Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

EXTREME Tuning - Или поредния ми откачен проект :)CLK 200 Kompressor


  • Please log in to reply
42 мнения по тази тема

#1 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 декември 2010 - 22:33

Предполагам доста хора във форума са чували вече за Extreme Tuning. Според някои са много добри, според други... да не задълбаваме.
Аз обаче забелязах, че имат невероятно внимание към детайлите. Всяка заварка е на невероятно ниво, работят с неръждаема стомана и са склонни да се захванат с всякакви откачени проекти.
Виждал съм техен продукт на alipi на колата.

Не че съм имал проблем с колата, но като ми умря дебитомера изсипа много бензин през ауспусите. Като подавахме газ докато тествахме, хвърляше бензин през задното гърне.
Щяхме да се издушим в гаража от смрадта на сяра и бензин. След като смених дебитомера, колата започна да си върви отлично както винаги, но бучеше на едни обороти и не тръгваше да върви. Сякаш нещо я спираше.
И така, малко по малко се реших да махна катализаторите. Ами хубаво, но като знам на какво ниво работят компании като Крафт, Аспо, Ем-Комплект и т.н... сърце не ми даваше да давам пари за половинчати работи. Пак щяха да ми вземат поне едни 300лв. и не че работят лошо, но аз търся много високо качество.

Все пак CLK-то не ми е първа кола и от предните съм разбрал за себе си, че като не направя нещо като хората от първия път, после само плащам за доработки и съвсем не съм щастлив. Затова... колкото-толкова. Палнах колата и отидох при момчетата.

Поръчах пълна реплика на фабричните катализатори, но заменени със заглушители: от сглобка, до сглобка. Причината е елементарна: искам да си е като заводско. Ако реша да си купя нова генерация, щрак на болтчетата и заспива работата. Била тя оригинална на MB за модела, била Sebring, Eisenmann, Remus, Supersprint или каквато и да е.
Но не исках просто реплика... исках да е от неръждаема стомана, да не го мисля кога ще вземе да изгние около заварките и да псувам, и да се чудя как да го оправям. Виждал съм как преработена генерация след 3 години изглежда сякаш е престояла 20 години на дъното на морето.

Та така, всичко от неръждаема стомана, включително и монтажните планки, които са в краищата.
2 резонатора с бленди, тройници (или т.нар. гащи) и... обсъдихме опциите, исках си да е като фабричното, разбрахме се за цената.
Да, предполагам е скъпо, но както казах: Искам да се направи веднъж и да не пипам повече. А за 3 коли (на предните 2 с поне 2 преработки на всяка по генерацията), стигнах до извода че трудно се прави да стане като хората.

Всеки си преценя как да си премахне катализатора:
дали с права тръбичка, дали с евтино или скъпо резонаторче, дали с vortex-на тръба в резонатор... всеки си знае за себе си. Може да струва 15лв. при бай Араб, може и 600.

Ето и малко снимки. Аз лично съм повече от приятно изненадан от качеството на този изцяло поръчков продукт.

Публикувано изображение

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  P1080933.jpg   439,13K   346 Брой сваляния
  • Прикачен файл  P1080925.jpg   422,59K   397 Брой сваляния
  • Прикачен файл  P1080926.jpg   412,59K   368 Брой сваляния
  • Прикачен файл  P1080927.jpg   424,32K   363 Брой сваляния
  • Прикачен файл  P1080929.jpg   377,32K   398 Брой сваляния
  • Прикачен файл  P1080930.jpg   376,1K   393 Брой сваляния
  • Прикачен файл  P1080928.jpg   317,77K   336 Брой сваляния

  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#2 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 20 декември 2010 - 22:54

Искренно се радвам, че при теб доста са се постарали и нещата са станали перфектно.
Безспорно нещата са станали просто перфектно. И извивките са красиви и ТОЧНИ!
За жалост при мен не станаха добре. тези дни ще снимам творението им, за да не са безпочвени изливанията ми.
Тези дни, като ида в друга фирма да махнат тяхното творение и да ми сложат друго гърне--ще направя снимки, да се види и другата им страна.
  • 0

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 декември 2010 - 23:39

Благодаря, плавните извивки ми пълнят душата. Няма ръбове, няма гадни заварки по ъглите. Доста близо до моята представа за това как трябва да се получи като изпълнение на външен вид.
И звукът е страхотен. Напълно тиха при поддържане на обороти и плавно ускоряване. Но при рязко смачкване на газта, реве доста зловещо на средни честоти му ~2300 и 2800 rpm.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#4 HIFI

HIFI

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 120 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Еlectronics, Embedded Software Development for Microcontrolers, BasketBall
  • Автомобил:
    CLK 320 W208
    m112 18V V6 218hp
    SmaragdSchwarz

Публикувано 21 декември 2010 - 01:25

Имах честта да я чуя, много е тиха и като и дадеш малко зор надува "гайдата". Разкошно се е получило - сега като го видях и почнах и аз да се замислям :icon_coolgrin:
  • 0

#5 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2185 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

Публикувано 21 декември 2010 - 09:56

Браво,добре е станало.Аз не мога да изкажа критики защото и при мен стана много добре,по същия начин.
Не знам защо обаче при Боян нещата не се получиха.Според мен Боян знае точно какво иска,но Драго не го е разбрал точно.
Това е проблема при нас ( хората които си обичат колите ) че в нашите глави е едно и не всеки майстор може да ни разбере точно какво искаме.
Със здраве да си я ползваш,Коста.Публикувано изображение
  • 0
Не хапи този,който може да те изяде.

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 21 декември 2010 - 10:33

Изглежда много добре. Сега чувстваш ли да е по "отпушена" колата?

А защо да е откачен проекта :) ? Откачен щеше да е ако беше пуснал complete dual до края, но колекторът при теб е 4-1 и не предразполага :)
  • 0

#7 Skull

Skull

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 21 декември 2010 - 10:39

хубаво е станало :icon_coolgrin: ... колко пара ти зеха ако е удобно да кажеш ?
  • 0

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 декември 2010 - 12:12

Subsonic, събрах пак конюшнята :D . Много по-леко върви. Ехх... откачен е, защото хората не слагат по 2 резонатора, не правят всичко от неръждаема стомана и обикновено пускат прави тръби до Илиенско задно гърне :) Аз просто инвестирам в невидими ъпгрейди :)

Skull, неудобно ми е малко :blush: 600лв. Имах един голям буркан със стотинки... От моя гледна точка, не се бръкнах много за проекта. Сега като разкарам и катализаторите, ще ми седне към 150лв. :)

Павка, Васко, благодаря!
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#9 нико николов

нико николов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 114 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Neuwied
  • Автомобил:
    mercedes benz clk 230 kompressor `98

Публикувано 21 декември 2010 - 14:48

Охооо ...в събота вечер само загатна че ще правиш нещо :) за това ли става дума ? Нямам търпение да  го чуя !!!
  • 0

#10 Skull

Skull

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 21 декември 2010 - 18:07

дам с врътката с катализаторите не е болказа умиране...

тука има един полезен линк ако някои е решил друг да сиправи подобни проектчета :)

http://stores.ebay.de/A-E-V ... един колега си взе от тези пичовци и му доиде някаде 600-700 кинта за 124-ката с катализаторите :) О време на време изпадат доста добри оферти.
  • 0

#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 декември 2010 - 18:16

Ех да, но са алуминизирани тръби. Аз съм поръчвал катализатори за БМВ-то от Англия. Трябва да ти кажа, че резултатът е много незадоволителен. Вярно че успях да го купя целия компонент на отлична цена, но бяха пари на вятъра. Иначе пак цял компонент с монтажни планки и т.н.

А и от немците избягвам да пазарувам. Редовно търговците са немски мангали, комуникацията е често невъзможна, а доставката насам е 50ина Евро, което е безумие.
Най-добре ми е от английско :)

Ники, да, това е ми беше идеята. Удрям пауза за момента с проектите, може да хвана да си рециклирам секторната кутия Януари, но ще видим. Дотогава малко мисля да я покарам, да й се порадвам. Че само вкъщи-офиса... не е интересно :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#12 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 21 декември 2010 - 20:54

аз все повече се замислям дали да не направя разклонение - да има по една тръба от ляво и отдясно, с по един накрайник тип сплескана елипса.... но като знам колко надолу е баката.... ще трябва добавчица на бронята сякаш....да скрие карантията отдолу
  • 0

#13 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 декември 2010 - 07:27

Евала Коце за това, че наистина си вложил пари в нещо,което не се вижда, но пък безспорно си заслужава:)
Ти си Мераклия отвсякъде........Публикувано изображение
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#14 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 декември 2010 - 12:08

Marto BS, ако искаш двойна генерация, послушай Subsonic! Така и така е масивен проект, направи колекторите 4-2 (ако не са така) и пусни 2 отделни тръби към края на колата с H-pipe след първите гърнета. Ще звучи зловещо. Винаги може да се направи да изглежда като истинско, Просто се мести гърнето назад и под ъгъл и се извежда само накрайника... Или режеш легена, ти си преценяш. Аз лично бих преместил гърнето от дясната страна по-назад, за да не режа нищо.

Ако те интересуват подробности, отвори bmwfans.info и разгледай генерацията на 325i и 328i E36 oт примерно 1996г. Достатъчно показателна е, нищо че вървят от едната страна тръбите.

Gangsta Man, (много весел nick :)) не знам дали си заслужава брат. Никой никога не оценя тези малки неща, но поне съм доволен. Реших че мисля да си покарам тази кола повечко. Харесва ми, удобна ми е, здрава е... затова! Иначе 80% от парите за една кола отиват в кошчето, била тя и втора употреба. Но като свикнеш с мисълта, не те дразни толкова
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#15 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 22 декември 2010 - 14:55

На 328 е много интересна генерацията.

моторът е шестак - колкеторът е 6-2. После двете тръби вървят поотделно до крайното гърне. Отделни катализатори, отделно средно гърне.

В крайното гърне има клапа, която се задейства посредством вакум от колектора - явно с цел по-добро обезшумяване на празен ход и при леко натоварване, и за по-малко рестрикция при високи обороти или пълно натоварване. Н е знам обаче този механизъм доколко е надежден - да не заклинва в някакво положение като ЕГР-ите.

Иначе м111 мотора на 200CE 16 мисля че е с колектор 4-2-1 и може да се пробва 4-2-2
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни