Карбонови части!!!
Започната от belial, 12 окт 2010 - 19:51:21
40 мнения по тази тема
#1
Публикувано 12 октомври 2010 - 19:51
Здравейте!
Първо искам да уточня, че става въпрос за истински карбон, а не за карбоново фолио.
Какво представлява карбона? Отначало си мислех, че карбона е някакъв много твърд материал, който се пече или нагрява докато стигне желаната форма. Но, уви. Карбона е най-обикновен плат, който като се намаже със смола придобива съответната здравина и твърдост.
Плата от своя страна има най-различни плетки. Най-изплозвана плетка за части е диагонална 2х2 от 160-200гр на квадратен метър. Има още и диагинална 4х4, равнинна, еднопосона т.н. Ето малко снимки на различните плетки:
Освен по плетката карбоновия плат се различава и от грамажа на квадратен метър. Има от 60 го 900гр/м.
Също някой фирми предлагат и оцветени нишки или текстилни платове:
Стига толкова за платовете. Сега да споменем малко и за смолата. Има няколко вида смола, най-използваните са полиестерна, виниестерна и епоксидна. Полиестерната е една от най-масово използваните, но аз съм твърдо против нея. Предимствата са й, че е много евтина и бързо се втвърдява, но за сметка на това седи жълтеникаво, мирише ужасно и е доста вредна (авто кита за коли се прави от полестерна смола). Аз примерно използвам епоксидна смола. Тя има доста по-добри механични свойства от полиестерната, изобщо не мирише, напълно безцветна е, също и не е вредна стига да не я пиете . Основен недостатък е цената й (от 5 до 10 пъти по скъпа от полиестерната) и това че й е необходимо повече време за да се втвърди. Ако искате да правите нещо качествено, било то за визия или здравина използвайте епоксидна смола.
И сега да си дойдем на думата - какво може да направим от карбон. Има два начина за правене на карбонови части.
Първият е частите да са изцяло от карбон, които се правят чрез матрица (калъп) и вакуумиране. По този начин се правят големи части като можем да ги направим доста здрави в зависимост от това колко слоя плат използваме.
Вторият, с който съм доста добре запознат, е покриване на оригиналните части с карбонов плат. Този вариант е може би по евтин от първия, но служи само за визуална цел (и дума не може да става за здравина, тъй като използваме само един слой карбон). Покриванете става на 4 етапа:
1) почистват се оригиналните лайсни и се залепя карбоновия плат върху тях;
2) насят се няколко слоя епоксидна смола върху карбона;
3) шлайфане и изглаждане на лайсните;
4) лакиране и пастиране. Лака предпазва детайлите от драскотини и от пожълтяване от слънцето. А от скоро започнах да нанасям накрая и специална вакса, която прави частите още по-лъскави и гладки.
Ето и клипче за по ясна представа на процедурата - http://www.youtube.c...?v=6rTWaV1imzs.
Айде малко и снимков материал, на частите направени от мен:
Първо искам да уточня, че става въпрос за истински карбон, а не за карбоново фолио.
Какво представлява карбона? Отначало си мислех, че карбона е някакъв много твърд материал, който се пече или нагрява докато стигне желаната форма. Но, уви. Карбона е най-обикновен плат, който като се намаже със смола придобива съответната здравина и твърдост.
Плата от своя страна има най-различни плетки. Най-изплозвана плетка за части е диагонална 2х2 от 160-200гр на квадратен метър. Има още и диагинална 4х4, равнинна, еднопосона т.н. Ето малко снимки на различните плетки:
Освен по плетката карбоновия плат се различава и от грамажа на квадратен метър. Има от 60 го 900гр/м.
Също някой фирми предлагат и оцветени нишки или текстилни платове:
Стига толкова за платовете. Сега да споменем малко и за смолата. Има няколко вида смола, най-използваните са полиестерна, виниестерна и епоксидна. Полиестерната е една от най-масово използваните, но аз съм твърдо против нея. Предимствата са й, че е много евтина и бързо се втвърдява, но за сметка на това седи жълтеникаво, мирише ужасно и е доста вредна (авто кита за коли се прави от полестерна смола). Аз примерно използвам епоксидна смола. Тя има доста по-добри механични свойства от полиестерната, изобщо не мирише, напълно безцветна е, също и не е вредна стига да не я пиете . Основен недостатък е цената й (от 5 до 10 пъти по скъпа от полиестерната) и това че й е необходимо повече време за да се втвърди. Ако искате да правите нещо качествено, било то за визия или здравина използвайте епоксидна смола.
И сега да си дойдем на думата - какво може да направим от карбон. Има два начина за правене на карбонови части.
Първият е частите да са изцяло от карбон, които се правят чрез матрица (калъп) и вакуумиране. По този начин се правят големи части като можем да ги направим доста здрави в зависимост от това колко слоя плат използваме.
Вторият, с който съм доста добре запознат, е покриване на оригиналните части с карбонов плат. Този вариант е може би по евтин от първия, но служи само за визуална цел (и дума не може да става за здравина, тъй като използваме само един слой карбон). Покриванете става на 4 етапа:
1) почистват се оригиналните лайсни и се залепя карбоновия плат върху тях;
2) насят се няколко слоя епоксидна смола върху карбона;
3) шлайфане и изглаждане на лайсните;
4) лакиране и пастиране. Лака предпазва детайлите от драскотини и от пожълтяване от слънцето. А от скоро започнах да нанасям накрая и специална вакса, която прави частите още по-лъскави и гладки.
Ето и клипче за по ясна представа на процедурата - http://www.youtube.c...?v=6rTWaV1imzs.
Айде малко и снимков материал, на частите направени от мен:
#5
Публикувано 12 октомври 2010 - 22:01
Да покажа "малката" разлика между истинския карбон и карбоновото фолио:
Значи темата не е само за покриване с карбон, който да седи като декорация. Правил съм доста неща изцяло от карбон за здравина или за олекотяване. Друг е въпроса, че ако искаш нещо да е леко и здраво цената е по-висока. А в тази криза много малко хора си позволяват да харчат излишни пари за подобни неща, затова съм надлегнал засега на покриването с карбон. Вече мога да кажа че доста се усъвършенствах и сега ще започвам да се занимавам с по-сложни неща. Карам ги нещата едно по едно, поне ако правя нещо да е както трябва. Ето малко снимки на части изяло от композитни материали, направени чрез матрици:
В момента и правя пантите за ламбо доорс също от карбон.
Значи темата не е само за покриване с карбон, който да седи като декорация. Правил съм доста неща изцяло от карбон за здравина или за олекотяване. Друг е въпроса, че ако искаш нещо да е леко и здраво цената е по-висока. А в тази криза много малко хора си позволяват да харчат излишни пари за подобни неща, затова съм надлегнал засега на покриването с карбон. Вече мога да кажа че доста се усъвършенствах и сега ще започвам да се занимавам с по-сложни неща. Карам ги нещата едно по едно, поне ако правя нещо да е както трябва. Ето малко снимки на части изяло от композитни материали, направени чрез матрици:
В момента и правя пантите за ламбо доорс също от карбон.
#6
Публикувано 12 октомври 2010 - 22:20
А добре дошъл на колегата!
Виждал съм негови изпълнения наживо, адски добър е.
Айде да видим имаме ли ентусиасти!
Братле, намират ли ти се снимки от на koyota машината? /Ааа, видях я, sorry/
Виждал съм негови изпълнения наживо, адски добър е.
Айде да видим имаме ли ентусиасти!
Братле, намират ли ти се снимки от на koyota машината? /Ааа, видях я, sorry/
#7
Публикувано 12 октомври 2010 - 22:53
Добре дошъл , колега
Бях те питал в бмв форума дали ще започваш и друга марка .. е явно я почваш
Бях те питал в бмв форума дали ще започваш и друга марка .. е явно я почваш
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#8
Публикувано 12 октомври 2010 - 22:59
Добре дошъл , колега
Бях те питал в бмв форума дали ще започваш и друга марка .. е явно я почваш
Благодаря колега! Вече започвам и с други марки, дано само и тук има голям интересн
#9
Публикувано 13 октомври 2010 - 00:56
аз лично съм скиптично настроен ... но дано не се окажа прав
Успех , колега
Успех , колега
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#10
Публикувано 13 октомври 2010 - 10:44
Ето първо питане - има ли вариант карбон да бъде оцветен като шарката на махагоните - зебрано, коренище или друга дървесна шарка?
НА теория, тук обсъждахме вариантите за лакиране на естествен фурнир...
предполагам, че технологията след втвърдяването на плата би била сходна...
Ако намеря някакъв фурнир съм склонен да направим някой друг тест и да видим какво ще излезе.
НА теория, тук обсъждахме вариантите за лакиране на естествен фурнир...
предполагам, че технологията след втвърдяването на плата би била сходна...
Ако намеря някакъв фурнир съм склонен да направим някой друг тест и да видим какво ще излезе.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Публикувано 14 октомври 2010 - 08:20
Аз лично не разбрах от темата показваш ни как да си ги направим сам или предлагаш и ти тази услуга, съответно на цена? Хубаво е да споделиш, защото изглежда лесно, но аз бих се доверил на човек с опит, отколкото сам да си омажа панелите.
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#12
Публикувано 14 октомври 2010 - 08:54
Честно, лесно ли изглежда?
Очевидно момчето показва неща, които е правил и съответно при интерес, може да се заеме и с твоята кола с/у заплащане.
Очевидно момчето показва неща, които е правил и съответно при интерес, може да се заеме и с твоята кола с/у заплащане.
#13
Публикувано 14 октомври 2010 - 11:38
Показвам основните стъпки при изработката на композитни части. Аз отначало си мислех че с карбона се работи както с метала, нямах си и ни най-малка идея как се постига тази здравина и лекота. Тогава започнах да търся по българските форуми информация, но никъде не намерих. Съответно започнах да търся по чуждите форуми и търсачки за повече информация. После започнах да експериментирам, да откривам какви са ми грешките и кое е правилно, какви материали да използвам и какви не. Защото смолата е също от много голямо значение, в бг изпозлват главно полиестерна или българска епоксидна АП-1 (която няма нищо общо с епоксидната) като и двете са изключително вредни и некачествени. Хубавото е че съм тясно свързан с авиациятя, също и правехме ултра леки самолети, които бяха половината от композитни материали и разбрах че има и мн качествени материали. Естествено в бг няма почти нищо, а и цените са доста високи и затова всички си поръчвам от чужбина.Аз лично не разбрах от темата показваш ни как да си ги направим сам или предлагаш и ти тази услуга, съответно на цена? Хубаво е да споделиш, защото изглежда лесно, но аз бих се доверил на човек с опит, отколкото сам да си омажа панелите.
Смисъла на темата е ако искаш карбонови лайсни да разбереш каква е процедурата и да се разбере, че изобщо има някой в бг който се занимава с това. Защото аз знам само за 2-3 човека който се занимават с покриване на части. А да не говорим, че цените на тази услуга на вън са поне 4-5 пъти по-високи отколкото в бг. Истината е че изобщо не е много лесно, трябва да имаш много време и нерви, а също и да прежалиш няколко хиляди лева докато получиш желания разултат.
#14
Публикувано 14 октомври 2010 - 21:03
Добре, това че си го показал и споделил с нас - супер! Но с предишния си пост исках да попитам за цена, защото живо се заинтересовах от покриването с карбон на панелите. Моите и без друго са поизносени и искат полиране, то по-добре да ги променя ( и без друго махагонът хич не ми харесва противно на общотоприетото мнение, че е "гъзарско" ). Нямам време кога да експериментирам, още по-малко имам време да се специализирам. Пиши на лично ако трябва - става дума за всички махагонови панели в W202.
Лилоф, изглежда лесно - да. Ако се напъна ще го направя от първия път, но колко ще е качествено - йок, не знам. И аз мога да те науча за един ден да монтираш климатици, ама ще работи след това този климатик, ще изкара ли и една зима...? Разбра ли ми мисълта какво имах предвид
Лилоф, изглежда лесно - да. Ако се напъна ще го направя от първия път, но колко ще е качествено - йок, не знам. И аз мога да те науча за един ден да монтираш климатици, ама ще работи след това този климатик, ще изкара ли и една зима...? Разбра ли ми мисълта какво имах предвид
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#15
Публикувано 15 октомври 2010 - 08:51
Здравей. Това което видях изглежда много добро. Аз лично си поръчах плата от Гърция т.е. поръчаха ми го и сега чакам да видя крайния резултат. Дай някаква цена за преден и заден капак. Ако искаш пиши на лични че ми трябва един детайл, а твоите изглеждат много добре
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни