Принудителен празен ход при 124 дизел?
Започната от FLOGGER, 15 окт 2006 - 20:15:32
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 15 октомври 2006 - 20:15
Имам 124 200Д... Колата е с механичен регулатор на празния ход. Чел съм, че при бензиновите мотори при принудителен празен ход ( примерно спускане по наклон на скорост , за да се използва спирачното усилие на двигателя) се прекъсва подаването на гориво към двигателя и той започва да работи като компресор един вид. Та любопитно ми е дали е така и при дизелите на 124-ката и конкретно за 200Д мотора с механичен регулатор... Чакам отговор
#2
Публикувано 21 октомври 2006 - 14:53
Е, хубава работа, никой ли не иска да ме светне по въпроса??? :
#3
Публикувано 21 октомври 2006 - 16:32
Демек ти се върти нещо в главата като камионджииска "моторна спирачка" ама без клапите :Dn:
Съмнява ме да има нещо такова.Дизел-а си има достатъчно голяма степен на сгъстяване за да му се слага тази екстра,и то на лека кола.Е виж при камионите е друго,там си требе...
Съмнява ме да има нещо такова.Дизел-а си има достатъчно голяма степен на сгъстяване за да му се слага тази екстра,и то на лека кола.Е виж при камионите е друго,там си требе...
#4
Публикувано 21 октомври 2006 - 20:36
Ето какво пише в сервизната книжка на 124-ката. Отнася се за бензиновите двигатели: " Режим на принудителен празен ход- в режим на принудителен празен ход подаването на гориво се прекратява, ако педала на газта е отпуснат напълно".
Та мен ме интересува дали е така и при дизелите ( конкретно 200Д). Предполагам, че е така, ама мисля, че все пак не се прекъсва напълно горивото при отпуснат педал на газта, щото им е бая по- висока компресията... Все пак, ако някой знае, нека отговори!
Та мен ме интересува дали е така и при дизелите ( конкретно 200Д). Предполагам, че е така, ама мисля, че все пак не се прекъсва напълно горивото при отпуснат педал на газта, щото им е бая по- висока компресията... Все пак, ако някой знае, нека отговори!
#5
Публикувано 21 октомври 2006 - 22:00
Колега,то ако се прекъсваше подаването на горивото щеше да си забелязал как мерцедесите пред теб пускат някакво нанадолнище и как от аспуха не излиза нищо.Аз не съм виждл такъв филм,съответно това твое предположение макар и на основата на прочетеното в книжката е много съмнително.Пробвай,ако искаш да спускаш на изключен мотор и контакт с бензинов мотор и виж какво ще стане?
#6
Публикувано 21 октомври 2006 - 22:04
Горивото ме се прекъсва при дизелите.
Това което си чел го има при бензиновите и то се командва по един особен начин през регулатора на налягането на горивото. Там като пуснеш газта , дроселовата клапа се затваря. В всмук. колектор става вакуум, и този вакуум се подава и на регулатора на налягането на горивото. Неговата роля е такава , че за да работи двигателя нормално , то горивото трябва да се впръсква при определено относително налягане-т.е. разликата м/у налягането във всмукателния колектор и налягането в тръбичката преди дюзата трябва да е еднаква при всякакви режими на работа. колкото по-голям вакуум имаме на упр. вход на регулатора на горивото, толкова по-голяма част от горивото отива обратно в резервара. При определени условия (принудителен празен ход) 100%от горивото от помпата се пренасочва към резервоара и така за дюзите не остава нищо. До тук говорехме за системите К/КЕ-джетроник- механични инжекциони.
При електронните (L/LE/L...)инжекзиони освен подобен регулатор на горивото, на лице е и вакуум ключ, който прекъсва захранването на дюзите. Всичко това се прави с цел понижаване на разхода на гориво и избягване на детонации.
При дизеловите двигатели липсата на дроселова клапа изключва понижаването на налягането във всм. колектор, което пък служи за категоричен признак за режим на празен ход. Следователно няма как да се разпознае този режим и няма какво да бъде направено.
На твойта помпа има само един вакуум, който би трябвало да симулира автоматичен смукач докато е студена.
П.С.
Ако знаеш веднъж как се оглеждах по твойта кола, гледам решетката, гледам лайсните-тесни ама пръснати, броните също. Евалата, хваща окото. Ела на някоя сбирка да обменим опит. Особено ме интересува решетката- самоделка ли е или е фабрична "Авангард"?
Това което си чел го има при бензиновите и то се командва по един особен начин през регулатора на налягането на горивото. Там като пуснеш газта , дроселовата клапа се затваря. В всмук. колектор става вакуум, и този вакуум се подава и на регулатора на налягането на горивото. Неговата роля е такава , че за да работи двигателя нормално , то горивото трябва да се впръсква при определено относително налягане-т.е. разликата м/у налягането във всмукателния колектор и налягането в тръбичката преди дюзата трябва да е еднаква при всякакви режими на работа. колкото по-голям вакуум имаме на упр. вход на регулатора на горивото, толкова по-голяма част от горивото отива обратно в резервара. При определени условия (принудителен празен ход) 100%от горивото от помпата се пренасочва към резервоара и така за дюзите не остава нищо. До тук говорехме за системите К/КЕ-джетроник- механични инжекциони.
При електронните (L/LE/L...)инжекзиони освен подобен регулатор на горивото, на лице е и вакуум ключ, който прекъсва захранването на дюзите. Всичко това се прави с цел понижаване на разхода на гориво и избягване на детонации.
При дизеловите двигатели липсата на дроселова клапа изключва понижаването на налягането във всм. колектор, което пък служи за категоричен признак за режим на празен ход. Следователно няма как да се разпознае този режим и няма какво да бъде направено.
На твойта помпа има само един вакуум, който би трябвало да симулира автоматичен смукач докато е студена.
П.С.
Ако знаеш веднъж как се оглеждах по твойта кола, гледам решетката, гледам лайсните-тесни ама пръснати, броните също. Евалата, хваща окото. Ела на някоя сбирка да обменим опит. Особено ме интересува решетката- самоделка ли е или е фабрична "Авангард"?
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#7
Публикувано 22 октомври 2006 - 14:57
Значи при дизелите няма спиране на нафтата.
Друго нещо ми идва на ум сега... Кога се впръсква повече гориво- примерно спускам по наклон на 5-та предавка с пуснат докрай педал на газта ( и оборотите да кажем са 2500/ мин. ), след което изключвам от скорост и мотора почва да си работи на празен ход... Кога би било по- икономично- на скорост или след като изключа и паднат оборотите? Малко странен въпрос, ама се чудя как стоят нещата.Kой от двата режима е по- икономичен - принудителен празен ход или само празен ход?
Решетката си беше обикновена, свалих оригиналните лайсни и залепих нови на всички ребра- общо 11.
Ето ви малко снимчици да се изкефите
На тия двете се вижда хубаво маската:
1 http://bgphoto.net/p...63518281250.jpg
2 http://bgphoto.net/p...78281406250.JPG
--------------------------------
3 http://bgphoto.net/p...72647500000.JPG
4 http://bgphoto.net/p...73882031250.JPG
5 http://bgphoto.net/p...74519218750.JPG
6 http://bgphoto.net/p...77817968750.JPG
7 http://bgphoto.net/p...75859062500.JPG
8 http://bgphoto.net/p...73357031250.JPG
Малко играчка на Фотошоп
9 http://bgphoto.net/p...71962656250.jpg
Иначе колата е страшна : Вчера стана на 21, ама е като нова... Просто жестока е! Ше дойда на някоя от срещите да се видиме...
Друго нещо ми идва на ум сега... Кога се впръсква повече гориво- примерно спускам по наклон на 5-та предавка с пуснат докрай педал на газта ( и оборотите да кажем са 2500/ мин. ), след което изключвам от скорост и мотора почва да си работи на празен ход... Кога би било по- икономично- на скорост или след като изключа и паднат оборотите? Малко странен въпрос, ама се чудя как стоят нещата.Kой от двата режима е по- икономичен - принудителен празен ход или само празен ход?
Решетката си беше обикновена, свалих оригиналните лайсни и залепих нови на всички ребра- общо 11.
Ето ви малко снимчици да се изкефите
На тия двете се вижда хубаво маската:
1 http://bgphoto.net/p...63518281250.jpg
2 http://bgphoto.net/p...78281406250.JPG
--------------------------------
3 http://bgphoto.net/p...72647500000.JPG
4 http://bgphoto.net/p...73882031250.JPG
5 http://bgphoto.net/p...74519218750.JPG
6 http://bgphoto.net/p...77817968750.JPG
7 http://bgphoto.net/p...75859062500.JPG
8 http://bgphoto.net/p...73357031250.JPG
Малко играчка на Фотошоп
9 http://bgphoto.net/p...71962656250.jpg
Иначе колата е страшна : Вчера стана на 21, ама е като нова... Просто жестока е! Ше дойда на някоя от срещите да се видиме...
#8
Публикувано 22 октомври 2006 - 16:45
Педала определя най-просто казано при старите помпи,колко да се издърпа рейката,с други думи колко нафта да се впръска (това важи за всякъкви видове помпи).Така че при пуснат педал,ако ще двигателя да се върти с 4000об/мин,количеството на гориво което се подава към дюзите е едно и също с това ако работи на празен ход.... Кога се впръсква повече гориво- примерно спускам по наклон на 5-та предавка с пуснат докрай педал на газта ( и оборотите да кажем са 2500/ мин. ), след което изключвам от скорост и мотора почва да си работи на празен ход...
.Образно казано и в двата случая разхода си е такъв какъвто ти е при празен ход.
А за това кое е по икономично :Dn:
Ми щом пускаш надолу и използваш двигателя за спирачка,то разликата ако пускаш на свободна е това че ще ти светнат спирачките
По-икономично е ако като видиш надолнище,да гасиш мотора slap Е тогава ще икономисаш от гориво : Имаше тема за един екстремист дето гасеше по кръстовища,по надолнища...ама се набутваше за стартери и контактни ключове,че и за акумулатори...
Карай си както си знаеш,и помни че икономията не идва от това как ще пуснеш байра,а как ще го качиш...
#9
Публикувано 22 октомври 2006 - 17:31
тва по бронята отдолу с ква цел :Dn: на ауди ли си искал да я правиш : :http://bgphoto.net/p...63518281250.jpg
Иначе колата е страшна : Просто жестока е!
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
#10
Публикувано 22 октомври 2006 - 19:03
По-скоро Ауди са ме копирали, аз направех тоя отвор още преди 6-7 години. Първо разкрасява дизайна и второ помага за обдухването на картера и охлаждането на маслото... Пример- отвора го изрязях юни 2000 година... Преди него в летния пек налягането на маслото ми падаше до 2,5- 2. Още в деня, в който го изрязах забелязах промяна- при същия стил на каране налягането не падаше под 2,5 :ok: Просто си поддържа вискозитета.
#11
Публикувано 23 октомври 2006 - 15:49
Ето това е тунинг и то полезен,доста полезен даже!Браво колега! :
#12
Публикувано 25 октомври 2006 - 18:57
Хе,това за отвора в бронята за охлаждане е много находчиво!Браво!
На въпроса-новите дизели имат прин.празен ход,преди 2-3 дни карах едно 307 ХДИ,та зяпах на няколо пъти какво показва бордкомпютърът за мноментен разход(на доволно дълги спускания)-0,0 на 5-та и около 0,5 на свободна.Сега дали там разните му помпа-дюза или ТДИ с роторна имат-не знам. На стар дизел с клапи(!)и вакуумен регулатор да речем няма да му е все едно дали ще се юрка с 4000об. при пуснат педал или с 900об. на свободен ход.Все ми се струва,че в първия случай ще подава повече гориво...То и с механичен май пак същата работа...
На въпроса-новите дизели имат прин.празен ход,преди 2-3 дни карах едно 307 ХДИ,та зяпах на няколо пъти какво показва бордкомпютърът за мноментен разход(на доволно дълги спускания)-0,0 на 5-та и около 0,5 на свободна.Сега дали там разните му помпа-дюза или ТДИ с роторна имат-не знам. На стар дизел с клапи(!)и вакуумен регулатор да речем няма да му е все едно дали ще се юрка с 4000об. при пуснат педал или с 900об. на свободен ход.Все ми се струва,че в първия случай ще подава повече гориво...То и с механичен май пак същата работа...
Blood, Sweat and Diesel !
#13
Публикувано 28 октомври 2006 - 22:01
Децки, прекъсването на горивото при принудителен празен ход при КЕ-Джетроник става по този начин.
Основната причина за да започне да се прилага прекъсването при ППХ през 70-те години на миналия век е токсичността в този режим. При дизелите този проблем в този режим не е толкова сериозен, затова и не си правят труда с усложняване на горивната уредба. С други думи, както казаха колегите по-горе, при теб (FLOGGER) афтата не се прекъсва. Друг е въпроса, че при новите горивни уредби с електро-магнитна управление на впръсквачите (комън рейл, помпа-дюза), които се поддават на лесно управление горивото се прекъсва (като се казва защо да тече, като можем да го спрем).
Относно цикловата порция на ГНП при различни режими. Реално тя не е пропорционална на честотата на въртене, а по скоро съвпада по характер с кривата на въртящия момент. Ако регулатора е всережимен (при старите МБ е двурежимен) положението с определяне на порцията за даден товарно-честотен режим е малко по-сложно.
Основната причина за да започне да се прилага прекъсването при ППХ през 70-те години на миналия век е токсичността в този режим. При дизелите този проблем в този режим не е толкова сериозен, затова и не си правят труда с усложняване на горивната уредба. С други думи, както казаха колегите по-горе, при теб (FLOGGER) афтата не се прекъсва. Друг е въпроса, че при новите горивни уредби с електро-магнитна управление на впръсквачите (комън рейл, помпа-дюза), които се поддават на лесно управление горивото се прекъсва (като се казва защо да тече, като можем да го спрем).
Относно цикловата порция на ГНП при различни режими. Реално тя не е пропорционална на честотата на въртене, а по скоро съвпада по характер с кривата на въртящия момент. Ако регулатора е всережимен (при старите МБ е двурежимен) положението с определяне на порцията за даден товарно-честотен режим е малко по-сложно.
#14
Публикувано 30 октомври 2006 - 09:23
Хм, объркал съм се явно с L-Jetronic-а, ама там (поне в системите на Лукас) си има и вакуумен ключ, който изключва захранването на дюзите.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни