Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Смяна изпарител клима.... и после?какво да профилактирам


  • Please log in to reply
5 мнения по тази тема

#1 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 11 май 2011 - 18:38

колеги, при контролно пълнене ми хванаха теч от изпарителя на климатроника.... ще има разглабяне, за да го сменя, мисля да сменя и дехидратора (онова кръглото зад левия фар), както и филтъра за купето ( не знам един или два са, май са под чистачката? )... та - какво друго да погледнем/профилактираме преди пълнене?
някой ако е правил скоро тая процедура - супер

с климатроника с бутоните ми е колата, не с врътките.

мерси на всички отзовали се!
  • 0

#2 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Публикувано 11 май 2011 - 22:52

Според мен дехидратора задължително го смени! Аз си правих климатика скоро и стария си беше заводския... съответно беше зверски запушен. При мене съм с 2 филтъра - един в купето и един под чистачката. До колкото разбрах този в купето може и да не се сменя (ако е от скъпите), а просто да го изпереш. Външния мисля, че е по-евтин и се сменя.
Съвет - измий си радиатора. Майстора ми обърна внимание на това, защото при мръсен радиатор не се охлажда системата хубаво, а и е възможна корозия (от "хубавата" луга през зимата) около перките.
  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#3 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 12 май 2011 - 18:12

Като сложите новия изпарител тествайте на надув задължително. Всяко едно уплътнение, което извадите задължително заменяте с ново. Но не с семеринги от железарията - тези са специални силиконови, издържаща на маслото за фреона. Ако надувате с въздух да не е с новия дехидратор, а на стария. Ако сложите новия после трябва да надувате с азот. Аз бих посъветвал да не надуваш повече от 23 бара, защото така или иначе работното налягане на линията за високо е м/у 15 и 22 в зависимост от външната температура, състоянието на дехидратора и колко е чист кондензатора. Новият дехидратор след като му махнете тапите и го разхерметизирате трябва да го монтирате, затегнете и вакуумирате в рамките на не повече от 5 минути!!!! Това го запомни, защото ако оставиш въздух в системата животът му на нормално атмосферно налягане е ТОЧНО 15 МИНУТИ!!! Успех Публикувано изображение
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#4 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 12 май 2011 - 22:01

благодаря за съветите! ще сменяме изпарителя в полеви условия едва ли не, с един приятел, който е правил интервенцията, но няма да можем да пуснем въздух в системата, не знам и точно как да го проверя това...
а дехидратора мисля да ги накарам тези, дето ще пълнят фреон, те да ми го сменят, ние ще сменим само филтъра под чистачката и изпарителя ( мисля да е Нисенс, на 160лв ми го предлагат )
  • 0

#5 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 13 май 2011 - 00:15

Какъвто и да вземеш - все тая. В тая държава всичко може да ти се продаде за какво ли не. Пък и най-китайския да е, ще издържи повече, отколкото колата ще е при теб изобщо... ;) Ами да, може и там, където ще ти го зареждат, но наблегни им на това, което ти казах, защото ако не са ти близки или от незнание, може да не го свършат като хората и после ще се набуташ пак. И ги гледай все пак дали ще го направят за кратко време - това е много важно, не забравяй...
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#6 aladin

aladin

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 181 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes CLK200 Kompressor 192ps Avantgarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 август 2020 - 13:09

Като сложите новия изпарител тествайте на надув задължително. Всяко едно уплътнение, което извадите задължително заменяте с ново. Но не с семеринги от железарията - тези са специални силиконови, издържаща на маслото за фреона. Ако надувате с въздух да не е с новия дехидратор, а на стария. Ако сложите новия после трябва да надувате с азот. Аз бих посъветвал да не надуваш повече от 23 бара, защото така или иначе работното налягане на линията за високо е м/у 15 и 22 в зависимост от външната температура, състоянието на дехидратора и колко е чист кондензатора. Новият дехидратор след като му махнете тапите и го разхерметизирате трябва да го монтирате, затегнете и вакуумирате в рамките на не повече от 5 минути!!!! Това го запомни, защото ако оставиш въздух в системата животът му на нормално атмосферно налягане е ТОЧНО 15 МИНУТИ!!! Успех flagMB%20new.JPG

 

 

Стара тема, но ... каква е цената за смяна на всички О пръстени от сервиз за автоклиматици ?


  • 0

855712_2.png





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни