Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Работна температура w202 2.5ТД


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 yxoto

yxoto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 45 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202, 1996 г. 2,5ТД

Posted 21 February 2011 - 13:49

Привет колеги! Имате ли представа колко градуса трябва да поддържа в202 2.5 ТД? Моята много рядко (особено сега през зимата) качва над 70 градуса. Мисля, че проблема е в термостата и днес ходих до Ивайджет да купя нов, но на термостата който ми дадоха от там е щамповано "80 градуса". Този излиза по номер на рамата, но се притеснявам дали и след смяната няма да е същото, тъй като имам някакъв спомен че термостата отваря на 87 градуса, ако не се бъркам нещо с бензиновите мотори. Моля дайте мнения.
  • 0
"Когато говориш каквото мислиш, мисли какво говориш!"

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 21 February 2011 - 15:24

Според мен логиката да отваря на 80 е че си с турбина. Турбодизелите са по-високо натоварени мотори от обикновените дизели и вдигат по-лесно температура. Особено при по-яко натискане.

Ако са ти вадили термостат по ВИН, вероятността да ти дадат грешен е много, много малка.

P.S. За мотор 605.960 излиза 80 градуса термостата.
  • 0

#3 yxoto

yxoto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 45 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202, 1996 г. 2,5ТД

Posted 21 February 2011 - 17:57

Благодаря Субсоник, дано да няма проблеми. Утре ще го сменя и ще си покаже :) поздрави :flagMB new:
  • 0
"Когато говориш каквото мислиш, мисли какво говориш!"

#4 dodobg

dodobg

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:pleven
  • Автомобил:
    c 250td 1998

Posted 02 April 2011 - 11:22

дано не греша колега но мисля че имаше още един термостат някъде покрай радиатора.
  • 0

#5 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 02 April 2011 - 21:40

дано не греша колега но мисля че имаше още един термостат някъде покрай радиатора.

Колега,
Най-вероятно грешиш, каква ще е ролята на втория термостат?
Датчик и термостат са различни работи. На радиатора има втори термодатчик.

Относно термостата: до колкото знам трябва да има щамповани две температури. По-ниската е тази на която започва да отваря термостат, а другата, по-високата, е при която е напълно отворил.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#6 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 02 April 2011 - 23:17

Колега,
Най-вероятно грешиш, каква ще е ролята на втория термостат?
Датчик и термостат са различни работи. На радиатора има втори термодатчик.

Относно термостата: до колкото знам трябва да има щамповани две температури. По-ниската е тази на която започва да отваря термостат, а другата, по-високата, е при която е напълно отворил.

Не най вероятно а направо си греши.Никой не слага по десет термостата в една кола.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#7 dodobg

dodobg

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:pleven
  • Автомобил:
    c 250td 1998

Posted 03 April 2011 - 10:32

порових се малко:термостат на някакво радиаторче през него преминава анифриз служи за подгряване на горивото.отваря на 40 градуса ако е здрав.
в противен случай стои постоянно отворено
  • 0

#8 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 03 April 2011 - 20:07

порових се малко:термостат на някакво радиаторче през него преминава анифриз служи за подгряване на горивото.отваря на 40 градуса ако е здрав.
в противен случай стои постоянно отворено

Пусни някоя и друга схема или поне модел за който говориш, щото още от едно време има огрев на обратната нафта, но не е през термост, камо ли през радиатор.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#9 dodobg

dodobg

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:pleven
  • Автомобил:
    c 250td 1998

Posted 03 April 2011 - 20:56

колега номер А0052033175 но поогледах мойта ц 250 тд и не видях къде може да е.може да става въпрос за цди моторите.извинявам се ако съм сгрешил.
  • 0

#10 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 03 April 2011 - 21:39

колега номер А0052033175 но поогледах мойта ц 250 тд и не видях къде може да е.може да става въпрос за цди моторите.извинявам се ако съм сгрешил.

Не успях да намеря точни данни, които да мога с чисто сърце да пусна тук, но изглежда номера, който си дал е на втори термостат, който е на някакво малко радиаторче, пред или зад нормалния си радиатор. Имало го само на първите цди-та 98-99 година, после изчезва. До колкото разбрах е присъщо на автомобили с външно подгряване(печка), където обаче си имаш и трети кръг на циркулация.
На твоя мотор би трябвало да има една странна пишка(не е тръба, щото не е с кръгло сечение), Г-образна, от блока, от която се топли обратната нафта.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#11 Kalin2007

Kalin2007

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz S202 - C 220 CDI T-model, Elegance 1999g.
    Mercedes-Benz S204 - C 220 CDI T-model, Avantgarde 2008g.

Posted 03 April 2011 - 23:14

Здравейте момчета,
Сега го погледнах този двигател - 605 960 - в Autodata. Според техническите данни там, работната температура на водата (антифриза) е 70 градуса. Термостата е само един (няма вторичен както при някои CDI) и би трябвало да отваря при 85 градуса. Трябва само да се погледне дали не е производство за топла страна като Италия, където слагат термостати, които отварят при по-ниска температура.
  • 0
Публикувано изображение

#12 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 03 April 2011 - 23:39

При bmv-то ги слагат по два термостата,ма за Мерцедес?
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#13 em4o

em4o

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Posts:
  • Град:Хасково

Posted 07 April 2011 - 14:37

По 10 термостата още не са почнали да им слагат ама CDI моторите (първото поколение за другите незнам) имат два. Малкия термостат се намира на едно малко радиаторче пред радиатора за климатика и той кокто основния термостат отваря при над 80градуса. Ако отваря на 40 колата няма да дига 80гродуса особено зимата повече дт 60 няма да качва имал съм го този проблем. Ето това са двата термостата за W202CDI.

Attached Files


  • 0

#14 nikolai4eto

nikolai4eto

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 726 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C 200 CDI 2000г T VITO 110 CDI 2000г CLC 203 220 CDI 2002г 143Hp

Posted 08 April 2011 - 21:57

По 10 термостата още не са почнали да им слагат ама CDI моторите (първото поколение за другите незнам) имат два. Малкия термостат се намира на едно малко радиаторче пред радиатора за климатика и той кокто основния термостат отваря при над 80градуса. Ако отваря на 40 колата няма да дига 80гродуса особено зимата повече дт 60 няма да качва имал съм го този проблем. Ето това са двата термостата за W202CDI.


Абсолютно си прав за ЦДИ-то.Някои модели на БМВ и Опел/омега/ бензинови шестаци също са с по два термостата.
  • 0

#15 vaioo

vaioo

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 31 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    C250TD

Posted 01 May 2011 - 17:06

Нормално е зимата да ти седи малко под 70 при нормално каране. Изръчкай го като е на 70 веднъж да качи на 80 и там ще си и остане.
  • 0
КЛИМАТИЗАЦИЯ И ВЕНТИЛАЦИЯ-0898352367
За съфорумници-отстъпки ;)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users