Педала на спирачките рита постоянно ?Изчетохх всички теми и мнения за спирачки , но не намерих подобна..
Започната от капоне, 17 мар 2011 - 23:23:36
5 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 март 2011 - 23:23
Нека опиша симптомите:
Паля колата, чува се бучене около 20 секунди от АБС, след което изчезва, но предимно в първите минути (понякога и след повече време) като натисна спирачката (дори съвсем леко) чука АБС. Гумите не се пързалят просто педала чука така все едно спирам на лед, но пак повтарям това го прави на сухо и то при съвсем леко натискане на педала. Като поработи малко се оправя в повечето случаи. Прави ми впечатление ,че това чукане го има по-често лятото. Иначе лампата на АБС си светва понякога, имам чувството ,че когато се понамокрят дисковете. Карал сам я на майстори 2-3 , всеки вдига рамене, накладките имат още живот - гледал съм ги. Имахме една паднала пружина от единия спирачен апарат на предно колело, но проблема беше отсранен с нова пружина. Колата е 89г. 2000 бензин карбуратор. Ако някой се отзове ще съм много благодарен. Скоро имам важно пътуване и съм я подхванал. Днеска я оставих да и сменят гумички на клапани и има едно адско чукане май от повдигачи, но за този проблем ще пиша в другите раздели. Благодаря предварително!
Приятно и безопасно шофиране!
Паля колата, чува се бучене около 20 секунди от АБС, след което изчезва, но предимно в първите минути (понякога и след повече време) като натисна спирачката (дори съвсем леко) чука АБС. Гумите не се пързалят просто педала чука така все едно спирам на лед, но пак повтарям това го прави на сухо и то при съвсем леко натискане на педала. Като поработи малко се оправя в повечето случаи. Прави ми впечатление ,че това чукане го има по-често лятото. Иначе лампата на АБС си светва понякога, имам чувството ,че когато се понамокрят дисковете. Карал сам я на майстори 2-3 , всеки вдига рамене, накладките имат още живот - гледал съм ги. Имахме една паднала пружина от единия спирачен апарат на предно колело, но проблема беше отсранен с нова пружина. Колата е 89г. 2000 бензин карбуратор. Ако някой се отзове ще съм много благодарен. Скоро имам важно пътуване и съм я подхванал. Днеска я оставих да и сменят гумички на клапани и има едно адско чукане май от повдигачи, но за този проблем ще пиша в другите раздели. Благодаря предварително!
Приятно и безопасно шофиране!
#2
Публикувано 17 март 2011 - 23:57
До колкото си спомням на твоя автомобил има АБС 1-во поколение. Проблема вероятно идва от датчик на АБС или замърсяване на такъв или от замърсяване на гривна на главина.Нека опиша симптомите:
Паля колата, чува се бучене около 20 секунди от АБС, след което изчезва, но предимно в първите минути (понякога и след повече време) като натисна спирачката (дори съвсем леко) чука АБС. Гумите не се пързалят просто педала чука така все едно спирам на лед, но пак повтарям това го прави на сухо и то при съвсем леко натискане на педала. Като поработи малко се оправя в повечето случаи. Прави ми впечатление ,че това чукане го има по-често лятото. Иначе лампата на АБС си светва понякога, имам чувството ,че когато се понамокрят дисковете. Карал сам я на майстори 2-3 , всеки вдига рамене, накладките имат още живот - гледал съм ги. Имахме една паднала пружина от единия спирачен апарат на предно колело, но проблема беше отсранен с нова пружина. Колата е 89г. 2000 бензин карбуратор. Ако някой се отзове ще съм много благодарен. Скоро имам важно пътуване и съм я подхванал. Днеска я оставих да и сменят гумички на клапани и има едно адско чукане май от повдигачи, но за този проблем ще пиша в другите раздели. Благодаря предварително!
Приятно и безопасно шофиране!
С две думи: имаш индукционни датчици на всяко предно колело и един в диференциала на задните задвижващи колела.
На предните колела(главини) някъде има и едни гривни, които се въртят заедно с колелото, а датчиците са статични. Тия гривни приличат на зъбни колела с ниски правоъгълни зъби и минават на няколко мм от датчиците. Та кото мине зъба покрай датчика се генерира импулс. Електрониката брои импулсите от различните колела и това с най-малко импулси явно блокира(забавя се). Електронитата подава сигнал към соленоида в АБС блока(еддно големо железо около двигателя) и това колело се "отпуска"(рита в педала). Ако датчик или гривна са замърсени, по датчика се лепят стружки, а гривната се пълни с акита(лайна = кал+стружки, ще ме баннат за лош изказ, ама са си лайна), то не се генерират правилни импулси и АБС се шашка.
Поради преколната възтаст на автомобила е възможно да е заминал и датчик, но по вероятно е няокои кабел на датчик да се е прецакал. Ако се е прецакал кабел и го намериш къде е прецакан, не го запоявай, аз пробвах на един опел и положението се влоши след рязане и спойка с калай. "Майсторите" препоръчват да се подмени датчика с кабела(скъпо, но явно единственото решение). Опела го оправихме, като отрязахме спойката и го вързахме на ръка, покрихме с термо шлаух и изолрбанд. Светва от време на време в дъждовете, ама иначе е стабилно, а датчика с кабела се сменаят с главината и са към 900 кинта. Опела беше на жената, сега е на Тъщата, а на нея АБС не и требе, мисля и еърбега да и изгася (шега)
Ако успееш да отстраниш проблема, не забравяй да споделиш опита!
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#3
Публикувано 18 март 2011 - 00:53
Благодаря за бързия отговор. Като взема колата от смяната на гумичките веднага ще се заема да проверя релетата, бушоните и ще опитам да проследя въпросните датчици. Това сигурно ще трябва да направя на канал (: , така ,че няма да е скоро. Ще споделя дали се е оправил проблема , и ако се е оправил как
#4
Публикувано 18 март 2011 - 00:58
Извинявам се за флууда, но забравих да питам : не разбрах тези стружки, които се трупат под калта, има ли вариант да се ичистят ако мина на водоструйка на автомивка и да ги помоля да наблегнат на гумите? Или си е нож с две остриета... (принципно си мия колата сам )
#5
Публикувано 18 март 2011 - 12:22
Ако искаш да ги почистиш трябва да свалиш колелото, да подпреш много добре и сигурно колата и след това си вкарваш главата и половината тяло в арката в предната част защото в задната част е спирачния апарат който си пречи.
А забравих да ти кажа че е хубаво колелото което ще се "обработва" да е завито навън /на ляво за лявото и съответно на дясно за дясното колело/
Интервенцията поп премахването на нежелателни отлагания по "гривната" на ABS да се извършва само с неметален инструмент, и да се почисти с четка /пак неметал/ след това.
Всичко да става на сухо.
Огледай всички кабели за напуквания и за счупени придържащи пластинки. Обърни внимание и на електрораземите /куплунгите/ Те първо се почистват външно на сухо с четчицата и след това се птварят за ревизиране на контактите. Хубаво е да се пръсне вътре малко контактен спрей, но от този за "сребърни" връзки.
Това "упражнение" го играй и на ел блока на ABS.
Дерзай докато не е заваляло, че после става гадно.
Обърни внимание на закрепването на датчиците на колелата. Трябва да са фифсирани и "твърдо" хванати. Понякога през зимата като се насъбере повечко "гняс" и лед и при първоначално тръгване след замръзване може да се поизкриви положението на датчика или да се наруши целостта му.
Успех
А забравих да ти кажа че е хубаво колелото което ще се "обработва" да е завито навън /на ляво за лявото и съответно на дясно за дясното колело/
Интервенцията поп премахването на нежелателни отлагания по "гривната" на ABS да се извършва само с неметален инструмент, и да се почисти с четка /пак неметал/ след това.
Всичко да става на сухо.
Огледай всички кабели за напуквания и за счупени придържащи пластинки. Обърни внимание и на електрораземите /куплунгите/ Те първо се почистват външно на сухо с четчицата и след това се птварят за ревизиране на контактите. Хубаво е да се пръсне вътре малко контактен спрей, но от този за "сребърни" връзки.
Това "упражнение" го играй и на ел блока на ABS.
Дерзай докато не е заваляло, че после става гадно.
Обърни внимание на закрепването на датчиците на колелата. Трябва да са фифсирани и "твърдо" хванати. Понякога през зимата като се насъбере повечко "гняс" и лед и при първоначално тръгване след замръзване може да се поизкриви положението на датчика или да се наруши целостта му.
Успех
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#6
Публикувано 18 март 2011 - 18:55
Благодаря за отзивчивостта колеги! Както споменях по-горе колата е в сервиз в момента, но като я взема ще направя точно това, което ме посъветвахте. Ще вдигна по възможно най-сигурния начин автомобила и ще действам по стъпките, които ми казахте. Ще си набавя и въпросният контактен спрей. До сега се скрънзях да си го закупя. Ще пиша какви процедури съм извършил на мерго и какви са резултатите
Още веднъж благодаря, и приятно и безопасно шофиране!
Още веднъж благодаря, и приятно и безопасно шофиране!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни