Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Съвет за покупка на W124


  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1 cyanogen78

cyanogen78

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Gabrovo
  • Интереси:абсолутно всекакви
  • Автомобил:
    W124 E 200 - 1995
Garage View Garage

Posted 04 October 2010 - 13:33

Здравейте на всички,

Доскоро карах Пасат В3, купих го през януари тази година, седан, 1992, 1.8mI, без екстри, но много запазен, сложих му газ и въобще бях много доволен от автомобила. За съжаление преди 10 дни го размазах на магистралата, за радост на мен нищо ми няма, както и няма други участници в произшествието. Но купето вече отиде за претопяване ...

Разбира се, първоначално бях решен, че ще си намеря същия автомобил, но се оказа, че не е така лесно - през януари купих този за 1550 лв., но явно съм извадил и късмет, ззащото сега няма много такива пасати в мобиле-то, и цената им гони 2 500.

И почнах да се оглеждам аз за други марки автомобили. Изискванията ми са: да е голям автомобил, да е в отлично техническо състояние и визия без забележки, произведен между 1990 и 1995 година. Според мен в този период са последните автомобили, които са правени по старата философия - да издържат над 10-15-20 години употреба.

И от VW на какво може да отиде човек, без да пада в качеството на продукта - MB, BMW или Audi. Audi в този период почват да се завръщат на сцената, но ако ще търсим 100/А6, трудно ще се намери нещо свястно под цената за MB/BMW. И остават двата традиционни конкурента - MB и BMW.

Според моите изисквания говорим за модели W124 и Е34 съотв. Не мога да се реша кое повече ми харесва, и двете коли са супер и са еталон за качество на изработка, струва ми се, че с BMW ще трябва да влагам повече за подръжка, освен това трябва да слагам газов инжекцион, и той ми е цифра. За БМВ специално съм се спрял на 520i - шестака мотор, карал съм такава кола и съм повече от доволен.

За W124 досега никога не съм се интересувал, но като поразгледах - колата страшно ми харесва - и отвън, и отвътре. Прочетох само хубави неща за нея - един фалстарт и впоследствие едва ли не най-качествения автомобил, произвеждан някога от който и да било. На кой не би му харесвало да кара нещо такова?

Но трудно се ориентирам в двигателите и затова пиша тук, за да получа мнения от вас, които карате такива коли. От МВ, доколкото разбрах, казват, че най-купуван е модела 230Е - този мотор ли е най-сполучливата комбинация между експлоатационни характеристики, икономичност и динамика. Много ми се кара и дизел, смятам, че това е по-добрия двигател, и като принцип на работа, но ми се струва, че точно съотношението мощност/разход не е добро. Имам предвид, че това купе си иска поне 120 коня, и трябва да търсим 300D, а той си харчи - нафтата е 2.30 лв/л. Покупката на 20-годишен турбодизел пък ми се струва авантюра - ще ми дава проблеми.

И така - моля, помогнете ми да се ориентирам какво да търся ... Засега W124 срещу Е34 520i ми е 65/35 :-).

Благодаря на всички за помощта предварително.
  • 0

#2 mvasilev

mvasilev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Mercedes W210 E200,1996 Classic
    Mercedes 124,200E

Posted 04 October 2010 - 15:45

Приятелю ако мислиш. че ще намериш добра 124-ка за по малко от 4-5000 мисля че си се объркал. Преди време и аз търсих добра 124ка и не успях да открия такава за по- малко от 4500лв. На външен вид всички изглеждат добре, но след като я закараш при майстора се започва. Все пак всеки продавач на запазена 124ка знае какво продава. Това е кола еталон за качество и ако намериш добре поддържана такава няма да съжаляваш.
  • 0

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,418 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 04 October 2010 - 16:08

За тези пари не можеш да намериш и читава Е34-ка. Можеш да намериш много такива екземпляри с табелка Уникат/Перфектна на тях, но при твоите изисквания, за 1500-2000лв. си нямаш представа каква кошница ще купиш.

Накрая може да стигнеш до един от двата извода:
Или представите ти за перфектна кола са много занижени, или просто не ти пука дали имаш изобщо някакви екстри в колата.
  • 0

#4 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,255 Posts:
  • Пол:не е посочено

Posted 04 October 2010 - 16:40

виж тази S124. Може да изглежда като еталон при търсенето на автомобил.
Успех!
  • 0

#5 cyanogen78

cyanogen78

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Gabrovo
  • Интереси:абсолутно всекакви
  • Автомобил:
    W124 E 200 - 1995
Garage View Garage

Posted 04 October 2010 - 19:27

Така, така, прави сте, ама аз не искам да си купувам 124-ка за 1500-2000 лв, нали, никъде в поста ми не пише такова нещо. Нека да се разберем ...
Така, и за да приключим с цената, смятам, че до 4хил. лв ще се оправя, и за 124-ка, и за Е34. Трябва човек да вярва и в късмета си нали, щото то това купуването на 2-ра ръка автомобил си е и известна авантюра. Пуснал съм и връзки в чужбина, приятели, които живеят там и са автомонтьори, та се надявам и те да помогнат. А българска кола, дето е карана в БГ, няма да си купя, не защото няма хора, които се грижат с любов за колите си, а защото не познавам много такива.
Днес един такъв приятел ми каза, че BMW-то си си иска по-съвестна и прецизна подръжка, и че не е това, което търся. И аз имам такова усещане, незнам.
И да си дойдем пак на думата за моторите на W124 - кой с какво е характерен. А, и забравих да кажа, че търся седан.
Благодаря на всички за отзивчивостта ... Може пък и аз да стана скоро част от вас :-)
  • 0

#6 cyanogen78

cyanogen78

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Gabrovo
  • Интереси:абсолутно всекакви
  • Автомобил:
    W124 E 200 - 1995
Garage View Garage

Posted 04 October 2010 - 22:52

виж тази S124. Може да изглежда като еталон при търсенето на автомобил.
Успех!


Колата е фантастична, по-добро от това не бих могъл да искам. Ако съм още малко по-луд, бих взел пари назаем и бихме се разбрали, но с възрастта се понаучих да се спирам, за да не става много екшън филма ;) . Офертата е наистина примамлива, кога е регистрирана в БГ? Единственото, което ме спира е, че цената надхвърля възможностите ми. И е комби, а аз искам седан (но какво пък ...)
  • 0

#7 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,421 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Posted 04 October 2010 - 23:27

Колата е фантастична, по-добро от това не бих могъл да искам. Ако съм още малко по-луд, бих взел пари назаем и бихме се разбрали, но с възрастта се понаучих да се спирам, за да не става много екшън филма ;) . Офертата е наистина примамлива, кога е регистрирана в БГ? Единственото, което ме спира е, че цената надхвърля възможностите ми. И е комби, а аз искам седан (но какво пък ...)

Е34 са два шестака... 130 и 150 коня на 2000кубика и двата. Първия му е болно място охладителната система,а освен това е с ангренажен ремък.Втория - VANUS вече е с верига, се слага и на следващото купе - Е39,добър двигател с 6 бобини (по една за всеки цилиндър) похарчва си обаче :)...Моя съвет е да се ограничиш между БМВ и МБ- Аудито 100/А6 вече е с Халуминските кокаляци по окачването и смяната там е редовна,за сметка на това обаче излиза соленко :)
Единодушно за МБ е да потърсиш 2.2 бензин 150 кончета,доста икономичен двигател,и цената обаче е малко ПО. Успех и пиши после за избора си :)
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#8 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 05 October 2010 - 00:03

Незнам дали да се намесвам в този случай защото аз бих предпочел пасат пред BMV.Който от моите приятели имаше бавария и го продаде повече неще да чуе за такава кола.В замяна на това любителите на мерцедеса просто си сменят колите с понов модел но почти никога не се отказват.Защо ли? Нека колегата сам да прецени.Двигател с ремък си е обречен още заводски.Пък че има и много ролки които са пари не го обсъждаме.Не си падам по разглобяване и зглобяване на здрава кола щото трябва да и сменя някакви ангр. ремъци.Незнам.Пък и срещу тия шест цилиндъра бих се наредил на старта с удоволсвие независимо че моята е с четири.Да незасягам колегите с баварийте ма за мен това не са коли а бирници.Винаги правете съпоставка м/у моделите в едни и същи години.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,418 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 05 October 2010 - 00:17

Не са много моторите на БМВ с ремък. А относно съпоставянето на моделите в едни и същи години, за жалост МБ губят сериозно и то точно от БМВ в периода 1990-2000г. Ауди в онези години набират скорост и в наши дни са недостижими в масовите модели.

190 с/у Е36... светлинни години
124 с/у Е34... светлинни години и доста по-примитивни мотори
202 с/у Е46... тук и Боговете мълчат
210 с/у Е39...

Към колегата кандидат за нова кола, понятие прецизна поддръжка няма. Или има поддръжка или липса на поддръжка.
Не го обръщайте на махленска караница м/у марките. Не е коректно и е доста детинско.
  • 0

#10 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 05 October 2010 - 00:55

190/Е30 .Обърни внимание на годините.Нямам желание да правя детски приказки м/у марките защото за всеки влак си има пътник.Колегата се интересува от различни мнения аз не го пренуждавам а си казах моето.И аз съм бил собственик на бавария Е30 325i.Но съм бил собсвеник на 9бр. 124 ,1бр.190 200д,1бр210 2,9тд S140 2.8 96г десен волан. и замен си знам за какво става въпрос.Колегата събира мнения.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#11 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Posted 05 October 2010 - 01:10

Оценявам това, че си практичен и ще пиша!

искаш максимум за минимум-- търси 230Е до 1993г. ако намериш такава читава--няма по практично.
след края на 1992ра слагт мотор който има проблем с комутатора-или го крадат, или изгаря.

Най практично е да вземеш колата на Veni. Всички от форума го познаваме и бъди сигурен че няма да те излъже. колата му е 6! да, приятел ми е, но не ме касае дали ще си продаде мерца...
просто неможеш да си представиш колко е трудно да си намериш читава 124ка с читав дизелов мотор!

купи читава 124ка и внуците ти ще и се радват.

няма скапан мотор при 124. всичките са вечни, стига да са потдържани.
  • 0

#12 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 05 October 2010 - 09:01

Е34 са два шестака... 130 и 150 коня на 2000кубика и двата. Първия му е болно място охладителната система,а освен това е с ангренажен ремък.Втория - VANUS вече е с верига, се слага и на следващото купе - Е39,добър двигател с 6 бобини (по една за всеки цилиндър) похарчва си обаче :)...Моя съвет е да се ограничиш между БМВ и МБ- Аудито 100/А6 вече е с Халуминските кокаляци по окачването и смяната там е редовна,за сметка на това обаче излиза соленко :)
Единодушно за МБ е да потърсиш 2.2 бензин 150 кончета,доста икономичен двигател,и цената обаче е малко ПО. Успех и пиши после за избора си :)


Всъщност при Е34 2.0 моторите са три, м20б20 - 129кс., м50б20 - 150 кс. и м50б20ту(с ванос) - 150кс. , като М50-ките са с верига и отделни бобини. Няколко години карах Е34 с м50б20 и бях много доволен от колата, върви прилично (е не е изтребител тъй като е тежичка) и вози много хубаво, минусите са че харчат доста (не успях да сваля разхода под 13 градско в София ) и окачването им е малко слабичко.
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#13 cyanogen78

cyanogen78

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Gabrovo
  • Интереси:абсолутно всекакви
  • Автомобил:
    W124 E 200 - 1995
Garage View Garage

Posted 05 October 2010 - 09:58

Благодаря на всички за вниманието. И аз май се поотказвам от Е34, наистина не виждам с какво е по-напред от W124, освен по интериора - според мен определено при BMW е по-модерен и има по-добър дизайн. Но и класическия интериор на МВ го приемам добре.

И аз се затруднявам между дизел и бензин. Както съм написал по-горе - за мен дизела е по-добрия двигател, а наистина може би МВ имат най-големи традиции при тези двигатели. Въпросът е - дали 113 коня не са му малко на това комби например на Veni и колко харчи на извънградско да речем със 120-130 км/ч по магистралата? Моя пасат също не беше динамичен, да не кажа хич, особено на газ, а на бензин трябваше да влезе над 3000 оборота, за да почне да върви, и то не много. Според мен, лично мнение, на кола близо 1.5 тона и грябва поне 120-130 коня, за да можеш и да изпреварваш по-удобно все пак, а не да чакаш да ти се отвори 1/2 км пространство, за да може да набере ...

За бензина - определено ще я направя на газ, ако взема бензин. Вчера питах за 2.0 16V, дето е 136 коня, казаха ми, че лесно се слага обикновена газ, а не инжекцион, сигурна са метални колекторите.

Към колегата Lorinser - и аз имам усещането, ще 2.3Е е моя мотор, освен ако не се убедя в предимствата на W124 дизелите, пред бензините.

Искам да попитам и как стой въпроса с многораменното окачаване отзад - слагат ли го на всички седани, за комбитата някъде прочетох, че го слагат на всички, ама за седаните.

Другото е за скоростите - трудно ми е да се видя как карам автомат - ще ми липсва тръпката от контрола върху двигателя, харчи повече, а и доколкото знам, при поява на технически проблем решаването му е по-скъпо.


И последно към Veni - с тия оферти караш хората да не спят, хахаха, бая мислих върху офертата. Все пак си мисля, че тази кола я заслужава човек с малко по-големи финансови възможности от моите, и малко по-възрастен, малко по-улегнал, идеална е за семейство, каквото аз нямам ... Желая успех и никакво смъкване на цената ;)
  • 0

#14 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 05 October 2010 - 10:17

Благодаря на всички за вниманието. И аз май се поотказвам от Е34, наистина не виждам с какво е по-напред от W124, освен по интериора - според мен определено при BMW е по-модерен и има по-добър дизайн. Но и класическия интериор на МВ го приемам добре.


БМВ също са по-напред в управлението на мотора, те ползват електронна инжекция докато МБ ползват механична.
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#15 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,571 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 05 October 2010 - 10:20

Аз мога да ти кажа за тоя мотор 250.. 113 кс.
Разход с 120-130 на магистрала.. ми дава около 6. Най-нисък разход ми даде 5.1 пътувах до Видин късно вечерта.. и понеже не познавах много пътя карах с ограниченията.
Най-много за извънградско ми е било 7.5 - при 160 км/ч с пуснат климатик :icon_coolgrin:
Относно динамиката.. има какво да се желае. За мен е тромава само при тръгване от място , иначе като набере и си е в обороти няма никакви проблем. Ела на някоя среща и ще ти дам да покараш малко и сам да си прецениш как ти е.
Относно пасата... едно приятелче има такъв и за година и малко съм му навъртял има няма 3-4000 км.. Вярно е че на бензин трябва да мине 3000 оборота за да тръгне малко поне. Това 1.8 ....... направо е без коментар :)
  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users