Скорости от дизел на бензинвъзможно ли е?
Started by Marto BS, 11 May 2011 - 18:37:37
12 replies to this topic
#1
Posted 11 May 2011 - 18:37
колеги, понеже на втора и трета ми вият лагерите на кутията, мисля направо да я сменям, щото ремонта ще излезе сигурно 500лв и нагоре... мисълта ми е - ако сложа кутия от дизел или турбодизел, ще станат ли по-къси предавките? при мен ще е добре, защото съм на метан, и ще е по-добре да са къси, да изтегля повече - поне така го мисля.... с 3,67 дифф съм, мотор 2.0 бензин
та - правено ли е това, има ли смисъл и изобщо възможно ли е?
та - правено ли е това, има ли смисъл и изобщо възможно ли е?
#2
Posted 12 May 2011 - 08:27
Ако иамш скорости от дизел да. Ако трябва да купуваш вече е твой изборът.
Aз съм я правил тази процедура само че на една астра която имах и резултатът беше много добър.
Никакви проблеми при самата смяна. Но скоростите не станаха по-къси а много по-дълги и общо взето на 4-та колкото и на 5-та.
Аз мисля, че проблеми не трябва да има но все пак събери мнения и съвети и действай.
Няма какво да се чудиш има 2 варианта и ти ги знаеш.
Aз съм я правил тази процедура само че на една астра която имах и резултатът беше много добър.
Никакви проблеми при самата смяна. Но скоростите не станаха по-къси а много по-дълги и общо взето на 4-та колкото и на 5-та.
Аз мисля, че проблеми не трябва да има но все пак събери мнения и съвети и действай.
Няма какво да се чудиш има 2 варианта и ти ги знаеш.
ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН - ПРОДАЖБА, МОНТАЖ И НАСТРОЙКА ОТ МАКС ГАЗ
http://maxgas-bg.com/
бул. Асен Йорданов 17
+359 878 14 14 60
http://maxgas-bg.com/
бул. Асен Йорданов 17
+359 878 14 14 60
#3
Posted 12 May 2011 - 09:03
Няма да бъде добре според мен.
Вече си прецакал динамиката на мотора с този метан, а сега го спъни и с някоя "бавноходна" кутия от дизел и съвсем ще я "оцапаш" работата ...
Плюс това там нещата вече стават сложни защото аха-аха да стане само че не става-а-а ...
Никак не е и добре да се гавриш по този начин с марката, защото това не е нито Лада нито Астра или пък "Фаген"
Тук абсолютно всичко е изчислявано и е мерено.
Всякакви "ундурми" са крайно нежелателни. /сега не ми се навлиза в технически подробности/
Намери си от някоя автоморга друга /но здрава/ кутия като твоята и се радвай на живота, вместо да си го помрачаваш с неуместни рационализации.
Защото ще "влезеш в филм" хем по механична част, хем по динамична, хем по финансова ...
А за начало можеш да пробваш с един флакон "Дура-Люб" в старата кутия. След 100 тина километра дава много добри резултати. Ако пък не ти се дават много парици наведнъж, то пробвай с реметализатора "Римет-Т" / 1, 2 или 3 опаковки циклично в зависимост от степента на износване/ Тези съм ги пробрал и дават много добри и трайни резултати, особенно римета.
Успех
Вече си прецакал динамиката на мотора с този метан, а сега го спъни и с някоя "бавноходна" кутия от дизел и съвсем ще я "оцапаш" работата ...
Плюс това там нещата вече стават сложни защото аха-аха да стане само че не става-а-а ...
Никак не е и добре да се гавриш по този начин с марката, защото това не е нито Лада нито Астра или пък "Фаген"
Тук абсолютно всичко е изчислявано и е мерено.
Всякакви "ундурми" са крайно нежелателни. /сега не ми се навлиза в технически подробности/
Намери си от някоя автоморга друга /но здрава/ кутия като твоята и се радвай на живота, вместо да си го помрачаваш с неуместни рационализации.
Защото ще "влезеш в филм" хем по механична част, хем по динамична, хем по финансова ...
А за начало можеш да пробваш с един флакон "Дура-Люб" в старата кутия. След 100 тина километра дава много добри резултати. Ако пък не ти се дават много парици наведнъж, то пробвай с реметализатора "Римет-Т" / 1, 2 или 3 опаковки циклично в зависимост от степента на износване/ Тези съм ги пробрал и дават много добри и трайни резултати, особенно римета.
Успех
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#4
Posted 12 May 2011 - 16:04
Ако случайно разполагаш с кутия,слагай.Може да се удължат скоростите,може и да не забележиш.Те бензиновите кутии и без туй не са си изчислени на някой коли както трябва.Ако трябва да купуваш е по кофти,че като си дал мънги,ще искаш всичко да е ок.
Никога не оставям магарето си в калта.
#5
Posted 12 May 2011 - 21:55
не съм купувал още скорости, но ще пробвам първо съвета на колегата по-горе - Римет. не знам дали има конкретен вид за скорости, ще проверя. но ако слагам, дали да сменя маслото на кутията и тогава?
а за кутия от дизел питах, щото ми хрумна, че може да се окаже с по-къси предавки и така да неутрализирам малко от скопяването с метана...
мерси на всички за съветите!
а за кутия от дизел питах, щото ми хрумна, че може да се окаже с по-къси предавки и така да неутрализирам малко от скопяването с метана...
мерси на всички за съветите!
#6
Posted 14 May 2011 - 09:54
Маслото не се сменя. Евентуално може да се отнеме около 40 мл. колкото е добавката за да не прелее. /По вероятно е да няма нужда от махане .../
Ако ползваш "РиМет" имай в предвид че положителния ефект може да настъпи след втория или трети флакон, които се добавят след поне 100-тина километра между всеки.
Успех
Ако ползваш "РиМет" имай в предвид че положителния ефект може да настъпи след втория или трети флакон, които се добавят след поне 100-тина километра между всеки.
Успех
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#7
Posted 14 May 2011 - 17:09
Ползвал съм прехваления РиМет поне два пъти за диференциали и никога не е имало ефект.Ако сложиш кутия от дизел,както колегата каза,може и да не усетиш разлика но при всички случаи промяната ще е към по-дълги скорости.Според мен по-добре е да търсиш бензинова,защото по мои наблюдения бензиновите коли в повечето случаи са на по-малко километри от дизеловите.Има доста коли които са в движение и се продават на части и препоръчвам да се ориентираш към тях.Пробите(сваляне-качване)струват пари или време.Перфектна кутия или диф.,стояли извадени година-две,след като се качат е много вероятно да вият,въпреки че преди това са нямали такива проблеми.Успех!
#8
Posted 15 May 2011 - 09:08
Ползвал съм прехваления РиМет поне два пъти за диференциали и никога не е имало ефект....
Със сигурност не си спазвал процедурата или дозировката.
С тази добавка съм карал да "замлъкнат" лагери с радиален луфт почти една десета.
Успех на всички
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#9
Posted 15 May 2011 - 10:13
Аз имам скоростна кутия от 300д , до преди един месец колата беше в движение , за сега не мисля да я продавам , но при евентуален интерес може да измислим нещо
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#10
Posted 14 September 2011 - 14:22
колега аз сложих дизелова кутия на бензин само че аз сум с автомат и няма проблено с вървенето само си сменя по рано скоростите
имам много добър мануал за 124ка само че е на немски ама има и много картнки и ноже да ти свърши добра работа поне при автомата няма разлика в предавателните числа а в дифа не знам ка е при ръчката ама мога да проверя и да ти кажа прати ми един скайп и ще ти пратя мануала
имам много добър мануал за 124ка само че е на немски ама има и много картнки и ноже да ти свърши добра работа поне при автомата няма разлика в предавателните числа а в дифа не знам ка е при ръчката ама мога да проверя и да ти кажа прати ми един скайп и ще ти пратя мануала
#11
Posted 19 September 2011 - 22:10
И аз навремето имах идея далсожа кутия от 200д на моята, но ме разубедиха.
Иначе предавките на дизеловата кутия обикновено са по-къси, но колкото по-висока е предавката, толкова по-малка разликата с бензиновата. Крайната предавка обикновено е същата. Говорим за атмосферни дизели.
Тенденцията при съвременните автомобили е да се ползват повече на брой и по-къси предавки. Така че може и да не чак толкова зле, стига да може да пасне чисто физически.
Дай номера на дизеловата кутия да видим каква е.
Иначе предавките на дизеловата кутия обикновено са по-къси, но колкото по-висока е предавката, толкова по-малка разликата с бензиновата. Крайната предавка обикновено е същата. Говорим за атмосферни дизели.
Тенденцията при съвременните автомобили е да се ползват повече на брой и по-къси предавки. Така че може и да не чак толкова зле, стига да може да пасне чисто физически.
Дай номера на дизеловата кутия да видим каква е.
#12
Posted 21 September 2011 - 00:25
Дизелаци и бензинови, може да видите с трансмисии, които имат 98% еднаквост на предавателното съотношение на всички предавки. Основната им разлика идва от главното предаване. Едно 300Е има предавателно число да речем 3,6, ама едно 300ТД -2,9 например. Никак малка разлика. Скоростните кутии не се избират ей-така. И трансмисията, и главното предаване се подбират, спрямо Торк на мотора. Има и други фактори, но ГЛАВНО според въртящия момент на съответния агрегат. Той, когато мотора е голям, диференциала може (трябва) да е извънземно ,,дълъг". И само печели от това. А, когато имаш мотор със малък Торк, за него се избира такава комбинация между трансмисия и г.п., че да се оползотворява максимално този потенциал, без да се получава преразход на гориво и влошена динамика. С ,,къс" диференциал просто ще накараш такъв мотор да се развърта по-бързо на ход, но и по-бързо изпълване на съответните предавки.
Тези флакони, добавки, омазнители, реметализатори.....вършат работа, ползвал съм и аз, но са пунта мара. Закърпваш положението, временно. Грешката е, че с тях се лекува последствието, а не причината. Ползват ги там, където има интензивна амортизация, ремонтът наближава, а части или няма-или са прекалено скъпи за цялостен ремонт и на никой не му се занимава, защото така е по-евтино и лесно. А, това е Мерцедес, нали ? Значи, по-добре да наливаме разни работи вътре, все едно на Москвич грес със трици, вместо да се смени целия възел или ремонтира. Да ти кажа и защо няма ефект от 1 доза такова флаконче. С 1 доза, не можеш да промениш вискозитета на маслото в диференциала. Но със 2-3-4, определено ще му повлияеш. Той е хипоидна предавка и е чувствителен редуктор от към вискозитет на смазочния материал. Него можеш да излъжеш. Ама, кутията ? И до кога ? Защото, въпреки обезшумяването и уж подобрението, след това като я отвориш вътре положението е една проста трагедия. Още по-скапана и скъпа за ремонт. Не искам да пораждам спорове и да оспорвам мнения на собственици на такива автомобили. Но, да речем лагер с 0,1мм радиална хлабина е задължително останал БЕЗ цементация, работи грапаво и силно шуми, много. С добавчица се неутрализира този шум, но това в никакъв случай не възстановява конкретното износване. И пак има отклонения от съосност и успоредност на оси/валове и същевремнно нарушаване на правилното контактно петно между отделните зъбни двоици.
Тези флакони, добавки, омазнители, реметализатори.....вършат работа, ползвал съм и аз, но са пунта мара. Закърпваш положението, временно. Грешката е, че с тях се лекува последствието, а не причината. Ползват ги там, където има интензивна амортизация, ремонтът наближава, а части или няма-или са прекалено скъпи за цялостен ремонт и на никой не му се занимава, защото така е по-евтино и лесно. А, това е Мерцедес, нали ? Значи, по-добре да наливаме разни работи вътре, все едно на Москвич грес със трици, вместо да се смени целия възел или ремонтира. Да ти кажа и защо няма ефект от 1 доза такова флаконче. С 1 доза, не можеш да промениш вискозитета на маслото в диференциала. Но със 2-3-4, определено ще му повлияеш. Той е хипоидна предавка и е чувствителен редуктор от към вискозитет на смазочния материал. Него можеш да излъжеш. Ама, кутията ? И до кога ? Защото, въпреки обезшумяването и уж подобрението, след това като я отвориш вътре положението е една проста трагедия. Още по-скапана и скъпа за ремонт. Не искам да пораждам спорове и да оспорвам мнения на собственици на такива автомобили. Но, да речем лагер с 0,1мм радиална хлабина е задължително останал БЕЗ цементация, работи грапаво и силно шуми, много. С добавчица се неутрализира този шум, но това в никакъв случай не възстановява конкретното износване. И пак има отклонения от съосност и успоредност на оси/валове и същевремнно нарушаване на правилното контактно петно между отделните зъбни двоици.
#13
Posted 21 September 2011 - 10:59
Затова го питахме коя кутия иска да слага на колата си.
Тази която бях гледал аз, от 200д, беше 4 -скорости като моята, но с по-къса първа, втора и трета скорост, а четвърта беше същата, като колкото по-висока предавка, толкова по-малка разликата между предавателните отношения бензин-дизел.
Дифвете също са различни, но примерите които даваш са малко крайни.
300Е е с 3.07 ако е автомат. За ръчка не помня, но не е много повече.
Турбодизела наистина е 2.9.
Понякога можеш да спечелиш и икономия и по-добра динамика с по-къс диференциал, който разтоварва мотора достатъчно, но не прекалено.
въпрос на сметки и опити. Аз примерно смятам че най-подходящия диф за моя 230Е е 3.46.
230Е до 89-та е 3.27 - автоматици, ръчки 4 и 5-скорости.
230Е след 89-та е 3.46 за ръчните 5 скоростни - какво се е променило като двигателя е същия, а 4 и 5 скоростните кутии имат еднакви предавателни числа на първите 4 предавки. автомата се различава с максимум 1/10-та, но там самия хидротрансформатор е допълнителен редуктор в ниските обороти и историята е съвсем друга.
Е200 който е пак 136 коня, с подобен въртящ момент на 230, но на малко по-високи обороти - е 3.67.
Защо 260Е до 89-та е 3.27 с ръчна кутия, а след 89-та, със същата кутия и същия мотор е с 3.52?
Това, което искам да кажа е че производителя има, примерно, 3 мотора, 3 кутии, и 4-5 дифа. Комбинира ги по собствено усмотрение, но винаги има елемент на компромис. А ние не сме сигурни кои са били основните критерии при подбора. Дали динамика, дали икономия в градски цикъл, или пък икономия в извънградски цикъл, или пък просто някой модел нарочно е "окепазен" за да се подчератаят разликите между моделите. Примерно седанът да е по-кротък от купето, или който е искал добра динамика при градско шофиране, да е избрал 260Е вместо 230Е.
Тази която бях гледал аз, от 200д, беше 4 -скорости като моята, но с по-къса първа, втора и трета скорост, а четвърта беше същата, като колкото по-висока предавка, толкова по-малка разликата между предавателните отношения бензин-дизел.
Дифвете също са различни, но примерите които даваш са малко крайни.
300Е е с 3.07 ако е автомат. За ръчка не помня, но не е много повече.
Турбодизела наистина е 2.9.
Понякога можеш да спечелиш и икономия и по-добра динамика с по-къс диференциал, който разтоварва мотора достатъчно, но не прекалено.
въпрос на сметки и опити. Аз примерно смятам че най-подходящия диф за моя 230Е е 3.46.
230Е до 89-та е 3.27 - автоматици, ръчки 4 и 5-скорости.
230Е след 89-та е 3.46 за ръчните 5 скоростни - какво се е променило като двигателя е същия, а 4 и 5 скоростните кутии имат еднакви предавателни числа на първите 4 предавки. автомата се различава с максимум 1/10-та, но там самия хидротрансформатор е допълнителен редуктор в ниските обороти и историята е съвсем друга.
Е200 който е пак 136 коня, с подобен въртящ момент на 230, но на малко по-високи обороти - е 3.67.
Защо 260Е до 89-та е 3.27 с ръчна кутия, а след 89-та, със същата кутия и същия мотор е с 3.52?
Това, което искам да кажа е че производителя има, примерно, 3 мотора, 3 кутии, и 4-5 дифа. Комбинира ги по собствено усмотрение, но винаги има елемент на компромис. А ние не сме сигурни кои са били основните критерии при подбора. Дали динамика, дали икономия в градски цикъл, или пък икономия в извънградски цикъл, или пък просто някой модел нарочно е "окепазен" за да се подчератаят разликите между моделите. Примерно седанът да е по-кротък от купето, или който е искал добра динамика при градско шофиране, да е избрал 260Е вместо 230Е.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users