Колеги,от вчера спря да работи вентилатора на парното. Колата е 124 2200 бензин 1995г. Днес след дълга борба изтърбуших кори уплатнения,чистачка,ред пласмаси ит.н. и най накрая се добрах до вентилатора. Управлението му е от тези с една врътка за градусите и другото са копчета. Много се надявах проблема да е в моторчето ама май не. Като замерих с пробна лампа двата кабела дето влизат в моторчето се оказа че не свети защото на синия нямаше минус. След като взех маса от другаде установих,че плюс имам. Извадих целия вентилатор и под него се показа една плочка с размери около 3см. на 3см. в която влизаха червения плюсов кабел друг черен минус и още един жълт но много по тънък. От тази плочка излиза друг син кабел който е въпросния отиващ към вентилатора. Като замерих черния входящ и червения всичко беше ок но със синия който е за моторчето нещо се губеше. Почукнах леко с отверката тая плочка и веригата се получи между синия и червения кабел-съответно заработи и вентилатора.Сега да питам това ли е прословутия таралеж,щото изобщо не прилича на такова. Пак казвам една плочка 3на3 дебела около 1см. с алуминиево дъно. Какво е вашето мнение ,за мен не е нормално да се влияе от почукване подритване и подмятане ама знам ли. А и още раздвижих четките на моторчето че нещо позатягаха и внимателно зачистих каналчетата между ламелите на ротора щото беше станало едно цяло. Възможно ли е от там да е дало ШАШ на тая плочка или де да знам и аз. Утре ще го тествам да работи- включване изключване тотален стрес да видим ква магария ще покаже. Ако имате представа някаква ориентировачна цена за тая плочка?
не духа вентилатора
Започната от Dumev, 03 яну 2011 - 19:35:26
4 мнения по тази тема
#1
Публикувано 03 януари 2011 - 19:35
ROCK'n ROLL
#2
Публикувано 07 януари 2011 - 08:27
Китайско менте - 180лв
Немско менте - 450лв
Оригинално от Ивая -850лв
Това са цени от м.Септември
Немско менте - 450лв
Оригинално от Ивая -850лв
Това са цени от м.Септември
220 се "93
#3
Публикувано 07 януари 2011 - 16:17
Тази плочка изглежда е тъй наречения регулатор за оборотите на вентилатора на парното, за който и аз днес разбрах ... и разбрах, че може да ти го поправят срещу 200 лв, има и БГ вариант за 240 лв. При мен пък духа само слабо, без значение какви копчета или комбинации от копчета са включени.
#4
Публикувано 24 януари 2011 - 19:45
Въпросния регулатор е нещо, което в тази кола са сложили на кофти място (на Pegeout например си седи на калника на течение и няма проблеми). Из нета се намират схеми какви са му степените, но не можах да намеря "направи си сам".
Мойто го взех от ebay - 65$ + 35$ доставка за оригинален регулатор втора ръка, като на митницата ми хванаха и 20% ДДС. В БалканСтар/Ивай беше 832 лв (пак около септември месец).
Из нета се намираха по онова време между 100 и 160$ всевъзможни заместители и "комплекти за ремонт".
Регулатора е различен за коли с и без филтър. За тези с филтър моделния номер в 1248212151, а за без - detali.ru и по номера на рамата може да разгледаш подробно.
В момента точно този с филтър може да ти излезе малко под 80$ от http://www.aliexpres...holesalers.html
Мойто го взех от ebay - 65$ + 35$ доставка за оригинален регулатор втора ръка, като на митницата ми хванаха и 20% ДДС. В БалканСтар/Ивай беше 832 лв (пак около септември месец).
Из нета се намираха по онова време между 100 и 160$ всевъзможни заместители и "комплекти за ремонт".
Регулатора е различен за коли с и без филтър. За тези с филтър моделния номер в 1248212151, а за без - detali.ru и по номера на рамата може да разгледаш подробно.
В момента точно този с филтър може да ти излезе малко под 80$ от http://www.aliexpres...holesalers.html
Света дели колите на "Mercedes и всички останали", а би трябвало да ги дели на "124 и всички останали"
#5
Публикувано 24 януари 2011 - 19:57
Съжалявам, че 2 поста един след друг, обаче не мога да си редактирам предишния. Из архивите в някой от форумите намерих човек, чийто мейл е "[email protected]" <[email protected]> (съжалявам, но не помня къде гледах телефона и не е записан), който срещу 180 лв ремонтира с 2 години гаранция.
Причината аз да се вкарам в приключение е, че моя тотално липсваше (а нямаше кой да разглоби колата преди да я купя ... ), а на този човек му трябва оригиналния заради кабели/охлаждане.
Причината аз да се вкарам в приключение е, че моя тотално липсваше (а нямаше кой да разглоби колата преди да я купя ... ), а на този човек му трябва оригиналния заради кабели/охлаждане.
Света дели колите на "Mercedes и всички останали", а би трябвало да ги дели на "124 и всички останали"
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни