Има много спорни мнения по въпроса дали трябва да светят иконките над копчето за фаровете. Редовно във други форуми казват, че не светят
Този пост засяга основно CLK, понеже доколкото знам на повечето по-стари модели просто се издърпва копчето... По-долу ще видите как се вади при CLK.
Нещата са значително по-сложни и отново в интернет няма никаква информация по въпроса.
Малко коментари от моя страна:
Това е поредното травеститско изпълнение от страна на Мерцедес. Ужасно неприятно изпълнен детайл. Ако на кола 2000г. сме свидетели на такъв инженеринг, ме е страх да си представя какво е при новите.
CAD детайлинга е в състояние да създаде безумна отвратения в името на няколко цента поевтиняване.
Не е нормално да се налага разглобяване на половин табло и практически да се налага да се купи нов детайл, вместо да се смени една обикновена крушка.
Не е нормално половината лампи в този на теория неразглобяем детайл да са светодиоди, а само една да е обикновена с нагреваема жичка. Защо? Нима е по-евтино да сложат цокъл?
Сега разбирам защо няма материали в интернет. Толкова си бесен след като свършиш работа, че искаш да забравиш за този детайл. Нямам снимка на панелчето и капака на самия детайл. Псувах през това време.
Не е нужно да се сваля въздуховода, свалих го в пристъп на "спокойствие", докато се чудех какво придържа белия пластмасов панел около копчето.
Ето и разумните стъпки, за да стане най-бързо.
На мен ми отне около 2ч. Ако имах информацията, щеше да ми отнеме не повече от 45м.
● Сваля се панела на малките бушончета встрани от таблото.
● Развиват се няколко болтчета. (1 винт с глава 8, който държи копчето за таблото, 2 кръстати винтчета, които се виждат при издърпване на лостчето за ръчната. Възможно е да има и едно перпендиукялярно на тях, което сочи нагоре. Някой "гений" майстор преди вас може да е забравил да го сложи. При мен го нямаше. навих едно от винтчетата, които държат капака и реално така разбрах, че го е нямало... Бях останал без едно накрая!
● След като развиете всички болтчета, които виждате, трябва да извадите ябълката на жилото на ръчната. Не е трудно, но е пипкаво и досадно. Няма как да бъде заобиколена тази стъпка. И аз се надявах да има, но ... не!
● След като успеете да свалите лостчето на ръчната, вече може да се свали белия панел. Повдига се леко в долната част, идеята е горната част да се откачи с леко повдигане и издърпване навън. Само там е захванато. Понеже не знаех, пробвах да сваля и вентилацията, но не е необходимо, а и по ирония трябва да се свали първо белия панел, за да излезе вентилацията.
● Под панела има още 1-2 кръстати винтчета. Развиват се.
● Сега е моментът да се откачи акумулатора. Оказа се, че копчето не е никак просто, крушката не може просто ей така да се смени. Навряна е на пичка си лелина, има странен цокъл и трябва първо да се свали корпуса на целия модул (който след като видях в ръцете си, не мога вече да наричам просто "копчето"). В него влиза една силова букса, и още 3 доста впечатляващи с много кабели.
● Разкачат се буксите, и модулът може да излезе.
● Не може да се свали корпусът на модула без да се свали самото копче. Издърпва се все едно включвате габаритите и се повдигат 2те противоположни чопчета, за да излезе.
● Вече можете да свалите капакът. И ооо... изненада. Гъвкава платка, разбира се в името на поевтиняването.
● Опитах се да снимам лампичката, която осветява самият ключ. Навряна е в основата на бялата ос. Виж сн.7. Това ако някога изгори, не мисля че е възможно да се смени.
● На снимка 8... нищо особено, просто 1kΩ съпротивление + оранжев светодиод.
● Преценихме че е най-добре светодиода да се монтира на белия панел, директно в светловода. Така ще осветява най-добре. Понеже мястото е ограничено, пуснахме 15см. кабелче от крачетата на цокъла на крушката на снимка 6. Светодиода пасна перфектно в светловода.
● Сглобяването е кошмар. Особено щракването на жилото на ръчната. Успях с много тънки клещи и в доста неестествена поза.
Вероятно усилията не са оправдани за такъв малък ремонт, но много ме дразнеше че не свети. Е... вече си свети
Съжалявам за качеството на снимките, само телефонът беше в мен. Въпреки че изглежда неравномерно осветено, на живо не е така.