Jump to content

  •  

Photo

Изядена гърбицана разределителен вал


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 schnauzer

schnauzer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Posts:

Posted 08 October 2006 - 20:56

Дано така се казва - не ме бийте много :rolleyes:
Та изядена е само една от 8те, (има видими ръбове и скосяване на овала 0,5-1 мм) на най-вътрешния цилиндър, мисля че се води 1ви. Отгоре магистралата не е запушена, пръска масло и всички останали чаркалаци изглеждат в отлично състояние. Маслото е сменяно на 5-6 хил км. Някакви идеи какво е причината?

пп. В заглавието да се чете "разПределителен" :D още не съм вечерял...
  • 0

#2 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,517 Posts:
  • Град:София

Posted 08 October 2006 - 21:10

Прекалено голямо налягане в контактната повърност.- ако клапаните се регулират ръчно, то е оставно прекалено малка хлабина, ако са с хидравлични повдигачи на- вероятно блокрал или неизправен повдигач.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#3 Fitibaldi

Fitibaldi

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 248 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Мерцедес, спорт, +#$%*****
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 Е300Т Diesel 1995

Posted 08 October 2006 - 21:38

а, проблем ли е ако са изядени отстрани... нали гърбичките са гладки
  • 0
Публикувано изображение

#4 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Posts:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Posted 09 October 2006 - 09:23

а, проблем ли е ако са изядени отстрани... нали гърбичките са гладки

Как така отстрани :unsure: Значи разп. вал "бута" повдигачите и се изтрива самата гърбица на вала. Не подлежи на ремонт. Чувал съм че могат да се наслоят май беше в Стара Загора но не го препоръчвам.
  • 0

#5 schnauzer

schnauzer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Posts:

Posted 09 October 2006 - 10:54

Dezki, блокиралия/неизправен повдигач може ли да се диагностицира по някакъв начин? Или при съмнение просто се сменя? И задължителна ли е смяната на всичките 8? :huh:
  • 0

#6 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Posts:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Posted 09 October 2006 - 11:07

Изваждаш повдигача за който имаш съмнения слагаш го в менгемето и стягаш. Трябва да излезе масло. След тази манипулация трябва да може да се движи по-свободно. Имаш ли някакво чаткане което е характерно за блокирал повдигач? Сменят се всичките понеже е трудно да се определи в кой точно е проблемът не за друго. :huh:
  • 0

#7 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,517 Posts:
  • Град:София

Posted 09 October 2006 - 12:24

Не е необходимо да се сменят всичките повдигачи. А въпросния трябва като го натиснеш да се свива в демонтирано състояние да потече от него масо и да си скъси дължината. Май се разглобяваха, ама не винаги след почистване ефекта е дълготраен.
Публикувано изображение
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#8 schnauzer

schnauzer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Posts:

Posted 09 October 2006 - 14:24

Мерси пичове, страшни сте! :welldone:

Явно това е правил майстора ми с повдигачите на менгемето онзи ден... странното е, че не откри блокирал повдигач. И масло има - някаква мистерия. За всеки случай ще сменя двата съседни на изядената гърбица, като намеря вал. (Супер, че не се налага да сменям всички) Някой случайно да знае къде се продават читави повдигачи за под 25 лв? (толкова са в ивайджет)

Имаше по-особен шум но не беше ясно чаткане а и идваше по-отдолу та реших, че е от двете ми гърнета, които са за смяна. Сега като олекна за вал и повдигачи ще си науча урока :rolleyes:
  • 0

#9 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Posts:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Posted 09 October 2006 - 17:23

Ами някой някъде из форума беше писъл че цената е около 10,12 лева в Балкан стар. Не купувай втора употреба.
  • 0

#10 schnauzer

schnauzer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Posts:

Posted 09 October 2006 - 18:26

30 лв е в балканстар - звънях и там :rolleyes:
  • 0

#11 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,517 Posts:
  • Град:София

Posted 09 October 2006 - 19:30

Е толкова ли е изяден вала :blink:
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#12 schnauzer

schnauzer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Posts:

Posted 09 October 2006 - 21:56

ахам :huh: като с пиличка е пилнат...
  • 0

#13 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Posted 10 October 2006 - 00:04

в момента работя над такъв проблем.блокирал повдигач и от там се е изял валът, угънала се е една кубилица, смачкан връх на стебло на клапан, смачкана тарелка и полуконуси, от там клапанът незнайно защо се е ударил в буталото и се е изкривил, от там не се и прибирал достатъчно бързо и са се докосвали клапън и бутало няколко милиона пъти и от буталото се е отчупило малко парченце, та сега и ново бутало..... ОТ НИЩО-НЕЩО
пълен основен ремонт заради необърнато внимание на един повдигач

днес взех вал-немски 2ра употреба. цени за мен 100лв в перфектно съст
FEBI (немски) нов-170
турски нов-120


проблемът с подигача идва не защото блокира, Просто в един момент се износва и не задържа налягане на масло при удара му с талерката на клапана

смачкаш ли го с менгеме-тотално за кофата-деформираш сферично уформения му връх за контакт с талерката

ЗАЩО СЕ ИЗНОСВАТ В ПЪРВИ ЦИЛИНДЪР НАЙ_ЧЕСТО?? защото са последни в маслената магистрала, и налягането там е по слабо(лично мнение- в момента и аз ремонтирам 1ви цилиндър)
  • 0

#14 schnauzer

schnauzer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Posts:

Posted 10 October 2006 - 00:38

Този FEBI доколко е вероятно да е немски? 170 лв? В Ивайджет ми искат малко над 600... :blink:

update: Най-евтиния такъв вал Febi в ebay.de - 139 eur:
http://cgi.ebay.de/N...1QQcmdZViewItem
  • 0

#15 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Posts:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Posted 10 October 2006 - 07:42

в момента работя над такъв проблем.блокирал повдигач и от там се е изял валът, угънала се е една кубилица, смачкан връх на стебло на клапан, смачкана тарелка и полуконуси, от там клапанът незнайно защо се е ударил в буталото и се е изкривил, от там не се и прибирал достатъчно бързо и са се докосвали клапън и бутало няколко милиона пъти и от буталото се е отчупило малко парченце, та сега и ново бутало..... ОТ НИЩО-НЕЩО
пълен основен ремонт заради необърнато внимание на един повдигач

днес взех вал-немски 2ра употреба. цени за мен 100лв в перфектно съст
FEBI (немски) нов-170
турски нов-120


проблемът с подигача идва не защото блокира, Просто в един момент се износва и не задържа налягане на масло при удара му с талерката на клапана

смачкаш ли го с менгеме-тотално за кофата-деформираш сферично уформения му връх за контакт с талерката

ЗАЩО СЕ ИЗНОСВАТ В ПЪРВИ ЦИЛИНДЪР НАЙ_ЧЕСТО?? защото са последни в маслената магистрала, и налягането там е по слабо(лично мнение- в момента и аз ремонтирам 1ви цилиндър)

И ние сме имали подобен проблем. Дойде за основен ремонт а се оказа смяна на глава. Леглата на клапаните бяха дотолкова износени че гореше3/100 масло . Не знам въобще как е вървяла, но я е карал така 2 год.Създаде проблем и електрониката понеже вземаше вакуум от смукателните колектори на 1 цилиндър и се беше напълнила догоре с ДИОНА СУПЕР. Голямо чистене падна :rolleyes:
  • 0




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users