Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

разпределителен вал - спешно


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 капоне

капоне

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    w124 1989 200

Публикувано 19 март 2011 - 14:34

Колеги, сега получх ужасно обаждане от бащата! Бил е при майстора, който тряваше да сменя гумички, но се оказа ,че разпределителния ни вал е заминал на кино, КОлата е 124 1989' 2.0 карбуратор. Майстора твърди ,че колата е карана без масло някога за да се получи това. Отделно се чува едно чукане, ама много злобно чука - два пъти по-бавно от оборотите и си чука постоянно. Като отворили капака и какво да видят - гумичките на клапаните не били еднакви :kill_myself: Преди 1 година я водихме да и сменят гумички на клапаните защото гореше масло. Проблема не се реши ами даже почна да гори повече. Вече незнам какво да правя. Хора тази кола ме сасипа. Ще открия тема специално за да споделя неволите си по този автомобил за 2 години. Вкарах толкова много време и пари ,че направо ми идва да се обеся!

Въпросът ми е такъв разпределителен вал иобщо може ли да се намери... какви пари е? Има ли смисъл да се ремонтира или да я карам към кантара за старо желязо?
  • 0

#2 sakata

sakata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 724 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W210 E320T CDI
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 март 2011 - 14:55

Капоне, хващай телефона и mobile-то и започвай да звъниш по моргите и да питаш за вал - имат ли и колко пари. Намираш, сменяш и си готов. А тези преди две години как така са ти сложили различни гумички, добре е да ги намериш и тях. Ще се оправи мотора, не се бой, кураж.
Аз миналата година сменях на 200Дто - гарнитура на блока + обтегач, повдигачи и тнт и около 700лв излезе ремонтът.
  • 0
I expect nothing. I fear no one. I am free.

#3 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 март 2011 - 17:30

Въпросът ми е такъв разпределителен вал иобщо може ли да се намери... какви пари е? Има ли смисъл да се ремонтира или да я карам към кантара за старо желязо?


Ако си харесваш колата или ако ти върши работа,има смисъл разбира се.Моят съвет е да намериш цяла оборудвана здрава проверена от този 'железен' мотор глава и да минете само с гарнитура!
Защо?
След като вала е в такова състояние,всичко до което се допира и с което се свързва е пред фалит!
Подмяната на всички тези части,повдигачи,пружинки,гумички,лагери,капачки,нагорели клапани/а те са такива при този вал/ще излезе повече пари. Човекът който ви съветва да смените само вала би трябвало да знае че това не е качествен ремонт!

Една оборудвана глава за вашата кола ще ви струва поне 3 пъти по-малко от належащата гимнастика. Ако се потърси разумно разбира се!

За злобното чукане,концентрирайте вниманието си около веригата.

Тя колата ви изобщо не е вървяла с този износен вал. Трудно му е било на момчето.:)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#4 капоне

капоне

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    w124 1989 200

Публикувано 19 март 2011 - 19:10

Така, намерих вал в една морга на близо до моя град за 100 кинта. През седмицата ще ходиме заедно с майстора, за да види дали вала , който предстои да купуваме не е също толкова износен. Колега Бай Васил, съгласен съм с вас за това ,че целия мотор е най-добре да се смени.. обаче точно този двигател е много рядък. Майстора даже иска да ни купи колата защото твърди ,че осве вала останалото по мотора е перфектно. Иначе трябва да се сменят въпросният разпределителен вал и 2 кобилици. Пак да напомня този двигател е чист карборатор и зор ще стане да намеря подобен, че и в добро състояние. Операцията по смяна на цялата глава си струва, но автомобила ми трябва да е готов преди края на месеца.
И една светлина в тунела :) Днеска ходих да видя докаде са я докарали с ремонта. Сложили са и новите гумички (старите бяха уж сменяни, но са сменили само някои, и то не с правилния вид :protest: . Та с новите гумички трака много малко, само на високи обороти и то от въпросният вал, който не отваря хубаво последния клапан. Другото , което ме обнадежди е ,че според майстора понеже не излиза пушек от тръбата за картерните газове - значи сегментите били в добро състояние. Незнам последното дали е вярно - вие ще кажете :)

Благодаря за помоща! ще пиша кое как се развива :)
  • 0

#5 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 19 март 2011 - 22:03

Така, намерих вал в една морга на близо до моя град за 100 кинта. През седмицата ще ходиме заедно с майстора, за да види дали вала , който предстои да купуваме не е също толкова износен. Колега Бай Васил, съгласен съм с вас за това ,че целия мотор е най-добре да се смени.. обаче точно този двигател е много рядък. Майстора даже иска да ни купи колата защото твърди ,че осве вала останалото по мотора е перфектно. Иначе трябва да се сменят въпросният разпределителен вал и 2 кобилици. Пак да напомня този двигател е чист карборатор и зор ще стане да намеря подобен, че и в добро състояние. Операцията по смяна на цялата глава си струва, но автомобила ми трябва да е готов преди края на месеца.
И една светлина в тунела :) Днеска ходих да видя докаде са я докарали с ремонта. Сложили са и новите гумички (старите бяха уж сменяни, но са сменили само някои, и то не с правилния вид :protest: . Та с новите гумички трака много малко, само на високи обороти и то от въпросният вал, който не отваря хубаво последния клапан. Другото , което ме обнадежди е ,че според майстора понеже не излиза пушек от тръбата за картерните газове - значи сегментите били в добро състояние. Незнам последното дали е вярно - вие ще кажете :)

Благодаря за помоща! ще пиша кое как се развива :)

Колега,
Далие е възможно да запиташ твоя майстор, как точно разбра че вала е износен и къде е износен?
Тъй като казвш, че ще гледа дали е износен, може да го помилш да и обясни как вижда 0,1 мм на око, или той на пипане го познава?
Подозирам, че ще му купиш вал, който ще иде в друг автомобил ,а ти ще получиш си купиш нови хидравлични компенсатори(повдигачи) и ще се радваш на страият си вал. Аз до сега съм виждал счупени или криви газо-разпределителни валове, изхабени не съм.
Надявам се да греша, обаче с тия "майстори" трябва много да се внимава! Човек, когато е притеснен не мисли трезво и се предоверява.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#6 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2011 - 00:29

Колега Бай Васил, съгласен съм с вас за това ,че целия мотор е най-добре да се смени.. обаче точно този двигател е много рядък.



Aaaa, не съм споменавал да сменяте мотора. :D :nono:

Кой ти каза че е рядък? Виж колко бързо си намерил вал,...те не стават от всички :)

Майстора кво каза за злобното тракане?

Отделно се чува едно чукане, ама много злобно чука - два пъти по-бавно от оборотите и си чука постоянно.


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#7 капоне

капоне

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    w124 1989 200

Публикувано 20 март 2011 - 00:47

чукането идва от гадния вал , който е износен 2см. майсотра каза ,че почти не отваря последния клапан. отделно и пуловете на хидравличните повдигачи са били заклеясали и като ги е почистил нещата са по-добре. Тая вечер ми върна колата да си я карам докато купя нов вал. сега злобното чукане го няма. Чува се да почуква съвсем леко, и на високи обороти. Веригата няма да бараме. за веригите се чува ,че каралии по 500 000км. а и цената е дебела там за нова. Надявам се като сменим вала нещата да се нагласят. Междувременно аз от мерак стягам купето.:) Свалих всички въздуховоди и ги измих с гореща вода, единия беше пукнат - него го ремонтирах с капчица :blink: ама стана добре, сега се чудя откъде да намеря крушки за подсветките да сменя ,че имам няколко изгорели (по възможност LED, че били по-ярки и бели), поправих си копчето на аварийните (щото се беше изкършило), задната светлина не ми се включваше и т.н. Изобщо грижа се за мерго - дано да ми се отблагодарява :)
Успехи!
  • 0

#8 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 20 март 2011 - 01:46

Не съм се намесвал в тази тема,само да опомена,че валовете на 102мотора са абсолютни боклуци,че даже съм виждал такъв без грам гърбица.Направо заоблен.Чукането идва от засядане на повдигачите а не от веригата.Горенето на масло си е от сегментите.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#9 капоне

капоне

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    w124 1989 200

Публикувано 20 март 2011 - 09:00

dilqnski ти направо ме отчая бе човек :( Лошото е ,че за момента си 2 от 3 прав. Това за валовете е гадно, но факт :( Чукането наистина беше от повдигач + две износени кобилици. За горенето на масло ще пиша по-натам защото сменихме гумички и се надявам с това да падне разхода на масло до допустими норми. Все пак този мотор е адски стар и 1-2л на 10 000 е съвсем нормално. До сега гореше доооста повечко.
dilqnski според тебе вярно ли е твърдението на майстора ,че щом не излиза пушек от маркуча на картерните газове - значо сегментите са ОК ?
Мерси ,че коментирате - от полза сте!
  • 0

#10 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2011 - 12:57

чукането идва от гадния вал , който е износен 2см. майсотра каза ,че почти не отваря последния клапан. отделно и пуловете на хидравличните повдигачи са били заклеясали и като ги е почистил нещата са по-добре.


По-добре,да,но не както трябва!
Какво значи клеясали повдигачи...те се къпят в масло и не клеясват ами се износват.При износен вал повече от милимиметър/даже е много/циментацията заминава,заминават и частите с които контактува.Написал си 2 см....че тя цялата гърбица не е толкова.
Не се прави така!
Ако смените само вала,скоро ще го сменяте пак!
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#11 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 20 март 2011 - 13:53

Никой не е казал,че компресионите и маслените сегменти се износват еднакво.Горенето на масло идва от масления сегмент.Ако са свършили и компресионните,чак тогава се наблюдава такава пушилка.Само за протокола,имам двигател,който на 20 000км не гори масло,така че направи си сметка за състоянието на твоя.Това не ти го казвам за да те отчая а да си наясно за какво става въпрос.По принцип когато един двигател има разход на масло,при теб не е чак толкова голям,най напред се оглежда за минимални течове а после се говори за по-кофти неща.Проблема на 102мотора е клапания капак,който трудно се херметезира и почти винаги таи,особенно от задния край.Прави се оглед и на семеринга на задната част ка коляновия вал,също така и на предния.Като има разход на масло просто доливай,че е по евтино.Никога не забравяйте ЕГН-то на автомобила.

Да добавя и един съвет.Един човек не трябва да става роб на автомобила си а точно обратното.Подържай го до нормално и безопасно техническо състояние а не до перфектно/което е почти невъзможно/.
  • 1
Никога не оставям магарето си в калта.

#12 капоне

капоне

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    w124 1989 200

Публикувано 20 март 2011 - 19:50

Добре, какво ме съветвате да сменя покрай вала ? ПИтам защото не съм добър в техническите термини. По професия съм юрист и съм скаран с двигателя. Искам да го наглася така ,че да мога да патувам до София без да се притеснявам повече от обикновено :)
Във вторник (в други ден) ще пътувам до съседен град с голяма морга, на която и се носи славата ,че имат огромно количество части за Мерцедес и така и така съм там да си закупя и другите части - ако са в дробро състояние. Доколкото разбирам някой от частите ще е най-добре да са нови. Понеже майстора ми знае само да сменя каквото му дам в ръцете ще ми е от полза да ме насочите
Предварително благодаря,че ме подкрепяте! :icon_coolgrin:
  • 0

#13 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 20 март 2011 - 21:46

...
Да добавя и един съвет.Един човек не трябва да става роб на автомобила си а точно обратното.Подържай го до нормално и безопасно техническо състояние а не до перфектно/което е почти невъзможно/.

Ама много точен съвет!!! Подкрепям с две ръце!

По темата:
Ако е възможно закарай колата на читав майстор,а не на такъв който сменя частите които му носиш.
Много е трудно да ти се помогне по описание във форума, поне снимки пусни ако е ти е възможно.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#14 капоне

капоне

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    w124 1989 200

Публикувано 20 март 2011 - 23:00

Няма как да кача снимки защото сега колата си я карам докато купя новия вал :( Питах само с какво прави контакт тоя разпределителен вал, за да знам да го търся
  • 0

#15 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 21 март 2011 - 02:36

Вала прави контакт с кубилиците.Те са яки ,но щом майстора е забелязал износване на двете,вземи и тях.Друго няма.Без да му се бъркаш в работата, му подскажи да почисти,дупките на пръчката която облива валовете с масло.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни