Голяма Консумация на ток при изключен двигателГоляма Консумация на ток при изключен двигател
Започната от Nasko9991, 27 окт 2010 - 19:45:38
19 мнения по тази тема
#1
Публикувано 27 октомври 2010 - 19:45
Здравейте Колеги,
Имах следната неприятна случка и се опасявам да не се повтори отново. Возилото е C220 CDI W203.
Преди няколко дена намерих акумулатора напълно изтощен и трябваше да отключа с металния ключ. Казах си - дошло му е времето на оригиналния акумулатор, все пак е на 5 години - сдал е багажа. Слагам нов акумулатор и колата пали от раз, всички уреди работят, няма грешки на таблото. Всичко изглежда ок до следващата сутрин, когато всичко се повтаря - напълно изтощен нов акумулатор и отваряне с металния ключ.
След зареждане на двата акумулатора и серия от замервания се установи че консумацията на ток е 15 - 16 Аm при не работещ двигател и изключени консуматори. Напрежението при работещ двигател беше 13.9v - което е в нормални граници. Случката се разигра в провинцията и след няколко часово каране до София и преглед при майстор се установи че проблема се е оправил сам, по някакъв начин. В момента карам с резервен акумулатор в багажника, защото не знам кога ще се повтори отново ситуацията.
Моля ви за компетентно мнение къде да търся проблема. Има подобна тема за повишена консумация в следствие от забил датчик на подгряването на колекторните тръби, но не съм сигурен дали го има при моя модел. В момента основните големи консуматори си работят нормално - подгряване и преместване на седалки, прозорци, климатик ...
Имах следната неприятна случка и се опасявам да не се повтори отново. Возилото е C220 CDI W203.
Преди няколко дена намерих акумулатора напълно изтощен и трябваше да отключа с металния ключ. Казах си - дошло му е времето на оригиналния акумулатор, все пак е на 5 години - сдал е багажа. Слагам нов акумулатор и колата пали от раз, всички уреди работят, няма грешки на таблото. Всичко изглежда ок до следващата сутрин, когато всичко се повтаря - напълно изтощен нов акумулатор и отваряне с металния ключ.
След зареждане на двата акумулатора и серия от замервания се установи че консумацията на ток е 15 - 16 Аm при не работещ двигател и изключени консуматори. Напрежението при работещ двигател беше 13.9v - което е в нормални граници. Случката се разигра в провинцията и след няколко часово каране до София и преглед при майстор се установи че проблема се е оправил сам, по някакъв начин. В момента карам с резервен акумулатор в багажника, защото не знам кога ще се повтори отново ситуацията.
Моля ви за компетентно мнение къде да търся проблема. Има подобна тема за повишена консумация в следствие от забил датчик на подгряването на колекторните тръби, но не съм сигурен дали го има при моя модел. В момента основните големи консуматори си работят нормално - подгряване и преместване на седалки, прозорци, климатик ...
#2
Публикувано 28 октомври 2010 - 02:13
Здравейте Колеги,
Имах следната неприятна случка и се опасявам да не се повтори отново. Возилото е C220 CDI W203.
Преди няколко дена намерих акумулатора напълно изтощен и трябваше да отключа с металния ключ. Казах си - дошло му е времето на оригиналния акумулатор, все пак е на 5 години - сдал е багажа. Слагам нов акумулатор и колата пали от раз, всички уреди работят, няма грешки на таблото. Всичко изглежда ок до следващата сутрин, когато всичко се повтаря - напълно изтощен нов акумулатор и отваряне с металния ключ.
След зареждане на двата акумулатора и серия от замервания се установи че консумацията на ток е 15 - 16 Аm при не работещ двигател и изключени консуматори. Напрежението при работещ двигател беше 13.9v - което е в нормални граници. Случката се разигра в провинцията и след няколко часово каране до София и преглед при майстор се установи че проблема се е оправил сам, по някакъв начин. В момента карам с резервен акумулатор в багажника, защото не знам кога ще се повтори отново ситуацията.
