Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Лети Джанти - "Бъбреци" - 16"Проблем ли е?


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 27 април 2011 - 14:41

Здравейте колеги, Имам един Мечо Е200 W124 95г.- красавец :bigemo_harabe_net-110: .Сега реших да го обуя с оригинални лети джанти тип бъбреци - 16". Харесвам си едни в една гумаджилница, питам за цена, пазарихме се малко и реших да ги взема. Оказаха се , че не са оригинални за модела ми, а са от W140 (поне на такъв съм ги виждал). Питах ги тия пичове дали ще станат за моя красавец - казват без никакъв проблем. Да ама не. Купих си и гуми и по-дълги болтове и ха да ги монтирам и предните джанти опряха в макферсона. Със задните няма проблем. Сложих фланци на предните (фланците си ги направих сам от стари дискове за спирачките)и сега не опира, но джантата минава много близо до макферсона. Та въпроса ми е има ли някакъв проблем ако карам така, и какви са рисковете. Какво да правя? :dontknow:
Може би по дебели фланци? (сега са около 4-5 мм). Гумите са 16" х 205 х 55. Преди карах с 15"х205х60 и зимни 15"х195х65.
Моля помагайте. Джантите ме кефят много, но ако се наложи ще ги махна.
  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#2 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2185 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

Публикувано 27 април 2011 - 15:59

Колега,ако дадеш параметрите на самите джанти ще можеме да ти помогнеме много по бързо.Виж отзад какво пише и го напиши.Само по размер гуми,няма да стане.
  • 0
Не хапи този,който може да те изяде.

#3 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 април 2011 - 18:55

фланците си ги направих сам от стари дискове за спирачките


Голяма грешка си направил приятелю!

Фланците които си направил ти решават проблема с опирането,но не и със сигурността! Дисковете които си изрязал и поставил ти изнасят джантата,но обират разтоянието което стърчи от главината и влиза точно в големият отвор на джантата,той е важният,ФИКСИРА колелото и не оставя само болтовете да го държат.

При теб сега е опасно,поради вероятността да попаднеш на неравност и най-малко да изместиш колелото от центъра.Ако това се случи при висока скорост има вероятност да стане голяма беля.

Бенца е тежка машина,не го оставяй несигурен!

Някой ще кажат,конусите на болтовете ще свършат същата работа,но не е баш така!
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#4 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 28 април 2011 - 08:11

Благодаря за отговорите. При първа възможност ще напиша какво пише на джантите. А относно фланците - все още има стърчащо за голямата дупка от главината - не се държи само на болтовете. Ще го измеря и него и ще пиша още довечера след работа.
  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#5 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 април 2011 - 08:32

Благодаря за отговорите. При първа възможност ще напиша какво пише на джантите. А относно фланците - все още има стърчащо за голямата дупка от главината - не се държи само на болтовете. Ще го измеря и него и ще пиша още довечера след работа.


Ако имаш възможност по добре снимай този фланец да го видим как изглежда най добре :)
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#6 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 28 април 2011 - 19:08

Здравейте пак. Джантите с които купих колата са 7Jx15H2 ET35 (снимка 1), а бъбреците са 7 1/2 Jx16H2 ET51 (снимка 2). Фланеца е дебел 5,5мм.(снимка 3), а това кръглото от главината , където стърчи е 13мм (снимка 4)(тапата не я включвам). Следователно джантата стъпва на 7,5мм от кръглото нещо (снимка 5), дали е достатъчно се надявам да кажете вие. Повече ме притеснява разстоянието между макферсона и джантата около 3мм е някъде, не можах да го измеря точно (снимка 6). Карам я колата вече 100 -тина километра, не усещам някаква разлика от преди :dontknow: Дали при някаква ситуация макферсона може да опре в джантата. Ще се радвам на компетентните ви мнения по въпроса.


Прикачен файл  1.jpg   603,19K   48 Брой свалянияПрикачен файл  2.jpg   373,33K   62 Брой свалянияПрикачен файл  3.jpg   442,48K   65 Брой свалянияПрикачен файл  4.jpg   443,83K   69 Брой свалянияПрикачен файл  5.jpg   407,4K   60 Брой свалянияПрикачен файл  6.jpg   303,05K   47 Брой сваляния
  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#7 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 април 2011 - 19:49

Ееех,добре че не сме с макферсон. Няма да опре колега и милиметър да е,няма да опре.

За да си сигурен в това за което говорим,вдигни колелото свали болтовете и виж дали можеш да движиш джантата в посоки 'земя въздух'.:) или с други думи,да я плъзгаш по фланеца. Намериш ли луфт,карай внимателно.

На въпросното място има едни конуси които трябва да прилепват със същите на джантата.Съмнявам се че след като си изнел джантата на въпросното място има луфт.

Ето ти малко ясни снимки за ориентация.

http://forums.mbclub...howtopic=25061#

http://forums.mbclub...howtopic=25061#

Виж на твоята снимка как фланеца е обрал това разтояние а това което ти остава при нас също е конус само че е с по малък наклон.

Аз мисля че имаш луфт.Дано не съм прав и да си джиткаш волно.

Ако имаш луфт,кажи колко е и ще те науча на една хитрина.;)

Просто там трябва да е плътно! Не ти ли прави впечатление че понякога джантите залепват и трябва ритник? Е точно там става тая работа.

П.С

Не можах да копна само адреса на снимката от сайта и излезе цялата тема. Сори! Не искам да си правя реклама на фланците или да ги пробутвам.Дано не се разтълкува така.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#8 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 28 април 2011 - 22:59

Ееех,добре че не сме с макверсон.

Бате Васе,светни момчето ако не те мързи,каква е разликата м/у хамортисьор и макферсон,че ми се повръща от глупости.Пък за джантите е добре наистина да си направи едни кадърни фланци,че по принцип има и други участници в движението.Сигурноста на първо място.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#9 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 28 април 2011 - 23:10

Между другото тия широки джанти,не опират ли по калниците.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#10 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 април 2011 - 23:25

Бате Васе,светни момчето ако не те мързи,каква е разликата м/у хамортисьор и макферсон,че ми се повръща от глупости.


Ами макферсън е когато и пружината и амортисьора са "семейни" така да се каже:) той е вътре в пружината или както викат дъртите пергиши....постави ли го унетре :)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#11 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 28 април 2011 - 23:38

Браво,браво бате Васе,определено ставаш за инструктор по механика.Надявам се на всички вече им е ясно разликата,аз лично щях да обяснявам с много писане и накрая,никой нищо нямаше да разбере. :beer:
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#12 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 април 2011 - 23:53

:beer:
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#13 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 13 май 2011 - 10:42

Прав беше Бай Васе :icon_coolgrin: има луфт малко защото това на главината е конус и като се измести напред диаметъра намалява. И при 80-90 км/ч леко притриса предницата - сигурно е от това защото джантите са балансирани. Ще правя другата седмица едни други фланци при един стругар и ще ги снимам, ако някой иска да ги види как изглеждат.

А и ми се случи нещо странно с железните джанти - оригинални 6Jx15H2 ЕТ49 с логото. Преди си карах с тях и никакъв проблем.....докато не смених дискове и накладки. Като се пробвах да сложа джантата и апарата за спирачките опря там при големите дупки на джантата. Добре че имах и две джанти 6,1/2Jx15H2 ЕТ49 и те си станаха перфектно. Нали това J означава колко е широка джантата, а ЕТ -то изместването на фланеца от центъра на джантата. Тогава защо едната става а другата не :dontknow:
  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#14 220TE

220TE

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мercedes-Benz 124 Sportline / 220TE/ ,110KW , X.1992г.

Публикувано 13 май 2011 - 11:58

:allhail: Аз лично се придържам към препоръките на производителя...а именно при 124-ките размер на гумите 195*65*15 и джанти J6 1/2 само при спортлайн /при мен е такова/ в книжката пише ,че може 205*60*15 с джанта J7.Явно са имали предвид нещо и затова ширината на окачването на предно и задно междуосие при спортлайн е 2-3 мм по различна.Мисля че е по-добре да си купиш пак бъбрек ама 15 и си карай спокоино и се кефи на живота ,но-о избора си е само твой!Успех!
  • 0

#15 nonev

nonev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 317 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W 123 230E`83-продаден
    W 123 200`82-реставрира се
    W 210 320E`96
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 май 2011 - 14:50

Защо трябва да откриваш топлата вода? В България има фирма сертифицирана за производство на фланци , болтове и др. Довечера или утре ще ти пусна адреса.По памет около Г. Оряховица беше. Питаи Slav_1101. Беше преди време си купувал дълги болтове за джантите. В сайта им има и чертежи за фланци.
Успех.
  • 0
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни