Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Турбо ON/OFFтурбото на колата не всеки път се включва


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 IcoPetrov

IcoPetrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 187 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Какво му трябва на човека?
    Нафта и километри :)
  • Автомобил:
    C250TD/06/1998

Posted 29 August 2010 - 18:06

Здр колеги.
Имам едно питане и дано намеря отговора.
Казано с няколко думи имам чувството, че турбото на колата не всеки път се включва като карам.
Говорим, че или работи или не след запалване (така си мисля)
Направи ми впечатление, че един път набира много бързо а друг път педала е до тенекията и се чуди кво да прави.
Когато си мисля, че неработи след като я настъпя и мине 2,200 обр/мин една предърпава и продължава да си набира лекичко, а когато не ги направи направо се изстрелва.
Дано ме разбрахте и да може да ми помогнете нещо.
Колата е C250TD Sport 06/09/1997година от Австрия
Мерси
  • 0
Не може да казват за MERCEDES, че приличал на нещо каквото и да е то...!!! Понеже не може майка ВИ да прилича на ВАС, а ВИЕ приличате на НЕЯ!!!

#2 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,500 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 30 August 2010 - 10:16

Турбината се задейства с едно буталче, което работи с вакуум.
Провери буталчето - понякога изпуска, може да е откачен и вакуум маркуча.
Също така - провери, дали на високи обороти се чува съскане откъм двигателя.
Има един натчик, който отчита налягането на въздуха в тръбата след турбината, който се откача и не подава правилно данни, а от мястото, където стои датчика излиза въздуха.

Брат ми караше такава C250TD и такива проблеми му е правило турбото. Ремонтът на буталцето излезе около 70 лв. ама трябва да го намериш от морга (ако е повредено)
Ремонтът на датчика струва около 2 лв. - купуваш свински опашки и връзваш датчика здраво да не пада! На брат ми беше форсирана и редовно го изхвърляше тоя датчик ;)

За съжаление колата вече я продадохме, така че не мога да ти покажа снимки...
Но като отвориш капака, отляво има въздуховод (ляво като си срещу колата, иначе е дясно на колата)
Датчикът е на него - малко преди радиатора и стърчи навън (към фара)

Между другото - една диагностика със стар диагноза може да каже доста точно къде е проблема!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#3 IcoPetrov

IcoPetrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 187 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Какво му трябва на човека?
    Нафта и километри :)
  • Автомобил:
    C250TD/06/1998

Posted 30 August 2010 - 20:28

Благодаря много за информацията утре ще прегледам изброените работи.
Ако я закарам 1-во да я закачат на компютър ще си покаже ли какво е?
  • 0
Не може да казват за MERCEDES, че приличал на нещо каквото и да е то...!!! Понеже не може майка ВИ да прилича на ВАС, а ВИЕ приличате на НЕЯ!!!

#4 IcoPetrov

IcoPetrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 187 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Какво му трябва на човека?
    Нафта и километри :)
  • Автомобил:
    C250TD/06/1998

Posted 30 August 2010 - 20:36

Забравих да питам ако може да ми кажеш къде е това буталце. С 2-3 думи да го упишеш. Мерси
  • 0
Не може да казват за MERCEDES, че приличал на нещо каквото и да е то...!!! Понеже не може майка ВИ да прилича на ВАС, а ВИЕ приличате на НЕЯ!!!

#5 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,699 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Posted 31 August 2010 - 12:58

на твойта кола малко неща могат да се
диагностицират но една диагностика никога не е излишна
това което ти го описва илииката и до самото
турбо и е сварзано с турбото с едно лостче
най-лесно дай газ и я пусни и трябва лосчето да
мърда ако не мърда или му е спукана мембраната
или пропуск от мъркучетата или механично е заклинило
провери си и ЕГР по някога и от него стават такива работи
  • 0

#6 IcoPetrov

IcoPetrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 187 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Какво му трябва на човека?
    Нафта и километри :)
  • Автомобил:
    C250TD/06/1998

Posted 01 September 2010 - 06:04

Аз вчера изкарах датчика който е на въздуховода и го забърсах и мисля, че за сега е добре не не ми се налагало да я карам на дълъг път тия дни. Днес мисля да проверя и другите работи където описахте за да съм сигурен. Тоя датчик имам чувството е са 2 един в друг единия е мъничак и се натиска отстрани да се изкара а другия има като 2 кукички се натискат. Тоз малкия излезе лесно, а другия помъчих малко без да го напвам понеже неможах да разбера наистина ли се вади и се отказах, а вади ли се?
  • 0
Не може да казват за MERCEDES, че приличал на нещо каквото и да е то...!!! Понеже не може майка ВИ да прилича на ВАС, а ВИЕ приличате на НЕЯ!!!

#7 dimatatdi

dimatatdi

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца-София
  • Автомобил:
    C 250 TD elegance T-model 150hp 1997

Posted 01 September 2010 - 12:12

Този мъничкия не е датчик а букса, това с кукичките е датчика, вади се с дърпане, по-трудно е защото има о-пръстен.

От колекторните тръби излиза едно маркуче и отива в един датчик (MAP sensor),който е на левия калник, като си срещу колата е десен, изкуби маркучето от датчика и го продухай с уста, ако е запушено ще усетиш.
  • 0
.....Mercedes Benz w202 Т C 250 TD elegance.....

Публикувано изображение



#8 IcoPetrov

IcoPetrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 187 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Какво му трябва на човека?
    Нафта и километри :)
  • Автомобил:
    C250TD/06/1998

Posted 02 September 2010 - 18:26

здр колеги.
Проверих горе посочените датчици и маркучи. Продухах маркучите даже набедих единия който влиза въвъ вакум помпичката, че е пукнат ходих купих нов. Проверих и двата датчика който е от към левия фар и този на десния калник.Забелязах, че самата кола ускорява до 120 (и то мудно) и от там нататъка педала натиснат до дупка и едвам едвам отива на 130, а преди тва изобщо го нямаше за нищо.И супер бавно дига обороти. Когато е на свободна и натисна газста както си му е реда за няма и секунда направо отива 4,500 обр. и включа на скорост и пак дам газ нищо не се получава пак едвам едвам. Пускам ледала на газста когато колата е на скорост и го натисна рязко изобщо нереагира да набере.
  • 0
Не може да казват за MERCEDES, че приличал на нещо каквото и да е то...!!! Понеже не може майка ВИ да прилича на ВАС, а ВИЕ приличате на НЕЯ!!!

#9 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,699 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Posted 02 September 2010 - 19:00

пуши ли като се движиш
и провери ли онова лостче
дето е на турбото мърда ли се
  • 0

#10 IcoPetrov

IcoPetrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 187 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Какво му трябва на човека?
    Нафта и километри :)
  • Автомобил:
    C250TD/06/1998

Posted 02 September 2010 - 19:10

Изобщо и грам дим не излиза колкото и газ да и даваш. Само мърда тревата и дига прах.
Заставам пред колага от ляво на турбината няма нищо. Ако може да ми обясниш точно къде е това буталце. На какво прилича? Колко е голямо?
Казваш и ейся отивам да гледам.
  • 0
Не може да казват за MERCEDES, че приличал на нещо каквото и да е то...!!! Понеже не може майка ВИ да прилича на ВАС, а ВИЕ приличате на НЕЯ!!!

#11 dimatatdi

dimatatdi

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца-София
  • Автомобил:
    C 250 TD elegance T-model 150hp 1997

Posted 02 September 2010 - 19:34

Ей за това нещо ти говори колегата nicknd.

Намира се под турбината, и е хубаво колата да е на канал.

Значи при запален мотор лостчето трябва да е издърпано максимално по посока на стрелката от втората снимка.

Нещото което движи лостчето се нарича вакуумен актуатор, в него влиза маркуче, провери и него да не е напукано.

Attached Files


  • 0
.....Mercedes Benz w202 Т C 250 TD elegance.....

Публикувано изображение



#12 IcoPetrov

IcoPetrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 187 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Какво му трябва на човека?
    Нафта и километри :)
  • Автомобил:
    C250TD/06/1998

Posted 02 September 2010 - 19:56

Открихме го. Понеже колата има предпазна кора отдолу и няма как да го видим. Може ли на ръка да го мърдаме да видим да ли е заседнало. В момента двигателя е загрял. Ако се окаже проблем колко е приблизителната му цена?
  • 0
Не може да казват за MERCEDES, че приличал на нещо каквото и да е то...!!! Понеже не може майка ВИ да прилича на ВАС, а ВИЕ приличате на НЕЯ!!!

#13 dimatatdi

dimatatdi

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца-София
  • Автомобил:
    C 250 TD elegance T-model 150hp 1997

Posted 02 September 2010 - 20:03

Може да се мърда на ръка, но е добре да видиш дали реагира на вакуума, а това става малко трудно от горе, за това ти казах, че е по-лесно на канал, като ще трябва да свалиш кората.
  • 0
.....Mercedes Benz w202 Т C 250 TD elegance.....

Публикувано изображение



#14 IcoPetrov

IcoPetrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 187 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Какво му трябва на човека?
    Нафта и километри :)
  • Автомобил:
    C250TD/06/1998

Posted 02 September 2010 - 20:09

Мерси много за информацията. Утре ще вземем мерки да видим. Ще те помоля от време на време да хвърляш по едно око на темата, че ако нещо се закуца да питам, когато имаш време. И благодаря пак за помощта. Лека вечер. :beer:
  • 0
Не може да казват за MERCEDES, че приличал на нещо каквото и да е то...!!! Понеже не може майка ВИ да прилича на ВАС, а ВИЕ приличате на НЕЯ!!!

#15 dimatatdi

dimatatdi

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца-София
  • Автомобил:
    C 250 TD elegance T-model 150hp 1997

Posted 04 September 2010 - 10:51

Колега какво става, тръгна ли турбото??

Ако си го оправил напиши какво и как сте правили, за да е от полза темата и за други колеги.

Поздрави. :icon_coolgrin:
  • 0
.....Mercedes Benz w202 Т C 250 TD elegance.....

Публикувано изображение






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users