Какво е климатикът и как работи тойПълното му описание
Started by crush, 25 Mar 2011 - 22:35:34
23 replies to this topic
#1
Posted 25 March 2011 - 22:35
Колеги, от 5 години насам се занимавам с климатици. В този форум съм отскоро, някой от вас вече знаят, други не. По другите форуми съм от години и има много информация, поднесена от моя страна. Но понеже тук няма и по молба на някои колеги ще напиша една статия относно това как работят. Искам да отбележа, че статията има само и чисто информативен характер и не е реклама! Когато му дойде времето ще си платя, където трябва и ще рекламирам!
1. Най-общо казано:
Климатиците при колите и тези, които имаме вкъщи като принцип на работа са еднакви, различават се само формите на управление. Машината нито създава топлина, нито студ. Тя само пренася енергията! Това се извършва чрез топлообмениците, наричани още "пити" ( в колите - радиатори ). Те биват "изпарители" и "кондензатори". Когато фреоните се изпаряват те имат свойството да поглъщат енергията ( ефектът на дезодоранта, затова винаги е студено, когато се пръскате с него ), а когато кондензират отдават погълната енергия. Процесите на изпарение и кондензиране се контролират чрез компресорът и ТРВ ( термо-регулиращ вентил/клапан, на англ. expansion valve ). Казано най-просто ако в 2 еднакви по кубатура помещения монтираме съответно външното тяло в едното и вътрешното в другото, и имаме температура от 15 градуса, то когато в едната стая тя се покачи до 25 градуса, в другата ще е вече 5. Стаите са все едно купето на пасажерите и двигателния отсег.
2. Компонентите:
2.1 Компресорът - компресорите биват бутални и ротационни, като при колите най-често използвани са първите. Имате ролка, която се задвижва от пистовия ремък, електро-магнитен съединител, всмукателна страна ( дебелата тръба, която виждате да излиза от компресора ) и нагнетателна страна ( тънката тръба, която съответно виждате да излиза от него ). Когато пуснете вашият климатик ел.-магнита придърпва съединителя и така движението на ролката се предава по ос до буталата на компресора. Точният процес на работа ще опиша малко по-долу след като спомена и останалите компоненти на системата.
2.2 Дехидратор - Дехидраторът е онази част от системата, която прилича на голяма метална колбичка. Ролята му е да изсуши фреона ( отнеме останалата част от влагата в системата след зареждането й ), защото вакуумирането в повечето случаи не е достатъчно да "извади" 100% влагата от нея. Изсушаването става благодарение на т.н. силикагел. Той има свойството да абсорбира влагата. Купен от магазина чисто нов дехидратор и разпечатан той има живот при нормално атмосферно налягане 15 минути. С други думи, ако вашата кола е била без фреон дълго време и с разхерметизирана система, то дехидраторът ви е за смяна. За съжаление на повечето коли след 2005 година той е вграден в кондензатора ( външния радиатор както вече споменахме ) и струва една торба пари. При френските коли се монтират дехидратори, които имат индикация - ако е синьо добре, ако е бяло - зле! В България не се практикува неговата смяна, но е крайно желателна ако обичате своята кола. Цената му обикновено е от 30 лв. до 500, в зависимост от модела и марката автомобил.
2.3 Пресостат - Пресостатът е управляващо устройство, което следи налягането (в хладилни системи, водопроводни мрежи и др.) в определени граници и изработва управляващ сигнал, примерно за пускане или спиране на някаква помпа или компресор. Той е пазителят на системата. Затова, когато нямате фреон в системата, компресорът не тръгва с цел да се предпази от механична проведа.
2.4 ТРВ/EVR - Вентилите EVR са директно или серво управляеми електромагнитни вентили за течностни, смукателни линии или за линиите за горещи пари. Те са подходящи за агрегати и компресорни блокове във всички приложения за охлаждане, замразяване и климатизация. За разлика от общото описание тези при автомобилите са нито електронни, нито серво управляеми, а механични. Тази част от системата е практическа вечна!
2.5 Маслото - Нали не си мислехте, че там вътре има само фреон?? Има и масло, да такова като в двигателя ви, е не съвсем Климатичните системи на колите са безкартерни. Това ще рече, че маслото и фреонът са разтворени. Когато вашата система изгуби хладилния си агент, то според предното изречение ще загуби и маслото - да! Затова при зареждане с фреон се зарежда и масло. При фреон R134a то е синтетично! Маслата са много и най-различни и струват от 10 лв. за литър та до 250 лв. Ако имате пари за Ес-класа за 150 000, значите имате и за масло от 250 лв. литъра . Според мен? Това са глупости! Маслото от 40 лв. примерно не отстъпва по качество на по-скъпото, като в общи линии при второто плащате марката!
2.6 Фреон - Този магичен газ... Нищо магично няма - както казах по-горе, изпаряваме го и става хладно, кондензира - топло. От 1993 година при автомобилите се използва хладилен агент с код R134a. Той е безвреден за околната среда и за вас, стига да не захапате бутилката и вдишате яко! Фреон R12 е използваният преди 1993 година. Забранен е за производство със закон в цял свят! Неговото използване е подсъдимо! Той е вреден и опасен за вас.
3. Зареждането
Преди да обясня какво точно става там вътре трябва да имаме заредена система. Има последователност на процесите, които ще опиша сега.
3.1 Вакуумирането - Защо въобще се изисква вакуумиране? Ако вземете един манометър, най-обикновен, и ще видите, че стрелката показва нула. Всички знаем, че атмосферното налягане е една 1 атмосфера, приблизително един бар. Ние човеците не го усещаме в/у себе си, затова условно е прието, че това е нула налягане. Вакуумът всъщност е липсата на налягане или теоритично на манометъра е отбелязано като -1 бар. Ако някой ви каже, че има вакуум по-голям от -1 бар ( което казахме вече е теоритично, т.е. практически никакво налягане ) то жестоко се габарка с вас! Не е физическо възможно! Така, сега си спомнете друго. Кипвате водата на котлона, почва да се изпаравя и виждате мехурчета вътре. Това става при 100 градуса. Във физика за 5ти клас сме учили, че ако се качим на връх Еверест ще си кипнем чайчето при 66 градуса. Защо? Защото налягането там е по-ниско. Изяснихме кипването, което повечето от нас виждат всеки ден. Ами тогава при никакво налягане колко градуса са необходими да кипнем водата? Отговарям - 22. Вакуумирайки системата на колата, ние караме влагата вътре да кипне, изпаравя се и по-този начин я изтегляме от системата . В някои частни случаи този процес е познат още като кавитация. Вакуумирането е необходимо, когато системата е била разхерметизирана и с изравнено на атмосферното налягане, което допуска навлизането на влага вътре! При други ситуации има врътки, които ние майсторите си знаем
3.2 Зареждането - Споменахме вече, че имаме изпарение и кондензиране. С вакуумирането поставям маслото в системата. Вариантите са директно да го сипем в компресора или да го пуснем с фреона. За предпочитане е това да стане в линията на ниско налягане ( смукателната тръба ), така по-бързо ще достигне до компресора. На линията за високо се сипва течна фаза, а на ниско дозареждаме с газообразна форма. Наливането на течна фаза в линията за ниско налягане е опасно, хидравличния удар може да увреди компресора. Съвременните манометри обаче имат блок и изпаряващ клапан, т.е. елиминираме проблема
4. Работата на климатика
След като имаме вече заредена система пускаме нашия климатик. Натискаме копчето и...пресостатът отчита наличието на налягане и подава сигнал да се пусне компресора. Съединителят завърта оста и процесът започва. За да стигне фреонът до купето и да почне да отнема енергия трябва да го добутаме до там. Нагнетяването става по тънката тръба. Но при създаването на такова караме частиците да се сгъстяват, удрят се по-често една в друга и почват да отделят топлина. Тогава как става охлаждането? Тук идва ролята на кондензатор-радиатора. Минавайки през него перките го охлаждат до към 2 градуса и така преди да влезне в изпарителя на купето минава през ТРВ-то. Казахме, че при сгъстяване той се втечнява/кондензира движи се по тънката тръба, тънката! Стигайки ТРВ-то то променя сечението си, по-голямо от това на тънката тръба и така фреонът при липсата на съпротивление почва да се изпарява. Тук става охлаждането, той отнема енергията и се връща обратно, за да кондензира във външния радиатор, да се върне охладен и да ни е готино Това е най-просто обяснението на целия процес.
5. Често задавани въпроси
5.1 Имам ли фреон в системата и как да разбера?
-Казахме по-горе, че пресостатът няма да пусне комресорът ако няма фреон. Съответно пуснете климатика, отверете капака и погледнете компресора. Ако ролката върти съединителя, значи имате фреон, макар и малко. Ако не, значи работата е на сериозен пропуск.
5.2 С колко градуса трябва да духа?
-Най-най-най-често задавания въпрос! С по-малко от 2 градуса обаче със сигурност не може! То може, ама това поради повреда в една джиджавка. Взимате едно термометърче и мерите. Пускате да дърпа въздух отвън и ако да речем е 30 градуса, то изходящият въздух трябва да е минус 16 от входящия. Това се счита за добре работещ климатик. Ако разликата е равна или по-голяма от 16 градуса значи всичко е наред. Затова пускате колата да върти въздуха в купето, така ще се постигне по-пълно и бързо охлаждане!
5.3 Кой сервиз да избера?
-Тоо да ви кажа всяка гумаджийница вече има "робот" за зареждане ( хаха, как звучи само ). Но да не забравяме, че инструментът е половин майстор, половин! Другата половина ако не знае какво прави, бегай, спасявай се! Автоматичните машини са скъпи, но пестят време на майстора, спор няма. Лично аз съм привърженик на ръчния труд, така запазвам гарантирано качество и последователност. Следете форумите, питайте патило, така ще се предпазите от нежелани и излишни нерви. И някой ако е виждал майстор да виси през джама и да пълни на някой климатика в тях със 100 килограмова машина за кръста си, снимайте го!
Тази статия има информативен характер. Текстът е оригинален, с мои думи. Забранявам категорично копирането му по други форуми и сайтове без мое изрично съгласие!
Ако имате въпроси с радост ще отговоря .
1. Най-общо казано:
Климатиците при колите и тези, които имаме вкъщи като принцип на работа са еднакви, различават се само формите на управление. Машината нито създава топлина, нито студ. Тя само пренася енергията! Това се извършва чрез топлообмениците, наричани още "пити" ( в колите - радиатори ). Те биват "изпарители" и "кондензатори". Когато фреоните се изпаряват те имат свойството да поглъщат енергията ( ефектът на дезодоранта, затова винаги е студено, когато се пръскате с него ), а когато кондензират отдават погълната енергия. Процесите на изпарение и кондензиране се контролират чрез компресорът и ТРВ ( термо-регулиращ вентил/клапан, на англ. expansion valve ). Казано най-просто ако в 2 еднакви по кубатура помещения монтираме съответно външното тяло в едното и вътрешното в другото, и имаме температура от 15 градуса, то когато в едната стая тя се покачи до 25 градуса, в другата ще е вече 5. Стаите са все едно купето на пасажерите и двигателния отсег.
2. Компонентите:
2.1 Компресорът - компресорите биват бутални и ротационни, като при колите най-често използвани са първите. Имате ролка, която се задвижва от пистовия ремък, електро-магнитен съединител, всмукателна страна ( дебелата тръба, която виждате да излиза от компресора ) и нагнетателна страна ( тънката тръба, която съответно виждате да излиза от него ). Когато пуснете вашият климатик ел.-магнита придърпва съединителя и така движението на ролката се предава по ос до буталата на компресора. Точният процес на работа ще опиша малко по-долу след като спомена и останалите компоненти на системата.
2.2 Дехидратор - Дехидраторът е онази част от системата, която прилича на голяма метална колбичка. Ролята му е да изсуши фреона ( отнеме останалата част от влагата в системата след зареждането й ), защото вакуумирането в повечето случаи не е достатъчно да "извади" 100% влагата от нея. Изсушаването става благодарение на т.н. силикагел. Той има свойството да абсорбира влагата. Купен от магазина чисто нов дехидратор и разпечатан той има живот при нормално атмосферно налягане 15 минути. С други думи, ако вашата кола е била без фреон дълго време и с разхерметизирана система, то дехидраторът ви е за смяна. За съжаление на повечето коли след 2005 година той е вграден в кондензатора ( външния радиатор както вече споменахме ) и струва една торба пари. При френските коли се монтират дехидратори, които имат индикация - ако е синьо добре, ако е бяло - зле! В България не се практикува неговата смяна, но е крайно желателна ако обичате своята кола. Цената му обикновено е от 30 лв. до 500, в зависимост от модела и марката автомобил.
2.3 Пресостат - Пресостатът е управляващо устройство, което следи налягането (в хладилни системи, водопроводни мрежи и др.) в определени граници и изработва управляващ сигнал, примерно за пускане или спиране на някаква помпа или компресор. Той е пазителят на системата. Затова, когато нямате фреон в системата, компресорът не тръгва с цел да се предпази от механична проведа.
2.4 ТРВ/EVR - Вентилите EVR са директно или серво управляеми електромагнитни вентили за течностни, смукателни линии или за линиите за горещи пари. Те са подходящи за агрегати и компресорни блокове във всички приложения за охлаждане, замразяване и климатизация. За разлика от общото описание тези при автомобилите са нито електронни, нито серво управляеми, а механични. Тази част от системата е практическа вечна!
2.5 Маслото - Нали не си мислехте, че там вътре има само фреон?? Има и масло, да такова като в двигателя ви, е не съвсем Климатичните системи на колите са безкартерни. Това ще рече, че маслото и фреонът са разтворени. Когато вашата система изгуби хладилния си агент, то според предното изречение ще загуби и маслото - да! Затова при зареждане с фреон се зарежда и масло. При фреон R134a то е синтетично! Маслата са много и най-различни и струват от 10 лв. за литър та до 250 лв. Ако имате пари за Ес-класа за 150 000, значите имате и за масло от 250 лв. литъра . Според мен? Това са глупости! Маслото от 40 лв. примерно не отстъпва по качество на по-скъпото, като в общи линии при второто плащате марката!
2.6 Фреон - Този магичен газ... Нищо магично няма - както казах по-горе, изпаряваме го и става хладно, кондензира - топло. От 1993 година при автомобилите се използва хладилен агент с код R134a. Той е безвреден за околната среда и за вас, стига да не захапате бутилката и вдишате яко! Фреон R12 е използваният преди 1993 година. Забранен е за производство със закон в цял свят! Неговото използване е подсъдимо! Той е вреден и опасен за вас.
3. Зареждането
Преди да обясня какво точно става там вътре трябва да имаме заредена система. Има последователност на процесите, които ще опиша сега.
3.1 Вакуумирането - Защо въобще се изисква вакуумиране? Ако вземете един манометър, най-обикновен, и ще видите, че стрелката показва нула. Всички знаем, че атмосферното налягане е една 1 атмосфера, приблизително един бар. Ние човеците не го усещаме в/у себе си, затова условно е прието, че това е нула налягане. Вакуумът всъщност е липсата на налягане или теоритично на манометъра е отбелязано като -1 бар. Ако някой ви каже, че има вакуум по-голям от -1 бар ( което казахме вече е теоритично, т.е. практически никакво налягане ) то жестоко се габарка с вас! Не е физическо възможно! Така, сега си спомнете друго. Кипвате водата на котлона, почва да се изпаравя и виждате мехурчета вътре. Това става при 100 градуса. Във физика за 5ти клас сме учили, че ако се качим на връх Еверест ще си кипнем чайчето при 66 градуса. Защо? Защото налягането там е по-ниско. Изяснихме кипването, което повечето от нас виждат всеки ден. Ами тогава при никакво налягане колко градуса са необходими да кипнем водата? Отговарям - 22. Вакуумирайки системата на колата, ние караме влагата вътре да кипне, изпаравя се и по-този начин я изтегляме от системата . В някои частни случаи този процес е познат още като кавитация. Вакуумирането е необходимо, когато системата е била разхерметизирана и с изравнено на атмосферното налягане, което допуска навлизането на влага вътре! При други ситуации има врътки, които ние майсторите си знаем
3.2 Зареждането - Споменахме вече, че имаме изпарение и кондензиране. С вакуумирането поставям маслото в системата. Вариантите са директно да го сипем в компресора или да го пуснем с фреона. За предпочитане е това да стане в линията на ниско налягане ( смукателната тръба ), така по-бързо ще достигне до компресора. На линията за високо се сипва течна фаза, а на ниско дозареждаме с газообразна форма. Наливането на течна фаза в линията за ниско налягане е опасно, хидравличния удар може да увреди компресора. Съвременните манометри обаче имат блок и изпаряващ клапан, т.е. елиминираме проблема
4. Работата на климатика
След като имаме вече заредена система пускаме нашия климатик. Натискаме копчето и...пресостатът отчита наличието на налягане и подава сигнал да се пусне компресора. Съединителят завърта оста и процесът започва. За да стигне фреонът до купето и да почне да отнема енергия трябва да го добутаме до там. Нагнетяването става по тънката тръба. Но при създаването на такова караме частиците да се сгъстяват, удрят се по-често една в друга и почват да отделят топлина. Тогава как става охлаждането? Тук идва ролята на кондензатор-радиатора. Минавайки през него перките го охлаждат до към 2 градуса и така преди да влезне в изпарителя на купето минава през ТРВ-то. Казахме, че при сгъстяване той се втечнява/кондензира движи се по тънката тръба, тънката! Стигайки ТРВ-то то променя сечението си, по-голямо от това на тънката тръба и така фреонът при липсата на съпротивление почва да се изпарява. Тук става охлаждането, той отнема енергията и се връща обратно, за да кондензира във външния радиатор, да се върне охладен и да ни е готино Това е най-просто обяснението на целия процес.
5. Често задавани въпроси
5.1 Имам ли фреон в системата и как да разбера?
-Казахме по-горе, че пресостатът няма да пусне комресорът ако няма фреон. Съответно пуснете климатика, отверете капака и погледнете компресора. Ако ролката върти съединителя, значи имате фреон, макар и малко. Ако не, значи работата е на сериозен пропуск.
5.2 С колко градуса трябва да духа?
-Най-най-най-често задавания въпрос! С по-малко от 2 градуса обаче със сигурност не може! То може, ама това поради повреда в една джиджавка. Взимате едно термометърче и мерите. Пускате да дърпа въздух отвън и ако да речем е 30 градуса, то изходящият въздух трябва да е минус 16 от входящия. Това се счита за добре работещ климатик. Ако разликата е равна или по-голяма от 16 градуса значи всичко е наред. Затова пускате колата да върти въздуха в купето, така ще се постигне по-пълно и бързо охлаждане!
5.3 Кой сервиз да избера?
-Тоо да ви кажа всяка гумаджийница вече има "робот" за зареждане ( хаха, как звучи само ). Но да не забравяме, че инструментът е половин майстор, половин! Другата половина ако не знае какво прави, бегай, спасявай се! Автоматичните машини са скъпи, но пестят време на майстора, спор няма. Лично аз съм привърженик на ръчния труд, така запазвам гарантирано качество и последователност. Следете форумите, питайте патило, така ще се предпазите от нежелани и излишни нерви. И някой ако е виждал майстор да виси през джама и да пълни на някой климатика в тях със 100 килограмова машина за кръста си, снимайте го!
Тази статия има информативен характер. Текстът е оригинален, с мои думи. Забранявам категорично копирането му по други форуми и сайтове без мое изрично съгласие!
Ако имате въпроси с радост ще отговоря .
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#2
Posted 25 March 2011 - 23:20
Много изчерпалтелно и полезно!
Искам да те запитам, чува ли се нещо за заместване на фреона с изобутан и при автомобилите?
П.С.
Таква тема си е за раздела полезно и то закачена в началото.
Искам да те запитам, чува ли се нещо за заместване на фреона с изобутан и при автомобилите?
П.С.
Таква тема си е за раздела полезно и то закачена в началото.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#3
Posted 26 March 2011 - 00:14
Ако някой модератор прецени нека я премести. Ще се радвам
Изоботанът е директен заместител на R12 до колкото си спомням ( това обаче ще трябва да го проверя, че съм забравил ). Няма логика да се замества текущия, тъй като има достатъчно добри показатели като хладилни качества и плътност. Лошото е, че в сравнение с 2009 година, сега 134 е 300% по-скъп. А това лято се очаква да поскъпне още 200% в/у тези 300 Което ще рече, че цената му ще стане толкова висока, че климатикът ще си е направо лукс. И това няма как да го промениме, за съжаление...
Изоботанът е директен заместител на R12 до колкото си спомням ( това обаче ще трябва да го проверя, че съм забравил ). Няма логика да се замества текущия, тъй като има достатъчно добри показатели като хладилни качества и плътност. Лошото е, че в сравнение с 2009 година, сега 134 е 300% по-скъп. А това лято се очаква да поскъпне още 200% в/у тези 300 Което ще рече, че цената му ще стане толкова висока, че климатикът ще си е направо лукс. И това няма как да го промениме, за съжаление...
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#4
Posted 26 March 2011 - 00:34
Ако някой модератор прецени нека я премести. Ще се радвам
Изоботанът е директен заместител на R12 до колкото си спомням ( това обаче ще трябва да го проверя, че съм забравил ). Няма логика да се замества текущия, тъй като има достатъчно добри показатели като хладилни качества и плътност. Лошото е, че в сравнение с 2009 година, сега 134 е 300% по-скъп. А това лято се очаква да поскъпне още 200% в/у тези 300 Което ще рече, че цената му ще стане толкова висока, че климатикът ще си е направо лукс. И това няма как да го промениме, за съжаление...
Ами правим една профилактика на климатиците сега и до когато издържат
п.п. браво много добра и полезна тема за непросветлените като мен
Луд умора нема, само се поти
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
#5
Posted 27 March 2011 - 16:35
Ще имаш ли нещо против, ако я копирам тук
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#6
Posted 28 March 2011 - 00:09
Не нямам, копирай я
Искам да отбележа, че това е много общо, другия уикенд като имам време ще я напиша по-подробна с картинки.
Искам да отбележа, че това е много общо, другия уикенд като имам време ще я напиша по-подробна с картинки.
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#7
Posted 11 May 2011 - 21:39
Здравейте,2.4 ТРВ/EVR - Вентилите EVR са директно или серво управляеми електромагнитни вентили за течностни, смукателни линии или за линиите за горещи пари. Те са подходящи за агрегати и компресорни блокове във всички приложения за охлаждане, замразяване и климатизация. За разлика от общото описание тези при автомобилите са нито електронни, нито серво управляеми, а механични. Тази част от системата е практическа вечна!
Как така ТРВ/EVR е вечна? На моята кола точно от там изпуска фреона. Не от уплътнителните пръстени, а от "капачето". Още преди две години се виждаше с ултравиолетова лампа, че е мокро само отгоре, а сега вече и без лампа се вижда омасляваме на целия вентил.
#8
Posted 12 May 2011 - 18:15
Това, че е немърливо гледана колата е едно на ръка! Изпуска, но ти духа студено, нали?! Значи работи! Работата му е вечна, колега. И аз съм сменял изгнили, но те на са станали такива, защото имат тенденция към това. Просто собственикът като е мърляч - спасение няма
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#9
Posted 12 May 2011 - 22:45
Духа студено, но изпуска и след време спира да духа студено, защото вече няма фреон. Е, какво му е вечното след като точно от него изтича фреона? Като така или иначе е вечен какво в него е изгнило, че ти се е налагало да сменяш такива?
Това за собственика мърляч ще го пропусна все едно не съм го чел, все пак не се познаваме нито лично нито от форума, за да си лепим етикети. Между другото и предишния собственик е член на този клуб и определението "мърляч" е меко казано най-неподходящата дума за него .
Това за собственика мърляч ще го пропусна все едно не съм го чел, все пак не се познаваме нито лично нито от форума, за да си лепим етикети. Между другото и предишния собственик е член на този клуб и определението "мърляч" е меко казано най-неподходящата дума за него .
#10
Posted 13 May 2011 - 00:03
Оу, извинявай, разбрал си ме погрешно. Казах го общо и метафорично, не съм го отправил към теб специално. Защото в повечето случаи това е причина. Не ми се сърди Изгнили са били, защото колите са държани на влага и не са правени опити да се почистят защитят и т.н. Ти си първият ми случай, за който научавам с точно това място на изпускане. И все пак това е частта, която е най-малко вероятно да се развали, затова я наричам и практически "вечна". Със здраве и пак извинявай, не ти слагам етикети
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#11
Posted 13 May 2011 - 07:42
ОК, благодаря ти за отговора
#12
Posted 14 May 2011 - 16:54
Благодаря колега,много полезна тема!В същност точно от няколко дни(от както ползвам климатика)се замислям за системата.Ще съм благодарен ако ме посъветваш по въпроса.Настоящата кола която карам не ми е първата с климатик,но само при нея се получава това ,че миналото цяло лято ме боля гърло и не можах да го оправя с никакви медикаменти до есента.Сега от няколко дни използвам климатика и отново започна да ми дразни.Излишно е да казвам,че не си го настройвам да духа срещу мен!Замислил съм се дали е възможно да има някакви гадни бактерии по тръбите и се чудя ако купя някакъв антибактериален спрей къде да пръскам при работещ климатик за да се убият пустиняците ако ги има!?Също ако е удобно да поясниш за дехидрататора,защо е наложителна подмяната му,защото си обичам автомобила
#13
Posted 14 May 2011 - 20:31
Боли те гърлото заради бактериите, гъбичките, които се образуват по системата - а те са неизбежни! Трябва да си купиш антибактериален спрей, от тези, които са с дългата пипета. Завира се през въздуховода отвън и пръскаш до пръсване Но най-добре е ако можеш да напръскаш самия изпарител, което обаче си е доста кофти работа, защото изисква разглобяване. За дехидратора ще разкажа малко по-късно, че сега ми се налага да излезна...
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#14
Posted 15 May 2011 - 06:57
Въздуховода отвън,имаш предвид решетката на капака(210),за свеж въздух нали?Такъв спрей мисля че колегите бяха разисквали за Практикер мисля?
#15
Posted 15 May 2011 - 10:06
Да, именно. Макар че свежият въздух в София е мит . Сега за дехидратора. Най-общо съм описал горе каква му е ролята. Това, което има да се добави е, че този силикагел освен, че спира да действа като се насити от влагата след времето той почва да се разпада и предизвиква запушване на дехидратора. Това е малкият дявол! Големият е, като почне хептен да се разпада и отива към радитора, компресора и навсякъде другаде, и освен дехидратор ще се наложи да смените и останалите запушени и/или повредени части. Гадно, но факт, трябва да се има предвид.
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users