Моля ви за компетентно мнение къде да търся проблема. Има подобна тема за повишена консумация в следствие от забил датчик на подгряването на колекторните тръби, но не съм сигурен дали го има при моя модел. В момента основните големи консуматори си работят нормално - подгряване и преместване на седалки, прозорци, климатик ...
Хм, това ми звучи някак познато... Имаш ли CD Player и какъв тип ?
Имахме на морето преди 2 лета подобен проблем... та на морето (в Приморско) купувахме за това чисто нов акумулатор, мислейки, че е някакъв сериозен проблем. Другият като резерва в багажника. Нощно време разкачване на акумулатора с едни клещи...хората ни зяпат ... резил. Но не можехме на място пред хотела да установим защо става това.
Та... кво се оказа. Имаме SONY CD Player с USB- вход и е вързано не през ключа на стартера . Да, ама излиза , че е по-добре да е вързано през стартера май. Защото пущината (Sony- то де) си имало някаква програма за демонстрация Demo - menu и въпреки, че е била изключена изрично (прави се ръчно) , но по незнайни причини се самовключила пак, и дори при свален панел и кола в пълен покой Sony-то си въртяло демо-то и това е една постоянна консумация и нощем докато ние спим горе в хотела...
Слизаме да ходим на плаж... тц, няма никой, не може да се завърти изобщо, като умряла колата.
Еййй... до като разберем от какво става това - тая консумация, побесняхме...
Чак в къщи с подходящите инструменти... замерване... спиране на демо-то - изчезна постоянната консумация. Да, ама първият акумулатор беше вече заминал и не ставаше и за резерва, изхвърлихме го.
Разбира се, може и да не е при теб това проблема, но споделям само като насока къде евентуално да търсиш проблема...
Щото и ние така се пулехме от къде, аджеба, идва тая консумация перманентна...
Провери си радио/ CD как е вързано евентуално.
Говоря пак за С-тка , W 203 , 220 CDI - 2001
Прикачени файлове
#3
Публикувано 28 октомври 2010 - 09:10
Хм, това ми звучи някак познато... Имаш ли CD Player и какъв тип ?
Имахме на морето преди 2 лета подобен проблем... та на морето (в Приморско) купувахме за това чисто нов акумулатор, мислейки, че е някакъв сериозен проблем. Другият като резерва в багажника. Нощно време разкачване на акумулатора с едни клещи...хората ни зяпат ... резил. Но не можехме на място пред хотела да установим защо става това.
Та... кво се оказа. Имаме SONY CD Player с USB- вход и е вързано не през ключа на стартера . Да, ама излиза , че е по-добре да е вързано през стартера май. Защото пущината (Sony- то де) си имало някаква програма за демонстрация Demo - menu и въпреки, че е била изключена изрично (прави се ръчно) , но по незнайни причини се самовключила пак, и дори при свален панел и кола в пълен покой Sony-то си въртяло демо-то и това е една постоянна консумация и нощем докато ние спим горе в хотела...
Слизаме да ходим на плаж... тц, няма никой, не може да се завърти изобщо, като умряла колата.
Еййй... до като разберем от какво става това - тая консумация, побесняхме...
Чак в къщи с подходящите инструменти... замерване... спиране на демо-то - изчезна постоянната консумация. Да, ама първият акумулатор беше вече заминал и не ставаше и за резерва, изхвърлихме го.
Разбира се, може и да не е при теб това проблема, но споделям само като насока къде евентуално да търсиш проблема...
Щото и ние така се пулехме от къде, аджеба, идва тая консумация перманентна...
Провери си радио/ CD как е вързано евентуално.
Говоря пак за С-тка , W 203 , 220 CDI - 2001
Оригинален CD Changer + голяма навигация, които се изключват при изваждане на контактния ключ. Това също беше едно от първите ми предположения, но музиката си работеше и дисковете се сменяха когато имаше голяма консумация и сега когато няма. Също не ми се вярва, че музиката в колата може да разреди целия акумулатор за 6-8 часа, все пак е 100Аmh.
#4
Публикувано 28 октомври 2010 - 09:46
Разединява се отрицателния полюс от акумолатора и
между клемата и полюса се включва амперметър .
Затварят се вратите да няма консуматори и се
гледат показанията ако е над 100 милиампера нещо не е наред .
Последователно се вадят препазителите от гнездата им!
Който предпазител ти изключи консуматора ,
по неговата верига се търси проблема .
Когато проблема беше налице, амперметъра показа около 15Ам и кабелите на уреда загряха. Замерванията бяха при затворени врати и отворен капак на двигателя, където е акумулатора (на предишния модел акумулатора е в багажника).
Ако се появи консумацията отново, последователното вадене на предпазителите е следващата стъпка. Има надежда да не се появи ако е изгорял бушона на въпросния консуматор.
Сега всяка вечер преди да заключа колата, закачам амперметъра между минусовата клема и масата на купето и проверявам консумацията - много неприятна процедура, но до някъде гарантира, че на другия ден акумулатора няма да е напълно разреден.
#5
Публикувано 28 октомври 2010 - 11:27
колега като мериш консумацията натисни бутона
да имитираш че капака е затворен заключи колата
и изчакай 10 мин да "заспи" колата ,че тя си има свой живот
и тогава мери консумацията
трябва да е под 20 мА
да имитираш че капака е затворен заключи колата
и изчакай 10 мин да "заспи" колата ,че тя си има свой живот
и тогава мери консумацията
трябва да е под 20 мА
#6
Публикувано 28 октомври 2010 - 13:37
колега като мериш консумацията натисни бутона
да имитираш че капака е затворен заключи колата
и изчакай 10 мин да "заспи" колата ,че тя си има свой живот
и тогава мери консумацията
трябва да е под 20 мА
При заключена кола и заспали ел.блокове консумацията е 70-80мА (0.08А) и смятам че това е в нормални граници. От тази консумация няма как да падне акумулатора за няколко часа. Когато консумацията беше голяма и паднаха и двата акумулатора, нямаше как да замеря в "заспало" състояние, защото кабелите на уредчето което ползвах загряваха за 15-20 секунди и отчиташе консумация 15-16А.
Учудвам се как кола с толкова много електроника няма елементарна защита която да предпази акумулатора от пълен разряд. Най лошото е че проблема не е локализиран и не знаеш кога и къде ще се случи следващият път.
#7
Публикувано 28 октомври 2010 - 19:33
по принцип има система която като падне
акумулатора да почне да изключва консуматорите
ама при теб явно нещо не е сработила
малкия акумулатор трябва да има закъсила клетка
за да го прави
ама 16 А си е доста голям ток
малко неща могат да черпят толкова
акумулатора да почне да изключва консуматорите
ама при теб явно нещо не е сработила
малкия акумулатор трябва да има закъсила клетка
за да го прави
ама 16 А си е доста голям ток
малко неща могат да черпят толкова
#8
Публикувано 28 октомври 2010 - 20:25
по принцип има система която като падне
акумулатора да почне да изключва консуматорите
ама при теб явно нещо не е сработила
малкия акумулатор трябва да има закъсила клетка
за да го прави
ама 16 А си е доста голям ток
малко неща могат да черпят толкова
Къде се намира малкия авариен акумулатор да го проверя в какво състояние е. Модела е фейслифта, комби от 2005г(ако това има значение).
Поне до сега не съм виждал такъв под предния капак или багажника. Какво представлява, ампераж, размери? Проблем ли е да се разкачи от инсталацията?
#9
Публикувано 10 декември 2010 - 20:14
Имах същия проблем няколко дни след като купих колата. Беше с някакъв скапан акумулатор от автокьщата и до като се наканя да взема нов, 5 пъти ми даваха ток. Оказа се, че има голяма оттечка (над 400 Amh) и в магазина на Бош не искаха да ми дадат гаранция до като не я отстраня. Обиколих няколко майстори и накрая единия оправи работата. Оказа се че италианеца явно е слагал gps и то некадърно та майстора му намери бушона (след бая умуване и проби по веригите), махна го и всичко си влезе в нормата.
#10
Публикувано 02 януари 2011 - 10:53
здравей колега,относно консумацията на ток която ти създава проблем мога да споделя моят случай какъв беше.Значи 1 ден искам да запаля и няма никакъв ток,помислих че е от акумулатора,свалих го заредих го след което колата запали без проблем,на другият ден същата работа няма ток.Купих нов Бош 100 ампера слагам го и пали без проблем,но на следващият ден пак не иска да запали и вече откачих,замерихме Бошът както беше чисто нов нямаше грам ток във него и от там при майстор.Цял ден го проверяваха кво му има и "болката" беше следната.Значи имало някакъв нагревател на двигателят който служи при студено време да подгрява допълнително антифриза,та този нагревател дърпа страшно много ток защото за 1 денонощие ми събори новият Бош,просто този нагревател при мен е направил оттечка и затова черпи всичкият ток,след като го откачихме от веригата да черпи ток,сега нямам никакъв проблем с него.Надявам се да съм бил полезен за разрешаването на твоят проблем просто още 1-но предположение къде да търсиш проблема.Успех
#11
Публикувано 02 януари 2011 - 13:26
А вода в клетките имали , зареждали го 24 часа.И при мене беше така заредих го , сипах преварена вода и да чукна на дърво вече 3ти ден пали без проблеми.Е говора за в124 много по прост модел , от към ситеми.Но пробвай и този вариант.
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#12
Публикувано 02 януари 2011 - 14:54
Да, в нагревателя на водата ти е проблема - или по-скоро в електрониката която го управлява, щото реотана си е е реотан. Изключването му напълно не е решение, защото без него по-трудно достига работна температура двигателя.
#13
Публикувано 01 февруари 2011 - 21:43
здр сащата работа се полу4ава с моита ц 220 цди 2005 тока се губи ама когато си поиска
#14
Публикувано 01 февруари 2011 - 22:04
+1, елиминиранто на този нагревател не е добра идея и ще доведе до по-големи бели от паднал акумулатор. Разбирира се, ефекта от изключения нагревател ще се прояви след време, но пък ще е убийствен и за двигателя и за банковата сметка. Като моментален резултат може да се очаква много по-бавно достигане на работна температура(90 градуса), ако въобще бъде достигната, повишен разход на гориво и мръзнене в купето придружено с потни или замръзнали стъкла.Да, в нагревателя на водата ти е проблема - или по-скоро в електрониката която го управлява, щото реотана си е е реотан. Изключването му напълно не е решение, защото без него по-трудно достига работна температура двигателя.
Автомобила е пълен с най-различни системи, които комуникират една с друга. "Чичо Манчо" дето е голем разбирач по 201 и 124 е абсолютно безсилен пред въпросния автомобил. Освен да прояви касапския си нрав, нищо повече не му остава. Ще ти клъцне жичките за 50 кинта, а после ще ти обясни колко калпави са тия новите коли и как се трошат като солети.
Избора си е ваш колеги. Можете да елиминирате нагревателя за 50-тина кинта и да чаката да изляза прав, а можете да си оправите проблема и да се радвате на автомобила, който би ви служил вярно.
Моя опит с термостата казва да не се слуша "чичо Манчо", а да си закараш колата на компетентен диагностик и после да се кефиш на топлината.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#15
Публикувано 21 март 2011 - 17:25
Колега ,
Аз имах подобен на твоя проблем .
При мен се оказа проблем в блоковете които управляват електрическите седалки .Този блок пращаще грещни сигнали по CAN-а и държеше половината периферия на колата будна . Ако си с такива седалки пиши и ще ти кажа как да тестваш и как да решиш проблема .
Аз имах подобен на твоя проблем .
При мен се оказа проблем в блоковете които управляват електрическите седалки .Този блок пращаще грещни сигнали по CAN-а и държеше половината периферия на колата будна . Ако си с такива седалки пиши и ще ти кажа как да тестваш и как да решиш проблема .
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни