Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

премеждие след 4 годишно тичане по мъкитемоля и за съветче


  • Please log in to reply
19 мнения по тази тема

#1 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 декември 2010 - 20:15

Привет на всички в навечерието на най-светлия празник :)

Малко пред история.. от както взех колата, преди 4 г без1 месец, имаше едно леко като виене.. и тупкане при превключване на скоростите. Ходих при кой ли не и всеки казваше диференциал. Добре съгласен съм , търсих къде ли не и как ли не 3.64 голям.. никъде няма такова животно. По стечение на обстоятелствата баща ми преди няколко дни се запознал с Генади , който имал такъв диф и следваше радост неземна. Отиваме ние в сервиза.. шах ... дигат колата.. слушат с докторските слушалки и следва.. - не диф.. а скорости. Направо се изумих , колата остана да се прави. Намерихме за скромната сума от 850 лв сложиха я , смениха предните тампони на задния мост , долната помпа на съединителя (някой може ли да обясни нещо повече за нея ? че от както е сменена педала ми е супер мек) , масло на скоростите и там още няколко работи. Качвам се аз в колата и о.. чудо.. вътре тихо.. не тупка вече при смяна на скоростите и независимо дали съм натиснал съединителя или не няма вече ръмжене за което ми казаха , че е аксиален лагер. Оказа се , че моите на скорости им изтекло маслото почти на 100 %(а е сменено преди около 20-30 000 км как е изтекло още незнам) , от там се е скапала опашката и се стигнало до тук.
Супер.. радвам се.. колата е тиха... работи супер добре.. но.. скоростите се включват с доста повечко сила от колкото на старата кутия. Освет това като включа задна малко по бързичко и изхърква , което мен ме изкарва от кожата ми.
За сега ще покарам колата така няколко дни , с надеждата , че това ще се оправи , тъй като тази кутия не се знае колко време е седяла. Но след празниците е ясно , че ако не включва както аз искам отиваме за рекламация.

Та въпросчетата са някоко.
1- Къде може да ми оправят старата скоростна кутия и долу горе някаква ориентирочъна сума.
2- Дали няма вариант да се преодолее някак това по трудно включване на тези скорости с които съм?
3- За какво е аджеба таз долна помпа на съединителя (обясниха ми , че скоро е щяла да ме остави някъде на път... ) и каква роля играе ?
4- Има ли нещо при скоростите което да играе роля за ускорението ? Тъй като ми се струва , че ускорява по-динамично.
5- Скоро ще имам скорости за продаване :flagMB new:


П.С Това ще трябва да отиде в друга тема , но искам да похваля сервиза на Генади и самия него. Отношението което получих беше на страхотно ниво , супер доволен от качеството на работа.


Това е за сега.. Ако се сетя нещо ще дописвам , ако някой може да отговори на въпросите ще се радвам и ще съм благодарен. И скоро ще има допълнителна информация ... :)

Весели празници на всички :flagMB new:
  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#2 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 24 декември 2010 - 01:43

какво масло сипаха в кутията? В тази кутия се сипва САМО ATF, и то оригиналният на мерцедес. Ако не е АТФ, ще включва трудно.
долната хидравлика (помпа е горния хидро елемент), натиска вилката, която ти изключва съединителя.
Малко е спорно това дето са ти казали, че скоро щяла да те остави по пътя--как го установиха? като я разглобиха и прегледаха О-пръстените на микроскоп? както и да е, не е лошо това че си я сменил. НО шанса да се скапе горната помпа и долната хидравлика е еднакъв. даже в повечето случаи първо горната си утива.

това че хърка на задна: не изключва добре съединителя. защо? питай генади.

динамиката е по-добра? явно кутията не е същата. с по големи предавателни числа е. Опасявам се че максималната скорост ще ти е по-ниска, за сметка на ускорението. Километража ти ще е верен!
  • 0

#3 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 24 декември 2010 - 01:57

Колега,мисля си че не ти е обезвъздушена както трябва и затова ти е супер мек педала и не включва добре.Това се е получило при смяна на долната ти помпа.Пък да ти задоволя любопитството,горната помпа която се натика от левия педал,подава течност към т.н долна помпа която пък натиска едно лостче което избутва аксеалния лагер,който пък бута притискателния диск,той пък взема че се отделя от феродовия и т.н.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#4 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 декември 2010 - 10:26

На фактурата пише "Масло МСК" , като цената е 16 лв за литър , сипани са 2л. (В този ред на мисли.. колко струва литър АТФ ? Че не си спомням цената каква беше преди като го сменях)
Незнам дали е преглеждана по някакъв начин , ама сигурно е капело от някъде знам ли :kill_myself:

Между другото днес ми направи и друго впечатление . Задна при мен е като се дигне лоста и към 2ра. Задна както казах прехърква , а 2ра понякога като натисна съединителя и вкарам не иска да влезе , все едно стига до някакъв край и колкото и да дърпам към мен не иска , едва когато върна на неутрална и включа отново влиза и се усеща едно леко "туп".
Иначе тази горна помпа сигурно е единственото не сменено нещо свързано със съединителя.
А това че ще питам Генади е.. около 10000 % сигурно :flagMB new:

Мен максимална скорост не ме блазни така или иначе , карам с около 120-130 и тук там при изпреварване да вдигна до към 160-70 ако се наложи.

Това , че ще е верен е хубаво ама не ме касае много.. щото ако не се оправи таз кутия.. връщам моята ;)


Дилянски как става номера с обезвъздушаването ? Смисъл може ли да се направи в полеви условия ?
И мерси много за разяснението :beer:
  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#5 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 24 декември 2010 - 11:15

Хамъре браво братле , аз имам същото чукане при смяна на скоростите , обаче не винаги . 1ва ни винаги иска да влиза от място , един път влиза друг , друг път не . Мерси , че пусна темата и сподели към какво да се насочим , че това маи си е болка на по старите коли :)Поздрави и благодаря !
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 декември 2010 - 12:28

Чакай, чакай. Искаш да кажеш, че на предната кутия задна не е била като втора? А как тогава?
Нали и аз псувам, че не са сложили синхронизатор на задната, на CLK-то ми е също втора с повдигане за задната. Приеми го това, така е. Ще свикнеш да не изхърква като сменяш.

Колкото до втора. Виждал съм случай, при който от тампон на мотора, не влизаха някои скорости, 1ва или 2ра, не помня. Това на БМВ.
Вариант 2: Спирачна течност. Ти си с DOT4 (a не DOT4+). В МотоЕксперт имат машина под налягане с течност на Castrol. Аз бих почнал от нещо елементарно. Не съм виждал само заминали синхронизатори. Обикновено нещо вие, трака...

Напълно съгласен с Lorinser и dilqnski. Няма как да знаят кога ще си отиде помпата. Просто приказват типичното "майсторско" бла бла бла. Това е проклятието на ръчните кутии... Просто те оставя някъде на пътя без никакви признаци и симптоми...
  • 0

#7 hansito

hansito

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 179 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Филибето майна
  • Автомобил:
    W124 300ce 1991.

Публикувано 24 декември 2010 - 12:36

Aз имах подобен проблем с включването на задна и 2ра,оказаха се щангите под скоростния лост който прехвърлят скоростите.
След лек реглаж всички скорости взеха да се сменят супер мазно и леко без усилие.
  • 0
Публикувано изображение

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 декември 2010 - 12:41

Мда, това също е логично. Особено ако и не е свалена от кола кутията веднага. Кой знае къде се е въргаляла по земята тази кутия докато ти я продадат...
  • 0

#9 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 декември 2010 - 12:54

mbthepower оправяй го , че е много много дразнещо. Мен лично ме изкарваШЕ извън релси просто. Да не говорим , че сигурно цяла година след като взех колата и баща ми все ми казваше , че немога да карам и за това тупа :flagMB new: Едва когато му казаха 3-4-5 майстора , че има проблем.. се извини. :D

Лилов и на старата кутия си беше така , задна е над втора , не съм се изразил ясно :)
Няма как да свикна с хъркането , защото преди не го е правело и не мисля сега да почва. За това оставих четирицифрена сума там , за да ми е колата като хората.

Относно тампоните на мотора са сменени всичките , сега при този ремонт е сменен и "тампон щанга МСК". Може и от него да е.. понеше още е прекалено стегнат :D

Течността я смених преди няма и 10 000 км... ДОТ 4 е да :) С нови маркучета на всякъде съм даже. Ама.. тя болестта ни е ясна :flagMB new:

Аз предполагам само за синхронизатор , не съм карал кола със заминал такъв , за да знам дали нещо вие , трака и тн. Предположение , но при мен няма тракане , виене , тропане и сие.

И аз се съгласих с тях просто описах какво ми казаха , ако е имала проблем се радвам , че е сменена , така и така колата беше без скорости :D


Ханси.. точно за такова нещо си мислех и аз , и се надявах да има такъв реглаж. Догодина ще отида при тях и направо ще говоря да направят нещо по въпроса. Но след този коментар определено се чувствам доста по спокоен.

Кутията е врота ръка.. 100 % е седяла Х време някъде..
  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#10 yordanov

yordanov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W210

Публикувано 24 декември 2010 - 13:37

Случва се понякога при качването на кутията между нея и мотора да попадне изолация от купето.
Получава се същия ефект с хъркането на задна и трудното включване на скоростите.
А хидравликата.... веднъж тръгне ли да се вдига педала , се самообезвъздушава(ако всичко и е наред естествено)
  • 0

#11 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 24 декември 2010 - 19:53

Хидравликата няма как да се самообезвъздуши,по принцип е гаден процес и не става за полеви условия.По принцип го дават с машина под налягане но аз се оправям с компресор.Подавам въздух на казанчето и от долу от пробката отпускам много по малко.За толкова години не можах да намеря друг начин с 100% резултат.Иначе когато не е обезвъздушена оплакванията са точно такива каквито ги описа hammer^BaTe.При синхронизатор хърка само една предавка,така че отпада.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#12 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 декември 2010 - 09:45

Мерси Дилянски.. явно ще се мисли тоз вариант с обезвъздушаването.

Интересно ми е , че преди педала беше значително по тъврд. А сега все едно натискам въздух.. до толкоз мек ми се струва.

Някой знае ли колко е цената на АТФ масло за скоростите ?
  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#13 vik_70

vik_70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W210 3,2CDI 197hp avangard

Публикувано 25 декември 2010 - 10:53

Здравей,колега!
Има една тема в раздела "БС", там подробно съм описал при слагането на друго масло в скоростите освен АТФ какво се случи с превключването на скоростите особено когато времето е студено.
Когато покараш малко колата не се ли включват малко по добре?
Иначе наливно от БС-АТФ по спомени е около 15-18лв./Преди 3г./
  • 0

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4603 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 25 декември 2010 - 11:56

Марто, пробвай да нагласиш дължината на щангите - може да се подобрят нещата.

Отиваш на канал, изключваш на неутрална, слизаш долу и мушкаш един шифт с диаметър 5.5-5.9мм (една идея под 6мм) да мине през всички лостчета на превключвателя. Те са едно за 1-2ра, едно за 3-4та и едно за 5-задна.

Ако има нужда сваляш щангите и нагласяш дължината им, така че лостчетата на превключавтеля да не са под напрежение.

П.П. Не съм 100% сигурен, но си мисля че на тия кутии задната е със синхронизатор (но може твоята да е биал със, а тази без ако е от по-стара 5-степенна кутия). При мен това, което описваш го прави на 1-ва и мисля че е от синхронизатора. Аз вече съм свикнал, но когато някой друг се качи му се случва при включване на 1-ва да подскочи и изтупка колата. За да не хърка задната, чакай да спре напълно колата преди да включиш - ако върви напред дори и бавно ще хърка. Да видиш на Саксото на жена ми как хърка задната, а колата няма и 100хил. км - там вече със сигурност няма синхронизатор.
  • 0

#15 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 декември 2010 - 12:09

Веско мерси.. ще разгледам темата веднага :) Може и да е АТФ маслото.. тъй като е 16 лв/л ?
Иначе когато загрее има малко подобрение , но не е като както беше..

Стани реглажа ще го оставя на тях когато отида да им обясня за какво става дума.
Има ли как да разбера дали кутията е по-стара от моята ?
А задна ми хърка при напълно спряло положение , просто когато опитам да "вкарам" по бързичко. Нямам навика да включвам задна в движение. Въпреки че ми се е случвало няколко пъти и ако има някаква скорост и пак ръгна по бързичко и старата кутия леееко изхъркваше.

Дори и бавно да включвам задна (отново при напълно спряло положение) усещам как бавно минава като през зъбци. Все едно хъркане на забавен каданс :D
Първа и 2ра не винаги искат да влезат отраз , 4та влиза с повече напън , 3 също е малко по трудничко от преди , само 5 като че ли е нормално. При 4-та и 3-та има като 2 степени .. буташ лоста леко напред или назад съответно и се стига като до край.. след което трябва още малко натиск за да влезе самата скорост.
  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни