Ремонт на ел. инсталация W124напукани кабели на инжекторите
Започната от Ray4o, 05 апр 2011 - 10:15:16
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 05 април 2011 - 10:15
Здравейте.
Скоро се сдобих с W124 Е200 (124.019) 1994г. двигател M 111.940.
Имам желание да сложа газов инжекцион, но при огледа на колата от сервиза ми казаха, че опроводяването на инжекторите е напукано и е хубаво да се подмени преди
поставянето на АГУ. Интересува ме къде в София има проверен автосервиз за тази подмяна /ремонт/?
Предварително благодаря.
Поздрави, Райчо.
Скоро се сдобих с W124 Е200 (124.019) 1994г. двигател M 111.940.
Имам желание да сложа газов инжекцион, но при огледа на колата от сервиза ми казаха, че опроводяването на инжекторите е напукано и е хубаво да се подмени преди
поставянето на АГУ. Интересува ме къде в София има проверен автосервиз за тази подмяна /ремонт/?
Предварително благодаря.
Поздрави, Райчо.
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#2
Публикувано 05 април 2011 - 15:24
Здравей,
Мисля че колегата Cyanogen беше минал през тази процедура в сервиз. Ето една тема:
http://forums.mbclub...68
Мисля че колегата Cyanogen беше минал през тази процедура в сервиз. Ето една тема:
http://forums.mbclub...68
#3
Публикувано 06 април 2011 - 12:32
Прочетох темата, но не видях нищо по въпроса за слаботоковата инсталация. Същият колега в друга тема беше споменал, че се е борил напукана инсталация,
но не спомена в кой сервиз. Надявам се да се включи по темата.
Поздрави, Райчо.
но не спомена в кой сервиз. Надявам се да се включи по темата.
Поздрави, Райчо.
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#4
Публикувано 17 май 2011 - 19:22
Абе да се включа, ама нищо съществено засега. Тогава (преди Нова Година) ми я пооправи един приятел, който е много способен за такива неща, подменихме кабелите от комутатора до бубините със силиконови, беше голям зор за него, щото беше студено, ние навън, и то всичко се разпада просто - ужас ! Аз само се въртя около него, викам "Деска, брато, тая кола ако запали, те признавам ! Карай спокойно, вервам ти !" И той я направи де, запали си колата и досега си върви. Но ...
Още тогава бях наясно, че това е компромисно и временно решение. Затова преди 2 седмици му предложих да му дам 100 лв., за да ми подмени всички жици под капака, отделно аз ще си купя всичко необходимо. Той ми е приятел, прие и сега ни очаква тази процедура. Предполагам, че за ден-два ще се справи. Някъде преди няколко месеца бях чел в тема, в другия форум май беше, как някой си е подменил цялата инсталация сам, но за зла беда точно сега не мога да намеря проклетата тема никъде, ида му помогна. Ще ми се всичко да е на букси към купето, ама не знам дали е така ... Иначе е пипкава работа, трябва прецизно да се пипа, щото наистина това са токове, могат да станат всякакви неща, ако се обърка нещо. А при Мерцедес грешките в подръжката струват доста скъпо
При мен има и друг ефект, според мен дължащ се на напукани проводници. Както си карам вечер извънградско, включвам дълги, те светват за около 5-6 секунди, и след това всичко изгасва (къси, дълги, става тъмнооо). Искам да ви уверя, че ако сте на междуселски хубав, но по-тесен път с дървета отстрани, чувството е неописуемо ! Затова ще сменя всичко, че ще се пребия някъде ...
Още тогава бях наясно, че това е компромисно и временно решение. Затова преди 2 седмици му предложих да му дам 100 лв., за да ми подмени всички жици под капака, отделно аз ще си купя всичко необходимо. Той ми е приятел, прие и сега ни очаква тази процедура. Предполагам, че за ден-два ще се справи. Някъде преди няколко месеца бях чел в тема, в другия форум май беше, как някой си е подменил цялата инсталация сам, но за зла беда точно сега не мога да намеря проклетата тема никъде, ида му помогна. Ще ми се всичко да е на букси към купето, ама не знам дали е така ... Иначе е пипкава работа, трябва прецизно да се пипа, щото наистина това са токове, могат да станат всякакви неща, ако се обърка нещо. А при Мерцедес грешките в подръжката струват доста скъпо
При мен има и друг ефект, според мен дължащ се на напукани проводници. Както си карам вечер извънградско, включвам дълги, те светват за около 5-6 секунди, и след това всичко изгасва (къси, дълги, става тъмнооо). Искам да ви уверя, че ако сте на междуселски хубав, но по-тесен път с дървета отстрани, чувството е неописуемо ! Затова ще сменя всичко, че ще се пребия някъде ...
#5
Публикувано 25 май 2011 - 16:32
Благодаря на колегата cyanogen за отговора. Иначе ръководейки се от принципа "не може да е толкова сложно - човек го е правил!" се захванах сам да реша проблема:
Откачих буксите на инжекторите, разглобих пластмасовата кутия, която крие кабелната разводка, и разплетох оригиналния бандаж до резисторите на инжекторните кабели.
От близката железария купих ролка изолирбанд който издържал на огън /каквото и да значи това/ и омотах кабелите. Наистина изолацията им се разпадна. Изолирах първо единия кабел от двойката за всеки инжектор, после двата заедно. Притеснява ме единствено мястото на влизане на кабелите в буксата. После събрах всичко обратно в кабелния канал. Заминаха естествено няколко щипки. После контакт и........... взе че запали! Знам, че не е трайно решение, но за момента върши работа. Като ми дойде музата пак ще доразвия снопа до ЕКУ-то и т.н. В крайна сметка поставянето на АГУ на този мотор най-елегантно ще стане с емулатор на дюзи, като няма рязане на кабели и т.н. /според мен/.
Поздрави, Райчо.
Откачих буксите на инжекторите, разглобих пластмасовата кутия, която крие кабелната разводка, и разплетох оригиналния бандаж до резисторите на инжекторните кабели.
От близката железария купих ролка изолирбанд който издържал на огън /каквото и да значи това/ и омотах кабелите. Наистина изолацията им се разпадна. Изолирах първо единия кабел от двойката за всеки инжектор, после двата заедно. Притеснява ме единствено мястото на влизане на кабелите в буксата. После събрах всичко обратно в кабелния канал. Заминаха естествено няколко щипки. После контакт и........... взе че запали! Знам, че не е трайно решение, но за момента върши работа. Като ми дойде музата пак ще доразвия снопа до ЕКУ-то и т.н. В крайна сметка поставянето на АГУ на този мотор най-елегантно ще стане с емулатор на дюзи, като няма рязане на кабели и т.н. /според мен/.
Поздрави, Райчо.
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#6
Публикувано 25 май 2011 - 18:22
После контакт и........... взе че запали!
Колега,незнам дали си човека с когото говорих по телефона преди около месец за инсталацията. Ставаше дума за добър екземпляр който не искаше да запали на бензин,а на газ си бачкаше чудесно. Имахме среща за лаф на кафе относно как се свалят някой неща свързани с инсталацията,които си споменал и в последният ти пост.
Ако си ти,искам да се извиня за пропиляното ти време! Тръгнах за срещата /нали трябваше да я уточним в движение/ обаче с телефона на тавана. Някъде е изпаднал и чак след три дни ми изпратиха дубликат.
Пак казвам,ако си ти? Приеми искренните ми извинения!
_____________________________
Притесненията ти около някой видове букси ще решиш,като нахлузиш разцепен шлауфх по кабела които трябва да избуташ до края на пина. Отворите на някой букси ще се окажат недостатъчни за да побереш всички шлауфхи и ще се наложи внимателно да ги резнеш. Едва тогава запечатваш с подходяща лента.
Ефектът от подобна интервенция е възхитителен и продължава дори при влажни дни.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Публикувано 25 май 2011 - 18:44
Здравей бай Васил. Не съм бил аз човекът с който си уговорил среща. Иначе нахлузих шлаух само на по един пин от инжекторните букси и се получи. Не знам дали има смисъл да продължавам с изолирането към ЕКУ-то, защото дори и да има нацепена изолация при тези слаби токове не вярвам да има пробив, при условие, че кабелите не се местят/бутат. От друга страна ми кърпиха роговете което не мина без свалянето на всичко по тях. Вече от гледна точка на придобития "опит" мога да заявя, че конвенционална АГУ с емулатор на дюзите няма да наложи никакво пипане по инсталацията /местене, рязане и т.н./. Ходя в един сервиз редовно за текуща поддръжка и там момчетата ми споделиха, че ако се направи истинско възстановяване на инсталацията /с нови кабели и старите букси/ ще отнеме поне 2 дена и над 200 лв. Ако попадна на читава инсталация втора ръка ще е удачен вариант за цялостна подмяна. Но още не съм се разтърсил.
Поздрави Райчо.
Поздрави Райчо.
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#8
Публикувано 25 май 2011 - 19:23
Най-добре е да си оправиш твоята и не с нови кабели ами като изолираш добре твоите. Най-лесно е.
Новата трябва да е нова,в противен случай ще е малко по-добре от твоята,а като я разбуташ за демонтаж и после монтаж...пак същата работа.
Нали ги видя от малко докосване на ква сол стават.
Новата трябва да е нова,в противен случай ще е малко по-добре от твоята,а като я разбуташ за демонтаж и после монтаж...пак същата работа.
Нали ги видя от малко докосване на ква сол стават.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 26 май 2011 - 09:55
Добре де, защо ми се струва, че запазването на старите кабели и омотаването им с каквото и да било е посредствено решение ... Моите кабели, като им се разпадна изолацията, и отдолу ги видях, че са се патинирали (бяха позеленели). Едва ли това е индикация, че са читави. Ние като закрепвахме нещата през зимата, най-фината работа се оказа именно изолирането на кабелите в буксите, и как сме ги изолирали само ние си знаем.
Продължавам да твърдя, че според мен най-доброто решение като баланс цена/качество е да се подменят всички кабели със силиконови, като се запазят старите букси, и така - жичка по жичка. Като го направим с моя френд, ще снимам и ще пусна снимки - очаква се до месец да се случи.
Аз тука искам да задам и един такъв въпрос - проблема с рушащата се изолация се отнася само за кабелите от комутатора до инжекторите или са всички кабели под предния капак? Защото имам и проблем с фаровете, който съм описал в предното мнение, в събота пак ми се случи. Интересното е, че го прави само веднъж - като включа на дълги, изгасват всички светлини, включвам на къси, нещата се оправят и при следващите дълги вече няма проблем ...
Искам да питам и как се съединяват кабелите, идващи от купето, към тези под предния капак - на букси ли са свързани някъде или просто си продължават? Щото ако е втория вариант, ще трябва да ги режем при подмяната, което не ми се иска.
Продължавам да твърдя, че според мен най-доброто решение като баланс цена/качество е да се подменят всички кабели със силиконови, като се запазят старите букси, и така - жичка по жичка. Като го направим с моя френд, ще снимам и ще пусна снимки - очаква се до месец да се случи.
Аз тука искам да задам и един такъв въпрос - проблема с рушащата се изолация се отнася само за кабелите от комутатора до инжекторите или са всички кабели под предния капак? Защото имам и проблем с фаровете, който съм описал в предното мнение, в събота пак ми се случи. Интересното е, че го прави само веднъж - като включа на дълги, изгасват всички светлини, включвам на къси, нещата се оправят и при следващите дълги вече няма проблем ...
Искам да питам и как се съединяват кабелите, идващи от купето, към тези под предния капак - на букси ли са свързани някъде или просто си продължават? Щото ако е втория вариант, ще трябва да ги режем при подмяната, което не ми се иска.
#10
Публикувано 26 май 2011 - 11:26
Добре де, защо ми се струва, че запазването на старите кабели и омотаването им с каквото и да било е посредствено решение ... Моите кабели, като им се разпадна изолацията, и отдолу ги видях, че са се патинирали (бяха позеленели). Едва ли това е индикация, че са читави.
Продължавам да твърдя, че според мен най-доброто решение като баланс цена/качество е да се подменят всички кабели със силиконови, като се запазят старите букси, и така - жичка по жичка. Като го направим с моя френд, ще снимам и ще пусна снимки - очаква се до месец да се случи.
Аз тука искам да задам и един такъв въпрос - проблема с рушащата се изолация се отнася само за кабелите от комутатора до инжекторите или са всички кабели под предния капак? Защото имам и проблем с фаровете, който съм описал в предното мнение, в събота пак ми се случи. Интересното е, че го прави само веднъж - като включа на дълги, изгасват всички светлини, включвам на къси, нещата се оправят и при следващите дълги вече няма проблем ...
Искам да питам и как се съединяват кабелите, идващи от купето, към тези под предния капак - на букси ли са свързани някъде или просто си продължават? Щото ако е втория вариант, ще трябва да ги режем при подмяната, което не ми се иска.
Кабелите макар и позеленели на места само се забърсват и се изолират. Многожилният проводник,води електричеството по всяка нишка и за да бъде всичко точно,единствено връзките в двата му края трябва да са добри.Окиса не пречи на нишките,той пречи само на връзките! Индикация дали са читави е единствено целостта им и изолацията им. Споменавал съм и друг път че сеченията са много важни а често при подмяна те се нарушават.
Проблема при нашите инсталаций е само и единствено изолацията им. Защо след като без да режеме и запояваме излишно,можем да я направиме нова,даже и по-добра,ще си усложняваме живота с подмяна?
Поблемни са почти всики кабели по мотора и около него. Тези за фаровете не толкова.
Кабелите от купето с тези от коша се съединяват на няколко места.Основното е в кутията с предпазителите.Накой са на букси,някой не,други пък влизат от към компа и се съединяват под таблото. Нямате работа вътре.
Методът който описвам е най-лесен и веротноста непрофесионалист да дапусне грешка е най-малък! Защо ще режете и ще наставяте? Това е грешка! В друга тема на колега съм описал защо и сега не ми се пише отново. В секция елетро ще да е.
Кабелите и окисите по тях се почистват.Прас новата изолация от край до край и всичко заспива.Пример:
Откачате буксата на една дюза и започвате да махате изолацията и,махате до здраво и изолирате.Какво ви тормози толкова при буксите? Повечето се разглабят а тези който не се,се се режат в основите където влиза снопа и се поставя шлауфх,запечатва се със силикон и се изолира качествено отгоре. При положение че се наемате да поправяте инсталацията,не бива една букса да ви плаши.Разгледайте я добре и преценете дисекцията. Ако ви притеснява да го направите,по-добре не се захващайте.
Успех и ако трябва съвет,питайте! Ползвайте само качествена лента. Препоръчвам BISHOP,№ 962,963 и N'85 за запечатка.
http://www.filkab.co...uth_BISHOP/693/
Предстои ми възтановяване на изолацията на два броя мотори,5.0 и 2.2 на w140 и 124. Тогава ще приложа една насочваща тема по проблема и тоталното му отсраняване,бързо лесно и вещо.
Не се съмнявайте че проводниците са ви здрави,проблема идва от това че те тук там се допират а където не се,влагата ги "свързва".
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#11
Публикувано 26 май 2011 - 13:09
Взе, че се получи интересна тема. Смятам, че се напукват само кабелите които са в коша, при това в непосредствена близост до двигателя - тези в купето трябва да са със здрава изолация. Идеята за цялостна подмяна от букса до буска е хубава, но не ми е ясно как се разглобяват буксите. На някои други марки с игла се прибира контричката на пин-а откъм буксата и после се издърпва кабелът с пин-а. Но не ми се получи при тази кола. Относно окислените жила в един кабел не би следвало да е проблем, защото за 12В и няколко ампера /даже постоянен ток/ няма вихрови токове. Проблемът с инсталацията идва след пипане/бутане и т.н. Дори да е напукана изолацията си седи бандажирана. Единствено има една шлаух-а, от всеки инжектор до палстмасовата кутия на разводката, която става на камък от температурата. Иначе където е бандажирано няма мърдане.
Относно проблема с фаровете може да е клеясало гнездо на предпазител. Или стопена букса на самия фар. Ще чакам снимков материал за това "приключение".
Поздрави, Райчо.
Относно проблема с фаровете може да е клеясало гнездо на предпазител. Или стопена букса на самия фар. Ще чакам снимков материал за това "приключение".
Поздрави, Райчо.
"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "
#12
Публикувано 26 май 2011 - 13:57
Ами да, темата няма как да не е интересна, при положение, че си говорим за болката на много мерцедеси .
Към бай Васил - аз лично благодаря за подробната обосновка на твоята позиция, разбирам я и я приемам. Въпроса е, че има практични хора (ти май си от тях), който се стремят към постигане на целта по пътя на най-малкото съпротивление, като така пестят нерви, усилия и средства. Аз обаче, за добро или зло, май не съм от тях. За мен винаги най-важно е било "изпипването" - да знам, че проблема е отстранен по възможно най-добрия начин. Така си осигурявам спокойствието да мисля, че съм бил безупречен. Разбира се, това спокойствие струва по-скъпо, откъдето и да го погледнеш. В случая смятам, че подмяната е по-доброто решение, в сравнение с изолирането без подмяна, а най-доброто решение е да си купи човек чисто нова инсталация. За съжаление не мога да си го позволя, въпреки, че ако човек има пари и си обича колата, си струва (някъде бях чел за ~800лв. чисто нова инсталация). Та така - всеки си носи кръста на собствената личност .
И тук още един повод да благодаря на бай Васил - който спомена за сечението на кабелите и ми светна червената лампа. Ние като "закрепвахме" нещата през зимата, ги гледахме на око, ама моя човек колкото и набито око да има, може да сгреши. Затова трябва да се спазва спецификацията на МВ. Сега някой ако даде инфо за това какво е сечението на различните кабели в коша, цена няма да има. Много е полезна също информацията как се свързват кабелите между купето и коша.
А пък по отношение на моя проблем с дългите светлини - сега зацепвам, че може да се дължи и на ръчката на волана, нещо там да е прецакано, защото имам и един такъв ефект - не мога да присветквам, като придърпам ръчката към мен, нищо не се случва.
Поздрави на всички!
Към бай Васил - аз лично благодаря за подробната обосновка на твоята позиция, разбирам я и я приемам. Въпроса е, че има практични хора (ти май си от тях), който се стремят към постигане на целта по пътя на най-малкото съпротивление, като така пестят нерви, усилия и средства. Аз обаче, за добро или зло, май не съм от тях. За мен винаги най-важно е било "изпипването" - да знам, че проблема е отстранен по възможно най-добрия начин. Така си осигурявам спокойствието да мисля, че съм бил безупречен. Разбира се, това спокойствие струва по-скъпо, откъдето и да го погледнеш. В случая смятам, че подмяната е по-доброто решение, в сравнение с изолирането без подмяна, а най-доброто решение е да си купи човек чисто нова инсталация. За съжаление не мога да си го позволя, въпреки, че ако човек има пари и си обича колата, си струва (някъде бях чел за ~800лв. чисто нова инсталация). Та така - всеки си носи кръста на собствената личност .
И тук още един повод да благодаря на бай Васил - който спомена за сечението на кабелите и ми светна червената лампа. Ние като "закрепвахме" нещата през зимата, ги гледахме на око, ама моя човек колкото и набито око да има, може да сгреши. Затова трябва да се спазва спецификацията на МВ. Сега някой ако даде инфо за това какво е сечението на различните кабели в коша, цена няма да има. Много е полезна също информацията как се свързват кабелите между купето и коша.
А пък по отношение на моя проблем с дългите светлини - сега зацепвам, че може да се дължи и на ръчката на волана, нещо там да е прецакано, защото имам и един такъв ефект - не мога да присветквам, като придърпам ръчката към мен, нищо не се случва.
Поздрави на всички!
#13
Публикувано 26 май 2011 - 20:54
Ами да, темата няма как да не е интересна, при положение, че си говорим за болката на много мерцедеси .
Към бай Васил - аз лично благодаря за подробната обосновка на твоята позиция, разбирам я и я приемам. Въпроса е, че има практични хора (ти май си от тях), който се стремят към постигане на целта по пътя на най-малкото съпротивление, като така пестят нерви, усилия и средства. Аз обаче, за добро или зло, май не съм от тях. За мен винаги най-важно е било "изпипването" - да знам, че проблема е отстранен по възможно най-добрия начин. Така си осигурявам спокойствието да мисля, че съм бил безупречен. Разбира се, това спокойствие струва по-скъпо, откъдето и да го погледнеш. В случая смятам, че подмяната е по-доброто решение, в сравнение с изолирането без подмяна, а най-доброто решение е да си купи човек чисто нова инсталация. За съжаление не мога да си го позволя, въпреки, че ако човек има пари и си обича колата, си струва (някъде бях чел за ~800лв. чисто нова инсталация). Та така - всеки си носи кръста на собствената личност .
И тук още един повод да благодаря на бай Васил - който спомена за сечението на кабелите и ми светна червената лампа. Ние като "закрепвахме" нещата през зимата, ги гледахме на око, ама моя човек колкото и набито око да има, може да сгреши. Затова трябва да се спазва спецификацията на МВ. Сега някой ако даде инфо за това какво е сечението на различните кабели в коша, цена няма да има. Много е полезна също информацията как се свързват кабелите между купето и коша.
А пък по отношение на моя проблем с дългите светлини - сега зацепвам, че може да се дължи и на ръчката на волана, нещо там да е прецакано, защото имам и един такъв ефект - не мога да присветквам, като придърпам ръчката към мен, нищо не се случва.
Поздрави на всички!
Ами аз ги мога и двата вариянта,правил съм ги при различни секций и горещо ти препоръчвам ако искаш всичко да бъде 'изпипано' и да не се вкараш в страхотни маневри,да ме послушаш и да изолираш КАДЪРНО твоята инсталация. Ясно че нова инсталация е най-добре,тва го заеби с него помощ към читателите не можем да направим. За мен по-добра работа от заводско поставената мрежа няма и затова аз от дълги години четмо и практика в сверата-всякакви токове,не бих се захванал да разруша оригиналната и да я подменя с друга.
Благодаря че ме класираш към практичните хора,да такъв съм.Автомобилочопленето е част от работата ми а тя е част от единственото ми хоби.
Умея да държа инструмента и нищо не е в състояние да ме откаже да разглобя и поправя всичко,макар и да го виждам за сефте.Даже бих се пробвал и зъб от корен да изградя! Как да си дам парите за кабел,при положение че само изолацията му е повредена,като мога да го изолирам по-добре от завода производител. Как? И щото верно го умея твърдя че кадърно направената инсталация трябва да РАБОТИ,да изглежда както от завода и чак тогава ще е изпипано!
Подмяната на кабелите ще наруши част от заводските чупки и направени на тезгяха те биха били трудни за монтаж!
В момента премествам инсталацията от катастрофирало 220 на ново купе. Подпъхвам и подреждам неизбежно случващата се какафония. Казвам ти че ако не са заводските чупки,шаша ще е пълен. Хем ще гадаеш от къде и закъде,хем няма да лежат прибрано.
Разбрицайте кабелите по мотора и тези които отиват към него,друго не пипайте. Най-голямо внимание трябва да обърнете на кабела на дросела-там е дреп и на снопа от буксата за дросела /под всм.колектор/ ,цялата му част закачена за мотора,та чак до компа.
Причината да се поувлека в писане е използваната дума 'изпипано'
Пожелавам ви успех с ремонта но преди него се въоръжете с търпение а ако искате да няма нерви,не се захващайте с подмяна на кабелите .
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#14
Публикувано 26 май 2011 - 21:04
хм..
в подкрепа на горното мога да кажа
" Нема начин да нема начин"
Всичко може да се направи, може да се направи и тако, и вако..
има схеми, има квадратура на опроводяването, има припои и припои разни, има термошлаух и друг вид термошлаух, има изолиращи бандове, има и изолирбанд, има ...
има опит..
има познание..
има и едното, и другото..
на цената на години работа , на цената на проби и грешки, на цената на пари...
просто е, ама не е лесно..
Действай!
в подкрепа на горното мога да кажа
" Нема начин да нема начин"
Всичко може да се направи, може да се направи и тако, и вако..
има схеми, има квадратура на опроводяването, има припои и припои разни, има термошлаух и друг вид термошлаух, има изолиращи бандове, има и изолирбанд, има ...
има опит..
има познание..
има и едното, и другото..
на цената на години работа , на цената на проби и грешки, на цената на пари...
просто е, ама не е лесно..
Действай!
#15
Публикувано 27 май 2011 - 10:18
Абе бай Василе, сега ми идва една такава идея - преди да тръгнем да правим каквото и да било с моя приятел, и ако нямаш нищо против, ще се радвам да направим една консултация при тебе, да видиш какво сме направили зимата, ако нещо сме оакали, да се коригира и т.н. По принцип нямам против и ти да ми оправиш инсталацията, вече съм почти убеден, че ги "изпипваш" нещата, ама нали знаеш, че личния контакт е най-важен . Всъщност свестните хора, които познавам и които правят нещата със сърце и ги изпипват, са толкова малко, че намирането на всеки нов такъв човек е голяма радост за мен. За да не превръщаме темата в чат - ако приемаш да се запознаем и да чукнем лафче, ще ти пиша на лични и ще се разберем. А полезното за форума би било, като поправим нещата, да пуснем снимки какво сме направили.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни