

Луфт в кормилната кутияРемонт/смяна?
Започната от Lambo_Rambo, 02 май 2011 - 21:10:31
20 мнения по тази тема
#1
Публикувано 02 май 2011 - 21:10
Здравейте колеги, значи на едната ми 190тка има доста очевиден луфт в кормилната кутия, а май и на другата започва да се появява... Искам да ви питам тия кутии подлежат ли на ремонт или само смяна с читава кутия ми върши работа? Колко струва ремонтния комплект (ако има такъв) и цяла кормилна кутия нова някой знае ли? Също и за свалянето искам да попитам някой дали знае как се прави, около тая кутия в коша е доста тясно, до колкото оглеждах се държи на 3 болта които се виждат под левия калник като се свали лявата джанта, въпроса ми е как се отделя от кормилния прът и от лостовата система на завиване? Пробвах се да сваля лоста (който задвижва прътите) от вала на кормилната кутия, но без успех, разхлабих болта даже го махнах, но не искаше дори да помръдне по шлиците... а от кормилния прът не съм гледал как се сваля но някой ако даде акъл ще съм благодарен
Също мисля да си сменя и течността на хидравликата, така че и тук малко акъл няма да ми е излишен, също да ми кажете някоя подходяща течност за смяната..

Follow your own star...
#2
Публикувано 02 май 2011 - 21:26
Здравейте колеги, значи на едната ми 190тка има доста очевиден луфт в кормилната кутия, а май и на другата започва да се появява..
Този луфт се обира бе колега.....я се вгледай в средата на голямата гайка..почисти малко..търси женски шестограм и обирай. Посоката не си я спомням,но мисля че ще я усетиш след 2/3 проби.
Провери му хебела за луфт,не е задължително да тропа. Бебетата са танкове!

Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#3
Публикувано 02 май 2011 - 23:01
Като застанеш пред колата ти се пада от дясната страна, зад казанчето за водата, доле. Първо развиваш контра гайката и въртиш 2-3 оборота. Мисля, че обратно на часовниковата стрелка беше посоката за обиране на луфта и стягаш контра гайката. Може и да има ефект, но няма 100% ГАРАНЦИЯ.
#4
Публикувано 03 май 2011 - 00:16
Искам да ви питам тия кутии подлежат ли на ремонт или само смяна с читава кутия ми върши работа?
-Ремонтира се.
Колко струва ремонтния комплект (ако има такъв) и цяла кормилна кутия нова някой знае ли?
-160лв струва рециклирането. Може и сам да тръгнеш да си я правиш но ще береш ядове и за това не е препоръчително. Отделно има сваляне и качване на кутията, което може и сам да се опиташ да направиш.
Пробвах се да сваля лоста (който задвижва прътите) от вала на кормилната кутия, но без успех, разхлабих болта даже го махнах, но не искаше дори да помръдне по шлиците
- Няма и да помръдне. Сваляш цялата кутия и след това се маха хебела(въпросният лост)Добре че не си го махнал, защото първо трябва да се бележи преди да го махнеш.
Също мисля да си сменя и течността на хидравликата, така че и тук малко акъл няма да ми е излишен, също да ми кажете някоя подходяща течност за смяната.
- ATF Всякъкви марки без на Shell
Този луфт се обира бе колега.....я се вгледай в средата на голямата гайка..почисти малко..търси женски шестограм и обирай. Посоката не си я спомням,но мисля че ще я усетиш след 2/3 проби.
- Прав е колегата, но не е добре да се прави само това! Като отвъртиш контра-гайката и навъртиш резбата с 6тограм лошото е че се навива навътре и така ще попадне ръждясала част на уплътнението което при въртене след време е възможно да започне да съсипва уплътнението и да ти протече. И не се знае кога ще стане това може и след 1 месец, може и след 1 година.
Аз работя на мястото където се рециклират кормилни механизми. Ако имаш желание пиши ЛС.
Моят съвет е да не пипаш нищо ако луфта е в норми(моята 124 си има луфт и така си я карам въпреки че мога да си я оправя).
Но все пак ако решиш да правиш нещо по добре направо я рециклирай и не си създавай двойна работа.
Поздрави и успех!
-Ремонтира се.
Колко струва ремонтния комплект (ако има такъв) и цяла кормилна кутия нова някой знае ли?
-160лв струва рециклирането. Може и сам да тръгнеш да си я правиш но ще береш ядове и за това не е препоръчително. Отделно има сваляне и качване на кутията, което може и сам да се опиташ да направиш.
Пробвах се да сваля лоста (който задвижва прътите) от вала на кормилната кутия, но без успех, разхлабих болта даже го махнах, но не искаше дори да помръдне по шлиците
- Няма и да помръдне. Сваляш цялата кутия и след това се маха хебела(въпросният лост)Добре че не си го махнал, защото първо трябва да се бележи преди да го махнеш.
Също мисля да си сменя и течността на хидравликата, така че и тук малко акъл няма да ми е излишен, също да ми кажете някоя подходяща течност за смяната.
- ATF Всякъкви марки без на Shell
Този луфт се обира бе колега.....я се вгледай в средата на голямата гайка..почисти малко..търси женски шестограм и обирай. Посоката не си я спомням,но мисля че ще я усетиш след 2/3 проби.
- Прав е колегата, но не е добре да се прави само това! Като отвъртиш контра-гайката и навъртиш резбата с 6тограм лошото е че се навива навътре и така ще попадне ръждясала част на уплътнението което при въртене след време е възможно да започне да съсипва уплътнението и да ти протече. И не се знае кога ще стане това може и след 1 месец, може и след 1 година.
Аз работя на мястото където се рециклират кормилни механизми. Ако имаш желание пиши ЛС.
Моят съвет е да не пипаш нищо ако луфта е в норми(моята 124 си има луфт и така си я карам въпреки че мога да си я оправя).
Но все пак ако решиш да правиш нещо по добре направо я рециклирай и не си създавай двойна работа.
Поздрави и успех!

#5
Публикувано 03 май 2011 - 17:50
В сервиза в който ходя са ми казвали че се обира луфта но имало някаква опасност да блокира кутията.. Това вярно ли е? Ето снимка която направих отдолу на колата.. Ако може на нея да ми показвате кое какво е, защото някви големи гайки, малки гайки, не разбрах за какво става въпрос.. А единия колега не разбрах за какво говори, на 190 казанчетата не са в дясно и определено не са около кормилната кутия.. Колега Marty, благодаря за предложението, но това ми е колата за проекта и в същото време учебната кола която да разглобявам смело и да си оправям сам, така че преди да прибегна до професионална помощ се опитвам каквото мога сам да оправям, така хем научавам нещата, хем и пари се пестят.. Но ако няма друго решение рано или късно ще прибегна до рециклиране.. http://www.davidpetr...es/Steering.htm ето тук е показано доста детайлно как се сменят уплътненията, но според мен луфта идва от предавателните колела (пиньон и рейка мисля че са вътре, но не съм много запознат с точните термини), а не от уплътненията..
Прикачени файлове
Follow your own star...
#6
Публикувано 03 май 2011 - 18:03
Странно, винаги съм мислил че rack and pinion (рейка и пиньон) типа е този:


#7
Публикувано 03 май 2011 - 18:16
http://www.davidpetr...es/image009.jpg
http://www.davidpetr...es/image010.jpg
За вътрешността на кутията говоря
http://www.davidpetr...es/image010.jpg
За вътрешността на кутията говоря
Follow your own star...
#8
Публикувано 03 май 2011 - 19:50
Колега,обирай спокойно луфта като внимаваш да не пренатегнеш.След натягането трябва във волана да няма луфт и същевременно след завой да се връща сам.
Никога не оставям магарето си в калта.
#9
Публикувано 03 май 2011 - 20:04
Ама момчета,кой ви ги реди такива че кутията ще блокира? Това са тотални тъпотий пичове!!!
Цял живот джиткам Бенцове с кормилни кутий и си им обирам луфтовете и си пяркам кат пич без,ама без никакви проблеми.
АКО,кутията не капе/омасляванията са обичайни/ работи добре макар и с луфт,спокойно се обира и не се пилеят пари за ремонти.
Това е Мерцедес,при него компонентите които отговарят за сигурността и безопастността на всичко,камо ли управлението са начертани и изпълнени от кадърни хора.
Вероятността тази част от Бенца да блокира при наличието на масло в нея е нулева! На сухо също няма да блокира !
Някой кутий при нас даже имат клапан който при висока скорост натяга кутията за по добро усещане на масата.
Това да не е френски нужник че да му затегне разсъхналата се рейка.
Обирай луфта и си свиркай приятелче! На моя отговорност! Ако ти блокира кутията Аз се наемам да ти я ремонтирам безплатно!
Цял живот джиткам Бенцове с кормилни кутий и си им обирам луфтовете и си пяркам кат пич без,ама без никакви проблеми.
АКО,кутията не капе/омасляванията са обичайни/ работи добре макар и с луфт,спокойно се обира и не се пилеят пари за ремонти.
Това е Мерцедес,при него компонентите които отговарят за сигурността и безопастността на всичко,камо ли управлението са начертани и изпълнени от кадърни хора.
Вероятността тази част от Бенца да блокира при наличието на масло в нея е нулева! На сухо също няма да блокира !
Някой кутий при нас даже имат клапан който при висока скорост натяга кутията за по добро усещане на масата.
Това да не е френски нужник че да му затегне разсъхналата се рейка.

Обирай луфта и си свиркай приятелче! На моя отговорност! Ако ти блокира кутията Аз се наемам да ти я ремонтирам безплатно!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#10
Публикувано 03 май 2011 - 20:11
хм, тия акъли, дето ги даваш..
тако и вако е
ако си го правиш реглажа собственоръчно, ще изкара още илядо лета.
ама ако е пишлемето с мазния гащеризон....заеби..
Та, ако знаеш, можеш, и усещаш - става.
инак
не става!
тако и вако е
ако си го правиш реглажа собственоръчно, ще изкара още илядо лета.
ама ако е пишлемето с мазния гащеризон....заеби..
Та, ако знаеш, можеш, и усещаш - става.
инак
не става!
#11
Публикувано 03 май 2011 - 20:12
В сервиза в който ходя са ми казвали че се обира луфта но имало някаква опасност да блокира кутията.. Това вярно ли е?
Това не е сервиз,това е говорилня!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#12
Публикувано 03 май 2011 - 20:34
парламент ?Това не е сервиз,това е говорилня!
#13
Публикувано 03 май 2011 - 21:23
Добре в крайна сметка някой ще ми каже ли точно от кой болт се натяга?.. До колкото разбирам става въпрос за болта, който е точно на другия край на оста със шлиците (противоположната на жълтата точка на снимката която съм дал горе) Не съм снимал кутията отгор,е но като гледам упътването за разглобяването на кутията от линка, който дадох, преди да разглоби кутията човека развива точно болта на другия край на тази ос...
Follow your own star...
#14
Публикувано 03 май 2011 - 22:59
Еми правилно си гледал,тогава защо си снимал кутията от долу.
Никога не оставям магарето си в калта.
#15
Публикувано 03 май 2011 - 23:28
В сервиза в който ходя са ми казвали че се обира луфта но имало някаква опасност да блокира кутията.
- Няма нищо такова! Секторната кутия на МБ няма счупване.
Колега Marty, благодаря за предложението, но това ми е колата за проекта и в същото време учебната кола която да разглобявам смело и да си оправям сам, така че преди да прибегна до професионална помощ се опитвам каквото мога сам да оправям, така хем научавам нещата, хем и пари се пестят.
- Браво за което! Уважавам хората които се опитват да научат нещо! Целта не ми е да ти взема парите- аз затова ти писах че по-добре да не пипаш. Но щом е за учене може да наминеш През ТУ и да ти се обясни на място за какво става на въпрос.
http://www.davidpetr...es/Steering.htm ето тук е показано доста детайлно как се сменят уплътненията
- Колега, можеш и сам да се опиташ да си я оправиш кутията. Не е проблем. Не можеш да я счупиш, така че не се притеснявай. Разглабяш, виждаш какви уплътнения ще ти трябват, почистваш с корселин, почистваш валовете ако имат ръжда, сглабяш и обираш луфта.
P.S. Ето снимка на рейка на Мерцедес
- Няма нищо такова! Секторната кутия на МБ няма счупване.
Колега Marty, благодаря за предложението, но това ми е колата за проекта и в същото време учебната кола която да разглобявам смело и да си оправям сам, така че преди да прибегна до професионална помощ се опитвам каквото мога сам да оправям, така хем научавам нещата, хем и пари се пестят.
- Браво за което! Уважавам хората които се опитват да научат нещо! Целта не ми е да ти взема парите- аз затова ти писах че по-добре да не пипаш. Но щом е за учене може да наминеш През ТУ и да ти се обясни на място за какво става на въпрос.
http://www.davidpetr...es/Steering.htm ето тук е показано доста детайлно как се сменят уплътненията
- Колега, можеш и сам да се опиташ да си я оправиш кутията. Не е проблем. Не можеш да я счупиш, така че не се притеснявай. Разглабяш, виждаш какви уплътнения ще ти трябват, почистваш с корселин, почистваш валовете ако имат ръжда, сглабяш и обираш луфта.
P.S. Ето снимка на рейка на Мерцедес
Прикачени файлове

2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни