мътни фарове
Започната от szr, 12 апр 2011 - 22:11:41
16 мнения по тази тема
#1
Публикувано 12 април 2011 - 22:11
здравеите колеги...стъклата на фаровете са ми тъмни и искам да ги сменя с по прозрачни стъкла,но незнам от каде да ги намеря или въобще може ли да се сменят..ще съм ви благодарен за препоръките
#2
Публикувано 12 април 2011 - 22:39
здравеите колеги...стъклата на фаровете са ми тъмни и искам да ги сменя с по прозрачни стъкла,но незнам от каде да ги намеря или въобще може ли да се сменят..ще съм ви благодарен за препоръките
Колега...споко.....човече
Ако искаш да свършиш работата както пише в дебелите книги...разглобяваш фаровете и ги почистваш отвътре...като внимаваш с рефлекторите естесвено.
После е най добре да ги закараш някъде да ти ги пастират и работата ще заспи...после няма да си познаеш колата.
Гледам, че си отдалече......ако беше близко до Петрич нямаше да имаш ядове....ама
By Batev
#3
Публикувано 12 април 2011 - 22:50
те тия същите потъмняли пакостници мисля скоро да ги разпукам с водна шкурка и паста.
Много дразнещ проблем е гадната пластмаса!
Много дразнещ проблем е гадната пластмаса!
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#4
Публикувано 12 април 2011 - 23:32
видях една Е-класа на късите стаклата бяха изчстени (не бяха уребрени)като на дългите бяха и ми хареса много,ако мога ще го снимам и ще кача снимики...
#5
Публикувано 13 април 2011 - 09:07
Фаровете се пастират отвън и се оправя. Прозрачни няма да станат, защото фабрично не са прозрачни, но няма да са мътни и няма да жълтеят. Пастирането могат да ти го направят във всеки бояджийски сервиз с водна шкурка и паста за пластмаса.
Понеже вече го правих:
1. След пастирането не светят по-добре (т.е. от мътното не са светели по-зле) - ефектът е повече визуален, отколкото функционален.
2. Една година след пастирането дереджето е почти същото. Може би има значение и това, че карам на къси през цялата година.
3. Някои майстори препоръчват след пастирането стъклото да се почисти и да се лакира с прозрачен лак - щяло да издържи значително по-дълго.
Да обаче, други майстори казват, че ако се лакира ще издържи, но пък като започне да се люпи лакът (а то е неизбежно след време), ще стане още по-грозно.
Доколкото съм намирал информация - продават се отделно стъкла на HELLA за фаровете на W210 - E class. Не съм намирал за W208 - CLK, но не е изключено да се продават. Смяната на фаровете изисква отлепяне на стъклата и лепене на новите стъкла върху рефлекторите. Ако не се залепят както трябва, мътното ще ти е последния проблем, като започне да влиза влага - ще потъмнее и рефлекторът, след това ще се окислят всички клеми вътре и накрая ще горят крушките ден по час. Отделна тема е, че свалиш ли фаровете от колата, после трябва да се монтират грамотно и да се регилурат като хората. Да не забравяме, че в тия фарове има и вакуум. Едно от най-честите места при Мерцедес за губене на вакуум в помпата са фаровете и маркучите към тях. А едни вакуум маркучи на 10 години вече са станали и чупливи и винаги има риск нещо да се осере. Аз лично не бих се захванал по такъв неотъпкан път.
А ти може би говориш за сменяне на фаровете с кристални, като на снимката по-долу. По интернет се продават доста такива фарове за около $600 за комплект ляв и десен. В България са малко по-скъпи. За W210 са по-евтини, но са различни по форма и размери, нищо, че изглеждат еднакво. Тези фарове не са оригинални, обикновено са някаква китайска реплика, в най-добрия случай са DEPO, но пак са произведени в Китай. В англоезичните форуми има доста теи за такива светлини - като започнеш от това, че монтажните отвори на гърба не винаги съвпадат и стигнеш до това, че шансът да ти работи регулирането на височината е 1:1000. Да речем, че в 1 от 10 теми за такива фарове новият собственик е доволен. Освен това, кристалните фарове стоят хубаво на тъмна кола... на бяла или сребриста, моето скромно мнение е, че не изглежда добре с толкова хром. Да не коментираме, че никой от китайците не гарантира, че тия стъкла няма да помътнеят след време... може би повече от 1 - 2 години, но пак е пластмаса... UV, слънце, дъжд, сняг, температурни разлики, рано или късно пластмасата ще се скапе.
Понеже вече го правих:
1. След пастирането не светят по-добре (т.е. от мътното не са светели по-зле) - ефектът е повече визуален, отколкото функционален.
2. Една година след пастирането дереджето е почти същото. Може би има значение и това, че карам на къси през цялата година.
3. Някои майстори препоръчват след пастирането стъклото да се почисти и да се лакира с прозрачен лак - щяло да издържи значително по-дълго.
Да обаче, други майстори казват, че ако се лакира ще издържи, но пък като започне да се люпи лакът (а то е неизбежно след време), ще стане още по-грозно.
Доколкото съм намирал информация - продават се отделно стъкла на HELLA за фаровете на W210 - E class. Не съм намирал за W208 - CLK, но не е изключено да се продават. Смяната на фаровете изисква отлепяне на стъклата и лепене на новите стъкла върху рефлекторите. Ако не се залепят както трябва, мътното ще ти е последния проблем, като започне да влиза влага - ще потъмнее и рефлекторът, след това ще се окислят всички клеми вътре и накрая ще горят крушките ден по час. Отделна тема е, че свалиш ли фаровете от колата, после трябва да се монтират грамотно и да се регилурат като хората. Да не забравяме, че в тия фарове има и вакуум. Едно от най-честите места при Мерцедес за губене на вакуум в помпата са фаровете и маркучите към тях. А едни вакуум маркучи на 10 години вече са станали и чупливи и винаги има риск нещо да се осере. Аз лично не бих се захванал по такъв неотъпкан път.
А ти може би говориш за сменяне на фаровете с кристални, като на снимката по-долу. По интернет се продават доста такива фарове за около $600 за комплект ляв и десен. В България са малко по-скъпи. За W210 са по-евтини, но са различни по форма и размери, нищо, че изглеждат еднакво. Тези фарове не са оригинални, обикновено са някаква китайска реплика, в най-добрия случай са DEPO, но пак са произведени в Китай. В англоезичните форуми има доста теи за такива светлини - като започнеш от това, че монтажните отвори на гърба не винаги съвпадат и стигнеш до това, че шансът да ти работи регулирането на височината е 1:1000. Да речем, че в 1 от 10 теми за такива фарове новият собственик е доволен. Освен това, кристалните фарове стоят хубаво на тъмна кола... на бяла или сребриста, моето скромно мнение е, че не изглежда добре с толкова хром. Да не коментираме, че никой от китайците не гарантира, че тия стъкла няма да помътнеят след време... може би повече от 1 - 2 години, но пак е пластмаса... UV, слънце, дъжд, сняг, температурни разлики, рано или късно пластмасата ще се скапе.
Прикачени файлове
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#6
Публикувано 13 април 2011 - 09:38
мисля скоро да ги разпукам с водна шкурка и паста.
Това е начина да....шкурката е 2000 с водичка,пастата по избор. Стават като нови!
Хубаво е профилактично да се минават с такава пастичка и определено да се наблегне на качеството и,за по траен ефект.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Публикувано 13 април 2011 - 09:45
Добре де, моите ги пастираха миналата зима с паста 3М - мисля, че на бутилката пишеше 7 или 700 или 7000... нещо такова. Беше паста за пластмасови детайли - така пишеше на бутилката на пастата... и за малко повече от 1 година пак започнаха да потъмняват. Още не са станали като преди, но са тръгнали по пътя...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#8
Публикувано 13 април 2011 - 10:03
Добре де, моите ги пастираха миналата зима с паста 3М - мисля, че на бутилката пишеше 7 или 700 или 7000... нещо такова. Беше паста за пластмасови детайли - така пишеше на бутилката на пастата... и за малко повече от 1 година пак започнаха да потъмняват. Още не са станали като преди, но са тръгнали по пътя...
Точно поради тази причина казвам че трябва профилактика/само с паста/периодично и пастата да бъде с компонент който прави защитен филм върху плексигласа.
В началото те блесват от шкурката,понеже тя успешно маха изгорелия слой....обаче в последствие покритието което остава от качествената паста с вакса,не позволява веднага да започне да им се случва същото прегаряне.
Демек ако на няколко месеца се минава с вълнено парцалче и хубава паста,дълго време няма да има проблем.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 13 април 2011 - 10:13
A ако някой намери само стъкла за W208, много ще го черпя... само ми трябват за ксенонов фар
#10
Публикувано 13 април 2011 - 18:45
Здравейте и от мен,и аз имах същия проблем със стъклата на фаровете.Колата Е290тд,като купих колата я откарах да я пастират,тогава пастираха и стъклата.След няколко месеца пак потъмняха,тогава поразпитах и намерих нови стъкла.Цената беше около 160лв комплекта,и сега съм доволен.
#11
Публикувано 13 април 2011 - 23:03
Илийка, не са съвсем така нещата с кристалките.
Първо-DEPO... това са маркови фарове, но с МНОГО ниско качество. Дори има забрана за внос в Европа, защото дори нямат "СЕ" сертификат за безопасност. Това как се внасят в България е отделен въпрос.
2ро, масово се предлагат китайски безименни продукти, за ТАЙВАНСКИ-маркови. Общо взето в България търговията е изключително коварна. Масово се предлага китайско за тайванско, тайванско- за немско. Турско за Испанско!!! И няма как да ги хванеш, защото дори не ти минава през ум, че надписът made in Taiwan/Germany е принтиран на лепящо листче залепено на кутията от продавачите....
Пример за добро качество с "СЕ" сертификат + гаранция за потъмняващи стъкла+гаранция за работещи вакууми са "EAGLE EYES"-Taiwan. Защитени са с холограми. скъпи са.
На който са му много парите, има и евтино китайско копие 1:1 на форма, без гаранция за нищо..
Относно новите стъкла-ДА, за 208 стъкла-копие на оригинала-НЯМА
за 210-Има.При това са на щипки и нищо не се разлепва. Пасват-на 100%. Оргинални BOSCH стъкла-мога да доставя на 130лв/бр
Стъкла копие на бошовските-Тайвански-110лв/бр
Стъкла копие на бошовските-китайски-по 75лв/бр
Първо-DEPO... това са маркови фарове, но с МНОГО ниско качество. Дори има забрана за внос в Европа, защото дори нямат "СЕ" сертификат за безопасност. Това как се внасят в България е отделен въпрос.
2ро, масово се предлагат китайски безименни продукти, за ТАЙВАНСКИ-маркови. Общо взето в България търговията е изключително коварна. Масово се предлага китайско за тайванско, тайванско- за немско. Турско за Испанско!!! И няма как да ги хванеш, защото дори не ти минава през ум, че надписът made in Taiwan/Germany е принтиран на лепящо листче залепено на кутията от продавачите....
Пример за добро качество с "СЕ" сертификат + гаранция за потъмняващи стъкла+гаранция за работещи вакууми са "EAGLE EYES"-Taiwan. Защитени са с холограми. скъпи са.
На който са му много парите, има и евтино китайско копие 1:1 на форма, без гаранция за нищо..
Относно новите стъкла-ДА, за 208 стъкла-копие на оригинала-НЯМА
за 210-Има.При това са на щипки и нищо не се разлепва. Пасват-на 100%. Оргинални BOSCH стъкла-мога да доставя на 130лв/бр
Стъкла копие на бошовските-Тайвански-110лв/бр
Стъкла копие на бошовските-китайски-по 75лв/бр
#12
Публикувано 15 април 2011 - 23:27
Добре де, моите ги пастираха миналата зима с паста 3М - мисля, че на бутилката пишеше 7 или 700 или 7000... нещо такова. Беше паста за пластмасови детайли - така пишеше на бутилката на пастата... и за малко повече от 1 година пак започнаха да потъмняват. Още не са станали като преди, но са тръгнали по пътя...
Илийка моите фарове аз съм си ги пастирал..имам си и машина съответно за тази работа и вече година немам ядове.
Имам и много съграждани, които идват аз да им пастирам фаровете, щото били при еди кой си бояджия и след 6 месеца пак потъмняли.
Извода за мен е следния...треа си яко търкане, за да падне прегорелия слой хубаво и тогава пастиране.
Аз за да пастирам 2 фара ми трябват 3 часа време минимум....а на бояджията 30 минути.
Е те в това е разликата.
Да не говорим какво е значението на това каква паста се използва.
By Batev
#13
Публикувано 09 юни 2011 - 06:11
Да ползвам темата свалят ли се стъклата на W210 2001г. ? Как и лесно ли става ??
#14
Публикувано 30 август 2011 - 00:14
един въпрос за фаровете за мъгла на В208 от кои други модели е савместим ,че на единия се счупи стъклото и наи-вероятно само стъкло не се продава.....
#15
Публикувано 30 август 2011 - 07:29
Съвместим е само с тези на W208... В Балкан стар се продават отделно стъкла за халогените на W210, така че предполагам, че и за ЦЛК-то ги има като отделна частедин въпрос за фаровете за мъгла на В208 от кои други модели е савместим ,че на единия се счупи стъклото и наи-вероятно само стъкло не се продава.....
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни