Лети Джанти - "Бъбреци" - 16"Проблем ли е?
Started by xcool, 27 Apr 2011 - 14:41:24
18 replies to this topic
#1
Posted 27 April 2011 - 14:41
Здравейте колеги, Имам един Мечо Е200 W124 95г.- красавец .Сега реших да го обуя с оригинални лети джанти тип бъбреци - 16". Харесвам си едни в една гумаджилница, питам за цена, пазарихме се малко и реших да ги взема. Оказаха се , че не са оригинални за модела ми, а са от W140 (поне на такъв съм ги виждал). Питах ги тия пичове дали ще станат за моя красавец - казват без никакъв проблем. Да ама не. Купих си и гуми и по-дълги болтове и ха да ги монтирам и предните джанти опряха в макферсона. Със задните няма проблем. Сложих фланци на предните (фланците си ги направих сам от стари дискове за спирачките)и сега не опира, но джантата минава много близо до макферсона. Та въпроса ми е има ли някакъв проблем ако карам така, и какви са рисковете. Какво да правя?
Може би по дебели фланци? (сега са около 4-5 мм). Гумите са 16" х 205 х 55. Преди карах с 15"х205х60 и зимни 15"х195х65.
Моля помагайте. Джантите ме кефят много, но ако се наложи ще ги махна.
Може би по дебели фланци? (сега са около 4-5 мм). Гумите са 16" х 205 х 55. Преди карах с 15"х205х60 и зимни 15"х195х65.
Моля помагайте. Джантите ме кефят много, но ако се наложи ще ги махна.
Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения
#2
Posted 27 April 2011 - 15:59
Колега,ако дадеш параметрите на самите джанти ще можеме да ти помогнеме много по бързо.Виж отзад какво пише и го напиши.Само по размер гуми,няма да стане.
Не хапи този,който може да те изяде.
#3
Posted 27 April 2011 - 18:55
фланците си ги направих сам от стари дискове за спирачките
Голяма грешка си направил приятелю!
Фланците които си направил ти решават проблема с опирането,но не и със сигурността! Дисковете които си изрязал и поставил ти изнасят джантата,но обират разтоянието което стърчи от главината и влиза точно в големият отвор на джантата,той е важният,ФИКСИРА колелото и не оставя само болтовете да го държат.
При теб сега е опасно,поради вероятността да попаднеш на неравност и най-малко да изместиш колелото от центъра.Ако това се случи при висока скорост има вероятност да стане голяма беля.
Бенца е тежка машина,не го оставяй несигурен!
Някой ще кажат,конусите на болтовете ще свършат същата работа,но не е баш така!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#4
Posted 28 April 2011 - 08:11
Благодаря за отговорите. При първа възможност ще напиша какво пише на джантите. А относно фланците - все още има стърчащо за голямата дупка от главината - не се държи само на болтовете. Ще го измеря и него и ще пиша още довечера след работа.
Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения
#5
Posted 28 April 2011 - 08:32
Благодаря за отговорите. При първа възможност ще напиша какво пише на джантите. А относно фланците - все още има стърчащо за голямата дупка от главината - не се държи само на болтовете. Ще го измеря и него и ще пиша още довечера след работа.
Ако имаш възможност по добре снимай този фланец да го видим как изглежда най добре
By Batev
#6
Posted 28 April 2011 - 19:08
Здравейте пак. Джантите с които купих колата са 7Jx15H2 ET35 (снимка 1), а бъбреците са 7 1/2 Jx16H2 ET51 (снимка 2). Фланеца е дебел 5,5мм.(снимка 3), а това кръглото от главината , където стърчи е 13мм (снимка 4)(тапата не я включвам). Следователно джантата стъпва на 7,5мм от кръглото нещо (снимка 5), дали е достатъчно се надявам да кажете вие. Повече ме притеснява разстоянието между макферсона и джантата около 3мм е някъде, не можах да го измеря точно (снимка 6). Карам я колата вече 100 -тина километра, не усещам някаква разлика от преди Дали при някаква ситуация макферсона може да опре в джантата. Ще се радвам на компетентните ви мнения по въпроса.
1.jpg 603.19K 48 downloads 2.jpg 373.33K 62 downloads 3.jpg 442.48K 65 downloads 4.jpg 443.83K 69 downloads 5.jpg 407.4K 60 downloads 6.jpg 303.05K 47 downloads
1.jpg 603.19K 48 downloads 2.jpg 373.33K 62 downloads 3.jpg 442.48K 65 downloads 4.jpg 443.83K 69 downloads 5.jpg 407.4K 60 downloads 6.jpg 303.05K 47 downloads
Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения
#7
Posted 28 April 2011 - 19:49
Ееех,добре че не сме с макферсон. Няма да опре колега и милиметър да е,няма да опре.
За да си сигурен в това за което говорим,вдигни колелото свали болтовете и виж дали можеш да движиш джантата в посоки 'земя въздух'. или с други думи,да я плъзгаш по фланеца. Намериш ли луфт,карай внимателно.
На въпросното място има едни конуси които трябва да прилепват със същите на джантата.Съмнявам се че след като си изнел джантата на въпросното място има луфт.
Ето ти малко ясни снимки за ориентация.
http://forums.mbclub...howtopic=25061#
http://forums.mbclub...howtopic=25061#
Виж на твоята снимка как фланеца е обрал това разтояние а това което ти остава при нас също е конус само че е с по малък наклон.
Аз мисля че имаш луфт.Дано не съм прав и да си джиткаш волно.
Ако имаш луфт,кажи колко е и ще те науча на една хитрина.
Просто там трябва да е плътно! Не ти ли прави впечатление че понякога джантите залепват и трябва ритник? Е точно там става тая работа.
П.С
Не можах да копна само адреса на снимката от сайта и излезе цялата тема. Сори! Не искам да си правя реклама на фланците или да ги пробутвам.Дано не се разтълкува така.
За да си сигурен в това за което говорим,вдигни колелото свали болтовете и виж дали можеш да движиш джантата в посоки 'земя въздух'. или с други думи,да я плъзгаш по фланеца. Намериш ли луфт,карай внимателно.
На въпросното място има едни конуси които трябва да прилепват със същите на джантата.Съмнявам се че след като си изнел джантата на въпросното място има луфт.
Ето ти малко ясни снимки за ориентация.
http://forums.mbclub...howtopic=25061#
http://forums.mbclub...howtopic=25061#
Виж на твоята снимка как фланеца е обрал това разтояние а това което ти остава при нас също е конус само че е с по малък наклон.
Аз мисля че имаш луфт.Дано не съм прав и да си джиткаш волно.
Ако имаш луфт,кажи колко е и ще те науча на една хитрина.
Просто там трябва да е плътно! Не ти ли прави впечатление че понякога джантите залепват и трябва ритник? Е точно там става тая работа.
П.С
Не можах да копна само адреса на снимката от сайта и излезе цялата тема. Сори! Не искам да си правя реклама на фланците или да ги пробутвам.Дано не се разтълкува така.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#8
Posted 28 April 2011 - 22:59
Бате Васе,светни момчето ако не те мързи,каква е разликата м/у хамортисьор и макферсон,че ми се повръща от глупости.Пък за джантите е добре наистина да си направи едни кадърни фланци,че по принцип има и други участници в движението.Сигурноста на първо място.Ееех,добре че не сме с макверсон.
Никога не оставям магарето си в калта.
#9
Posted 28 April 2011 - 23:10
Между другото тия широки джанти,не опират ли по калниците.
Никога не оставям магарето си в калта.
#10
Posted 28 April 2011 - 23:25
Бате Васе,светни момчето ако не те мързи,каква е разликата м/у хамортисьор и макферсон,че ми се повръща от глупости.
Ами макферсън е когато и пружината и амортисьора са "семейни" така да се каже той е вътре в пружината или както викат дъртите пергиши....постави ли го унетре
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#11
Posted 28 April 2011 - 23:38
Браво,браво бате Васе,определено ставаш за инструктор по механика.Надявам се на всички вече им е ясно разликата,аз лично щях да обяснявам с много писане и накрая,никой нищо нямаше да разбере.
Никога не оставям магарето си в калта.
#12
Posted 28 April 2011 - 23:53
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#13
Posted 13 May 2011 - 10:42
Прав беше Бай Васе има луфт малко защото това на главината е конус и като се измести напред диаметъра намалява. И при 80-90 км/ч леко притриса предницата - сигурно е от това защото джантите са балансирани. Ще правя другата седмица едни други фланци при един стругар и ще ги снимам, ако някой иска да ги види как изглеждат.
А и ми се случи нещо странно с железните джанти - оригинални 6Jx15H2 ЕТ49 с логото. Преди си карах с тях и никакъв проблем.....докато не смених дискове и накладки. Като се пробвах да сложа джантата и апарата за спирачките опря там при големите дупки на джантата. Добре че имах и две джанти 6,1/2Jx15H2 ЕТ49 и те си станаха перфектно. Нали това J означава колко е широка джантата, а ЕТ -то изместването на фланеца от центъра на джантата. Тогава защо едната става а другата не
А и ми се случи нещо странно с железните джанти - оригинални 6Jx15H2 ЕТ49 с логото. Преди си карах с тях и никакъв проблем.....докато не смених дискове и накладки. Като се пробвах да сложа джантата и апарата за спирачките опря там при големите дупки на джантата. Добре че имах и две джанти 6,1/2Jx15H2 ЕТ49 и те си станаха перфектно. Нали това J означава колко е широка джантата, а ЕТ -то изместването на фланеца от центъра на джантата. Тогава защо едната става а другата не
Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения
#14
Posted 13 May 2011 - 11:58
Аз лично се придържам към препоръките на производителя...а именно при 124-ките размер на гумите 195*65*15 и джанти J6 1/2 само при спортлайн /при мен е такова/ в книжката пише ,че може 205*60*15 с джанта J7.Явно са имали предвид нещо и затова ширината на окачването на предно и задно междуосие при спортлайн е 2-3 мм по различна.Мисля че е по-добре да си купиш пак бъбрек ама 15 и си карай спокоино и се кефи на живота ,но-о избора си е само твой!Успех!
#15
Posted 13 May 2011 - 14:50
Защо трябва да откриваш топлата вода? В България има фирма сертифицирана за производство на фланци , болтове и др. Довечера или утре ще ти пусна адреса.По памет около Г. Оряховица беше. Питаи Slav_1101. Беше преди време си купувал дълги болтове за джантите. В сайта им има и чертежи за фланци.
Успех.
Успех.
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users