Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 2 гласа

DIY: Подсветка на ключа на фаровете(... вижте защо за смяната на една крушка пускам цял DIY) :)


  • Please log in to reply
16 мнения по тази тема

#1 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2010 - 00:47

Весела Коледа,

Има много спорни мнения по въпроса дали трябва да светят иконките над копчето за фаровете. Редовно във други форуми казват, че не светят
Този пост засяга основно CLK, понеже доколкото знам на повечето по-стари модели просто се издърпва копчето... По-долу ще видите как се вади при CLK. :)

Нещата са значително по-сложни и отново в интернет няма никаква информация по въпроса.

Малко коментари от моя страна:
Това е поредното травеститско изпълнение от страна на Мерцедес. Ужасно неприятно изпълнен детайл. Ако на кола 2000г. сме свидетели на такъв инженеринг, ме е страх да си представя какво е при новите.
CAD детайлинга е в състояние да създаде безумна отвратения в името на няколко цента поевтиняване.
Не е нормално да се налага разглобяване на половин табло и практически да се налага да се купи нов детайл, вместо да се смени една обикновена крушка.
Не е нормално половината лампи в този на теория неразглобяем детайл да са светодиоди, а само една да е обикновена с нагреваема жичка. Защо? Нима е по-евтино да сложат цокъл?
Сега разбирам защо няма материали в интернет. Толкова си бесен след като свършиш работа, че искаш да забравиш за този детайл. Нямам снимка на панелчето и капака на самия детайл. Псувах през това време.
Не е нужно да се сваля въздуховода, свалих го в пристъп на "спокойствие", докато се чудех какво придържа белия пластмасов панел около копчето.

Ето и разумните стъпки, за да стане най-бързо.
На мен ми отне около 2ч. Ако имах информацията, щеше да ми отнеме не повече от 45м.

● Сваля се панела на малките бушончета встрани от таблото.
● Развиват се няколко болтчета. (1 винт с глава 8, който държи копчето за таблото, 2 кръстати винтчета, които се виждат при издърпване на лостчето за ръчната. Възможно е да има и едно перпендиукялярно на тях, което сочи нагоре. Някой "гений" майстор преди вас може да е забравил да го сложи. При мен го нямаше. навих едно от винтчетата, които държат капака и реално така разбрах, че го е нямало... Бях останал без едно накрая!
● След като развиете всички болтчета, които виждате, трябва да извадите ябълката на жилото на ръчната. Не е трудно, но е пипкаво и досадно. Няма как да бъде заобиколена тази стъпка. И аз се надявах да има, но ... не!
● След като успеете да свалите лостчето на ръчната, вече може да се свали белия панел. Повдига се леко в долната част, идеята е горната част да се откачи с леко повдигане и издърпване навън. Само там е захванато. Понеже не знаех, пробвах да сваля и вентилацията, но не е необходимо, а и по ирония трябва да се свали първо белия панел, за да излезе вентилацията.
● Под панела има още 1-2 кръстати винтчета. Развиват се.
● Сега е моментът да се откачи акумулатора. Оказа се, че копчето не е никак просто, крушката не може просто ей така да се смени. Навряна е на пичка си лелина, има странен цокъл и трябва първо да се свали корпуса на целия модул (който след като видях в ръцете си, не мога вече да наричам просто "копчето"). В него влиза една силова букса, и още 3 доста впечатляващи с много кабели.
● Разкачат се буксите, и модулът може да излезе.
● Не може да се свали корпусът на модула без да се свали самото копче. Издърпва се все едно включвате габаритите и се повдигат 2те противоположни чопчета, за да излезе.
● Вече можете да свалите капакът. И ооо... изненада. Гъвкава платка, разбира се в името на поевтиняването.
● Опитах се да снимам лампичката, която осветява самият ключ. Навряна е в основата на бялата ос. Виж сн.7. Това ако някога изгори, не мисля че е възможно да се смени.
● На снимка 8... нищо особено, просто 1kΩ съпротивление + оранжев светодиод.
● Преценихме че е най-добре светодиода да се монтира на белия панел, директно в светловода. Така ще осветява най-добре. Понеже мястото е ограничено, пуснахме 15см. кабелче от крачетата на цокъла на крушката на снимка 6. Светодиода пасна перфектно в светловода.
● Сглобяването е кошмар. Особено щракването на жилото на ръчната. Успях с много тънки клещи и в доста неестествена поза.

Вероятно усилията не са оправдани за такъв малък ремонт, но много ме дразнеше че не свети. Е... вече си свети :)
Съжалявам за качеството на снимките, само телефонът беше в мен. Въпреки че изглежда неравномерно осветено, на живо не е така.

Публикувано изображение

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  1.JPG   135,65K   322 Брой сваляния
  • Прикачен файл  2.JPG   224,32K   362 Брой сваляния
  • Прикачен файл  3.JPG   171,37K   350 Брой сваляния
  • Прикачен файл  4.JPG   198,7K   335 Брой сваляния
  • Прикачен файл  5.JPG   216,28K   336 Брой сваляния
  • Прикачен файл  6.JPG   224,37K   339 Брой сваляния
  • Прикачен файл  7.JPG   215,4K   342 Брой сваляния
  • Прикачен файл  9.JPG   106,98K   322 Брой сваляния
  • Прикачен файл  8.JPG   203,36K   255 Брой сваляния

  • 3

Audi_A4_avatar.gif


#2 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2010 - 13:00

E-e-e-e... братче, като знаеш, че и при мен не свети, що не звънна... тия дни бях отпуска и си бях вкъщи, щях да дойда да направим две в едно... Сега ще трябва пак сам да се наканя.

Аз при предишния опит счупих решетката на парното над копчето, така че като разглобя, ще е добре да залепя и решетката. Счупеното е отвътре и не се вижда, но ме дразни, на паваж решетката се измъква нагоре и зейва, трябва да я набутам с къка обратно.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#3 Hooligan

Hooligan

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1553 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. M-Class (W164) 350 CDI Facelift
    2. CLK-Class (W208) - Продаден
    3. C-Class (W203) - Продаден
    4. C-Class (W202) - Продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2010 - 16:21

Нямам думи, добре, че моите светят :)

btw, там където споменаваш "лостчето за ръчната" все си мисля, че имаш в предвид - лостчето за за отваряне на капака ;)
или бъркам?!? но не ми се струва правилно да се маха и ръчната/крачната, някак няма логика :)
  • 0

Ignore list: fiveq, Наско, krasch


#4 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2010 - 16:41

Има предвид ръчката за освобождаване на ръчната, защото тази ръчка стърчи от панела, който се сваля!
Трябва да се откачи жилото, за да се махне ръчката, за да се свали панелът!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#5 Hooligan

Hooligan

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1553 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. M-Class (W164) 350 CDI Facelift
    2. CLK-Class (W208) - Продаден
    3. C-Class (W203) - Продаден
    4. C-Class (W202) - Продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2010 - 17:17

Разбрахта уа :)
  • 0

Ignore list: fiveq, Наско, krasch


#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2010 - 20:20

Не го правих в София, затова и да бях звъннал, все същата... ;) Аз за теб я пускам темата.

Баш ръчната, няма такава хуйня! Мама им дееба! Иначе жилото за капака не пречи много. Не е нужно да се откача.
Илия, вентилацията ти се държи на 2 винтчета. И аз счупих едното пластмасово палче, но то не служи за нищо. 2те винтчета държат здраво.

Лостчето за освобождаване на ръчната се състои от 2 части и едно гумено тампонче, което предотвратява пластмасовия звук. Някога там е имало смазка. Вече е едно мазно лепкаво "нещо". Като се почисти и се капне хубаво масълце, звукът при отпускане на ръчната става доста приятен. :)

Трифка, стискай палци, че аз като показах на Илия че свети, ми изгоря след 2 дни. За всичко е виновен Илия. :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 Hooligan

Hooligan

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1553 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. M-Class (W164) 350 CDI Facelift
    2. CLK-Class (W208) - Продаден
    3. C-Class (W203) - Продаден
    4. C-Class (W202) - Продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2010 - 22:56

Лоши очи има тоя Илийката :) аз за това не му се хваля за нищо :) ха ха ха
  • 0

Ignore list: fiveq, Наско, krasch


#8 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 декември 2010 - 08:58

Айде сега, лошо съм гледал...

Не съм видял никакви винтове на решетката на парното. Има една планка с дупка за винт в долния край на решетката. Именно тази планка се счупи. А аз свалях решетката, защото самата решетка беше счупена - дръжчицата, която направлява ребрата има идиотска конструкция и се беше разпаднала на две части. А като я рагглобих по нея имаше следи от лепило, така че явно не я лепях за първи път. Както и да е, сега е залепена, но планката в долния край е счупена.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#9 Peter Darakchiev

Peter Darakchiev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 17 Мнения:

Публикувано 14 февруари 2012 - 21:06

на мен не ми свети пепелника .някои правил ли е нещо такова
  • 0

#10 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 февруари 2012 - 23:23

5 мнения по-надолу ;)

Как се сменява лампата в пепелника на ЦЛК 208
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#11 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 15 февруари 2012 - 23:30

Вие сте добре с CLK-то,защото поне ви свети включвателя на фаровете.При нашите W202-ки няма никой там и вечер го караме на усещане.И до ден днешен не мога да си обесня защо несвети при положение,че на 124 и CLK-то светят :dry
  • 0

#12 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 февруари 2012 - 08:37

Вие сте добре с CLK-то,защото поне ви свети включвателя на фаровете.При нашите W202-ки няма никой там и вечер го караме на усещане.И до ден днешен не мога да си обесня защо несвети при положение,че на 124 и CLK-то светят :dry


Колега сигурен ли си, че не свети защото 190, 124. 208, 210 и т.н и т.н да светят а 202 да не свети.Нещо не ми се вярва.
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#13 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 февруари 2012 - 10:51

Aбсурдно е, но наистина нямат. Иконките не са прозрачни, а са мацнати с боя. Има лампичка само в основата.

Публикувано изображение
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#14 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 16 февруари 2012 - 21:20

Поне се сваля лесно при смяна на крушката :) Да взема да им пратя едно запитване до Щутгарт за тая недосмислица :D
  • 0

#15 staniola

staniola

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1736 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 190D '93 продаден :(
    W140 400SE '92 продаден :(
    S210 E280 4matic '00
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 февруари 2012 - 10:07

Aбсурдно е, но наистина нямат. Иконките не са прозрачни, а са мацнати с боя. Има лампичка само в основата.

Публикувано изображение

на W201 е по същият начин и НЕ свети.
  • 0
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance


Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни