Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Педала на спирачките рита постоянно ?Изчетохх всички теми и мнения за спирачки , но не намерих подобна..


  • Please log in to reply
5 мнения по тази тема

#1 капоне

капоне

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    w124 1989 200

Публикувано 17 март 2011 - 23:23

Нека опиша симптомите:
Паля колата, чува се бучене около 20 секунди от АБС, след което изчезва, но предимно в първите минути (понякога и след повече време) като натисна спирачката (дори съвсем леко) чука АБС. Гумите не се пързалят :) просто педала чука така все едно спирам на лед, но пак повтарям това го прави на сухо и то при съвсем леко натискане на педала. Като поработи малко се оправя в повечето случаи. Прави ми впечатление ,че това чукане го има по-често лятото. Иначе лампата на АБС си светва понякога, имам чувството ,че когато се понамокрят дисковете. Карал сам я на майстори 2-3 , всеки вдига рамене, накладките имат още живот - гледал съм ги. Имахме една паднала пружина от единия спирачен апарат на предно колело, но проблема беше отсранен с нова пружина. Колата е 89г. 2000 бензин карбуратор. Ако някой се отзове ще съм много благодарен. Скоро имам важно пътуване и съм я подхванал. Днеска я оставих да и сменят гумички на клапани и има едно адско чукане май от повдигачи, но за този проблем ще пиша в другите раздели. Благодаря предварително!
Приятно и безопасно шофиране!
  • 0

#2 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 17 март 2011 - 23:57

Нека опиша симптомите:
Паля колата, чува се бучене около 20 секунди от АБС, след което изчезва, но предимно в първите минути (понякога и след повече време) като натисна спирачката (дори съвсем леко) чука АБС. Гумите не се пързалят :) просто педала чука така все едно спирам на лед, но пак повтарям това го прави на сухо и то при съвсем леко натискане на педала. Като поработи малко се оправя в повечето случаи. Прави ми впечатление ,че това чукане го има по-често лятото. Иначе лампата на АБС си светва понякога, имам чувството ,че когато се понамокрят дисковете. Карал сам я на майстори 2-3 , всеки вдига рамене, накладките имат още живот - гледал съм ги. Имахме една паднала пружина от единия спирачен апарат на предно колело, но проблема беше отсранен с нова пружина. Колата е 89г. 2000 бензин карбуратор. Ако някой се отзове ще съм много благодарен. Скоро имам важно пътуване и съм я подхванал. Днеска я оставих да и сменят гумички на клапани и има едно адско чукане май от повдигачи, но за този проблем ще пиша в другите раздели. Благодаря предварително!
Приятно и безопасно шофиране!

До колкото си спомням на твоя автомобил има АБС 1-во поколение. Проблема вероятно идва от датчик на АБС или замърсяване на такъв или от замърсяване на гривна на главина.
С две думи: имаш индукционни датчици на всяко предно колело и един в диференциала на задните задвижващи колела.
На предните колела(главини) някъде има и едни гривни, които се въртят заедно с колелото, а датчиците са статични. Тия гривни приличат на зъбни колела с ниски правоъгълни зъби и минават на няколко мм от датчиците. Та кото мине зъба покрай датчика се генерира импулс. Електрониката брои импулсите от различните колела и това с най-малко импулси явно блокира(забавя се). Електронитата подава сигнал към соленоида в АБС блока(еддно големо железо около двигателя) и това колело се "отпуска"(рита в педала). Ако датчик или гривна са замърсени, по датчика се лепят стружки, а гривната се пълни с акита(лайна = кал+стружки, ще ме баннат за лош изказ, ама са си лайна), то не се генерират правилни импулси и АБС се шашка.
Поради преколната възтаст на автомобила е възможно да е заминал и датчик, но по вероятно е няокои кабел на датчик да се е прецакал. Ако се е прецакал кабел и го намериш къде е прецакан, не го запоявай, аз пробвах на един опел и положението се влоши след рязане и спойка с калай. "Майсторите" препоръчват да се подмени датчика с кабела(скъпо, но явно единственото решение). Опела го оправихме, като отрязахме спойката и го вързахме на ръка, покрихме с термо шлаух и изолрбанд. Светва от време на време в дъждовете, ама иначе е стабилно, а датчика с кабела се сменаят с главината и са към 900 кинта. Опела беше на жената, сега е на Тъщата, а на нея АБС не и требе, мисля и еърбега да и изгася :)(шега)

Ако успееш да отстраниш проблема, не забравяй да споделиш опита!
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#3 капоне

капоне

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    w124 1989 200

Публикувано 18 март 2011 - 00:53

Благодаря за бързия отговор. Като взема колата от смяната на гумичките веднага ще се заема да проверя релетата, бушоните и ще опитам да проследя въпросните датчици. Това сигурно ще трябва да направя на канал (: , така ,че няма да е скоро. Ще споделя дали се е оправил проблема , и ако се е оправил как :)
  • 0

#4 капоне

капоне

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    w124 1989 200

Публикувано 18 март 2011 - 00:58

Извинявам се за флууда, но забравих да питам : не разбрах тези стружки, които се трупат под калта, има ли вариант да се ичистят ако мина на водоструйка на автомивка и да ги помоля да наблегнат на гумите? Или си е нож с две остриета... (принципно си мия колата сам :) )
  • 0

#5 Kunev

Kunev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 428 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Автомобили, High-End Audio, Компютри
  • Автомобил:
    W124 250d 93`
    OM602.912

Публикувано 18 март 2011 - 12:22

Ако искаш да ги почистиш трябва да свалиш колелото, да подпреш много добре и сигурно колата и след това си вкарваш главата и половината тяло в арката в предната част защото в задната част е спирачния апарат който си пречи.
А забравих да ти кажа че е хубаво колелото което ще се "обработва" да е завито навън /на ляво за лявото и съответно на дясно за дясното колело/
Интервенцията поп премахването на нежелателни отлагания по "гривната" на ABS да се извършва само с неметален инструмент, и да се почисти с четка /пак неметал/ след това.
Всичко да става на сухо.
Огледай всички кабели за напуквания и за счупени придържащи пластинки. Обърни внимание и на електрораземите /куплунгите/ Те първо се почистват външно на сухо с четчицата и след това се птварят за ревизиране на контактите. Хубаво е да се пръсне вътре малко контактен спрей, но от този за "сребърни" връзки.
Това "упражнение" го играй и на ел блока на ABS.
Дерзай докато не е заваляло, че после става гадно.
Обърни внимание на закрепването на датчиците на колелата. Трябва да са фифсирани и "твърдо" хванати. Понякога през зимата като се насъбере повечко "гняс" и лед и при първоначално тръгване след замръзване може да се поизкриви положението на датчика или да се наруши целостта му.
Успех
  • 0
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.  

#6 капоне

капоне

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    w124 1989 200

Публикувано 18 март 2011 - 18:55

Благодаря за отзивчивостта колеги! Както споменях по-горе колата е в сервиз в момента, но като я взема ще направя точно това, което ме посъветвахте. Ще вдигна по възможно най-сигурния начин автомобила и ще действам по стъпките, които ми казахте. Ще си набавя и въпросният контактен спрей. До сега се скрънзях да си го закупя. Ще пиша какви процедури съм извършил на мерго и какви са резултатите :)
Още веднъж благодаря, и приятно и безопасно шофиране! :)
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни