Изядена гърбицана разределителен вал
Started by schnauzer, 08 Oct 2006 - 20:56:01
15 replies to this topic
#1
Posted 08 October 2006 - 20:56
Дано така се казва - не ме бийте много
Та изядена е само една от 8те, (има видими ръбове и скосяване на овала 0,5-1 мм) на най-вътрешния цилиндър, мисля че се води 1ви. Отгоре магистралата не е запушена, пръска масло и всички останали чаркалаци изглеждат в отлично състояние. Маслото е сменяно на 5-6 хил км. Някакви идеи какво е причината?
пп. В заглавието да се чете "разПределителен" още не съм вечерял...
Та изядена е само една от 8те, (има видими ръбове и скосяване на овала 0,5-1 мм) на най-вътрешния цилиндър, мисля че се води 1ви. Отгоре магистралата не е запушена, пръска масло и всички останали чаркалаци изглеждат в отлично състояние. Маслото е сменяно на 5-6 хил км. Някакви идеи какво е причината?
пп. В заглавието да се чете "разПределителен" още не съм вечерял...
#2
Posted 08 October 2006 - 21:10
Прекалено голямо налягане в контактната повърност.- ако клапаните се регулират ръчно, то е оставно прекалено малка хлабина, ако са с хидравлични повдигачи на- вероятно блокрал или неизправен повдигач.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#3
Posted 08 October 2006 - 21:38
а, проблем ли е ако са изядени отстрани... нали гърбичките са гладки
#4
Posted 09 October 2006 - 09:23
Как така отстрани Значи разп. вал "бута" повдигачите и се изтрива самата гърбица на вала. Не подлежи на ремонт. Чувал съм че могат да се наслоят май беше в Стара Загора но не го препоръчвам.а, проблем ли е ако са изядени отстрани... нали гърбичките са гладки
#5
Posted 09 October 2006 - 10:54
Dezki, блокиралия/неизправен повдигач може ли да се диагностицира по някакъв начин? Или при съмнение просто се сменя? И задължителна ли е смяната на всичките 8?
#6
Posted 09 October 2006 - 11:07
Изваждаш повдигача за който имаш съмнения слагаш го в менгемето и стягаш. Трябва да излезе масло. След тази манипулация трябва да може да се движи по-свободно. Имаш ли някакво чаткане което е характерно за блокирал повдигач? Сменят се всичките понеже е трудно да се определи в кой точно е проблемът не за друго.
#7
Posted 09 October 2006 - 12:24
Не е необходимо да се сменят всичките повдигачи. А въпросния трябва като го натиснеш да се свива в демонтирано състояние да потече от него масо и да си скъси дължината. Май се разглобяваха, ама не винаги след почистване ефекта е дълготраен.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#8
Posted 09 October 2006 - 14:24
Мерси пичове, страшни сте! :
Явно това е правил майстора ми с повдигачите на менгемето онзи ден... странното е, че не откри блокирал повдигач. И масло има - някаква мистерия. За всеки случай ще сменя двата съседни на изядената гърбица, като намеря вал. (Супер, че не се налага да сменям всички) Някой случайно да знае къде се продават читави повдигачи за под 25 лв? (толкова са в ивайджет)
Имаше по-особен шум но не беше ясно чаткане а и идваше по-отдолу та реших, че е от двете ми гърнета, които са за смяна. Сега като олекна за вал и повдигачи ще си науча урока
Явно това е правил майстора ми с повдигачите на менгемето онзи ден... странното е, че не откри блокирал повдигач. И масло има - някаква мистерия. За всеки случай ще сменя двата съседни на изядената гърбица, като намеря вал. (Супер, че не се налага да сменям всички) Някой случайно да знае къде се продават читави повдигачи за под 25 лв? (толкова са в ивайджет)
Имаше по-особен шум но не беше ясно чаткане а и идваше по-отдолу та реших, че е от двете ми гърнета, които са за смяна. Сега като олекна за вал и повдигачи ще си науча урока
#9
Posted 09 October 2006 - 17:23
Ами някой някъде из форума беше писъл че цената е около 10,12 лева в Балкан стар. Не купувай втора употреба.
#10
Posted 09 October 2006 - 18:26
30 лв е в балканстар - звънях и там
#11
Posted 09 October 2006 - 19:30
Е толкова ли е изяден вала
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#12
Posted 09 October 2006 - 21:56
ахам като с пиличка е пилнат...
#13
Posted 10 October 2006 - 00:04
в момента работя над такъв проблем.блокирал повдигач и от там се е изял валът, угънала се е една кубилица, смачкан връх на стебло на клапан, смачкана тарелка и полуконуси, от там клапанът незнайно защо се е ударил в буталото и се е изкривил, от там не се и прибирал достатъчно бързо и са се докосвали клапън и бутало няколко милиона пъти и от буталото се е отчупило малко парченце, та сега и ново бутало..... ОТ НИЩО-НЕЩО
пълен основен ремонт заради необърнато внимание на един повдигач
днес взех вал-немски 2ра употреба. цени за мен 100лв в перфектно съст
FEBI (немски) нов-170
турски нов-120
проблемът с подигача идва не защото блокира, Просто в един момент се износва и не задържа налягане на масло при удара му с талерката на клапана
смачкаш ли го с менгеме-тотално за кофата-деформираш сферично уформения му връх за контакт с талерката
ЗАЩО СЕ ИЗНОСВАТ В ПЪРВИ ЦИЛИНДЪР НАЙ_ЧЕСТО?? защото са последни в маслената магистрала, и налягането там е по слабо(лично мнение- в момента и аз ремонтирам 1ви цилиндър)
пълен основен ремонт заради необърнато внимание на един повдигач
днес взех вал-немски 2ра употреба. цени за мен 100лв в перфектно съст
FEBI (немски) нов-170
турски нов-120
проблемът с подигача идва не защото блокира, Просто в един момент се износва и не задържа налягане на масло при удара му с талерката на клапана
смачкаш ли го с менгеме-тотално за кофата-деформираш сферично уформения му връх за контакт с талерката
ЗАЩО СЕ ИЗНОСВАТ В ПЪРВИ ЦИЛИНДЪР НАЙ_ЧЕСТО?? защото са последни в маслената магистрала, и налягането там е по слабо(лично мнение- в момента и аз ремонтирам 1ви цилиндър)
#14
Posted 10 October 2006 - 00:38
Този FEBI доколко е вероятно да е немски? 170 лв? В Ивайджет ми искат малко над 600...
update: Най-евтиния такъв вал Febi в ebay.de - 139 eur:
http://cgi.ebay.de/N...1QQcmdZViewItem
update: Най-евтиния такъв вал Febi в ebay.de - 139 eur:
http://cgi.ebay.de/N...1QQcmdZViewItem
#15
Posted 10 October 2006 - 07:42
И ние сме имали подобен проблем. Дойде за основен ремонт а се оказа смяна на глава. Леглата на клапаните бяха дотолкова износени че гореше3/100 масло . Не знам въобще как е вървяла, но я е карал така 2 год.Създаде проблем и електрониката понеже вземаше вакуум от смукателните колектори на 1 цилиндър и се беше напълнила догоре с ДИОНА СУПЕР. Голямо чистене паднав момента работя над такъв проблем.блокирал повдигач и от там се е изял валът, угънала се е една кубилица, смачкан връх на стебло на клапан, смачкана тарелка и полуконуси, от там клапанът незнайно защо се е ударил в буталото и се е изкривил, от там не се и прибирал достатъчно бързо и са се докосвали клапън и бутало няколко милиона пъти и от буталото се е отчупило малко парченце, та сега и ново бутало..... ОТ НИЩО-НЕЩО
пълен основен ремонт заради необърнато внимание на един повдигач
днес взех вал-немски 2ра употреба. цени за мен 100лв в перфектно съст
FEBI (немски) нов-170
турски нов-120
проблемът с подигача идва не защото блокира, Просто в един момент се износва и не задържа налягане на масло при удара му с талерката на клапана
смачкаш ли го с менгеме-тотално за кофата-деформираш сферично уформения му връх за контакт с талерката
ЗАЩО СЕ ИЗНОСВАТ В ПЪРВИ ЦИЛИНДЪР НАЙ_ЧЕСТО?? защото са последни в маслената магистрала, и налягането там е по слабо(лично мнение- в момента и аз ремонтирам 1ви цилиндър)
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users