търся оригиналния!
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни