Филтър за твърди частицирешения на проблема
Started by dimitardonev, 14 Apr 2011 - 13:21:28
41 replies to this topic
#1
Posted 14 April 2011 - 13:21
Колеги днес ми светна лампата със двигателчето (на снимката) без компютъра да изписва някъква Malfunction. След Стардиагноза се оказа че е запушен филтъра за твърди частици. Колата е е220 cdi w211. Какви са начините за решение на проблема? Задължително ли се сменя с нов или има и други варианти?
#2
Posted 14 April 2011 - 13:36
много хубаво комби колега ако е това от подписа ти. Аз лично не съм чувал за други решения при филтрите - те са консуматив и основното правило е, че от тях не се пести. Сменяй смело и после ще видим, филтър е все пак не е автоматична скоростна кутия
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#3
Posted 14 April 2011 - 15:37
Благодаря за комплимента! Наистина е хубава колата, нали е от семейството на едната от двете марки коли в света(мецедес и всичко друго)
Междувременно разбрах, че тези филтри се саморегенерирали при продължително каране от 2000-3000 оборота/мин. Този weekend ще го направя да видим какво ще се случи с моя.
Поздрави!
Междувременно разбрах, че тези филтри се саморегенерирали при продължително каране от 2000-3000 оборота/мин. Този weekend ще го направя да видим какво ще се случи с моя.
Поздрави!
#4
Posted 14 April 2011 - 20:45
Митко , това е ... превод от немски през гугъл
Активно регенериране:
Когато саждите във филтъра достигнат определени граници (около 45%) в еку-то настъпват малки корекции в графиката на впръскване на горивото, аванса и надува на турбината, за да се увеличи температурата в изпускателна система и регенерацията да започне. Ако пътуването е кратко със чести спирания то процеса за регенериране не може да завърши и светлината за предупреждение ще светне за да покаже, че DPF-а е частично блокиран.
По принцип трябва да бъде възможно да се започне пълно възстановяване на DPF-a и изчистване на лампата за предупреждение - за целта се шофира в продължение на 10 минути със скорост по-голяма от 70 км/ч със обороти над 3000.
Ако игнорирате предупредителната светлина и управляват автомобилите си сравнително бавно, ще започне натрупването на сажди до около 75% и можете да очаквате да видите предупредителната светлина за проблем в двигателя да осветява таблото ви. В този момент шофиране с висока скорост няма да е достатъчно и колата ще трябва да влезе в сервиз за принудителна регенерация.
Активно регенериране:
Когато саждите във филтъра достигнат определени граници (около 45%) в еку-то настъпват малки корекции в графиката на впръскване на горивото, аванса и надува на турбината, за да се увеличи температурата в изпускателна система и регенерацията да започне. Ако пътуването е кратко със чести спирания то процеса за регенериране не може да завърши и светлината за предупреждение ще светне за да покаже, че DPF-а е частично блокиран.
По принцип трябва да бъде възможно да се започне пълно възстановяване на DPF-a и изчистване на лампата за предупреждение - за целта се шофира в продължение на 10 минути със скорост по-голяма от 70 км/ч със обороти над 3000.
Ако игнорирате предупредителната светлина и управляват автомобилите си сравнително бавно, ще започне натрупването на сажди до около 75% и можете да очаквате да видите предупредителната светлина за проблем в двигателя да осветява таблото ви. В този момент шофиране с висока скорост няма да е достатъчно и колата ще трябва да влезе в сервиз за принудителна регенерация.
#5
Posted 18 April 2011 - 13:45
Така, ето какво направих:
изчистих грешката и след 20мин. градско каране и гасене на автомобила за 10 мин. лампата отново светна. На другия ден отново изчистих грешката непосредствено преди пътуването на дълъг път. Карах на отиване и на връщане в продължение на по 15-20мин. със 3500оборота/мин. Засега няма проблеми, дано да съм го продухал Имам обаче едно питане породено от следния текст:
Това значи ли че когато стане така, че филтъра се запуши над 75% има начин да се продуха в сервиз или не?
Благодаря на колегата Chataloff!
Поздрави!
изчистих грешката и след 20мин. градско каране и гасене на автомобила за 10 мин. лампата отново светна. На другия ден отново изчистих грешката непосредствено преди пътуването на дълъг път. Карах на отиване и на връщане в продължение на по 15-20мин. със 3500оборота/мин. Засега няма проблеми, дано да съм го продухал Имам обаче едно питане породено от следния текст:
Ако игнорирате предупредителната светлина и управляват автомобилите си сравнително бавно, ще започне натрупването на сажди до около 75% и можете да очаквате да видите предупредителната светлина за проблем в двигателя да осветява таблото ви. В този момент шофиране с висока скорост няма да е достатъчно и колата ще трябва да влезе в сервиз за принудителна регенерация.
Това значи ли че когато стане така, че филтъра се запуши над 75% има начин да се продуха в сервиз или не?
Благодаря на колегата Chataloff!
Поздрави!
#6
Posted 18 April 2011 - 14:12
Митко , само не се плаши
Вени ти каза за сервиз със Стар Диаг. Процедурата отнема 15-17 мин при температура на газовете 575 °C .Четвъртък ако минеш през Тракия ще говорим подробно .
Вени ти каза за сервиз със Стар Диаг. Процедурата отнема 15-17 мин при температура на газовете 575 °C .Четвъртък ако минеш през Тракия ще говорим подробно .
#7
Posted 18 April 2011 - 14:26
Аз се чудя, що по аутобаните в немско, от време на време някоя нафтичка кихва и прави ТЕЦ Бобов Дол зад себе си
#8
Posted 18 April 2011 - 16:39
Имал съм такава кола с DPF и в книжката общо взето пишеше че трябва да се кара извънградско от време на време. Един 100км пробег по магистралата няма да и дойде зле на колата.
#9
Posted 18 April 2011 - 21:26
И как разбираме дали имаме гадост за твърди частици на автомобила си? Или е стандарт и всички имат?
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#10
Posted 19 April 2011 - 09:31
Едно филмче за регенерация на DPF
#11
Posted 19 April 2011 - 10:20
И как разбираме дали имаме гадост за твърди частици на автомобила си? Или е стандарт и всички имат?
Ако пуши,когато дадеш газ, значи нямаш
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
#12
Posted 13 September 2012 - 22:13
И аз имах същия проблем,просто караш повече извън градско и всичко си идва на мястото.
#13
Posted 14 September 2012 - 10:08
Нещо, което е малко по-встрани но пак по темата. На стар диагноза се вижда, кога и на колко км. се е регенерирал за последен път DPF филтъра. Т.е. това е една допълнителна възможност за контрол на реалния пробег на колата, примерно при покупка на употребяван автомобил...
#14
Posted 14 September 2012 - 22:18
Здравейте колеги, отдавна не съм писал тук във форума, но мисля че намерих решение на проблема си със DPF и много ще се радвам да го спомена. Вече 9 месеца не ми е светвала лампата за DPF, а аз продължавам да си карам колата по обичайния начин и то основно градско каране. Решението на проблема дължа на един човек който за мен е както се казва "првилния човек" за ремонти по Мercedes. Та малко предистория:
Забелязах че основно лампата за DPF светва когато резервоарът е на резерва и/или дълго време е каран така.
След дълго диагностициране, каране по магистрали с пълна газ, регенерации на филтъра, включително и сваляне на филтъра нищо не се случваше освен да се отбележи че "всичко е наред" и че филтъра не е запушен, а след изразходването на един резервоар гориво лампата отново светва както съм споменавал постове по-горе.
Та решението: може на някой да му звучи налудничево, но единственото логично решение е че когато колата е във резерва компютъра решава че няма да има достатъчно гориво за да се стартира регенерация на филтъра и не го прави и така започва натрупването на сажди. Вече 9 месеца не оставям колата и една минута да свети резерва и съответно не съм имал проблеми със филтъра.
Считам че ще е полезно за други колеги който имат подобен проблем, хем да споделят дали решението действа при тях.
Майстора се казва Данаил 0899979525
Забелязах че основно лампата за DPF светва когато резервоарът е на резерва и/или дълго време е каран така.
След дълго диагностициране, каране по магистрали с пълна газ, регенерации на филтъра, включително и сваляне на филтъра нищо не се случваше освен да се отбележи че "всичко е наред" и че филтъра не е запушен, а след изразходването на един резервоар гориво лампата отново светва както съм споменавал постове по-горе.
Та решението: може на някой да му звучи налудничево, но единственото логично решение е че когато колата е във резерва компютъра решава че няма да има достатъчно гориво за да се стартира регенерация на филтъра и не го прави и така започва натрупването на сажди. Вече 9 месеца не оставям колата и една минута да свети резерва и съответно не съм имал проблеми със филтъра.
Считам че ще е полезно за други колеги който имат подобен проблем, хем да споделят дали решението действа при тях.
Майстора се казва Данаил 0899979525
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users